Najaarsnota 2020 |
Blz. 1 |
Najaarsnota 2020 |
Blz. 2 |
Programma’s |
Blz. 3 |
Aanbiedingsbrief |
Blz. 4 |
Aanbiedingsbrief |
Blz. 5 |
Inleiding en leeswijzer |
Blz. 6 |
Inleiding |
Blz. 7 |
Leeswijzer |
Blz. 8 |
Impact coronacrisis |
Blz. 9 |
Impact coronacrisis op budgetten in 2020 |
Blz. 10 |
Impact coronacrisis op budgetten in 2021 t/m 2024 |
Blz. 11 |
Programma 0 Bestuur en ondersteuning |
Blz. 12 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 13 |
TV0.1 Investeren in relaties met andere overheden, (maatschappelijke) organisaties en partners en daarbij een krachtig eigen geluid laten horen. |
Blz. 14 |
Investeren in goede relatie met partners |
Blz. 15 |
TV0.1 Informatie vergaren met betrekking tot beleidsonderdelen van Capellenaren. |
Blz. 16 |
Toolkit burgerparticipatie |
Blz. 17 |
Het houden van een buurtmonitor in 2020 |
Blz. 18 |
Deelname aan de Quickscan Lokale Democratie |
Blz. 19 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 20 |
Capelse indicatoren |
Blz. 21 |
Ontwikkelingen |
Blz. 22 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 23 |
0.1 Lagere leges inkomsten en afdrachten a.g.v. Corona |
Blz. 24 |
0.2 Verkiezingen, impact Corona |
Blz. 25 |
0.3 Accountantskosten |
Blz. 26 |
0.4 Dividenden |
Blz. 27 |
0.5 Rente |
Blz. 28 |
0.6 OZB Eigenaren Woningen |
Blz. 29 |
0.7 OZB Eigenaren Niet-Woningen |
Blz. 30 |
0.8 Voorziening dubieuze debiteuren |
Blz. 31 |
0.9 Algemene Uitkering gemeentefonds compensatie corona |
Blz. 32 |
0.10 Algemene Uitkering gemeentefonds septembercirculaire |
Blz. 33 |
0.11 Aanpassing budgetten energie |
Blz. 34 |
0.12 Compensatie meerkosten coronacrisis – Onvermijdelijk |
Blz. 35 |
0.13 2e Begrotingswijziging GR IJsselgemeenten |
Blz. 36 |
0.14 Aanpassing diverse bedrijfsvoeringbudgetten |
Blz. 37 |
0.15 Vervanging beeldschermen in het gemeentehuis (Krediet 125 eenmalig in 2021 en 125 eenmalig in 2022) |
Blz. 38 |
0.16 Aanpassing stelpost prijzen |
Blz. 39 |
0.17 Kosten rechtszaak en juridische ondersteuning Rivium/Referendum |
Blz. 40 |
0.18 Datalab |
Blz. 41 |
0.19 Mutaties reserve bedrijfsvoering |
Blz. 42 |
0.20 Algemene taakstelling i.v.m. proces kadernota kerntaken |
Blz. 43 |
0.21 Uitbreiding formatie unit Belastingen |
Blz. 44 |
0.22 Dividend Evides |
Blz. 45 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 46 |
Programma 1 Integrale veiligheid en openbare orde |
Blz. 47 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 48 |
TV1.1 Versterken van brandpreventie. |
Blz. 49 |
Evalueren pilot wijkbrandweerfunctionaris |
Blz. 50 |
Uitvoeren prioriteitennota brandveiligheid 2019-2022 |
Blz. 51 |
TV1.2 Stimuleren van Capellenaren (inwoners en ondernemers) om mee te werken aan een veilig Capelle. |
Blz. 52 |
Nader onderzoek naar de introductie app voor slachtoffers van straatintimidatie en terreur |
Blz. 53 |
Ondersteunen (burger)initiatieven op het gebied van buurtpreventieapps, buurtpreventieteams en burgernet |
Blz. 54 |
Ondersteunen en faciliteren Politiekids trajecten op basisscholen |
Blz. 55 |
Ondersteunen samenwerkingsverbanden voor een veilig ondernemingsklimaat. |
Blz. 56 |
TV1.2 Vergroten van de veiligheid in buurten en wijken en het versterken van de synergie tussen de ingezette middelen op veiligheidsgebied. |
Blz. 57 |
Continueren bestaande cameraprojecten en zo nodig meer cameratoezicht in de openbare ruimte |
