Uw raad stelt de begroting vast op het niveau van de programma’s. Uw raad stelt de budgetten voor 2022 voor de programma’s vast op de bedragen, zoals genoemd in de tabellen in de programma’s. Uw raad autoriseert daarmee ons om uitvoering te geven aan de begroting en de aangegeven budgetten te besteden. In onderstaande tabellen geven wij ook de realisatie op de budgetten weer.
Financiële verantwoording
Overzicht van baten en lasten
Terug naar navigatie - Overzicht van baten en lastenOnderstaand overzicht bevat een samenvatting van de in de programma's opgenomen rekeningcijfers.
Lasten | ||||||
Programma | Rekening 2021 | Begroting 2022 | Wijziging Begroting 2022 | Totaal begroting 2022 | Rekening 2022 | Verschil 2022 |
0. Bestuur en Ondersteuning | N30.397 | N30.900 | N903 | N31.802 | N31.389 | V413 |
1. Integrale Veiligheid en Openbare Orde | N7.935 | N8.411 | N580 | N8.990 | N8.522 | V468 |
2. Verkeer, Vervoer en Waterstaat | N9.254 | N9.101 | V417 | N8.684 | N8.271 | V413 |
3. Economie | N1.042 | N1.246 | N89 | N1.335 | N1.058 | V277 |
4. Onderwijs | N8.649 | N8.621 | N3.916 | N12.537 | N11.412 | V1.125 |
5A. Vrije tijdsbesteding (Sport en Cultuur) | N13.346 | N13.052 | N653 | N13.703 | N13.371 | V332 |
5B. Openbaar groen en (openlucht) recreatie | N7.148 | N6.478 | N175 | N6.654 | N6.837 | N183 |
6A. Sociale Infrastructuur | N12.829 | N12.916 | N7.999 | N20.916 | N21.375 | N459 |
6B. Werk en Inkomen (Participatiewet) | N55.140 | N55.834 | N971 | N56.805 | N56.423 | V382 |
6C. Wet Maatschappelijke Ondersteuning | N16.416 | N18.205 | V651 | N17.555 | N17.727 | N172 |
6D. Jeugdzorg | N23.728 | N22.441 | N3.962 | N26.403 | N27.239 | N836 |
7. Volksgezondheid, Duurzaamheid en Milieu | N21.145 | N18.727 | N1.074 | N19.801 | N20.704 | N903 |
8. Stadsontwikkeling | N14.734 | N18.843 | N8.470 | N27.313 | N24.790 | V2.523 |
Afronding | N0 | V1 | V1 | V1 | N0 | N1 |
Saldo van lasten | N221.763 | N224.774 | N27.723 | N252.497 | N249.118 | V3.379 |
Baten | ||||||
Programma | Rekening 2021 | Begroting 2022 | Wijziging Begroting 2022 | Totaal begroting 2022 | Rekening 2022 | Verschil 2022 |
0. Bestuur en Ondersteuning | V150.498 | V149.284 | V18.159 | V167.443 | V170.937 | V3.494 |
1. Integrale Veiligheid en Openbare Orde | V576 | V679 | V199 | V878 | V628 | N250 |
2. Verkeer, Vervoer en Waterstaat | V951 | V647 | V69 | V716 | V1.107 | V391 |
3. Economie | V670 | V760 | V28 | V788 | V793 | V5 |
4. Onderwijs | V4.294 | V4.123 | V3.575 | V7.698 | V5.876 | N1.822 |
5A. Vrije tijdsbesteding (Sport en Cultuur) | V4.613 | V4.038 | V223 | V4.261 | V4.327 | V66 |
5B. Openbaar groen en (openlucht) recreatie | V869 | V893 | N0 | V893 | V828 | N65 |
6A. Sociale Infrastructuur | V1.488 | V1.209 | V6.649 | V7.858 | V9.216 | V1.358 |
