Najaarsnota 2020
|
Blz. 1
|
Najaarsnota 2020
|
Blz. 2
|
Programma’s
|
Blz. 3
|
Aanbiedingsbrief
|
Blz. 4
|
Aanbiedingsbrief
|
Blz. 5
|
Inleiding en leeswijzer
|
Blz. 6
|
Inleiding
|
Blz. 7
|
Leeswijzer
|
Blz. 8
|
Impact coronacrisis
|
Blz. 9
|
Impact coronacrisis op budgetten in 2020
|
Blz. 10
|
Impact coronacrisis op budgetten in 2021 t/m 2024
|
Blz. 11
|
Programma 0 Bestuur en ondersteuning
|
Blz. 12
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 13
|
TV0.1 Investeren in relaties met andere overheden, (maatschappelijke) organisaties en partners en daarbij een krachtig eigen geluid laten horen.
|
Blz. 14
|
Investeren in goede relatie met partners
|
Blz. 15
|
TV0.1 Informatie vergaren met betrekking tot beleidsonderdelen van Capellenaren.
|
Blz. 16
|
Toolkit burgerparticipatie
|
Blz. 17
|
Het houden van een buurtmonitor in 2020
|
Blz. 18
|
Deelname aan de Quickscan Lokale Democratie
|
Blz. 19
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 20
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 21
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 22
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 23
|
0.1 Lagere leges inkomsten en afdrachten a.g.v. Corona
|
Blz. 24
|
0.2 Verkiezingen, impact Corona
|
Blz. 25
|
0.3 Accountantskosten
|
Blz. 26
|
0.4 Dividenden
|
Blz. 27
|
0.5 Rente
|
Blz. 28
|
0.6 OZB Eigenaren Woningen
|
Blz. 29
|
0.7 OZB Eigenaren Niet-Woningen
|
Blz. 30
|
0.8 Voorziening dubieuze debiteuren
|
Blz. 31
|
0.9 Algemene Uitkering gemeentefonds compensatie corona
|
Blz. 32
|
0.10 Algemene Uitkering gemeentefonds septembercirculaire
|
Blz. 33
|
0.11 Aanpassing budgetten energie
|
Blz. 34
|
0.12 Compensatie meerkosten coronacrisis – Onvermijdelijk
|
Blz. 35
|
0.13 2e Begrotingswijziging GR IJsselgemeenten
|
Blz. 36
|
0.14 Aanpassing diverse bedrijfsvoeringbudgetten
|
Blz. 37
|
0.15 Vervanging beeldschermen in het gemeentehuis (Krediet 125 eenmalig in 2021 en 125 eenmalig in 2022)
|
Blz. 38
|
0.16 Aanpassing stelpost prijzen
|
Blz. 39
|
0.17 Kosten rechtszaak en juridische ondersteuning Rivium/Referendum
|
Blz. 40
|
0.18 Datalab
|
Blz. 41
|
0.19 Mutaties reserve bedrijfsvoering
|
Blz. 42
|
0.20 Algemene taakstelling i.v.m. proces kadernota kerntaken
|
Blz. 43
|
0.21 Uitbreiding formatie unit Belastingen
|
Blz. 44
|
0.22 Dividend Evides
|
Blz. 45
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 46
|
Programma 1 Integrale veiligheid en openbare orde
|
Blz. 47
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 48
|
TV1.1 Versterken van brandpreventie.
|
Blz. 49
|
Evalueren pilot wijkbrandweerfunctionaris
|
Blz. 50
|
Uitvoeren prioriteitennota brandveiligheid 2019-2022
|
Blz. 51
|
TV1.2 Stimuleren van Capellenaren (inwoners en ondernemers) om mee te werken aan een veilig Capelle.
|
Blz. 52
|
Nader onderzoek naar de introductie app voor slachtoffers van straatintimidatie en terreur
|
Blz. 53
|
Ondersteunen (burger)initiatieven op het gebied van buurtpreventieapps, buurtpreventieteams en burgernet
|
Blz. 54
|
Ondersteunen en faciliteren Politiekids trajecten op basisscholen
|
Blz. 55
|
Ondersteunen samenwerkingsverbanden voor een veilig ondernemingsklimaat.
