Begroting 2021
|
Blz. 1
|
Begroting 2021
|
Blz. 2
|
Programmabegroting
|
Blz. 3
|
Aanbiedingsbrief
|
Blz. 4
|
Aanbiedingsbrief
|
Blz. 5
|
Leeswijzer
|
Blz. 6
|
Algemeen
|
Blz. 7
|
Hoe is de programmabegroting opgebouwd?
|
Blz. 8
|
De Begroting 2021 in hoofdlijnen
|
Blz. 9
|
Wat staat er in het programmaplan en de programma's?
|
Blz. 10
|
Financiële begroting
|
Blz. 11
|
Wat staat er in de paragrafen?
|
Blz. 12
|
Wat staat er in de bijlagen?
|
Blz. 13
|
Wat staat er in de taakveldenraming?
|
Blz. 14
|
De Begroting 2021 in hoofdlijnen
|
Blz. 15
|
Eindstand Begroting 2021
|
Blz. 16
|
Structureel en reëel evenwicht
|
Blz. 17
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 18
|
Ratio's
|
Blz. 19
|
Adviesraadswerkgroep SIR
|
Blz. 20
|
Programma 0 Bestuur en ondersteuning
|
Blz. 21
|
Missie
|
Blz. 22
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 23
|
TV0.1 Versterking lokale democratie
|
Blz. 24
|
Leertraject Lokale democratie
|
Blz. 25
|
Uitvoeren van Bewonersenquête 2021
|
Blz. 26
|
Inzetten/toepassen/promoten van instrumenten uit de Toolkit Burgerparticipatie
|
Blz. 27
|
TV0.4 Vormgeven van Datagedreven werken
|
Blz. 28
|
Big data
|
Blz. 29
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 30
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 31
|
Kaderstellende beleidsnota's
|
Blz. 32
|
Verbonden partijen
|
Blz. 33
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 34
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 35
|
0.1 Voorziening onderhoud
|
Blz. 36
|
0.2 Aanpassing budgetten energie
|
Blz. 37
|
0.3 Aanpassing budget schoonmaakkosten
|
Blz. 38
|
0.4 Uitbreiding formatie rechtmatigheid
|
Blz. 39
|
0.5 Algemene uitkering gemeentefonds meicirculaire 2020
|
Blz. 40
|
0.6 Stelpost lonen 2021 (excl. GR IJsselgemeenten)
|
Blz. 41
|
0.7 Stelpost prijzen
|
Blz. 42
|
0.8 Aanpassen rente aan financieringsbehoefte
|
Blz. 43
|
0.9 Verlagen rentepercentages
|
Blz. 44
|
0.10 Reserve besteding verkoop Eneco-aandelen
|
Blz. 45
|
0.11 Algemene taakstelling o.b.v. kerntakendiscussie
|
Blz. 46
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 47
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 48
|
Specificatie budgetten Raad, Griffie en Rekenkamer
|
Blz. 49
|
Analyse verschil Begroting 2020 - 2021
|
Blz. 50
|
Overhead
|
Blz. 51
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 52
|
Subsidieplafonds
|
Blz. 53
|
Programma 1 Integrale veiligheid en openbare orde
|
Blz. 54
|
Missie
|
Blz. 55
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 56
|
TV1.1 Versterken van brandpreventie
|
Blz. 57
|
Wijkbrandweerfunctionaris
|
Blz. 58
|
TV1.2 Het terugdringen van het aantal High Impact Crimes (HIC)
|
Blz. 59
|
Preventieve interventies
|
Blz. 60
|
Aandacht voor inbraakpreventie
|
Blz. 61
|
Bevorderen weerbaarheid van kwetsbare groepen
|
Blz. 62
|
TV1.2 Het tegengaan van ondermijning en georganiseerde criminaliteit
|
Blz. 63
|
Verder versterken van de gemeentelijke informatiepositie
|
Blz. 64
|
Opwerpen van barrières om ondermijning te voorkomen en te verstoren
|
Blz. 65
|
Uitvoeren van een awareness- en weerbaarheidsprogramma
|
Blz. 66
|
Regionaal controleteam en Webvoyager
|
Blz. 67
|
Drugspanden en onvergunde prostitutie en mensenhandel
|
Blz. 68
|
TV1.2 Het voorkomen dat Capellenaren (opnieuw) een strafbaar feit plegen of ernstige overlast veroorzaken
|
Blz. 69
|
Nazorg Capelse ex-gedetineerden
|
Blz. 70
|
Uitvoering van persoonsgerichte aanpakken en opstellen van werkdocument
|
Blz. 71
|
Uitvoeren van de HIT-aanpak en deelname aan het casusoverleg en ZSM-aanpak
|
Blz. 72
|
Aanpak problematische groepen en groepsgedrag
|
Blz. 73
|
TV1.2 Het verbeteren van de lokale en regionale samenwerking tussen het zorgdomein en veiligheidsdomein
|
Blz. 74
|
SAVE overleg
|
Blz. 75
|
Bestrijden en voorkomen van woonoverlast
|
Blz. 76
|
Inzet repressieve interventies en andere bestuurlijke bevoegdheden
|
Blz. 77
|
Ondersteuning en advies bij huiselijk geweld en kindermishandeling
|
Blz. 78
|
Inzet van voorzieningen waaronder inbewaringstelling (IBS)
|
Blz. 79
|
TV 1.2 Het vergroten van de veiligheid in buurten en wijken
|
Blz. 80
|
Uitvoeren van de genoemde maatregelen in wijkveiligheidsplannen
|
Blz. 81
|
Continueren en onderhouden cameraprojecten (Stadsplein, Stationsplein, Capelse Brug en de Maria Danneelserf)
|
Blz. 82
|
Inzet van stadsmariniers
|
Blz. 83
|
Verbeteren van de veiligheid en leefbaarheid van winkelcentra en bedrijventerreinen
|
Blz. 84
|
Zelfredzaamheid en meldingsbereidheid van de Capellenaren vergroten
|
Blz. 85