6B. Werk en Inkomen (Participatiewet) | V40.393 | V35.699 | N2.157 | V33.542 | V32.599 | N943 |
6C. Wet Maatschappelijke Ondersteuning | V499 | V512 | N83 | V429 | V418 | N11 |
6D. Jeugdzorg | V232 | V222 | V116 | V338 | V710 | V372 |
7. Volksgezondheid, Duurzaamheid en Milieu | V16.738 | V15.162 | N105 | V15.058 | V15.767 | V709 |
8. Stadsontwikkeling | V12.558 | V15.569 | V2.203 | V17.772 | V15.271 | N2.501 |
Afronding | V4 | N0 | N1 | N2 | N3 | N1 |
Saldo van baten | V234.383 | V228.797 | V28.875 | V257.672 | V258.474 | V802 |
Saldi | ||||||
Programma | Rekening 2021 | Begroting 2022 | Wijziging Begroting 2022 | Totaal begroting 2022 | Rekening 2022 | Verschil 2022 |
0. Bestuur en Ondersteuning | V120.101 | V118.384 | V17.256 | V135.641 | V139.548 | V3.907 |
1. Integrale Veiligheid en Openbare Orde | N7.359 | N7.732 | N381 | N8.112 | N7.894 | V218 |
2. Verkeer, Vervoer en Waterstaat | N8.303 | N8.454 | V486 | N7.968 | N7.164 | V804 |
3. Economie | N372 | N486 | N61 | N547 | N265 | V282 |
4. Onderwijs | N4.355 | N4.498 | N341 | N4.839 | N5.536 | N697 |
5A. Vrije tijdsbesteding (Sport en Cultuur) | N8.733 | N9.014 | N430 | N9.442 | N9.044 | V398 |
5B. Openbaar groen en (openlucht) recreatie | N6.279 | N5.585 | N175 | N5.761 | N6.009 | N248 |
6A. Sociale Infrastructuur | N11.341 | N11.707 | N1.350 | N13.058 | N12.159 | V899 |
6B. Werk en Inkomen (Participatiewet) | N14.747 | N20.135 | N3.128 | N23.263 | N23.824 | N561 |
6C. Wet Maatschappelijke Ondersteuning | N15.917 | N17.693 | V568 | N17.126 | N17.309 | N183 |
6D. Jeugdzorg | N23.496 | N22.219 | N3.846 | N26.065 | N26.529 | N464 |
7. Volksgezondheid, Duurzaamheid en Milieu | N4.407 | N3.565 | N1.179 | N4.743 | N4.937 | N194 |
8. Stadsontwikkeling | N2.176 | N3.274 | N6.267 | N9.541 | N9.519 | V22 |
Afrondingen | V4 | V1 | N0 | N1 | N3 | N2 |
Saldo van baten en lasten | V12.620 | V4.023 | V1.152 | V5.175 | V9.356 | V4.181 |
Mutaties reserves: | ||||||
- Toevoegingen | N10.777 | N346 | N7.124 | N7.470 | N9.727 | N2.257 |
- Onttrekkingen | V11.271 | V490 | V8.075 | V8.565 | V8.863 | V298 |
Afrondingen | N0 | N0 | N0 | N0 | N0 | N0 |
Resultaat | V13.114 | V4.167 | V2.103 | V6.270 | V8.492 | V2.222 |
Reservemutaties per programma
Terug naar navigatie - Reservemutaties per programmaAangezien de toevoegingen en onttrekkingen aan reserves formeel niet als lasten en baten worden gezien, wordt in de bijlage Reserve en voorzieningen afzonderlijk het gerealiseerd totaal saldo van baten en lasten (per programma) zichtbaar gemaakt. Hieronder geven wij de mutaties van en naar de reserves, gesaldeerd, weer. Het overzicht geeft aan op welk programma de mutaties in reserves betrekking hebben.