|
Blz. 56
|
TV1.2 Vergroten van de veiligheid in buurten en wijken en het versterken van de synergie tussen de ingezette middelen op veiligheidsgebied.
|
Blz. 57
|
Continueren bestaande cameraprojecten en zo nodig meer cameratoezicht in de openbare ruimte
|
Blz. 58
|
Inzetten van stadsmariniers om veiligheid- en leefbaarheidsproblemen in kwetsbare buurten aan te pakken
|
Blz. 59
|
Uitvoeren van het regionaal convenant woonoverlast en aanpak woonoverlast 2016 onder leiding van de stadsmarinier woonoverlast
|
Blz. 60
|
Uitvoeren van maatregelen genoemd in de wijkveiligheidsplannen per wijk
|
Blz. 61
|
Verder uitwerken aanbeveling Rekenkamer duiding veiligheidsbeleving
|
Blz. 62
|
TV1.2 Bestrijden van (georganiseerde) criminaliteit en ondermijning van de rechtstaat.
|
Blz. 63
|
Continueren en waar mogelijk versterken van onze ondermijningsaanpak samen met partners
|
Blz. 64
|
Uitvoeren van maatregelen uit het IVB 5 onder prioriteit Ondermijning, waaronder toepassen wet Bibob en Opiumwet en uitvoeren controles
|
Blz. 65
|
Versterken van onze informatiepositie, onder andere door inzet van een informatiemakelaar en webvoyager
|
Blz. 66
|
TV1.2 Aanpakken van overlastgevende en criminele Capellenaren.
|
Blz. 67
|
Ondersteunen project Pak je Kans en taakstraffen door bureau Halt
|
Blz. 68
|
Uitvoeren persoonsgerichte aanpakken voor HIT-ers, veelplegers, etc.
|
Blz. 69
|
Uitvoeren aanpak nazorg ex-gedetineerden
|
Blz. 70
|
Continueren aanpak straatroven en overvallers en deelname aan Integrale Persoonsgerichte Toeleiding naar Arbeid (of onderwijs)
|
Blz. 71
|
Uitvoeren van maatregelen uit het Integraal Veiligheidsbeleid (IVB 5) onder prioriteit zorg- en veiligheid
|
Blz. 72
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 73
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 74
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 75
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 76
|
1.1 Impulsgelden weerbaar bestuur
|
Blz. 77
|
1.2 Budget wijkveiligheidsplannen 2020
|
Blz. 78
|
1.3 Overheveling budget project Alleen jij bepaalt
|
Blz. 79
|
1.4 Inzet team Handhaving
|
Blz. 80
|
1.5 Wet- en regelgeving omtrent gemeentelijk vastgoed
|
Blz. 81
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 82
|
Programma 2 Verkeer, vervoer en waterstaat
|
Blz. 83
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 84
|
TV2.1 Verbeteren van de verkeersveiligheid in Schollevaar.
|
Blz. 85
|
Verkeersveiligheid Schollevaar
|
Blz. 86
|
TV2.1 Verbeteren van mobiliteit, leefbaarheid en verkeersveiligheid.
|
Blz. 87
|
Infrastructuur kruisingen Schaardijk
|
Blz. 88
|
Programma Mobiliteit
|
Blz. 89
|
Waterbus
|
Blz. 90
|
TV2.5 Optimale verbinding tussen de wijken.
|
Blz. 91
|
Evalueren buurtbus
|
Blz. 92
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 93
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 94
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 95
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 96
|
2.1 Subsidie haalbaarheidsstudie Park Shuttle
|
Blz. 97
|
2.2 Buurtbus
|
Blz. 98
|
2.3 Aanpak fietsroute
|
Blz. 99
|
2.4 Optimaliseren asfaltbeleid
|
Blz. 100
|
2.5 Asfalteren rondom rotondes 's Graveland
|
Blz. 101
|
2.6 Inspecteren kunstwerken
|
Blz. 102
|
2.7 Investering IBOR (Krediet 845)
|
Blz. 103
|
2.8 Aantrekkelijkheid openbare ruimte
|
Blz. 104
|
2.9 Doorschuiven kredieten Fietsbrug, Parkeerbeleid en Vervoersknooppunt (Krediet - 620/ 150 in 2020, 320 in 2021 en 300 / - 150 in 2022)
|
Blz. 105
|
2.10 Doorschuiven budgetten via reserve eenmalige uitgaven
|
Blz. 106
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 107
|
Programma 3 Economie
|
Blz. 108
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 109
|
TV3.1 Versterken van de economische positie van Capelle aan den IJssel, door in te zetten op groei van de economie en van de werkgelegenheid.