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 86
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 87
|
Kaderstellende beleidsnota's
|
Blz. 88
|
Verbonden partijen
|
Blz. 89
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 90
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 91
|
1.1 Wijkbrandweerfunctionaris
|
Blz. 92
|
1.2 Bijdrage Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond
|
Blz. 93
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 94
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 95
|
Analyse verschil Begroting 2020 - 2021
|
Blz. 96
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 97
|
Subsidieplafonds
|
Blz. 98
|
Programma 2 Verkeer, vervoer en waterstaat
|
Blz. 99
|
Missie
|
Blz. 100
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 101
|
TV 2.1 Het verbeteren van mobiliteit, leefbaarheid en verkeersveiligheid
|
Blz. 102
|
Verbeteren doorstroming Algeracorridor
|
Blz. 103
|
Aanbrengen i-VRI's
|
Blz. 104
|
Opschaling Parkshuttle
|
Blz. 105
|
Mogelijk maken van personenvervoer over water in de vorm van een waterbus
|
Blz. 106
|
Uitwerken van deelbeleid uit het Programma Mobiliteit
|
Blz. 107
|
TV 2.1 Het verbeteren van de verkeersveiligheid in Schollevaar
|
Blz. 108
|
Realiseren van verkeersmaatregelen
|
Blz. 109
|
TV2.5 Optimale verbinding tussen de wijken
|
Blz. 110
|
Uitbreiden route buurtbus
|
Blz. 111
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 112
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 113
|
Kaderstellende nota's
|
Blz. 114
|
Verbonden partijen
|
Blz. 115
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 116
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 117
|
2.1 Verkeerseducatie
|
Blz. 118
|
2.2 Verkeersveiligheid (Krediet 650 in 2021)
|
Blz. 119
|
2.3 Uitbreiding formatie Verkeer
|
Blz. 120
|
2.4 Aantrekkelijkheid openbare ruimte
|
Blz. 121
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 122
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 123
|
Analyse verschil
|
Blz. 124
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 125
|
Subsidieplafonds
|
Blz. 126
|
Programma 3 Economie
|
Blz. 127
|
Missie
|
Blz. 128
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 129
|
TV 3.1 Het versterken en verbeteren van kantoor-, bedrijfs- en winkellocaties
|
Blz. 130
|
KVO Capelle-West
|
Blz. 131
|
Onderzoek t.b.v. de Koperwiek
|
Blz. 132
|
Glasvezel bedrijventerreinen
|
Blz. 133
|
Onderzoek woon-werkunits
|
Blz. 134
|
TV 3.1 Het versterken van de economische positie van Capelle aan den IJssel, door in te zetten op groei van de economie en van de werkgelegenheid
|
Blz. 135
|
Ondersteunen startende ondernemers
|
Blz. 136
|
Creative Tech Campus op Rivium
|
Blz. 137
|
TV3.1 Het voortzetten van de goede relatie met ondernemers
|
Blz. 138
|
Ondernemersprijs
|
Blz. 139
|
TV3.2 Het versterken van de fysieke bedrijfsinfrastructuur
|
Blz. 140
|
Stadsdistributie Hoofdweg
|
Blz. 141
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 142
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 143
|
Kaderstellende beleidsnota's
|
Blz. 144
|
Verbonden partijen
|
Blz. 145
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 146
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 147
|
3.1 Projectplan BIZ
|
Blz. 148
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 149
|
Analyse verschil
|
Blz. 150
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 151
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 152
|
Subsidieplafonds
|
Blz. 153
|
Programma 4 Onderwijs
|
Blz. 154
|
Missie
|
Blz. 155
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 156
|
TV4.2 Het binnen het kader van de wettelijke regelingen voorzien in de huisvesting van scholen voor openbaar en bijzonder onderwijs
|
Blz. 157
|
Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs
|
Blz. 158
|
TV4.3 Het voorkomen en bestrijden van educatieve achterstanden en sociaal-emotionele problemen bij (jonge) kinderen
|
Blz. 159
|
Onderwijskansenbeleid
|
Blz. 160
|
TV4.3 Het stimuleren van schooldeelname (leerplicht en voorkomen voortijdig schoolverlaten)
|
Blz. 161
|
Behalen startkwalificatie en het verminderen van voortijdig schoolverlaten
|
Blz. 162
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 163
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 164
|
Kaderstellende nota's
|
Blz. 165
|
Verbonden partijen
|
Blz. 166
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 167
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 168
|
4.1 Mutaties exploitatie gemeentelijk vastgoed