Resultaatverdeling | Begroting 2022 | Wijziging Begroting 2022 | Totaal begroting 2022 | Rekening 2022 | Verschil 2022 | |
Saldo van baten en lasten | V4.023 | V1.152 | V5.175 | V9.356 | V4.181 | |
Progr. | Mutaties in reserves | |||||
0 | Reserve bedrijfsvoering | N45 | V293 | V248 | V248 | N0 |
0 | Reserve eenmalige uitgaven | N0 | V96 | V96 | N95 | N190 |
0 | Reserve Doe Mee Fonds | N0 | V750 | V750 | V497 | N253 |
0 | Algemene reserve | N0 | V170 | V170 | V170 | N0 |
1 | Reserve bedrijfsvoering | N0 | N0 | N0 | N0 | N0 |
1 | Reserve eenmalige uitgaven | N0 | V65 | V65 | V61 | N4 |
2 | Reserve bedrijfsvoering | N0 | N0 | N0 | N0 | N0 |
2 | Reserve eenmalige uitgaven | N0 | N314 | N314 | N154 | V160 |
3 | Reserve bedrijfsvoering | N0 | N0 | N0 | N0 | N0 |
3 | Reserve eenmalige uitgaven | N0 | V143 | V143 | N32 | N175 |
4 | Reserve bedrijfsvoering | N0 | N0 | N0 | N0 | N0 |
4 | Reserve eenmalige uitgaven | N0 | N43 | N43 | N364 | N321 |
5A | Reserve bedrijfsvoering | N0 | N0 | N0 | N0 | N0 |
5A | Reserve eenmalige uitgaven | N0 | V32 | V32 | V26 | N6 |
5B | Reserve Water | V189 | N280 | N91 | N91 | N0 |
5B | Reserve bedrijfsvoering | N0 | N0 | N0 | N0 | N0 |
5B | Reserve eenmalige uitgaven | N0 | V47 | V47 | V47 | N0 |
6A | Reserve bedrijfsvoering | N0 | N0 | N0 | N0 | N0 |
6A | Reserve eenmalige uitgaven | N0 | V840 | V840 | V440 | N400 |
6B | Reserve bedrijfsvoering | N0 | N0 | N0 | N0 | N0 |
6B | Reserve eenmalige uitgaven | N0 | N9 | N9 | N437 | N428 |
6C | Noodfonds | N0 | N0 | N0 | V16 | V16 |
6C | Reserve bedrijfsvoering | N0 | N0 | N0 | N0 | N0 |
6C | Reserve eenmalige uitgaven | N0 | N85 | N85 | N85 | N0 |
6D | Reserve eenmalige uitgaven | N0 | V166 | V166 | V56 | N110 |
6D | Reserve bedrijfsvoering | N0 | N0 | N0 | N0 | N0 |
7 | Reserve bedrijfsvoering | N0 | N0 | N0 | N0 | N0 |
7 | Reserve eenmalige uitgaven | N0 | V54 | V54 | V31 | N24 |
8 | Reserve bedrijfsvoering | N0 | N0 | N0 | N0 | N0 |
8 | Reserve eenmalige uitgaven | N0 | N973 | N973 | N1.198 | N224 |
Totaal mutaties in reserves | V143 | V951 | V1.095 | N864 | N1.959 | |
Subtotaal | V4.166 | V2.103 | V6.270 | V8.492 | V2.222 | |
Afrondingen | V1 | |||||
Resultaat | V4.167 | V2.103 | V6.270 | V8.492 | V2.222 | |
Incidentele baten en lasten
Terug naar navigatie - Incidentele baten en lastenStructureel evenwicht in de rekening is aanwezig, omdat de structurele lasten door de structurele baten worden gedekt. Het gerealiseerd resultaat moet hiervoor worden gecorrigeerd met het saldo van Incidentele baten en lasten. Ook na de correctie van de incidentele baten en lasten is dat het geval. Voor een totaaloverzicht verwijzen wij naar de jaarrekening naar het hoofdstuk Overzicht van baten en lasten.
Algemene dekkingsmiddelen
Terug naar navigatie - Algemene dekkingsmiddelenDe algemene dekkingsmiddelen van de gemeente bestaan uit:
- Algemene uitkering uit het gemeentefonds;
- Gemeentelijke belastingen;
- Commerciële contracten;
- Dividenden;
- Saldo van de financieringsfunctie (rente).
Hieronder wordt toelichting per onderdeel gegeven.
1. Algemene uitkering uit het gemeentefonds
Het gemeentefonds is veruit de grootste inkomstenbron voor onze gemeente. In 2022 is de begroting hiervoor geactualiseerd in de Voorjaarsnota en Najaarsnota 2022. Het resultaat is V 1.361. Dit resultaat wordt veroorzaakt door de Decembercirculaire 2022. De decembercirculaire wordt te laat gepubliceerd om nog in een begrotingswijziging te verwerken, waardoor het resultaat in de jaarrekening valt.
2. Gemeentelijke belastingen
De opbrengsten van Onroerendzaakbelasting (Ozb) en logiesbelasting (voor toeristen) beschouwen wij als algemene dekkingsmiddelen. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de afvalstoffenheffing of de rioolheffing, waarbij wij deze middelen voor het gerelateerde doel in moeten zetten. In de paragraaf Lokale heffingen leest u meer over de belastingen en heffingen.
3. Commerciële contracten
Dit betreft baten die worden verkregen uit reclame-uitingen langs de openbare weg. Er zijn voor V 53 meer inkomsten gerealiseerd dan begroot.