|
Blz. 110
|
Opzetten van een Creative Tech Campus op Rivium
|
Blz. 111
|
Menukaart opstellen voor startende ondernemers
|
Blz. 112
|
Evalueren en actualiseren van de Structuurvisie Detailhandel
|
Blz. 113
|
TV3.1 Versterken en verbeteren van kantoor-, bedrijfs- en winkellocaties.
|
Blz. 114
|
Inventarisatie maken van glasvezel op bedrijventerreinen
|
Blz. 115
|
Inzetten van een KVO op Capelle West
|
Blz. 116
|
Onderzoek doen naar behoefte woon-werkunits
|
Blz. 117
|
Onderzoek Koperwiek langs speerpunten Platform 'De Nieuwe Winkelstraat'
|
Blz. 118
|
TV3.1 Voortzetten van de goede relatie met ondernemers.
|
Blz. 119
|
Onderzoeken in welke vorm de ondernemersprijs terug kan komen
|
Blz. 120
|
Tweemaal per jaar een Capels Ondernemersontbijt organiseren
|
Blz. 121
|
T.V. 3.2 Het versterken van de fysieke bedrijfsinfrastructuur.
|
Blz. 122
|
Aansluiting zoeken bij ontwikkelingen Alexanderknoop
|
Blz. 123
|
Plan voor stadsdistributie Hoofdweg ontwikkelen
|
Blz. 124
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 125
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 126
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 127
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 128
|
3.1 Commerciële contracten
|
Blz. 129
|
3.2. Logiesbelasting en Marktgelden
|
Blz. 130
|
3.3 Doorschuiven krediet Hoofdweg vak A (Krediet - 1.377 / 482 in 2020, 1.377 / - 482 in 2021)
|
Blz. 131
|
3.4 Doorschuiven budgetten via reserve eenmalige uitgaven
|
Blz. 132
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 133
|
Programma 4 Onderwijs
|
Blz. 134
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 135
|
TV4.2 Het binnen het kader van de wettelijke regelingen voorzien in de huisvesting van scholen voor openbaar en bijzonder onderwijs.
|
Blz. 136
|
Huisvesting scholen
|
Blz. 137
|
TV4.3 Het voorkomen en bestrijden van educatieve achterstanden en sociaal-emotionele problemen bij (jonge) kinderen.
|
Blz. 138
|
Onderwijsachterstandenbeleid en VVE-aanbod
|
Blz. 139
|
TV4.3 Het stimuleren van schooldeelname (leerplicht en voorkomen voortijdig schoolverlaten).
|
Blz. 140
|
Startkwalificatie en verminderen schoolverlaten
|
Blz. 141
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 142
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 143
|
Onwikkelingen
|
Blz. 144
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 145
|
4.1 Vrijval budget Subsidieregeling Brede School Netwerken (BSN)
|
Blz. 146
|
4.2 Overheveling Rijksmiddelen Onderwijsachterstandenbeleid
|
Blz. 147
|
4.3 Asbestsanering SBO De Bouwsteen en BO CSV/gymnastieklokaal (Krediet 333 in 2020)
|
Blz. 148
|
4.4 Mutaties exploitatie gemeentelijk vastgoed
|
Blz. 149
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 150
|
Programma 5 Sport, cultuur en recreatie
|
Blz. 151
|
Deelprogramma's en taakvelden
|
Blz. 152
|
Deelprogramma 5A Vrijetijdsbesteding (Sport en cultuur)
|
Blz. 153
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 154
|
TV5.1 Het verbeteren van gezondheid en welzijn Capellenaar met sport en bewegen.
|
Blz. 155
|
Opstellen lokaal sportakkoord
|
Blz. 156
|
Uitvoeren Prestatieafspraken 2020 Sportief Capelle
|
Blz. 157
|
TV5.3 Het bevorderen van talentontwikkeling bij kinderen en jongeren.