Blz. 58 |
Inzetten van stadsmariniers om veiligheid- en leefbaarheidsproblemen in kwetsbare buurten aan te pakken |
Blz. 59 |
Uitvoeren van het regionaal convenant woonoverlast en aanpak woonoverlast 2016 onder leiding van de stadsmarinier woonoverlast |
Blz. 60 |
Uitvoeren van maatregelen genoemd in de wijkveiligheidsplannen per wijk |
Blz. 61 |
Verder uitwerken aanbeveling Rekenkamer duiding veiligheidsbeleving |
Blz. 62 |
TV1.2 Bestrijden van (georganiseerde) criminaliteit en ondermijning van de rechtstaat. |
Blz. 63 |
Continueren en waar mogelijk versterken van onze ondermijningsaanpak samen met partners |
Blz. 64 |
Uitvoeren van maatregelen uit het IVB 5 onder prioriteit Ondermijning, waaronder toepassen wet Bibob en Opiumwet en uitvoeren controles |
Blz. 65 |
Versterken van onze informatiepositie, onder andere door inzet van een informatiemakelaar en webvoyager |
Blz. 66 |
TV1.2 Aanpakken van overlastgevende en criminele Capellenaren. |
Blz. 67 |
Ondersteunen project Pak je Kans en taakstraffen door bureau Halt |
Blz. 68 |
Uitvoeren persoonsgerichte aanpakken voor HIT-ers, veelplegers, etc. |
Blz. 69 |
Uitvoeren aanpak nazorg ex-gedetineerden |
Blz. 70 |
Continueren aanpak straatroven en overvallers en deelname aan Integrale Persoonsgerichte Toeleiding naar Arbeid (of onderwijs) |
Blz. 71 |
Uitvoeren van maatregelen uit het Integraal Veiligheidsbeleid (IVB 5) onder prioriteit zorg- en veiligheid |
Blz. 72 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 73 |
Capelse indicatoren |
Blz. 74 |
Ontwikkelingen |
Blz. 75 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 76 |
1.1 Impulsgelden weerbaar bestuur |
Blz. 77 |
1.2 Budget wijkveiligheidsplannen 2020 |
Blz. 78 |
1.3 Overheveling budget project Alleen jij bepaalt |
Blz. 79 |
1.4 Inzet team Handhaving |
Blz. 80 |
1.5 Wet- en regelgeving omtrent gemeentelijk vastgoed |
Blz. 81 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 82 |
Programma 2 Verkeer, vervoer en waterstaat |
Blz. 83 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 84 |
TV2.1 Verbeteren van de verkeersveiligheid in Schollevaar. |
Blz. 85 |
Verkeersveiligheid Schollevaar |
Blz. 86 |
TV2.1 Verbeteren van mobiliteit, leefbaarheid en verkeersveiligheid. |
Blz. 87 |
Infrastructuur kruisingen Schaardijk |
Blz. 88 |
Programma Mobiliteit |
Blz. 89 |
Waterbus |
Blz. 90 |
TV2.5 Optimale verbinding tussen de wijken. |
Blz. 91 |
Evalueren buurtbus |
Blz. 92 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 93 |
Capelse indicatoren |
Blz. 94 |
Ontwikkelingen |
Blz. 95 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 96 |
2.1 Subsidie haalbaarheidsstudie Park Shuttle |
Blz. 97 |
2.2 Buurtbus |
Blz. 98 |
2.3 Aanpak fietsroute |
Blz. 99 |
2.4 Optimaliseren asfaltbeleid |
Blz. 100 |
2.5 Asfalteren rondom rotondes 's Graveland |
Blz. 101 |
2.6 Inspecteren kunstwerken |
Blz. 102 |
2.7 Investering IBOR (Krediet 845) |
Blz. 103 |
2.8 Aantrekkelijkheid openbare ruimte |
Blz. 104 |
2.9 Doorschuiven kredieten Fietsbrug, Parkeerbeleid en Vervoersknooppunt (Krediet - 620/ 150 in 2020, 320 in 2021 en 300 / - 150 in 2022) |
Blz. 105 |
2.10 Doorschuiven budgetten via reserve eenmalige uitgaven |
Blz. 106 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 107 |
Programma 3 Economie |
Blz. 108 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 109 |