4. Dividenden
Dit betreft de opbrengsten van dividenden van Stedin NV, Evides NV, Irado NV, BNG en Sportief Capelle BV. Hiervoor geldt dat de verwacht opbrengsten nagenoeg gelijk zijn aan de begroting, waarbij de dividenden bestaan uit V 367 van Irado, V 414 van Evides, V 124 van Stedin en V 18 van BNG. Voor Sportief Capelle geldt dat wij incidenteel V 150 aan dividend hebben ontvangen.
5. Saldo van de financieringsfunctie
Dit betreft het resultaat van rente over de lang- en kortlopende leningen. Het is het verschil tussen de toegerekende rekenrente aan de programma’s en de werkelijk betaalde rente.
Algemeen dekkingsmiddel | Programma | Begroting 2022 | Wijziging begroting 2022 | Totale begroting 2022 | Realisatie 2022 | Verschil begroting en realisatie |
1. Algemene uitkering | 0 | V132.998 | V16.927 | V149.925 | V151.286 | V1.361 |
2. Gemeentelijke belastingen: | ||||||
- ozb | 0 | V12.205 | V750 | V12.955 | V12.989 | V34 |
- logiesbelasting | 3 | V73 | N0 | V73 | V66 | N7 |
3. Commerciële contracten | 3 | V330 | N0 | V330 | V383 | V53 |
4. Dividenden | 0 | V765 | V276 | V1.041 | V1.073 | V32 |
5. Saldo financieringsfunctie | 0 | V30 | V38 | V68 | V78 | V9 |
Totaal | V146.401 | V17.991 | V164.392 | V165.875 | V1.483 | |
Post Onvoorzien
Terug naar navigatie - Post OnvoorzienIn de primitieve begroting is in programma 0 Bestuur en ondersteuning een post voor onvoorziene uitgaven opgenomen voor een bedrag van N 33. De raming van deze post is gebaseerd op een bedrag van € 0,50 per inwoner.
De post onvoorzien is een begrotingspost die per definitie niet leidt tot uitgaven. Het totaalbudget wat gereserveerd is in de begroting wordt ingezet door een begrotingswijziging waardoor het budget wordt verplaatst naar het programma waar de uitgaven worden gedaan. Het college is bevoegd tot besteding van de post onvoorzien. Bij de NJN22 is het budget eenmalig met N 217 in 2022 verhoogd. In 2022 is de post onvoorzien 1 keer ingezet, namelijk voor Financiële Bestaanszekerheid 2022 onder Programma 6B (BBV 980682).
Begroting 2022 | Wijziging Begroting 2022 | Totale Begroting 2022 | Financiële Bestaanszekerheid 2022 | Vrijval Rekening 2022 | |
Post onvoorzien | N33 | N217 | N250 | N113 | V137 |
EMU-saldo
Terug naar navigatie - EMU-saldoHet EMU-saldo geeft een indicatie van de feitelijke geldstromen van de gemeente. Volgens de Septembercirculaire 2022 zou deze niet nadeliger moeten zijn dan N 8.887, oftewel ons Capelse aandeel in het totale begrotingstekort van Nederland. Dit is echter geen harde norm, maar een indicatie. Uit de tabel blijkt dat wij hier aan hebben voldaan in 2022. Bij de Najaarsnota 2022 was de verwachting dat we hier niet aan zouden voldoen. Het verschil wordt verklaard door het hogere resultaat dan begroot bij de Najaarsnota 2022. Dit resultaat is verder toegelicht in de verschillende programma's. Ook zijn de voorzieningen toegenomen vanwege uitgesteld onderhoud en een hogere reservering voor verliesgevende complexen.. Ook is er minder geinvesteerd dan wij ons hadden voorgenomen in o.a. wegen, verlichting, riolering, Rivium en in de grondexploitatie. Dit alles telt op tot het verschil tussen de Najaarsnota 2022 en de jaarrekening 2022 van +/+ € 22,4 mln.
EMU-saldo | Begroting 2022 | Voorjaarsnota 2022 | Najaarsnota 2022 | Jaarrekening 2022 |
Jaar 2022 | -25.256 | -40.099 | -21.277 | 1.150 |
Kasstroomoverzicht
Terug naar navigatie - KasstroomoverzichtEen kasstroomoverzicht is een overzicht van de feitelijke geldmiddelen, waaruit de financieringsbehoefte blijkt. Het corrigeert het resultaat voor financiële posten die feitelijk geen geldstromen met zich meebrengen, namelijk de mutaties in reserves, dotaties in voorzieningen en afschrijvingslasten. Ook neemt het diverse posten mee die verrekend worden met de balans en daarom geen deel uit maken van het overzicht van baten en lasten, maar wel feitelijk geld kosten of opleveren. Vanuit het Besluit Begroting en Verantwoording geldt er geen verplichting om een kasstroomoverzicht op te nemen, maar vanwege het belang om hier inzicht in te hebben, nemen wij dit wel op in de begroting en jaarrekening.