|
Blz. 158
|
Inzetten op cultuureducatie op scholen
|
Blz. 159
|
Subsidiëren van muziek- en theateronderwijs
|
Blz. 160
|
T.V. 5.5 Het vergroten van de waardering van het erfgoed van 1950-1960.
|
Blz. 161
|
Onderzoek cultuurhistorische waarde sociale woningbouw 1950-1960
|
Blz. 162
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 163
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 164
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 165
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 166
|
5A.1 Budget Subsidieregeling Evenementen
|
Blz. 167
|
5A.2 Kredieten gemeentelijk vastgoed (Krediet 96 in 2020 en 94 in 2021)
|
Blz. 168
|
5A.3 Herverdeling kredieten sportcomplex Aquapelle (Krediet -700 in 2020)
|
Blz. 169
|
5A.4 Naheffing BTW Isala theater
|
Blz. 170
|
5A.5 Isala theater compensatie meerkosten en inkomstenderving Corona
|
Blz. 171
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 172
|
Deelprogramma 5B Openbaar groen en (openlucht) recreatie
|
Blz. 173
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 174
|
TV5.7 Zorg dragen voor natuurbescherming.
|
Blz. 175
|
Opstellen Programma Buitenruimte
|
Blz. 176
|
Uitvoeren projecten 'Kwaliteitsimpuls openbare ruimte'
|
Blz. 177
|
TV5.7 Het versterken van de recreatieve functie van de IJssel.
|
Blz. 178
|
Aanvulling Zandrakpark
|
Blz. 179
|
Aansluiten bij project De Rivier als getijdengebied
|
Blz. 180
|
Aansluiten bij provinciale landschapstafel
|
Blz. 181
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 182
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 183
|
Onwikkelingen
|
Blz. 184
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 185
|
5B.1 Duiker B. van Dijklaan (Krediet 150 in 2020 en 25 in 2021)
|
Blz. 186
|
5B.2 Investering IBOR (Krediet -136)
|
Blz. 187
|
5B.3 Grondverkoop project Zaanse Schans
|
Blz. 188
|
5B.4 Prognose Verkoop/verhuur gemeentelijke gronden
|
Blz. 189
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 190
|
Programma 6 Sociaal domein
|
Blz. 191
|
Deelprogramma's en taakvelden
|
Blz. 192
|
Deelprogramma 6A Sociale infrastructuur
|
Blz. 193
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 194
|
TV6.1 Capellenaren en Capelse organisaties participeren en werken samen in de Capelse samenleving.
|
Blz. 195
|
Waarderen en ondersteunen van mantelzorgers
|
Blz. 196
|
Zorgdragen voor een sociale basisinfrastructuur
|
Blz. 197
|
TV6.1 Kinderen groeien in Capelle gezond en veilig en kansrijk op.
|
Blz. 198
|
Realiseren KinderLabs
|
Blz. 199
|
Ondersteunen Capelse Jeugdraad en Kindercollege
|
Blz. 200
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 201
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 202
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 203
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 204
|
6A.1 Vrijval budget Subsidieregeling Maatschappelijke Ondersteuning
|
Blz. 205
|
6A.2 Meicirculaire - Impulsgelden dak- en thuisloosheid en het Telefonisch advies- en hulppunt
|
Blz. 206
|
6A.3 Overhevelen budget Huiskamer van de Wijk Purmerhoek
|
Blz. 207
|
6A.4 Overhevelen budget toezichthouder rechtmatigheid Wmo en Jeugdwet
|
Blz. 208
|
6A.5 Inzet budget Schuldenaanpak
|
Blz. 209
|
6A.6 Welzijn Capelle compensatie meerkosten Corona
|
Blz. 210
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 211
|
Deelprogramma 6B Werk en Inkomen (Participatiewet)
|
Blz. 212
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 213
|
TV6.3 Het voorzien in middelen van bestaan voor Capellenaren die daar tijdelijk niet in kunnen voorzien (inkomens- en bijstandsvoorzieningen).
