Wij willen een gemeente zijn voor en van alle Capellenaren. Met een bestuur dat luistert naar de zorgen en ideeën van Capellenaren. Om samen te zoeken naar perspectief en oplossingen waarbij wij denken in mogelijkheden. Een betrouwbaar bestuur dat de tweedeling in de samenleving niet groter, maar juist kleiner maakt. Een bestuur dat ook vertrouwen geeft en Capellenaren (weer) overtuigt dat meedenken, inspreken, stemmen en meedoen ertoe doet. Wij willen de denk- en doe-kracht van de Capellenaar te stimuleren en daarvoor alle ruimte bieden. Als bestuur en gemeente zijn wij integer, transparant, zichtbaar en controleerbaar. Daarbij is onze dienstverlening van een hoog niveau en zijn onze financiën structureel op orde.
De bewonersenquête vindt in de oneven jaren plaats. Eenheid: rapportcijfer.
Toelichting
Aan de respondenten werd een rapportcijfer gevraagd voor de dienstverlening in het algemeen. Dit cijfer was in 2023 een 7,5. Sinds 2021 is het cijfer niet significant veranderd. Maar de rapportcijfers van 2021 en 2023 zijn wel hoger dan de 7,2 uit de jaren 2019, 2017 en 2015.
Boekwerk | 2017 | 2019 | 2021 | 2023 |
---|---|---|---|---|
Streefwaarde | 7,7 | 7,7 | 7,7 | 7,7 |
Jaarrekening | 7,2 | 7,2 | 7,4 | 7,5 |
De bewonersenquête vindt in de oneven jaren plaats. Eenheid: rapportcijfer.
Toelichting
Bijna driekwart van de mensen die de website wel eens bezochten (72%) zegt wel eens online producten of diensten te hebben aangevraagd, zoals een paspoort of ID-kaart. Nog eens 19% heeft dat nooit gedaan, maar weet dat het kan. Een kleine groep van 9% wist dit niet. Het aantal mensen dat wel eens online producten of diensten aanvroeg steeg van 65% in 2021 naar 72% in 2023. Voor het online aanvragen van een product of dienst geven de bewoners gemiddeld een 7,5. Dit cijfer is de afgelopen jaren niet significant veranderd.
Boekwerk | 2017 | 2019 | 2021 | 2023 |
---|---|---|---|---|
Streefwaarde | - | - | - | 7,8 |
Jaarrekening | 7,6 | 7,6 | 7,4 | 7,5 |
De bewonersenquête vindt in de oneven jaren plaats. Eenheid: rapportcijfer.
Toelichting
Ten opzichte van het aanvragen van een dienst of product, maakt een nog iets grotere groep (83%) via de website wel eens een afspraak bij de gemeente. Van de mensen die de site ooit bezochten zegt slechts 2% niet te weten dat dit mogelijk is. De grafiek toont de ontwikkeling van rapportcijfers voor deze digitale dienstverlening. Voor het online maken van een afspraak om langs te komen geven de bewoners gemiddeld een 7,5. Dit cijfer is de afgelopen jaren niet significant veranderd.
Boekwerk | 2017 | 2019 | 2021 | 2023 |
---|---|---|---|---|
Streefwaarde | - | - | - | 7,6 |
Jaarrekening | 7,5 | 7,6 | 7,4 | 7,5 |