Uit dit kasstroomoverzicht blijkt dat wij in 2022 een financieringsoverschot van 4.792 hadden. Dit overschot is de som van de operationele en de investeringsactiviteiten. De operationele activiteiten laten een positief saldo zien van 27.037, wat vooral veroorzaakt wordt door het positieve jaarrekeningresultaat. Strikt genomen geldt voor dit onderdeel daarmee geen financieringsbehoefte. De netto investeringsactiviteiten bedragen 22.245 en zijn dus lager dan het positief saldo uit de operationele activiteiten.
Bij het onderdeel ‘kasstroom uit financieringsactiviteiten’ zien wij wat er in 2022 gedaan is met het financieringsoverschot. Er in 2022 voor 5.352 aan leningen afgelost , een nieuwe lening van 15.000 aangegaan en 4.503 aan Rijks schatkist toegevoegd. Verder is de hoeveelheid kasgeldleningen (korte termijn leningen < 1 jaar) met 10.000 afgenomen op de balansdatum. Per saldo resteert een mutatie van de geldmiddelen van 61 op de balansdatum 31-12-2022.
Kasstroom overzicht | Primitieve Begroting 2022 | Rekening 2022 | Verschil |
Kasstroom uit operationele activiteiten | |||
Resultaat | 4.167 | 8.491 | 4.324 |
Afschrijvingen, afwaarderingen | 8.890 | 8.154 | -736 |
Mutatie werkkapitaal | |||
- Mutatie voorraden | -1.134 | -322 | 812 |
- Mutatie uitzettingen, overlopende activa | 0 | -3.167 | -3.167 |
- Mutatie vlottende schuld, overlopende passiva | 0 | 6.809 | 6.809 |
Mutatie reserves | -143 | 864 | 1.007 |
Mutatie voorzieningen | -4.968 | 6.207 | 11.175 |
Mutatie waarborgsommen, overige vaste schuld | 0 | 0 | 0 |
Kasstroom uit operationele activiteiten | 6.812 | 27.037 | 20.225 |
Kasstroom uit investeringsactiviteiten | |||
Netto investeringen immateriële vaste activa | 0 | 0 | 0 |
Desinvesteringen immateriële vaste activa | 0 | 0 | 0 |
Netto investeringen materiële vaste activa | -32.068 | -23.145 | 8.923 |
Desinvesteringen materiële vaste activa | 0 | 900 | 900 |
Netto investeringen financiële activa - excl. verstr. leningen | 0 | 0 | 0 |
Desinvesteringen financiële activa - excl. verstr. leningen | 0 | 0 | 0 |
Kasstroom uit investeringsactiviteiten | -32.068 | -22.245 | 9.823 |
Financieringsbehoefte (-) cq. overschot (+) | -25.256 | 4.792 | 30.048 |
Kasstroom uit financieringsactiviteiten > 1 jaar | |||
Toename verstrekte leningen | 0 | 0 | 0 |
Aflossing verstrekte leningen | 83 | -260 | -343 |
Toename opgenomen leningen | 31.856 | 15.000 | -16.856 |
Aflossing opgenomen leningen | -5.092 | -5.092 | 0 |
Kasstroom uit financieringsactiviteiten > 1 jaar | 26.847 | 9.648 | -17.199 |
Kasstroom uit financieringsactiviteiten < 1 jaar | |||
Mutatie uitzettingen in 's Rijks schatkist | 0 | -4.503 | -4.503 |
Mutatie opgenomen kasgeldleningen | -1.591 | -10.000 | -8.409 |
Kasstroom uit financieringsactiviteiten < 1 jaar | -1.591 | -14.503 | -12.912 |
Mutatie geldmiddelen | 0 | -63 | -63 |
De mutatie in geldmiddelen is als volgt te specificeren | |||
Liquide middelen / bankschulden ultimo vorig dienstjaar: | 0 | 330 | 330 |
Liquide middelen / bankschulden ultimo dienstjaar: | 0 | 269 | 269 |
Mutatie geldmiddelen | 0 | -61 | -61 |
Reserves en voorzieningen
Terug naar navigatie - Reserves en voorzieningenDe stand en het verloop van de reserves en voorzieningen zien er als volgt uit. Wij onderscheiden Algemene reserves, Bestemmingsreserves en Voorzieningen. In de bijlage Reserve en voorzieningen hebben wij een gedetailleerd overzicht per reserves opgenomen.