|
Blz. 169
|
4.2 Verstevigen aanpak laaggeletterdheid
|
Blz. 170
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 171
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 172
|
Analyse verschil
|
Blz. 173
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 174
|
Subsidieplafonds
|
Blz. 175
|
Programma 5 Sport, cultuur en recreatie
|
Blz. 176
|
Missie
|
Blz. 177
|
Deelprogramma's en taakvelden
|
Blz. 178
|
Deelprogramma 5A Vrijetijdsbesteding (Sport en cultuur)
|
Blz. 179
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 180
|
TV5.1 Het verbeteren van gezondheid en welzijn Capellenaar met sport en bewegen
|
Blz. 181
|
Uitvoeren Prestatieafspraken 2021 Sportief Capelle
|
Blz. 182
|
Uitvoering Lokaal Sportakkoord
|
Blz. 183
|
TV5.3 Het bevorderen van talentontwikkeling bij kinderen en jongeren
|
Blz. 184
|
Cultuureducatie op scholen
|
Blz. 185
|
Subsidiëren van muziek- en theateronderwijs
|
Blz. 186
|
TV5.5 Het vergroten van de waardering van het erfgoed van 1950-1960
|
Blz. 187
|
Waardering sociale woningbouw
|
Blz. 188
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 189
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 190
|
Kaderstellende beleidsnota's
|
Blz. 191
|
Verbonden partijen
|
Blz. 192
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 193
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 194
|
5A.1 Kredieten gemeentelijk vastgoed (Krediet N 40 in 2021)
|
Blz. 195
|
5A.2 Vervolgonderzoek sporthal Schenkel
|
Blz. 196
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 197
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 198
|
Analyse verschil
|
Blz. 199
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 200
|
Subsidieplafonds
|
Blz. 201
|
Deelprogramma 5B Openbaar groen en (openlucht) recreatie
|
Blz. 202
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 203
|
TV5.7 Zorg dragen voor natuurbescherming
|
Blz. 204
|
Kwaliteitsimpuls buitenruimte
|
Blz. 205
|
Programma buitenruimte
|
Blz. 206
|
TV5.7 Het versterken van de recreatieve functie van de IJssel
|
Blz. 207
|
Uitbreiding Zandrakpark
|
Blz. 208
|
Rivier als getijdenpark
|
Blz. 209
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 210
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 211
|
Kaderstellende beleidsnota's
|
Blz. 212
|
Verbonden partijen
|
Blz. 213
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 214
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 215
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 216
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 217
|
Analyse verschil
|
Blz. 218
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 219
|
Subsidieplafonds
|
Blz. 220
|
Programma 6 Sociaal domein
|
Blz. 221
|
Missie
|
Blz. 222
|
Deelprogramma's en taakvelden
|
Blz. 223
|
Deelprogramma 6A Sociale infrastructuur
|
Blz. 224
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 225
|
TV6.1 Capellenaren en Capelse organisaties participeren en werken samen in de Capelse samenleving
|
Blz. 226
|
Sociale basisinfrastructuur
|
Blz. 227
|
Mantelzorgers
|
Blz. 228
|
TV6.1 Kinderen groeien in Capelle kansrijk, veilig en gezond op
|
Blz. 229
|
Veilige en stimulerende opgroei- en opvoedomgeving
|
Blz. 230
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 231
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 232
|
Kaderstellende beleidsnota's
|
Blz. 233
|
Verbonden partijen
|
Blz. 234
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 235
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 236
|
6A.1 - Permanent Huis van de Wijk Middelwatering
|
Blz. 237
|
6A.2 - Brede aanpak Dak- en thuisloosheid / Telefonisch Advies- en Hulppunt (TAH)
|
Blz. 238
|
6A.3 Versterking aanpak eenzaamheid en laagdrempelige informatievoorziening
|
Blz. 239
|
6A.4 - Registratiesysteem Welzijn Capelle
|
Blz. 240
|
6A.5 - Vergoeding kosten ziekteverzuim Welzijn Capelle
|
Blz. 241
|
6A.6 - Continuering tijdelijke uitbreiding jongerenwerk en kinderbuurtcoaching Welzijn Capelle
|
Blz. 242
|
6A.7 - Aanpak Nu niet Zwanger GGD Rotterdam-Rijnmond
|
Blz. 243
|
6A.8 Inzet jongerenwerk Veilige Scholen
|
Blz. 244
|
6A.9 Big Brothers Big Sisters (BBBS)
|
Blz. 245
|
6A.10 Campagne veilige social media
|
Blz. 246
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 247
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 248
|
Analyse verschil
|
Blz. 249
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 250
|
Subsidieplafonds
|
Blz. 251
|
Deelprogramma 6B Werk en Inkomen (Participatiewet)
|
Blz. 252
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 253
