Portefeuillehouder
Van Woudenberg

Wij willen een transparante en controleerbare gemeente zijn. Daarvoor willen wij onze informatiehuishouding beter op orde brengen. Dat doen wij door de aanbevelingen van de archiefinspectie uit te voeren. Voor de volgende tweejaarlijkse archiefinspectie (eind 2023 / begin 2024) hebben wij dit gereed. 

Portefeuillehouder

  • Van Woudenberg

Stand van Zaken

De aanbevelingen van de archiefinspectie van eind 2021 (vastgesteld in maart 2022) zijn allemaal opgepakt. Van de tien punten zijn er zeven afgerond. Aan drieandere aanbevelingen wordt gewerkt door verschillende teams in de organisatie. De gemeentearchivaris houdt de ontwikkelingen in de gaten en ziet toe dat er binnen de organisatie wordt gewerkt aan het beter op orde brengen van de informatiehuishouding. Dit blijft een doorlopend aandachtspunt en zal ook na het oplossen van de aanbevelingen archiefinspectie 2021 aandacht vragen. De nieuwe archiefinspectie is begin 2024 gestart. 

Kwaliteit (indicator)

O