Nr | Naam Reserve | Portefeuillehouder | Budgethouder | Boekwaarde per 1-1-2022 | Toevoeging | Onttrekking | Resultaatbestemming vorig boekjaar | Vermindering ter dekking van afschrijvingen | Boekwaarde per 31-12-2022 |
A: Algemene reserves | |||||||||
1 | Minimum niveau 10 miljoen | Van Woudenberg | Fin. | 10.000 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10.000 |
2 | Algemene reserve | Van Woudenberg | Fin. | 130.279 | 0 | 170 | 13.114 | 0 | 143.223 |
Subtotaal rubriek A: | 140.279 | 0 | 170 | 13.114 | 0 | 153.223 | |||
B: Bestemmingsreserves | |||||||||
1 | Egalisatiereserve bedrijfsvoering | Van Woudenberg | College | 248 | 0 | 248 | 0 | 0 | 0 |
2 | Eenmalige uitgaven | Van Woudenberg | Fin. | 6.314 | 8.247 | 6.543 | 0 | 0 | 8.018 |
3 | Sociaal Noodfonds | Westerdijk | SL | 222 | 14 | 31 | 0 | 0 | 206 |
4 | Reserve rekenkamer | Van Woudenberg | Griffie | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 |
5 | Denk en Doe Mee!-fonds | Hartnagel | BCO | 2.235 | 1.003 | 1.500 | 0 | 0 | 1.738 |
6 | Water | Wilson | SB | 2.548 | 292 | 201 | 0 | 0 | 2.639 |
7 | Besteding Eneco-gelden | Van Woudenberg | Fin. | 20.000 | 0 | 0 | 0 | 0 | 20.000 |
Subtotaal rubriek B: | 31.577 | 9.556 | 8.523 | 0 | 0 | 32.611 | |||
Afronding | 0 | 0 | -1 | 0 | 0 | 0 | |||
Totaal Reserves (Rubriek A+B) | 171.856 | 9.556 | 8.692 | 13.114 | 0 | 185.834 | |||
Nr | Naam Voorziening | Portefeuillehouder | Budgethouder | Boekwaarde per 1-1-2022 | Toevoeging | Aanwending | Vrijval | Boekwaarde per 31-12-2022 | |
1 | Onderhoud | Van Woudenberg, Hartnagel, Faassen, Wilson | SL/ FD/ SB | 5.353 | 2.249 | 1.163 | 0 | 6.440 | |
2 | Nog uit te voeren werken bouwgr.expl. | Van Woudenberg | SB | 22 | 0 | 0 | 22 | 0 | |
3 | Diverse (verliesgevende) complexen | Van Woudenberg | SO | 5.797 | 10.129 | 0 | 2.649 | 13.276 | |
4 | Dubieuze debiteuren | Van Woudenberg | Fin. | 6.804 | 131 | 0 | 1.979 | 4.957 | |
5 | Alg.pensioenwet politieke ambtsdragers | Burgemeester | BCO | 7.363 | 154 | 470 | 1.327 | 5.721 | |
6 | Rioolheffing middelen derden | Van Woudenberg | SB | 2.273 | 329 | 0 | 0 | 2.602 | |
7 | Afvalstoffenheffing middelen derden | Van Woudenberg | SB | 1.506 | 1.595 | 1.161 | 0 | 1.941 | |
8 | Omgevingsvergunningen | Van Woudenberg | SB | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
9 | Gereed product | Van Woudenberg | SO | 797 | 0 | 797 | 0 | 0 | |
10 | Verlofsparen | Faassen | BCO | 0 | 74 | 0 | 0 | 74 | |
Afronding | 1 | 1 | -1 | -1 | 0 | ||||
Totaal Voorzieningen | 29.916 | 14.662 | 3.590 | 5.976 | 35.011 |
Vennootschapsbelasting
Terug naar navigatie - VennootschapsbelastingIn 2022 verwachten wij een winst op de buitenreclame van V 343 en hierop een aanslag Vennootschapsbelasting van N 52. Na vaststelling van de jaarstukken wordt de aangifte pas definitief.