|
TV6.3 Het voorzien in middelen van bestaan voor Capellenaren die daar tijdelijk niet in kunnen voorzien (inkomens- en bijstandsvoorzieningen)
|
Blz. 254
|
Rechtmatig verstrekken van uitkeringen
|
Blz. 255
|
Continueren aanpak Hoogwaardig Handhaven
|
Blz. 256
|
TV6.3 Inzetten op het bestrijden van armoede, waarbij de focus ligt op ouderen en kwetsbare gezinnen met kinderen
|
Blz. 257
|
Verhogen bereik inkomensondersteunende regelingen en preventiegerichte voorzieningen
|
Blz. 258
|
TV6.3 Het terugdringen van problematische schulden onder Capellenaren
|
Blz. 259
|
Vesterking van vroegsignalering
|
Blz. 260
|
Verbetering van toegang
|
Blz. 261
|
Bredere inzet van budgetbeheer
|
Blz. 262
|
Terugdringen van beroep op bewindvoeringstrajecten
|
Blz. 263
|
Inzet schuldsanering
|
Blz. 264
|
Intensivering nazorg
|
Blz. 265
|
TV6.5 Snelle inburgering van statushouders
|
Blz. 266
|
Voorbereiding en uitvoering nieuwe Wet inburgering
|
Blz. 267
|
Voortzetting Pilot inburgering nieuwe stijl
|
Blz. 268
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 269
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 270
|
Kaderstellende nota's
|
Blz. 271
|
Verbonden partijen
|
Blz. 272
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 273
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 274
|
6B.1 - Maatschappelijke begeleiding statushouders - Meicirculaire
|
Blz. 275
|
6B.2 - Inburgering Nieuwe Stijl ondertussengroep
|
Blz. 276
|
6B.3 - Pilot Financieel Ontzorgen- Meicirculaire
|
Blz. 277
|
6B.4 - Primitieve Begroting 2021 Promen
|
Blz. 278
|
6B.5 - Consequenties 1e begrotingswijziging 2020 GR IJsselgemeenten
|
Blz. 279
|
6B.6 - Ontwerpbegroting 2021 e.v. GR IJsselgemeenten
|
Blz. 280
|
6B.7 - Implementatie nieuwe Wet Inburgering- Meicirculaire
|
Blz. 281
|
6B.8 - Uitvoering nieuwe Wet inburgering- Meicirculaire
|
Blz. 282
|
6B.9 - Inkoop inburgeringsvoorzieningen
|
Blz. 283
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 284
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 285
|
Analyse verschil
|
Blz. 286
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 287
|
Subsidieplafonds
|
Blz. 288
|
Deelprogramma 6C Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
|
Blz. 289
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 290
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 291
|
Kaderstellende beleidsnota's
|
Blz. 292
|
Verbonden partijen
|
Blz. 293
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 294
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 295
|
6C.1 - Totaalplan Wonen op maat in Capelle
|
Blz. 296
|
6C.2 - Indexatie en volume stijging Wmo
|
Blz. 297
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 298
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 299
|
Analyse verschil
|
Blz. 300
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 301
|
Subsidieplafonds
|
Blz. 302
|
Deelprogramma 6D Jeugdhulp
|
Blz. 303
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 304
|
TV6.72 Vroegtijdig inzetten van jeugdhulp in de eigen omgeving van jeugdigen en diens ouders
|
Blz. 305
|
Organiseren van jeugdhulp binnen Capelle en waar nodig regionale inkoop van specialistische hulp
|
Blz. 306
|
TV6.72 Bestrijden huiselijk geweld, ouderen- en kindermishandeling
|
Blz. 307
|
Stimuleren van samenwerking tussen lokale en regionale partners
|
Blz. 308
|
Lokale kwaliteitsslag in de aanpak
|
Blz. 309
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 310
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 311
|
Kaderstellende beleidsnota's
|
Blz. 312
|
Verbonden partijen
|
Blz. 313
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 314
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 315
|
6D.1 GR Jeugdhulp Rijnmond (GRJR) ontwerpbegroting 2021, meerjarenbegroting 2022-2024
|
Blz. 316
|
6D.2 Stichting Centrum Jeugd en Gezin (CJG ) Kosten van bedrijfsvoering
|
Blz. 317
|
6D.3 Stichting Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) continueren tijdelijke capaciteit
|
Blz. 318
|
6D.4 Stichting Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) PGB Jeugdwet
|
Blz. 319
|
6D.5 Stichting Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) huisvesting Capelle-West
|
Blz. 320
|
6D.6 Stichting Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) Zorg in Natura
|
Blz. 321
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 322
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 323
|
Analyse verschil
|
Blz. 324
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 325
|
