Portefeuillehouder
Van Woudenberg

Wij willen een transparante en controleerbare gemeente zijn. Daarvoor willen wij onze informatiehuishouding beter op orde brengen. Dat doen wij door de aanbevelingen van de archiefinspectie uit te voeren. Voor de volgende tweejaarlijkse archiefinspectie (eind 2023 / begin 2024) hebben wij dit gereed. 

Portefeuillehouder

  • Van Woudenberg

Stand van Zaken

De aanbevelingen van de archiefinspectie van eind 2021 (vastgesteld in maart 2022) zijn allemaal opgepakt, maar nog niet allemaal afgerond. De gemeentearchivaris houdt de ontwikkelingen in de gaten en ziet dat de organisatie voortvarend aan de slag is. Sommige zaken zullen ook een langere doorlooptijd hebben, doordat het meer werk bleek of doordat de scope breder is geworden. Het op orde houden van de informatiehuishouding blijft een doorlopend aandachtspunt en zal ook na het oplossen van deze aanbevelingen aandacht vragen van de organisatie.  De nieuwe archiefinspectie wordt begin 2024 uitgevoerd.

Kwaliteit (indicator)

--