Hier treft u de in het BBV voorgeschreven indicatoren voor dit programma aan.
Programma 8 Stadsontwikkeling
Landelijke indicatoren
Terug naar navigatie - Landelijke indicatorenVJN21 - Demografische druk
Terug naar navigatie - VJN21 - Demografische drukVJN21 - Nieuw gebouwde woningen
Terug naar navigatie - VJN21 - Nieuw gebouwde woningenVJN21 - WOZ-waarde woningen
Terug naar navigatie - VJN21 - WOZ-waarde woningenVJN21 - Woonlasten éénpersoonshuishouden
Terug naar navigatie - VJN21 - Woonlasten éénpersoonshuishoudenVJN21 - Woonlasten meerpersoonshuishouden
Terug naar navigatie - VJN21 - Woonlasten meerpersoonshuishoudenCapelse indicatoren
Terug naar navigatie - Capelse indicatorenHieronder treft u de Capelse indicatoren voor dit programma aan.
VJN21 - Te realiseren grondgebonden woningen
Terug naar navigatie - VJN21 - Te realiseren grondgebonden woningenVJN21 - Woningvoorraad
Terug naar navigatie - VJN21 - WoningvoorraadVJN21 - Omvang sociale voorraad
Terug naar navigatie - VJN21 - Omvang sociale voorraadOntwikkelingen
Terug naar navigatie - OntwikkelingenImpact Corona:
Geen.
Overige ontwikkelingen:
Geen.
Wijzigingsvoorstellen
Terug naar navigatie - WijzigingsvoorstellenDe wijzigingsvoorstellen van programma 8 staan hieronder weergegeven.
8.1 Actualisatie grondexploitaties
Terug naar navigatie - 8.1 Actualisatie grondexploitatiesActualisatie grondexploitaties – Beleidskeuze
Lasten / baten: N 1.032 / V 2.505 in 2021, N 760 / V 577 in 2022, N 112 / V296 in 2023, N 706 / V 1.131 in 2024 en V 2 / V 3 in 2025
Voorziening verliesgevende complexen: 1.199 in 2021, -796 in 2022 en 10 in 2023
Kasstroom: V 5.366 in 2021, N 3.678 in 2022, V 212 in 2023, N 706 in 2024 en V 2 in 2025
Zoals in de Najaarsnota 2020 is besloten, zijn in de jaarrekening 2020 5 grondexploitaties afgesloten. Van deze 5 projecten voldeden 2 projecten niet langer aan de voorwaarde van de geldende regels rondom grondexploitaties van het BBV. Deze 2 projecten zijn faciliterende projecten geworden en zijn in de Najaarsnota 2020 overgeheveld naar taakveld 8.1. In de geheime bijlage bij de Voorjaarsnota 2021 geven we inzicht in de financiële actualisatie van de resterende 9 grondexploitaties en de afgesloten grondexploitaties.
Voor de resterende 9 grondexploitaties stellen wij u voor de begroting volgens onderstaande tabel aan te passen.
De grondexploitaties laten op totaalniveau een positief resultaat van 2.196 zien. Het verschil met de Najaarsnota 2020 bedraagt 122 negatief. We hebben echter bij de Jaarrekening 2020 conform het BBV verplicht wederom winst genomen van 1.959. Er is dus een positieve afwijking van het resultaat. Voor een toelichting hierop verwijzen wij u naar de geheime bijlage.
Effecten Actualisatie grondexploitaties VJN2021 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | Totaal |
Lasten | V2.563 | N2.579 | V47 | N706 | V2 | N673 |
Balansmutaties lasten | N3.595 | V1.819 | N159 | N1.935 | ||
Totaal lasten | N1.032 | N760 | N112 | N706 | V2 | N2.608 |
Baten | V2.803 | N1.099 | V165 | V1.869 | ||
Mutatie winstnemingen | V1.473 | N183 | V184 | V425 | V5 | V1.904 |
Mutatie voorziening verliesgevende complexen | N1.199 | V796 | N10 | N413 | ||
Balansmutaties baten | N572 | V1.063 | N43 | V706 | N2 | V1.152 |
Totaal baten | V2.505 | V577 | V296 | V1.131 | V3 | V4.512 |
Totaal saldo baten en lasten (= winstneming) | V1.473 | N183 | V184 | V425 | V5 | V1.904 |
Mutatie voorziening | 1.199 | -796 | 10 | 413 | ||
8.2 Het nieuwe Rivium
Terug naar navigatie - 8.2 Het nieuwe RiviumHet nieuwe Rivium – Beleidskeuze
Lasten / baten: N 2.300 / V 2.300 in 2021
Kasstroom: N 2.300 / V 2.300 in 2021
Deze kosten voor 2021 worden geraamd op 2.300, welke anterieur zullen worden verhaald op de ontwikkelende partijen waardoor er sprake is van een saldo neutrale begrotingsmutatie.