Subsidieplafonds
|
Blz. 326
|
Programma 7 Volksgezondheid en milieu
|
Blz. 327
|
Missie
|
Blz. 328
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 329
|
TV7.1 Bevorderen en beschermen van de gezondheid van Capellenaren
|
Blz. 330
|
Nota gezondheidsbeleid
|
Blz. 331
|
Dekkend netwerk aan AED's
|
Blz. 332
|
TV7.4 Minder energie gebruiken
|
Blz. 333
|
Inzetten op energiebesparing
|
Blz. 334
|
Uitbreiden laadpalen
|
Blz. 335
|
TV7.4 Meer zonne-energie opwekken
|
Blz. 336
|
Stimuleren zonnepanelen
|
Blz. 337
|
Zonnepanelen op gemeentelijke panden
|
Blz. 338
|
TV7.4 De warmtetransitie opstarten
|
Blz. 339
|
Opstellen van een Transitievisie Warmte
|
Blz. 340
|
Onderzoeken haalbaarheid collectieve warmtevoorzieningen met inachtname van woonlastenneutraliteit
|
Blz. 341
|
TV7.4 De impact van de klimaatverandering opvangen
|
Blz. 342
|
Stimuleren groene daken
|
Blz. 343
|
TV7.4 De jaarlijkse hoeveelheid restafval per inwoner verminderen en meer afval hergebruiken
|
Blz. 344
|
Verminderen restafval
|
Blz. 345
|
TV7.4 De kansen van de circulaire economie in kaart brengen en benutten
|
Blz. 346
|
Vaststellen Actieplan Circulair Capelle
|
Blz. 347
|
Onderzoek afvalbrengstation
|
Blz. 348
|
TV7.4 Schone leefomgeving
|
Blz. 349
|
Gevelmaatregelen saneringswoningen
|
Blz. 350
|
Opstellen Actieplan Omgevingslawaai 2023
|
Blz. 351
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 352
|
Toelichting afval
|
Blz. 353
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 354
|
Kaderstellende nota's
|
Blz. 355
|
Verbonden partijen
|
Blz. 356
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 357
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 358
|
7.1 Programma Duurzaamheid
|
Blz. 359
|
7.2 Actieplan Geluid
|
Blz. 360
|
7.3 Afvalactieplan
|
Blz. 361
|
7.4 DCMR
|
Blz. 362
|
7.5 Aanpak Nu niet zwanger GGD Rotterdam-Rijnmond
|
Blz. 363
|
7.6 Seksuele gezondheid jongeren
|
Blz. 364
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 365
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 366
|
Analyse verschil
|
Blz. 367
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 368
|
Subsidieplafonds
|
Blz. 369
|
Programma 8 Stadsontwikkeling
|
Blz. 370
|
Missie
|
Blz. 371
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 372
|
TV8.1 Voorbereid zijn op de invoering van de Omgevingswet op 1 januari 2022
|
Blz. 373
|
Inrichten digitale Omgevingsloket
|
Blz. 374
|
Inrichten processen omgevingswetproof
|
Blz. 375
|
Uitvoeren Pilot Omgevingsplan
|
Blz. 376
|
Opstellen Plan van aanpak Omgevingswet transitieperiode
|
Blz. 377
|
TV8.3 Via woonruimtebemiddeling bijdragen van verbetering leefbaarheid
|
Blz. 378
|
Woonexperimenten
|
Blz. 379
|
TV8.3 Een gevarieerde en evenwichtige woningvoorraad
|
Blz. 380
|
Opstellen monitor woningbouwontwikkeling
|
Blz. 381
|
TV8.3 Consolideren, spreiden en vernieuwing van de sociale woningcorporatie huurwoningen voorraad
|
Blz. 382
|
Revitaliseren van de kwetsbare woningvoorraad met Havensteder
|
Blz. 383
|
Consolideren sociale huurwoningenvoorraad
|
Blz. 384
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 385
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 386
|
Kaderstellende beleidsnota's
|
Blz. 387
|
Verbonden partijen
|
Blz. 388
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 389
|
Wijzigingsvoorstellen
|
Blz. 390
|
8.1 Omgevingswet
|
Blz. 391
|
8.2 Uitbreiding formatie Ruimtelijke Ordening
|
Blz. 392
|
8.3 Uitbreiding formatie Stedenbouw
|
Blz. 393
|
8.4 Uitbreiding formatie Projectsecretaris
|
Blz. 394
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 395
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 396
|
Analyse verschil
|
Blz. 397
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 398
|
Subsidieplafonds
|
Blz. 399
|
Financiële begroting
|
Blz. 400
|
Inleiding
|
Blz. 401
|
Overzicht saldo van baten en lasten
|
Blz. 402
|
Begrotingsresultaat
|
Blz. 403
|
Overzicht taakvelden per programma
|
Blz. 404
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 405
|
Toelichting op overzicht incidentele baten en lasten
|
Blz. 406
|
Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 407
|
Financiële positie
|
Blz. 408
|
Post Onvoorzien
|
Blz. 409
|
Investeringskredieten
|
Blz. 410
|
Geprognosticeerde balans
|
Blz. 411
|
EMU-saldo
|
Blz. 412
|
Kasstroomoverzicht
|
Blz. 413
|
Reserves en voorzieningen
|
Blz. 414
|
Financiering (treasury)
|
Blz. 415
|
Vennootschapsbelasting
|
Blz. 416
|
Risico's en belangrijke ontwikkelingen
|
Blz. 417
|
Stelposten en taakstellingen
|
Blz. 418
|
Raadsbesluit
|