TV3.1 Versterken van de economische positie van Capelle aan den IJssel, door in te zetten op groei van de economie en van de werkgelegenheid. |
Blz. 110 |
Opzetten van een Creative Tech Campus op Rivium |
Blz. 111 |
Menukaart opstellen voor startende ondernemers |
Blz. 112 |
Evalueren en actualiseren van de Structuurvisie Detailhandel |
Blz. 113 |
TV3.1 Versterken en verbeteren van kantoor-, bedrijfs- en winkellocaties. |
Blz. 114 |
Inventarisatie maken van glasvezel op bedrijventerreinen |
Blz. 115 |
Inzetten van een KVO op Capelle West |
Blz. 116 |
Onderzoek doen naar behoefte woon-werkunits |
Blz. 117 |
Onderzoek Koperwiek langs speerpunten Platform 'De Nieuwe Winkelstraat' |
Blz. 118 |
TV3.1 Voortzetten van de goede relatie met ondernemers. |
Blz. 119 |
Onderzoeken in welke vorm de ondernemersprijs terug kan komen |
Blz. 120 |
Tweemaal per jaar een Capels Ondernemersontbijt organiseren |
Blz. 121 |
T.V. 3.2 Het versterken van de fysieke bedrijfsinfrastructuur. |
Blz. 122 |
Aansluiting zoeken bij ontwikkelingen Alexanderknoop |
Blz. 123 |
Plan voor stadsdistributie Hoofdweg ontwikkelen |
Blz. 124 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 125 |
Capelse indicatoren |
Blz. 126 |
Ontwikkelingen |
Blz. 127 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 128 |
3.1 Commerciële contracten |
Blz. 129 |
3.2. Logiesbelasting en Marktgelden |
Blz. 130 |
3.3 Doorschuiven krediet Hoofdweg vak A (Krediet - 1.377 / 482 in 2020, 1.377 / - 482 in 2021) |
Blz. 131 |
3.4 Doorschuiven budgetten via reserve eenmalige uitgaven |
Blz. 132 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 133 |
Programma 4 Onderwijs |
Blz. 134 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 135 |
TV4.2 Het binnen het kader van de wettelijke regelingen voorzien in de huisvesting van scholen voor openbaar en bijzonder onderwijs. |
Blz. 136 |
Huisvesting scholen |
Blz. 137 |
TV4.3 Het voorkomen en bestrijden van educatieve achterstanden en sociaal-emotionele problemen bij (jonge) kinderen. |
Blz. 138 |
Onderwijsachterstandenbeleid en VVE-aanbod |
Blz. 139 |
TV4.3 Het stimuleren van schooldeelname (leerplicht en voorkomen voortijdig schoolverlaten). |
Blz. 140 |
Startkwalificatie en verminderen schoolverlaten |
Blz. 141 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 142 |
Capelse indicatoren |
Blz. 143 |
Onwikkelingen |
Blz. 144 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 145 |
4.1 Vrijval budget Subsidieregeling Brede School Netwerken (BSN) |
Blz. 146 |
4.2 Overheveling Rijksmiddelen Onderwijsachterstandenbeleid |
Blz. 147 |
4.3 Asbestsanering SBO De Bouwsteen en BO CSV/gymnastieklokaal (Krediet 333 in 2020) |
Blz. 148 |
4.4 Mutaties exploitatie gemeentelijk vastgoed |
Blz. 149 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 150 |
Programma 5 Sport, cultuur en recreatie |
Blz. 151 |
Deelprogramma's en taakvelden |
Blz. 152 |
Deelprogramma 5A Vrijetijdsbesteding (Sport en cultuur) |
Blz. 153 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 154 |
TV5.1 Het verbeteren van gezondheid en welzijn Capellenaar met sport en bewegen. |
Blz. 155 |
Opstellen lokaal sportakkoord |
Blz. 156 |
Uitvoeren Prestatieafspraken 2020 Sportief Capelle |
Blz. 157 |
TV5.3 Het bevorderen van talentontwikkeling bij kinderen en jongeren. |
Blz. 158 |
Inzetten op cultuureducatie op scholen |