|
Blz. 214
|
Rechtmatig verstrekken van uitkeringen in het kader van de gebundelde uitkering (BUIG)
|
Blz. 215
|
TV6.3 Inzetten op het bestrijden van armoede, waarbij de focus ligt op ouderen en kwetsbare gezinnen met kinderen.
|
Blz. 216
|
Stroomlijnen en vergemakkelijken aanvraagproces (de toegang) van de regelingen
|
Blz. 217
|
Verhogen bereik Jeugdfonds Sport & Cultuur
|
Blz. 218
|
Voorlichting over inkomensondersteunende regelingen aan de doelgroep en intermediaire organisaties intensiveren
|
Blz. 219
|
TV6.3 Het tegengaan van problematische schulden onder Capellenaren.
|
Blz. 220
|
Bredere inzet budgetbeheer
|
Blz. 221
|
Intensivering van nazorg
|
Blz. 222
|
Inzet van schuldsanering
|
Blz. 223
|
Terugdringen van het beroep op bewindvoeringstrajecten
|
Blz. 224
|
Verbetering toegang
|
Blz. 225
|
Versterking vroegsignalering
|
Blz. 226
|
TV6.5 Snelle inburgering van statushouders.
|
Blz. 227
|
Voorbereiding nieuwe wet inburgering
|
Blz. 228
|
Voortzetting pilot Inburgering Nieuw Stijl
|
Blz. 229
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 230
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 231
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 232
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 233
|
6B.1 Overheveling Jeugdfonds Sport & Cultuur
|
Blz. 234
|
6B.2 Meicirculaire - Maatschappelijke begeleiding inburgeringsplichtige statushouders
|
Blz. 235
|
6B.3 Meicirculaire- Invoering Wet Inburgering
|
Blz. 236
|
6B.4 Overhevelen budget Stroomlijnen en verbeteren toegang inkomensondersteuning
|
Blz. 237
|
6B.5 Meicirculaire- Pilot Financieel Ontzorgen
|
Blz. 238
|
6B.6 Inkomensdeel Participatiewet (BUIG)
|
Blz. 239
|
6B.7 Coronacrisis: Tijdelijke Overbruggingsregeling Zelfstandig Ondernemers (TOZO)
|
Blz. 240
|
6B.8 Overhevelen en ombuigen deel budget 2020 MKB werkoffensief
|
Blz. 241
|
6B.9 Inkomensregelingen
|
Blz. 242
|
6B.10 CapelleWerkt compensatie meerkosten en inkomstenderving Corona
|
Blz. 243
|
6B.11 Promen Corona-effecten
|
Blz. 244
|
6B.12 CapelleWerkt overhevelen budget toekomstverkenning en overname beheer en exploitatie pand Stationsplein 20
|
Blz. 245
|
6B.13 Concept Ondernemingsplan 2021 Promen
|
Blz. 246
|
6B.14 Vrijval gedeelte budget Brede Schuldenaanpak
|
Blz. 247
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 248
|
Deelprogramma 6C Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
|
Blz. 249
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 250
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 251
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 252
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 253
|
6C.1 Stijging kosten maatwerk-voorzieningen (Wmo) (Krediet 570 in 2020 en 138 structureel vanaf 2021)
|
Blz. 254
|
6C.2 Volume stijging Wmo
|
Blz. 255
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 256
|
Deelprogramma 6D Jeugdhulp
|
Blz. 257
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 258
|
TV6.72 Vroegtijdig inzetten van jeugdhulp in de eigen omgeving van jeugdigen en diens ouders.
|
Blz. 259
|
Organiseren jeugdgezondheidszorg en jeugdhulp binnen Capelle en waar nodig regionale inkoop van specialistische hulp
|
Blz. 260
|
TV6.72 Bestrijden huiselijk geweld, ouderen- en kindermishandeling.
|
Blz. 261
|
Stimuleren samenwerking om huiselijk geweld en kindermishandeling effectief aan te pakken
|
Blz. 262
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 263
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 264
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 265
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 266
|
6D.1 Gemeenschappelijke Regeling Jeugdhulp Rijnmond (GRJR) - Onvermijdelijk
|
Blz. 267
|
6D.2 Extra financiële middelen voor huiselijk geweld
|
Blz. 268
|
6D.3 Stichting Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG)
|
Blz. 269
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 270
|
Programma 7 Volksgezondheid en milieu
|
Blz. 271
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 272
|
TV7.4 Schone leefomgeving.