Wij stellen u voor zowel de lasten als de baten in de begroting 2021 eenmalig met 2.300 te verhogen.
8.3 Meeuwensingel
Terug naar navigatie - 8.3 MeeuwensingelFaciliterend projecten Meeuwensingel – Onvermijdelijk
Lasten / baten: V 14 / N 5 in 2021, N 4 / V 25 in 2022, V 13 / V 17 in 2023 en N 620 / V 654 in 2024
Voorziening gereed product: -652 in 2024
Kasstroom: V 14 / N 5 in 2021, N 4 / V 25 in 2022, V 13 / V 17 in 2023 en V 32 / V 2 in 2024
De grondexploitaties Meeuwensingel is in 2020 afgesloten, omdat er een anterieure overeenkomst met een ontwikkelaar wordt gesloten die de percelen in huidige staat koopt. In de Jaarrekening 2020 is het bedrag in de Voorziening ‘verliesgevende complexen’ voor grondexploitaties vrijgevallen of overgeheveld naar de Voorziening ‘(verliesgevend) gereed product’ voor faciliterende projecten. De onttrekking aan de voorziening ‘(verliesgevend) gereed product’ aan het eind van de looptijd van de projecten moet formeel nog besloten worden.
Naast deze mutatie stellen wij u voor om een andere fasering van de budgetten door te voeren als gevolg van de resultaten in de Jaarrekening 2020. Het totale budget vanaf 2020 wijzigt door deze aangepaste fasering niet.
Wij stellen u voor de lasten in de begroting met N 4 in 2022 en N 620 in 2024 te verhogen, de lasten in de begroting met V 14 in 2021, met V 13 in 2023 te verlagen, de baten in de begroting met N 5 in 2021 te verlagen en met V 25 in 2022, met V 17 in 2023 en met V 654 in 2024 te verhogen.
Meeuwensingel | Begr. 2021 | Begr. 2022 | Begr. 2023 | Begr. 2024 | Totaal |
Plankosten | V14 | N4 | V13 | V32 | V55 |
Mutatie gereed product | N652 | N652 | |||
Begrotingswijziging lasten | V14 | N4 | V13 | N620 | N597 |
Opbrengsten | N5 | V25 | V17 | V2 | V39 |
Mutatie voorziening gereed product | V652 | V652 | |||
Begrotingswijziging baten | N5 | V25 | V17 | V654 | V691 |
Totale begrotingswijziging | V9 | V21 | V30 | V34 | V94 |
Mutatie Voorziening | -652 | -652 | |||
8.4 Hoven fase 2
Terug naar navigatie - 8.4 Hoven fase 2Hoven fase 2 – Onvermijdelijk
Lasten / baten: N 51 / V 51 in 2022, V 203 / N 97 in 2023, N 0 / N 14 in 2024 en N 205 in 2025
Kasstroom: N 51 / V 51 in 2022, V 203 / N 97 in 2023, N 0 / N 14 in 2024 en N 205 in 2025
Er is voor dit project geen extra budget nodig: de budgetten worden herverdeeld over de komende jaren, mede als gevolg van een lagere realisatie in 2020. In deze Voorjaarsnota verwerken we de budgettair neutrale wijziging van de gewijzigde fasering.
We stellen u voor de lasten in de begroting in 2021 met N 150 in 2021 en N 15 in 2023 te verhogen en de baten in de begroting met N 1 in 2021 en in 2022 te verlagen.
We stellen u voor de lasten in de begroting met N 51 in 2022 en met N 205 in 2025 te verhogen, de lasten in de begroting met V 203 in 2023 te verlagen en de baten in de begroting met V 51 in 2022 te verhogen en de baten in de begroting met N 97 in 2023 en N 14 in 2024 te verlagen.