Blz. 159 |
Subsidiëren van muziek- en theateronderwijs |
Blz. 160 |
T.V. 5.5 Het vergroten van de waardering van het erfgoed van 1950-1960. |
Blz. 161 |
Onderzoek cultuurhistorische waarde sociale woningbouw 1950-1960 |
Blz. 162 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 163 |
Capelse indicatoren |
Blz. 164 |
Ontwikkelingen |
Blz. 165 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 166 |
5A.1 Budget Subsidieregeling Evenementen |
Blz. 167 |
5A.2 Kredieten gemeentelijk vastgoed (Krediet 96 in 2020 en 94 in 2021) |
Blz. 168 |
5A.3 Herverdeling kredieten sportcomplex Aquapelle (Krediet -700 in 2020) |
Blz. 169 |
5A.4 Naheffing BTW Isala theater |
Blz. 170 |
5A.5 Isala theater compensatie meerkosten en inkomstenderving Corona |
Blz. 171 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 172 |
Deelprogramma 5B Openbaar groen en (openlucht) recreatie |
Blz. 173 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 174 |
TV5.7 Zorg dragen voor natuurbescherming. |
Blz. 175 |
Opstellen Programma Buitenruimte |
Blz. 176 |
Uitvoeren projecten 'Kwaliteitsimpuls openbare ruimte' |
Blz. 177 |
TV5.7 Het versterken van de recreatieve functie van de IJssel. |
Blz. 178 |
Aanvulling Zandrakpark |
Blz. 179 |
Aansluiten bij project De Rivier als getijdengebied |
Blz. 180 |
Aansluiten bij provinciale landschapstafel |
Blz. 181 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 182 |
Capelse indicatoren |
Blz. 183 |
Onwikkelingen |
Blz. 184 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 185 |
5B.1 Duiker B. van Dijklaan (Krediet 150 in 2020 en 25 in 2021) |
Blz. 186 |
5B.2 Investering IBOR (Krediet -136) |
Blz. 187 |
5B.3 Grondverkoop project Zaanse Schans |
Blz. 188 |
5B.4 Prognose Verkoop/verhuur gemeentelijke gronden |
Blz. 189 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 190 |
Programma 6 Sociaal domein |
Blz. 191 |
Deelprogramma's en taakvelden |
Blz. 192 |
Deelprogramma 6A Sociale infrastructuur |
Blz. 193 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 194 |
TV6.1 Capellenaren en Capelse organisaties participeren en werken samen in de Capelse samenleving. |
Blz. 195 |
Waarderen en ondersteunen van mantelzorgers |
Blz. 196 |
Zorgdragen voor een sociale basisinfrastructuur |
Blz. 197 |
TV6.1 Kinderen groeien in Capelle gezond en veilig en kansrijk op. |
Blz. 198 |
Realiseren KinderLabs |
Blz. 199 |
Ondersteunen Capelse Jeugdraad en Kindercollege |
Blz. 200 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 201 |
Capelse indicatoren |
Blz. 202 |
Ontwikkelingen |
Blz. 203 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 204 |
6A.1 Vrijval budget Subsidieregeling Maatschappelijke Ondersteuning |
Blz. 205 |
6A.2 Meicirculaire - Impulsgelden dak- en thuisloosheid en het Telefonisch advies- en hulppunt |
Blz. 206 |
6A.3 Overhevelen budget Huiskamer van de Wijk Purmerhoek |
Blz. 207 |
6A.4 Overhevelen budget toezichthouder rechtmatigheid Wmo en Jeugdwet |
Blz. 208 |
6A.5 Inzet budget Schuldenaanpak |
Blz. 209 |
6A.6 Welzijn Capelle compensatie meerkosten Corona |
Blz. 210 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 211 |
Deelprogramma 6B Werk en Inkomen (Participatiewet) |
Blz. 212 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 213 |
TV6.3 Het voorzien in middelen van bestaan voor Capellenaren die daar tijdelijk niet in kunnen voorzien (inkomens- en bijstandsvoorzieningen). |