Blz. 419
|
Raadsbesluit
|
Blz. 420
|
Amendementen en moties
|
Blz. 421
|
Amendementen
|
Blz. 422
|
Moties
|
Blz. 423
|
Paragrafen
|
Blz. 424
|
Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 425
|
Weerstandsvermogen en weerstandscapaciteit
|
Blz. 426
|
Definitie weerstandsvermogen
|
Blz. 427
|
Beleid voor weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 428
|
Berekening benodigde weerstandscapaciteit (=risico's)
|
Blz. 429
|
Bepaling beschikbare weerstandscapaciteit en weerstandsratio
|
Blz. 430
|
Financiële ratio's
|
Blz. 431
|
Algemene risico's
|
Blz. 432
|
1. Algemene uitkering Gemeentefonds
|
Blz. 433
|
2. Fiscaliteiten
|
Blz. 434
|
3. Dividenden
|
Blz. 435
|
4. Verleende garanties voor instellingen
|
Blz. 436
|
5. Oplopende rentelasten
|
Blz. 437
|
6. Niet of onvoldoende geraamde vervangingsinvesteringen
|
Blz. 438
|
7. Positie waarborgfonds sociale woningbouw (WSW)
|
Blz. 439
|
Risico's sociaal domein
|
Blz. 440
|
8. Participatiewet
|
Blz. 441
|
9. Jeugdhulp
|
Blz. 442
|
10. Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
|
Blz. 443
|
11. Uitspraak Centrale Raad van Beroep voor Huishoudelijke ondersteuning (Wmo)
|
Blz. 444
|
12. Openeinderegelingen voor inkomensondersteunende regelingen
|
Blz. 445
|
Overige risico's
|
Blz. 446
|
13. Onderwijshuisvesting voortgezet bijzonder onderwijs
|
Blz. 447
|
14. Daling en stijging leerlingen onderwijshuisvesting
|
Blz. 448
|
15. Nieuwbouw voortvloeiende uit Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs
|
Blz. 449
|
16. Grondexploitaties
|
Blz. 450
|
17. Asbestsanering onderwijspanden SHO
|
Blz. 451
|
18. Kosten coronacrisis Veiligheidsregio
|
Blz. 452
|
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 453
|
Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 454
|
Inleiding
|
Blz. 455
|
Openbare ruimte
|
Blz. 456
|
Openbare ruimte
|
Blz. 457
|
Wegen
|
Blz. 458
|
Riolering en grondwater
|
Blz. 459
|
Water
|
Blz. 460
|
Openbaar groen en speelplaatsen
|
Blz. 461
|
Openbare verlichting
|
Blz. 462
|
Kunstwerken
|
Blz. 463
|
Verkeersvoorzieningen
|
Blz. 464
|
Beeldende kunstwerken
|
Blz. 465
|
Reiniging
|
Blz. 466
|
Gemeentelijk vastgoed
|
Blz. 467
|
Gemeentelijk vastgoed
|
Blz. 468
|
Vastgoed in cijfers
|
Blz. 469
|
Totale oppervlakte gemeentelijk vastgoed
|
Blz. 470
|
Waarde vastgoed
|
Blz. 471
|
Lasten vastgoed
|
Blz. 472
|
Leegstand in gemeentelijk vastgoed
|
Blz. 473
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 474
|
Overzicht kapitaalgoederen
|
Blz. 475
|
Overzicht kapitaalgoederen
|
Blz. 476
|
Paragraaf Financiering
|
Blz. 477
|
Bestuurlijke duiding
|
Blz. 478
|
Beleid van financiering
|
Blz. 479
|
Bepaling financieringsbehoefte
|
Blz. 480
|
Leningenportefeuille
|
Blz. 481
|
Renteontwikkeling in het jaar
|
Blz. 482
|
Risicobeheer
|
Blz. 483
|
Berekening renterisiconorm
|
Blz. 484
|
Kasgeldlimiet
|
Blz. 485
|
Schatkistbankieren
|
Blz. 486
|
Schema rentetoerekening
|
Blz. 487
|
Gewaarborgde geldleningen (borgstellingen)
|
Blz. 488
|
Paragraaf Bedrijfsvoering
|
Blz. 489
|
Inleiding
|
Blz. 490
|
Organisatiestructuur, nieuwe gemeentesecretaris en éénhoofdige directie
|
Blz. 491
|
Organigram vanaf 1 januari 2021
|
Blz. 492
|
Doorontwikkeling van onze organisatie via Toekomstgericht organiseren
|
Blz. 493
|
Rechtmatigheidsverantwoording 2021 door het college
|
Blz. 494
|
Impact corona op de gemeentelijke organisatie en dienstverlening
|
Blz. 495
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 496
|
Specificatie kosten bedrijfsvoeringbudget 2021
|
Blz. 497
|
Paragraaf Verbonden partijen
|
Blz. 498
|
Samenvatting Verbonden partijen
|
Blz. 499
|
Algemene beleidskaders
|
Blz. 500
|
Financiën
|
Blz. 501
|
Gewenste bestuurlijke betrokkenheid
|
Blz. 502
|
Gemeenschappelijke regelingen
|
Blz. 503
|
Dienst Centraal Milieubeheer Rijnmond (DCMR)
|
Blz. 504
|
Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (VRR)
|
Blz. 505
|
Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH)
|
Blz. 506
|
Gemeentelijke Gezondheidsdienst Rotterdam-Rijnmond (GGD)
|
Blz. 507
|
Werkvoorzieningschap Promen
|
Blz. 508
|
Recreatieschap Hitland
|
Blz. 509
|
Gemeenschappelijke Regeling IJsselgemeenten
|
Blz. 510
|
Gemeenschappelijke Regeling Jeugdhulp Rijnmond
|
Blz. 511
|
Vennootschappen en coöperaties
|
Blz. 512
|
Stedin N.V.
|
Blz. 513
|
Evides N.V.
|
Blz. 514
|
Bank Nederlandse Gemeenten N.V.
|
Blz. 515
|
Dataland B.V.
|
Blz. 516
|
Irado N.V.
|
Blz. 517
|
Isala Theater B.V.
|
Blz. 518
|
Rijksmonument Dorpsstraat 164 te Capelle aan den IJssel B.V.
|
Blz. 519
|
Sportief Capelle B.V.