Hoven fase 2 | Rek. 2020 | Begr. 2021 | Begr. 2022 | Begr. 2023 | Begr. 2024 | Begr. 2025 | Totaal |
Nieuwe meerjarenbegroting | N1.973 | N161 | N110 | N110 | N205 | N2.559 | |
Huidige meerjarenbegroting | N1.973 | N110 | N313 | N110 | N2.506 | ||
Resultaat jaarrekening | V164 | ||||||
Begrotingswijziging lasten | V164 | N0 | N51 | V203 | N0 | N205 | N53 |
Nieuwe meerjarenbegroting | V51 | V51 | V96 | V96 | V294 | ||
Huidige meerjarenbegroting | V51 | N0 | V193 | V110 | V354 | ||
Resultaat jaarrekening | N51 | ||||||
Begrotingswijziging baten | N51 | N0 | V51 | N97 | N14 | N0 | N60 |
Resultaat jaarrekening | V113 | ||||||
Totale begrotingswijziging | N0 | N0 | V106 | N14 | N205 | N113 | |
8.5 Transformaties
Terug naar navigatie - 8.5 TransformatiesTransformaties – Beleidskeuze
Lasten / baten: V 173 / N 198 in 2021
Kasstroom: V 173 / N 198 in 2021
Voor de transformaties aan het Brederoplein en de Aert van Nesstraat is vorig jaar een deel van de bijdragen vanuit de gesloten intentieovereenkomsten ontvangen, we verwachten hiervoor dit jaar nog 19. Voor vijf nieuwe transformatielocaties zijn inmiddels ook intentieovereenkomsten gesloten die resulteren in een bijdrage van 46. Ook houden we in onze begroting rekening met nog een drietal nieuwe transformatie initiatieven voor een totaalbedrag van 60. Zie de specificatie van de locaties in de tabel hieronder. Voor een aantal initiatieven die uiteindelijk geen doorgang vinden, worden kosten gemaakt (ureninzet) die uiteindelijk niet verhaalbaar zijn; hiervoor willen we een bedrag van N 25 in de begroting opnemen.
Wij stellen u voor in de begroting 2021 de lasten eenmalig met V 173 en de baten eenmalig met N 198 te verlagen.
Locatie | Lasten | Baten |
Bestaande transformaties | ||
Brederoplein 1-11 | N10 | V10 |
Aert van Nesstraat | N9 | V9 |
Nieuwe transformaties | ||
Librije 183-185 (i.s.m. Havensteder) | N9 | V9 |
Goudenregenstraat 12 (i.s.m. Havensteder) | N2 | V2 |
Van Kinsbergenstraat 29 (i.s.m. Havensteder) | N3 | V3 |
Bermweg 276a | N16 | V16 |
Johan de Witstraat 2 | N16 | V16 |
Inschatting nog in te dienen initiatieven | ||
Initiatief A | N20 | V20 |
Initiatief B | N20 | V20 |
Initiatief C | N20 | V20 |
Totaal initiatieven | N125 | V125 |
Niet-verhaalbaar | N25 | |
Totaal lasten | N150 | V125 |
Huidige begroting | N323 | V323 |
Begrotingswijziging | V173 | N198 |
8.6 Externe capaciteit Geo data
Terug naar navigatie - 8.6 Externe capaciteit Geo dataExterne capaciteit geo data – Beleidskeuze
Lasten / baten: N 40 eenmalig in 2021
Kasstroom: N 40 in 2021
Het gebruik van geo data wordt steeds frequenter en intensiever. Door de grote waarde die (geo) data heeft bij alle gemeentelijke processen ontstaat er steeds meer noodzaak om ruimtelijke analyses te doen op allerlei gebied. En om de resultaten vervolgens te presenteren in themakaarten en dashboards. Zowel voor de interne ambtelijke organisatie, als voor partijen waar we mee samen werken en niet in de laatste plaats voor onze bewoners en de bedrijven in de stad. Om dat te doen is meer capaciteit nodig. Vooruitlopend op de aanpassing van de benodigde fte’s op de huidige taken en vraagstelling is tijdelijke inhuur van extra capaciteit essentieel.
Wij stellen u voor de lasten in de begroting 2021 eenmalig met N 40 te verhogen.