Blz. 214 |
Rechtmatig verstrekken van uitkeringen in het kader van de gebundelde uitkering (BUIG) |
Blz. 215 |
TV6.3 Inzetten op het bestrijden van armoede, waarbij de focus ligt op ouderen en kwetsbare gezinnen met kinderen. |
Blz. 216 |
Stroomlijnen en vergemakkelijken aanvraagproces (de toegang) van de regelingen |
Blz. 217 |
Verhogen bereik Jeugdfonds Sport & Cultuur |
Blz. 218 |
Voorlichting over inkomensondersteunende regelingen aan de doelgroep en intermediaire organisaties intensiveren |
Blz. 219 |
TV6.3 Het tegengaan van problematische schulden onder Capellenaren. |
Blz. 220 |
Bredere inzet budgetbeheer |
Blz. 221 |
Intensivering van nazorg |
Blz. 222 |
Inzet van schuldsanering |
Blz. 223 |
Terugdringen van het beroep op bewindvoeringstrajecten |
Blz. 224 |
Verbetering toegang |
Blz. 225 |
Versterking vroegsignalering |
Blz. 226 |
TV6.5 Snelle inburgering van statushouders. |
Blz. 227 |
Voorbereiding nieuwe wet inburgering |
Blz. 228 |
Voortzetting pilot Inburgering Nieuw Stijl |
Blz. 229 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 230 |
Capelse indicatoren |
Blz. 231 |
Ontwikkelingen |
Blz. 232 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 233 |
6B.1 Overheveling Jeugdfonds Sport & Cultuur |
Blz. 234 |
6B.2 Meicirculaire - Maatschappelijke begeleiding inburgeringsplichtige statushouders |
Blz. 235 |
6B.3 Meicirculaire- Invoering Wet Inburgering |
Blz. 236 |
6B.4 Overhevelen budget Stroomlijnen en verbeteren toegang inkomensondersteuning |
Blz. 237 |
6B.5 Meicirculaire- Pilot Financieel Ontzorgen |
Blz. 238 |
6B.6 Inkomensdeel Participatiewet (BUIG) |
Blz. 239 |
6B.7 Coronacrisis: Tijdelijke Overbruggingsregeling Zelfstandig Ondernemers (TOZO) |
Blz. 240 |
6B.8 Overhevelen en ombuigen deel budget 2020 MKB werkoffensief |
Blz. 241 |
6B.9 Inkomensregelingen |
Blz. 242 |
6B.10 CapelleWerkt compensatie meerkosten en inkomstenderving Corona |
Blz. 243 |
6B.11 Promen Corona-effecten |
Blz. 244 |
6B.12 CapelleWerkt overhevelen budget toekomstverkenning en overname beheer en exploitatie pand Stationsplein 20 |
Blz. 245 |
6B.13 Concept Ondernemingsplan 2021 Promen |
Blz. 246 |
6B.14 Vrijval gedeelte budget Brede Schuldenaanpak |
Blz. 247 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 248 |
Deelprogramma 6C Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) |
Blz. 249 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 250 |
Capelse indicatoren |
Blz. 251 |
Ontwikkelingen |
Blz. 252 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 253 |
6C.1 Stijging kosten maatwerk-voorzieningen (Wmo) (Krediet 570 in 2020 en 138 structureel vanaf 2021) |
Blz. 254 |
6C.2 Volume stijging Wmo |
Blz. 255 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 256 |
Deelprogramma 6D Jeugdhulp |
Blz. 257 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 258 |
TV6.72 Vroegtijdig inzetten van jeugdhulp in de eigen omgeving van jeugdigen en diens ouders. |
Blz. 259 |
Organiseren jeugdgezondheidszorg en jeugdhulp binnen Capelle en waar nodig regionale inkoop van specialistische hulp |
Blz. 260 |
TV6.72 Bestrijden huiselijk geweld, ouderen- en kindermishandeling. |
Blz. 261 |
Stimuleren samenwerking om huiselijk geweld en kindermishandeling effectief aan te pakken |
Blz. 262 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 263 |