|
Blz. 273
|
Uitvoeren Actieplan omgevingslawaai
|
Blz. 274
|
Uitvoeren gevelmaatregelen bij de saneringswoningen
|
Blz. 275
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 276
|
Toelichting afval
|
Blz. 277
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 278
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 279
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 280
|
7.1 Actieplan Circulair Capelle
|
Blz. 281
|
7.2 Geluidsanering verkeerslawaai
|
Blz. 282
|
7.3 Voorbereidingskrediet riolering Rivium (Krediet 50 in 2020 en 130 in 2021)
|
Blz. 283
|
7.4 Riolering - Pompput Doelen-Bouvigne (Krediet 45 in 2020 en 5 in 2021)
|
Blz. 284
|
7.5 Riool - Investering IBOR (Krediet 210)
|
Blz. 285
|
7.6 Voorziening rioolheffing middelen derden
|
Blz. 286
|
7.7 Baten Afvalstoffenheffing
|
Blz. 287
|
7.8 Extra kosten afval door het Corona-virus
|
Blz. 288
|
7.9 Continuering beleid grof vuil
|
Blz. 289
|
7.10 Afval - Investering IBOR (Krediet 161 in 2020)
|
Blz. 290
|
7.11 Voorziening afvalstoffenheffing middelen derden
|
Blz. 291
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 292
|
Programma 8 Stadsontwikkeling
|
Blz. 293
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 294
|
TV8.1 Geo data beschikbaar in 3D.
|
Blz. 295
|
Geodata uitbouwen tot 3D model
|
Blz. 296
|
TV8.1 Voorbereid zijn op de invoering van de Omgevingswet op 1 januari 2021.
|
Blz. 297
|
Opstellen Stadsvisie
|
Blz. 298
|
Opstellen van een plan van aanpak voor de transitieperiode Omgevingswet 2021-2029
|
Blz. 299
|
Uitvoeren Praktijkproef Omgevingsvergunning
|
Blz. 300
|
TV8.3 Gevarieerde en evenwichtige woningvoorraad.
|
Blz. 301
|
Opstellen gebiedsatlas ontwikkeling (sociale) woningvoorraad
|
Blz. 302
|
TV8.3 Via woonruimtebemiddeling bijdragen van verbetering leefbaarheid.
|
Blz. 303
|
Meer woonexperimenten invoeren
|
Blz. 304
|
TV8.3 Verbeteren van de woonkwaliteit van Capelle.
|
Blz. 305
|
Huisvestingsstrategie die niet alleen oog heeft voor traditionele woonvormen, maar ook gericht is op starters, alleenstaanden en ouderen
|
Blz. 306
|
Nieuwbouwprojecten laten voldoen aan een vastgelegde score volgens de methode GPR-gebouw
|
Blz. 307
|
Revitaliseren van de kwetsbare woningvoorraad met Havensteder
|
Blz. 308
|
Ruimte voor nieuwbouw en eigen initiatief
|
Blz. 309
|
Transformatie van Het Nieuwe Rivium naar een werk/woonmilieu
|
Blz. 310
|
Verminderen van de kwetsbaarheid van Bongerd/Wingerd (Florabuurt)
|
Blz. 311
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 312
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 313
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 314
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 315
|
8.1 Actualisatie Grondexploitaties
|
Blz. 316
|
8.2 Externe inhuur Ruimtelijke Ordening
|
Blz. 317
|
8.3 Leges omgevingsvergunningen
|
Blz. 318
|
8.4 Vergunningverlening en handhaving
|
Blz. 319
|
8.5 Doorschuiven kredieten Rivium (Krediet - 790 / 590 in 2020 en 790 / -590 in 2021)
|
Blz. 320
|
8.6 Doorschuiven budgetten via reserve eenmalige uitgaven
|
Blz. 321
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 322
|
Financieel overzicht programma's
|
Blz. 323
|
Overzicht voor wijziging