8.7 Centrumring
Terug naar navigatie - 8.7 CentrumringCentrumring – Beleidskeuze
Lasten / Baten: V 130 in 2022, V 3 in 2023 en structureel N 2 vanaf 2024
Kasstroom: V 319 in 2021, N 163 in 2022 en N 156 in 2023
Om de overlast in het centrum tot een minimum te beperken en waar het kan een plus op het gebied te zetten, is het noodzakelijk budget uit 2021 over te hevelen naar 2022. Hiermee kan het gebied bij de Wiekslag tegelijkertijd worden uitgevoerd met een IBOR project. Uit onderstaande tabel blijkt dat als gevolg van de verschuiving in jaren, de afschrijving 1 jaar later start waardoor in 2022 een voordeel op de afschrijvingen ontstaat van éénmalig V 13. De aframing/aanraming leidt tot een structureel nadeel N 2 doordat het aangeraamde krediet een kortere afschrijvingsduur kent dan het afgeraamde krediet. Daarnaast is sprake van een éénmalig voordeel V 117 in 2022 en V 3 in 2023 doordat tegelijkertijd met de aframingen tevens sprake is van een verschuiving waardoor een éénmalig voordeel ontstaat op de afschrijvingen.
Wij stellen u voor de lasten in de begroting te verlagen met V 130 in 2022 en V 3 in 2023 en structureel te verhogen met N 2 vanaf 2024.
Wijziging op de kredieten | Afschrijvingen | |||||||||||
Taakveld 8.3 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | Totaal | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | |
Verschuiving in jaren | -68 | 68 | - | - | - | - | N0 | V13 | N0 | N0 | N0 | |
Aframen/aanramen | -251 | 95 | 156 | - | - | - | N0 | V117 | V3 | N2 | N2 | |
Totaal | -319 | 163 | 156 | - | - | - | N0 | V130 | V3 | N2 | N2 | |
8.8 Poortmolen
Terug naar navigatie - 8.8 PoortmolenFaciliterend project Poortmolen – Beleidskeuze
Lasten / baten: N 85 / V 85 in 2021
Kasstroom: N 85 / V 85 in 2021
Parnassia gaat op haar eigen terrein aan de Poortmolen herontwikkelen. Het betreft sloop-nieuwbouw van een aantal zorggebouwen en nieuwbouw van woningen. Woningbouw past niet in het geldende bestemmingsplan. Om wonen hier mogelijk te maken zullen we samen met Parnassia en belanghebbenden in het gebied een gebiedspaspoort voor deze locatie opstellen. In dit gebiedspaspoort nemen we de ambities en spelregels voor de locatie op.
Nadat Parnassia haar gronden heeft verkocht, ligt de verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling bij een marktpartij. Wij hebben in het proces een faciliterende rol en zullen geen financieel risico dragen bij deze ontwikkeling. De geraamde plankosten verhalen we door middel van een anterieure overeenkomst. De aanvulling hiervan voor 2021 bedraagt 85.
We stellen u voor de lasten in de begroting met N 85 in 2021 de baten in de begroting met V 85 in 2021 te verhogen.
8.9 Capelseweg/Bermweg
Terug naar navigatie - 8.9 Capelseweg/BermwegFaciliterend project Capelseweg/Bermweg – Beleidskeuze
Lasten / baten: N 663 / V590 in 2021 en N 19 / V 0 in 2022
Voorziening gereed product: -145 in 2021
Kasstroom: N 73 / V 445 in 2021 en N 19 in 2022
De grondexploitatie is in 2020 afgesloten, omdat er een anterieure overeenkomst met een ontwikkelaar is gesloten die de percelen in huidige staat koopt. In de Jaarrekening 2020 is het bedrag in de Voorziening ‘verliesgevende complexen’ voor grondexploitaties vrijgevallen en overgeheveld naar de Voorziening ‘(verliesgevend) gereed product’ voor faciliterende projecten. De onttrekking aan de voorziening ‘(verliesgevend) gereed product’ aan het eind van de looptijd van de projecten moet formeel nog besloten worden.
Naast deze mutatie stellen wij u voor om een andere fasering van de budgetten door te voeren als gevolg van de resultaten in de Jaarrekening 2020. Dit betreft de verschuiving van de baat naar 2021.
Voor het project gaan we aanvullende plankosten maken, die we niet gaan verhalen op de ontwikkelaar (N73 in 2021 en N 19 in 2022).
Wij stellen u voor de lasten in de begroting met N 663 in 2021 en met N 19 in 2022 en de baten in de begroting met V 590 in 2021 te verhogen.