Capelse indicatoren |
Blz. 264 |
Ontwikkelingen |
Blz. 265 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 266 |
6D.1 Gemeenschappelijke Regeling Jeugdhulp Rijnmond (GRJR) - Onvermijdelijk |
Blz. 267 |
6D.2 Extra financiële middelen voor huiselijk geweld |
Blz. 268 |
6D.3 Stichting Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) |
Blz. 269 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 270 |
Programma 7 Volksgezondheid en milieu |
Blz. 271 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 272 |
TV7.4 Schone leefomgeving. |
Blz. 273 |
Uitvoeren Actieplan omgevingslawaai |
Blz. 274 |
Uitvoeren gevelmaatregelen bij de saneringswoningen |
Blz. 275 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 276 |
Toelichting afval |
Blz. 277 |
Capelse indicatoren |
Blz. 278 |
Ontwikkelingen |
Blz. 279 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 280 |
7.1 Actieplan Circulair Capelle |
Blz. 281 |
7.2 Geluidsanering verkeerslawaai |
Blz. 282 |
7.3 Voorbereidingskrediet riolering Rivium (Krediet 50 in 2020 en 130 in 2021) |
Blz. 283 |
7.4 Riolering - Pompput Doelen-Bouvigne (Krediet 45 in 2020 en 5 in 2021) |
Blz. 284 |
7.5 Riool - Investering IBOR (Krediet 210) |
Blz. 285 |
7.6 Voorziening rioolheffing middelen derden |
Blz. 286 |
7.7 Baten Afvalstoffenheffing |
Blz. 287 |
7.8 Extra kosten afval door het Corona-virus |
Blz. 288 |
7.9 Continuering beleid grof vuil |
Blz. 289 |
7.10 Afval - Investering IBOR (Krediet 161 in 2020) |
Blz. 290 |
7.11 Voorziening afvalstoffenheffing middelen derden |
Blz. 291 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 292 |
Programma 8 Stadsontwikkeling |
Blz. 293 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 294 |
TV8.1 Geo data beschikbaar in 3D. |
Blz. 295 |
Geodata uitbouwen tot 3D model |
Blz. 296 |
TV8.1 Voorbereid zijn op de invoering van de Omgevingswet op 1 januari 2021. |
Blz. 297 |
Opstellen Stadsvisie |
Blz. 298 |
Opstellen van een plan van aanpak voor de transitieperiode Omgevingswet 2021-2029 |
Blz. 299 |
Uitvoeren Praktijkproef Omgevingsvergunning |
Blz. 300 |
TV8.3 Gevarieerde en evenwichtige woningvoorraad. |
Blz. 301 |
Opstellen gebiedsatlas ontwikkeling (sociale) woningvoorraad |
Blz. 302 |
TV8.3 Via woonruimtebemiddeling bijdragen van verbetering leefbaarheid. |
Blz. 303 |
Meer woonexperimenten invoeren |
Blz. 304 |
TV8.3 Verbeteren van de woonkwaliteit van Capelle. |
Blz. 305 |
Huisvestingsstrategie die niet alleen oog heeft voor traditionele woonvormen, maar ook gericht is op starters, alleenstaanden en ouderen |
Blz. 306 |
Nieuwbouwprojecten laten voldoen aan een vastgelegde score volgens de methode GPR-gebouw |
Blz. 307 |
Revitaliseren van de kwetsbare woningvoorraad met Havensteder |
Blz. 308 |
Ruimte voor nieuwbouw en eigen initiatief |
Blz. 309 |
Transformatie van Het Nieuwe Rivium naar een werk/woonmilieu |
Blz. 310 |
Verminderen van de kwetsbaarheid van Bongerd/Wingerd (Florabuurt) |
Blz. 311 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 312 |
Capelse indicatoren |
Blz. 313 |
Ontwikkelingen |
Blz. 314 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 315 |
8.1 Actualisatie Grondexploitaties |
Blz. 316 |
8.2 Externe inhuur Ruimtelijke Ordening |
Blz. 317 |
8.3 Leges omgevingsvergunningen |
Blz. 318 |
8.4 Vergunningverlening en handhaving |
Blz. 319 |