|
Blz. 520
|
Stichtingen en verenigingen
|
Blz. 521
|
Stichting Capelle Werkt
|
Blz. 522
|
Stichting Centrum voor Jeugd en Gezin Capelle aan den IJssel (CJG)
|
Blz. 523
|
Stichting Welzijn Capelle
|
Blz. 524
|
Overige gerelateerde partijen
|
Blz. 525
|
Stichting BLICK op onderwijs (Boeiend Leren in Capelle en Krimpen)
|
Blz. 526
|
Stichting Begraafplaats, Crematorium en Uitvaartcentrum Schollevaar
|
Blz. 527
|
Stichting tot Exploitatie van de Capelse Golfbaan
|
Blz. 528
|
Stichting IJsselland Ziekenhuis
|
Blz. 529
|
Stichting Zorgbeheer de Zellingen – Verpleeghuis Rijckehove
|
Blz. 530
|
Stichting Havensteder
|
Blz. 531
|
Stichting Vestia
|
Blz. 532
|
Stichting Woonzorg Nederland
|
Blz. 533
|
Stichting Bibliotheek aan den IJssel
|
Blz. 534
|
Stichting Beheer en Exploitatie Kinderboerderij Klaverweide
|
Blz. 535
|
Stichting Kunstzinnige Vorming Rotterdam (SKVR)
|
Blz. 536
|
Paragraaf Grondbeleid
|
Blz. 537
|
Visie op grondbeleid in relatie tot de doelstellingen in de programmabegroting
|
Blz. 538
|
Beleid
|
Blz. 539
|
Meerjarenperspectief Grondexploitaties (MPG)
|
Blz. 540
|
Vennootschapsbelasting
|
Blz. 541
|
Prognose resultaten grondexploitaties
|
Blz. 542
|
Winstneming
|
Blz. 543
|
Beleidsuitgangspunt reserve in relatie tot risico's van grondzaken
|
Blz. 544
|
Voorziening verliesgevende projecten
|
Blz. 545
|
Paragraaf Lokale heffingen
|
Blz. 546
|
Inleiding
|
Blz. 547
|
Uitgangspunten tarievenbeleid
|
Blz. 548
|
Berekening overhead
|
Blz. 549
|
Baten en lasten belastingen en heffingen
|
Blz. 550
|
Lokale lastendruk in relatie tot andere gemeenten
|
Blz. 551
|
Wet waardering onroerende zaken (WOZ)
|
Blz. 552
|
Onroerendezaakbelastingen woningen & niet-woningen (taakveld 0.61 en 0.62)
|
Blz. 553
|
Tarieven OZB
|
Blz. 554
|
Hondenbelasting (taakveld 0.64 )
|
Blz. 555
|
Bedrijveninvesteringszones (BIZ) (taakveld 3.1 )
|
Blz. 556
|
Marktgeld (taakveld 3.3 )
|
Blz. 557
|
Logiesbelasting (taakveld 3.4 )
|
Blz. 558
|
Kwijtscheldingen (taakveld 6.3 )
|
Blz. 559
|
Rioolheffing (taakveld 7.2)
|
Blz. 560
|
Afvalstoffenheffing (taakveld 7.3)
|
Blz. 561
|
Leges
|
Blz. 562
|
Paragraaf Interbestuurlijk toezicht
|
Blz. 563
|
Inleiding
|
Blz. 564
|
Domein Financiën
|
Blz. 565
|
Domein Ruimtelijke ordening
|
Blz. 566
|
Domein Omgevingsrecht
|
Blz. 567
|
Domein Monumentenzorg
|
Blz. 568
|
Domein Archief- en informatiebeheer
|
Blz. 569
|
Domein Huisvesting vergunningshouders
|
Blz. 570
|
Paragraaf Impact coronacrisis
|
Blz. 571
|
Impact coronacrisis op budgetten
|
Blz. 572
|
Toelichting op de tabel
|
Blz. 573
|
Bijlagen
|
Blz. 574
|
Personele sterkte en personeelslasten
|
Blz. 575
|
Personele sterkte en personeelslasten 2021-2024
|
Blz. 576
|
Reserves en voorzieningen
|
Blz. 577
|
Begroting 2021
|
Blz. 578
|
Meerjarenbegroting
|
Blz. 579
|
Toelichting op de reserves en voorzieningen
|
Blz. 580
|
Algemene reserve minimum niveau 10 miljoen (A1)
|
Blz. 581
|
Algemene reserve (A2)
|
Blz. 582
|
Egalisatiereserve bedrijfsvoering (B1)
|
Blz. 583
|
Reserve eenmalige uitgaven (B2)
|
Blz. 584
|
Reserve Sociaal Noodfonds (B3)
|
Blz. 585
|
Reserve Rekenkamer (B4)
|
Blz. 586
|
Reserve Denk en Doe Mee!-fonds (B5)
|
Blz. 587
|
Reserve Water (B6)
|
Blz. 588
|
Reserve Besteding verkoop Eneco-aandelen (B7)
|
Blz. 589
|
Voorziening Onderhoud (V1)
|
Blz. 590
|
Voorziening Nog uit te voeren werken bouwgrondexploitaties (V2)
|
Blz. 591
|
Voorziening Verliesgevende complexen (V3)
|
Blz. 592
|
Voorziening Dubieuze debiteuren (V4)
|
Blz. 593
|
Voorziening Algemene pensioenwet politieke ambtsdragers (Appa) (V5)
|
Blz. 594
|
Voorziening Rioolrechten middelen derden (V6)
|
Blz. 595
|
Voorziening Afvalstoffenheffing middelen derden (V7)
|
Blz. 596
|
Voorziening Omgevingsvergunningen (V8)
|
Blz. 597
|
Algemene uitkering
|
Blz. 598
|
Algemene uitkering
|
Blz. 599
|
Bevolkingsprognose en woningbouwplanning
|
Blz. 600
|
Bevolkingsprognose en woningbouwplanning
|
Blz. 601
|
Bevolking: aantal inwoners
|
Blz. 602
|
Woningbouwplanning
|
Blz. 603
|
Doelstellingen per taakveld
|
Blz. 604
|
Doelstellingen per taakveld
|
Blz. 605
|
Taakveldenraming
|
Blz. 606
|
Algemene toelichting
|
Blz. 607
|
Algemene toelichting
|
Blz. 608
|
ABC van de Taakveldenrekening
|
Blz. 609
|
Programma 0
|
Blz. 610
|
Taakveld 0.1 Bestuur
|
Blz. 611
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 612
|
Activiteiten
|
Blz. 613
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 614
|
Analyse taakveld
|
Blz. 615
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 616
|
Taakveld 0.2 Burgerzaken
|
Blz. 617
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 618
|
Activiteiten
|
Blz. 619
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 620
|
Analyse taakveld
|
Blz. 621
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 622
|
Taakveld 0.3 Overige gebouwen en gronden
|
Blz. 623
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 624
|
Activiteiten
|
Blz. 625
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 626
|
Analyse taakveld
|
Blz. 627
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 628
|
Taakveld 0.4 Overhead
|
Blz. 629
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 630
|
Activiteiten
|
Blz. 631
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 632
|
Analyse taakveld
|
Blz. 633
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 634
|
Taakveld 0.5 Treasury
|
Blz. 635
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 636
|
Activiteiten
|
Blz. 637
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 638
|
Analyse taakveld
|
Blz. 639
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 640
|
Taakveld 0.61 OZB-woningen
|
Blz. 641