Capelseweg/Bermweg | Begr. 2021 | Begr. 2022 | Totaal |
Plankosten | N73 | N19 | N92 |
Mutatie gereed product | N590 | N590 | |
Begrotingswijziging lasten | N663 | N19 | N682 |
Grondverkoop | V445 | V445 | |
Mutatie voorziening gereed product | V145 | V145 | |
Begrotingswijziging baten | V590 | N0 | V590 |
Totale begrotingswijziging | N73 | N19 | N92 |
8.10 Landelijk Capelle (krediet -193 in 2021, -1.338 in 2022, 1.206 in 2023 en 58 in 2024)
Terug naar navigatie - 8.10 Landelijk Capelle (krediet -193 in 2021, -1.338 in 2022, 1.206 in 2023 en 58 in 2024)Landelijk Capelle - Onvermijdelijk
Lasten/baten: V 1.004 in 2021, V 80 in 2022, N 169 in 2023, N 97 in 2024 en N 9 in 2025
Kasstroom: V 1.197 in 2021, V 1.410 in 2022, N 1.436 in 2023, N 168 in 2024 en N 20 in 2025
De Gebiedsvisie Landelijk Capelle is vastgesteld met een ambitieus uitvoeringsprogramma: zowel qua hoeveelheid projecten als qua planning. In combinatie met ontwikkelingen die hebben plaatsgevonden na vaststelling van de Gebiedsvisie Landelijk, zoals de prominente rol voor Het Nieuwe Rivium in Capelle, stijgende aanneemsommen en de actuele aandacht voor mogelijk onder druk staande gemeentefinanciën in of na tijden van Covid-19, kan nu voorzichtig geconstateerd worden dat het uitvoeringsprogramma te ambitieus is. Dat vraagt om keuzes in prioriteren en temporiseren én in de financiering van het programma. Die keuzes houden de ambitie overeind, maar soms zal die voorlopig niet, iets later of iets soberder worden gerealiseerd.
Die keuzes komen globaal neer op het navolgende:
- Budgetten en kredieten uit 2017 worden in principe niet geïndexeerd, maar als taakstellend beschouwd. Vóór uitvoering dient te worden bepaald of met de voorgenomen investering wel de gewenste ambitie wordt bereikt;
- Slechts een enkel krediet wordt verhoogd, maar alleen als daarvoor een grondslag ligt in een marktconforme offerte. Dat betreft de aanpak voor de doorstroming op de Kanaalweg. Niettemin geldt ook daarvoor: de investering wordt pas gedaan, als de overtuiging bestaat dat het doel kan worden behaald. Daarvoor wordt een second opinion uitgevoerd;
- Binnen het programma wordt het vizier nadrukkelijker gezet op het bereiken van de ambitie (outcome) in plaats van het afvinken van de (deel)projecten (output): liever 1 (deel)project goed uitgevoerd en de ambitie bereikt, dan 2 projecten uitgevoerd maar het doel gemist. Dat betekent bijvoorbeeld dat er extra geïnvesteerd wordt in het eerste klompenpad bij de scouting, maar het tweede klompenpad bij de Stationsbuurt in ieder geval niet in deze begrotingsperiode zal worden gerealiseerd. Per saldo betekent dat een kleine bezuiniging;
- Een kostbare ingreep zoals de fiets- en voetgangersoversteek Schenkelse Dreef wordt vooralsnog niet uitgevoerd: de ambitie om de in de toekomst te verbeteren blijft bestaan, maar de directe noodzaak lijkt te ontbreken;
- Het beschikbare budget om het uitverhuizen van bedrijven actief te faciliteren komt te vervallen. Het budget is de afgelopen jaren ontoereikend gebleken om bedrijven te stimuleren daadwerkelijk te verplaatsen en de bijbehorende bedrijfsbestemming om te zetten naar beter in het gebied passende bestemmingen. Die ambitie blijft er overigens wel, maar zodra de kans zich voordoet, zal de financiering en uitwerking ervan via een separaat voorstel worden voorgelegd. Dat betekent vooralsnog een forse bezuiniging;
- Er wordt meer ingezet op het pakken van kansen: subsidies voor comfortabeler fietsroutes, koppelingen met ontwikkelingen van derden en raakvlakken met bijvoorbeeld de Visie op het Schollebos en de Kwaliteitsimpuls Openbare Ruimte.
Een nadere uitwerking van deze keuzes is opgenomen in de CapelleBouwtAanDeStad-monitor.
In de doorkijk 2026-2029 is er sprake van een verhoging van de lasten voor de exploitatie van N 100 in 2026 en het krediet van 346 in 2027. Dit betekent een hogere kasstroom van N 100 in 2026 en N 346 in 2027.