8.5 Doorschuiven kredieten Rivium (Krediet - 790 / 590 in 2020 en 790 / -590 in 2021) |
Blz. 320 |
8.6 Doorschuiven budgetten via reserve eenmalige uitgaven |
Blz. 321 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 322 |
Financieel overzicht programma's |
Blz. 323 |
Overzicht voor wijziging |
Blz. 324 |
Overzicht van wijziging |
Blz. 325 |
Overzicht na wijziging |
Blz. 326 |
Verschil met Voorjaarsnota 2020 |
Blz. 327 |
Financieel perspectief te voeren beleid |
Blz. 328 |
Eindstand inclusief doorkijk naar 2028 |
Blz. 329 |
Wijzigingen die niet zijn meegenomen |
Blz. 330 |
Financiële ratio's |
Blz. 331 |
Netto schuldquote (gecorrigeerd voor doorverstrekte leningen) |
Blz. 332 |
Solvabiliteit |
Blz. 333 |
EMU-saldo |
Blz. 334 |
Debt Service Coverage Ratio (DSCR) |
Blz. 335 |
Afschrijvingsnorm |
Blz. 336 |
Algemene uitkering |
Blz. 337 |
Advies raadswerkgroep SIR |
Blz. 338 |
Weerstandsvermogen en risicobeheersing |
Blz. 339 |
Weerstandsvermogen en weerstandscapaciteit |
Blz. 340 |
Definitie weerstandsvermogen |
Blz. 341 |
Beleid voor weerstandsvermogen en risicobeheersing |
Blz. 342 |
Berekening benodigde weerstandscapaciteit (=risico's) |
Blz. 343 |
Bepaling beschikbare weerstandscapaciteit en weerstandsratio |
Blz. 344 |
Algemene risico's |
Blz. 345 |
1. Algemene uitkering Gemeentefonds |
Blz. 346 |
2. Fiscaliteiten |
Blz. 347 |
3. Dividenden |
Blz. 348 |
4. Verleende borgstellingen voor instellingen |
Blz. 349 |
5. Oplopende rentelasten |
Blz. 350 |
6. Niet of onvoldoende geraamde vervangingsinvesteringen |
Blz. 351 |
7. Positie waarborgfonds sociale woningbouw (WSW) |
Blz. 352 |
Risico's sociaal domein |
Blz. 353 |
8. Participatiewet |
Blz. 354 |
9. Jeugdhulp |
Blz. 355 |
10. Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) |
Blz. 356 |
11. Uitspraak Centrale Raad van Beroep voor Huishoudelijke ondersteuning (Wmo) |
Blz. 357 |
12. Openeinderegelingen voor inkomensondersteunende regelingen |
Blz. 358 |
Overige risico's |
Blz. 359 |
13. Onderwijshuisvesting voortgezet bijzonder onderwijs |
Blz. 360 |
14. Daling en stijging leerlingen onderwijshuisvesting |
Blz. 361 |
15. Nieuwbouw voortvloeiende uit Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs |
Blz. 362 |
16. Overschrijding budget door hogere aanneemsom |
Blz. 363 |
17. Grondexploitaties |
Blz. 364 |
18. Kosten coronacrisis Veiligheidsregio |
Blz. 365 |
Raadsbesluit |
Blz. 366 |
Raadsbesluit |
Blz. 367 |
Amendementen en moties |
Blz. 368 |
Amendementen |
Blz. 369 |
Moties |
Blz. 370 |
Verloop post onvoorzien |
Blz. 371 |
Verloop van de post onvoorzien |
Blz. 372 |
Analyse omvang reserves en voorzieningen |
Blz. 373 |
Analyse omvang reserves en voorzieningen |
Blz. 374 |
Verloop algemene reserve |
Blz. 375 |
Verloop algemene reserve |
Blz. 376 |
Bestemmingsreserve eenmalige uitgaven |
Blz. 377 |
Verloop bestemmingsreserve eenmalige uitgaven |
Blz. 378 |
Kredietenoverzicht |
Blz. 379 |
Kredieten en het verloop van investeringen |
Blz. 380 |
Inkomende subsidies |
Blz. 381 |
Overzicht inkomende subsidies |
Blz. 382 |
Voortgang gebiedsvisie Centraal Capelle |
Blz. 383 |
Voortgang gebiedsvisie Centraal Capelle |
Blz. 384 |
Planning gebiedsvisie grafisch weergegeven |
Blz. 385 |
Prognose per jaarschijf |
Blz. 386 |
Actualisatie grondexploitatie Najaarsnota 2020 |
Blz. 387 |
Actualisatie grondexploitatie Najaarsnota 2020 |
Blz. 388 |