|
Blz. 324
|
Overzicht van wijziging
|
Blz. 325
|
Overzicht na wijziging
|
Blz. 326
|
Verschil met Voorjaarsnota 2020
|
Blz. 327
|
Financieel perspectief te voeren beleid
|
Blz. 328
|
Eindstand inclusief doorkijk naar 2028
|
Blz. 329
|
Wijzigingen die niet zijn meegenomen
|
Blz. 330
|
Financiële ratio's
|
Blz. 331
|
Netto schuldquote (gecorrigeerd voor doorverstrekte leningen)
|
Blz. 332
|
Solvabiliteit
|
Blz. 333
|
EMU-saldo
|
Blz. 334
|
Debt Service Coverage Ratio (DSCR)
|
Blz. 335
|
Afschrijvingsnorm
|
Blz. 336
|
Algemene uitkering
|
Blz. 337
|
Advies raadswerkgroep SIR
|
Blz. 338
|
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 339
|
Weerstandsvermogen en weerstandscapaciteit
|
Blz. 340
|
Definitie weerstandsvermogen
|
Blz. 341
|
Beleid voor weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 342
|
Berekening benodigde weerstandscapaciteit (=risico's)
|
Blz. 343
|
Bepaling beschikbare weerstandscapaciteit en weerstandsratio
|
Blz. 344
|
Algemene risico's
|
Blz. 345
|
1. Algemene uitkering Gemeentefonds
|
Blz. 346
|
2. Fiscaliteiten
|
Blz. 347
|
3. Dividenden
|
Blz. 348
|
4. Verleende borgstellingen voor instellingen
|
Blz. 349
|
5. Oplopende rentelasten
|
Blz. 350
|
6. Niet of onvoldoende geraamde vervangingsinvesteringen
|
Blz. 351
|
7. Positie waarborgfonds sociale woningbouw (WSW)
|
Blz. 352
|
Risico's sociaal domein
|
Blz. 353
|
8. Participatiewet
|
Blz. 354
|
9. Jeugdhulp
|
Blz. 355
|
10. Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
|
Blz. 356
|
11. Uitspraak Centrale Raad van Beroep voor Huishoudelijke ondersteuning (Wmo)
|
Blz. 357
|
12. Openeinderegelingen voor inkomensondersteunende regelingen
|
Blz. 358
|
Overige risico's
|
Blz. 359
|
13. Onderwijshuisvesting voortgezet bijzonder onderwijs
|
Blz. 360
|
14. Daling en stijging leerlingen onderwijshuisvesting
|
Blz. 361
|
15. Nieuwbouw voortvloeiende uit Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs
|
Blz. 362
|
16. Overschrijding budget door hogere aanneemsom
|
Blz. 363
|
17. Grondexploitaties
|
Blz. 364
|
18. Kosten coronacrisis Veiligheidsregio
|
Blz. 365
|
Raadsbesluit
|
Blz. 366
|
Raadsbesluit
|
Blz. 367
|
Amendementen en moties
|
Blz. 368
|
Amendementen
|
Blz. 369
|
Moties
|
Blz. 370
|
Bijlagen
|
Blz. 371
|
Verloop post onvoorzien
|
Blz. 372
|
Verloop van de post onvoorzien
|
Blz. 373
|
Analyse omvang reserves en voorzieningen
|
Blz. 374
|
Analyse omvang reserves en voorzieningen
|
Blz. 375
|
Verloop algemene reserve
|
Blz. 376
|
Verloop algemene reserve
|
Blz. 377
|
Bestemmingsreserve eenmalige uitgaven
|
Blz. 378
|
Verloop bestemmingsreserve eenmalige uitgaven
|
Blz. 379
|
Kredietenoverzicht
|
Blz. 380
|
Kredieten en het verloop van investeringen
|
Blz. 381
|
Inkomende subsidies
|
Blz. 382
|
Overzicht inkomende subsidies
|
Blz. 383
|
Voortgang gebiedsvisie Centraal Capelle
|
Blz. 384
|
Voortgang gebiedsvisie Centraal Capelle
|
Blz. 385
|
Planning gebiedsvisie grafisch weergegeven
|
Blz. 386
|
Prognose per jaarschijf
|
Blz. 387
|
Actualisatie grondexploitatie Najaarsnota 2020
|
Blz. 388
|
Actualisatie grondexploitatie Najaarsnota 2020
|
Blz. 389
|
Activiteiten
|
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|