Jaar | Huidige begroting | Nieuwe begroting | Wijziging | ||||||
Krediet | Budget | Krediet | Budget | Krediet | Budget | Kapitaallasten | |||
2021 | 233 | N1.136 | 40 | N132 | -193 | V1.004 | N0 | ||
2022 | 2.028 | N351 | 690 | N279 | -1.338 | V72 | V8 | ||
2023 | 280 | N164 | 1.486 | N394 | 1.206 | N230 | V61 | ||
2024 | 417 | 475 | N110 | 58 | N110 | V13 | |||
2025 | N20 | N20 | V11 | ||||||
Totaal | N2.958 | N1.651 | N2.691 | N935 | V267 | V716 | V93 | ||
8.11 Herontwikkeling ING-locatie
Terug naar navigatie - 8.11 Herontwikkeling ING-locatieHerontwikkeling ING locatie – Beleidskeuze
Lasten / baten: N 25 eenmalig in 2021
Kasstroom: N 25 in 2021
De behoefte aan nader onderzoek voor het mogelijke behoud van het ING-pand is groot. De uitvoering van een aangenomen motie met betrekking tot nader onderzoek én het verzoek van een groep Capellenaren om - met ondersteuning van de gemeente - zelf mogelijkheden te mogen onderzoeken, leidt tot het maken van extra plankosten in 2021. Deze kosten kunnen niet worden verhaald op de eigenaar van het pand.
Wij stellen u voor de lasten in de begroting 2021 eenmalig met N 25 te verhogen.
Wat mag het kosten?
Terug naar navigatie - Wat mag het kosten?Omschrijving | BG2021 incl. wijz. | Wijz. VJN 2021 | BG2021 na wijz. VJN | Raming 2022 | Raming 2023 | Raming 2024 | Raming 2025 |
Lasten | N24.238 | N3.626 | N27.864 | N18.579 | N16.120 | N7.243 | N5.472 |
Baten | V17.420 | V5.277 | V22.697 | V15.493 | V15.274 | V3.419 | V1.474 |
Saldo van baten en lasten | N6.818 | V1.651 | N5.167 | N3.086 | N846 | N3.824 | N3.998 |
Mutaties in reserves: | |||||||
Reserve eenmalige uitgaven | V745 | V668 | V1.413 | N0 | N0 | N0 | N0 |
Algemene reserve | N0 | N0 | N0 | N0 | N0 | N0 | N0 |
Egalisatiereserve bedrijfsvoering | N52 | N2 | N54 | N52 | N52 | N52 | N52 |
Totaal mutaties reserves | V693 | V666 | V1.359 | N52 | N52 | N52 | N52 |
Resultaat | N6.125 | V2.317 | N3.808 | N3.138 | N898 | N3.876 | N4.050 |
In onderstaande tabel wordt een specificatie gegeven van de wijzigingen in het jaar 2021: | |||||||
Omschrijving | Lasten | Baten | Saldo | ||||
8.1 Actualisatie grondexploitaties | N1.032 | V2.505 | V1.473 | ||||
8.2 Het nieuwe Rivium | N2.300 | V2.300 | N0 | ||||
8.3 Meeuwensingel | V14 | N5 | V9 | ||||
8.5 Transformaties | V173 | N198 | N25 | ||||
8.6 Externe capaciteit Geo data | N40 | N0 | N40 | ||||
8.7 Centrumring | N0 | N0 | N0 | ||||
8.8 Poortmolen | N85 | V85 | N0 | ||||
8.9 Capelseweg / Bermweg | N663 | V590 | N73 | ||||
8.10 Landelijk Capelle (krediet -193 in 2021, - 1.338 in 2022, 1.206 in 2023, 58 in 2024) | V1.004 | N0 | V1.004 | ||||
8.11 Herontwikkeling ING-locatie | N25 | N0 | N25 | ||||
0.14 Mutaties Reserve Eenmalige Uitgaven | N668 | N0 | N668 | ||||
0.15 Mutaties reserve bedrijfsvoering | V1 | V1 | V2 | ||||
0.16 Rente | N8 | N0 | N8 | ||||
1.2 Aanpassing budgetten energie | V3 | N0 | V3 | ||||
5A.2 Mutaties exploitatie gemeentelijk vastgoed | N0 | N1 | N1 | ||||
Totaal mutatie saldo van baten en lasten | N3.626 | V5.277 | V1.651 | ||||
Mutaties reserves | |||||||
Reserve eenmalige uitgaven | V668 | ||||||
Egalisatiereserve bedrijfsvoering | N2 | ||||||
Totaal mutatie in de reserves | V666 | ||||||
Mutatie Resultaat | V2.317 |