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 642
|
Activiteiten
|
Blz. 643
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 644
|
Analyse taakveld
|
Blz. 645
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 646
|
Taakveld 0.62 OZB-niet woningen
|
Blz. 647
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 648
|
Activiteiten
|
Blz. 649
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 650
|
Analyse taakveld
|
Blz. 651
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 652
|
Taakveld 0.64 Belastingen overig
|
Blz. 653
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 654
|
Activiteiten
|
Blz. 655
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 656
|
Analyse taakveld
|
Blz. 657
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 658
|
Taakveld 0.7 Algemene uitkering en overige uitkeringen Gemeentefonds
|
Blz. 659
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 660
|
Activiteiten
|
Blz. 661
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 662
|
Analyse taakveld
|
Blz. 663
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 664
|
Taakveld 0.8 Overige baten en lasten
|
Blz. 665
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 666
|
Activiteiten
|
Blz. 667
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 668
|
Analyse taakveld
|
Blz. 669
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 670
|
Taakveld 0.9 Vennootschapsbelasting
|
Blz. 671
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 672
|
Activiteiten
|
Blz. 673
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 674
|
Analyse taakveld
|
Blz. 675
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 676
|
Taakveld 0.10 Mutaties reserves
|
Blz. 677
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 678
|
Activiteiten
|
Blz. 679
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 680
|
Analyse taakveld
|
Blz. 681
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 682
|
Taakveld 0.11 Resultaat van de rekening baten en lasten
|
Blz. 683
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 684
|
Activiteiten
|
Blz. 685
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 686
|
Analyse taakveld
|
Blz. 687
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 688
|
Programma 1
|
Blz. 689
|
Taakveld 1.1 Crisisbeheersing en Brandweer
|
Blz. 690
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 691
|
Activiteiten
|
Blz. 692
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 693
|
Analyse taakveld
|
Blz. 694
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 695
|
Taakveld 1.2 Openbare orde en Veiligheid
|
Blz. 696
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 697
|
Activiteiten
|
Blz. 698
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 699
|
Analyse taakveld
|
Blz. 700
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 701
|
Programma 2
|
Blz. 702
|
Taakveld 2.1 Verkeer en vervoer
|
Blz. 703
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 704
|
Activiteiten
|
Blz. 705
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 706
|
Analyse taakveld
|
Blz. 707
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 708
|
Taakveld 2.2 Parkeren
|
Blz. 709
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 710
|
Activiteiten
|
Blz. 711
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 712
|
Analyse taakveld
|
Blz. 713
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 714
|
Taakveld 2.5 Openbaar vervoer
|
Blz. 715
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 716
|
Activiteiten
|
Blz. 717
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 718
|
Analyse taakveld
|
Blz. 719
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 720
|
Programma 3
|
Blz. 721
|
Taakveld 3.1 Economische ontwikkeling
|
Blz. 722
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 723
|
Activiteiten
|
Blz. 724
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 725
|
Analyse taakveld
|
Blz. 726
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 727
|
Taakveld 3.2 Fysieke bedrijfsinfrastructuur
|
Blz. 728
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 729
|
Activiteiten
|
Blz. 730
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 731
|
Analyse taakveld
|
Blz. 732
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 733
|
Taakveld 3.3 Bedrijfsloket en - regelingen
|
Blz. 734
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 735
|
Activiteiten
|
Blz. 736
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 737
|
Analyse taakveld
|
Blz. 738
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 739
|
Taakveld 3.4 Economische promotie
|
Blz. 740
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 741
|
Activiteiten
|
Blz. 742
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 743
|
Analyse taakveld
|
Blz. 744
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 745
|
Programma 4
|
Blz. 746
|
Taakveld 4.2 Onderwijshuisvesting
|
Blz. 747
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 748
|
Activiteiten
|
Blz. 749
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 750
|
Analyse taakveld
|
Blz. 751
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 752
|
Taakveld 4.3 Onderwijsbeleid en leerlingenzaken
|
Blz. 753
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 754
|
Activiteiten
|
Blz. 755
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 756
|
Analyse taakveld
|
Blz. 757
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 758
|
Programma 5A
|
Blz. 759
|
Taakveld 5.1 Sportbeleid en activering
|
Blz. 760
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 761
|
Activiteiten
|
Blz. 762
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 763
|
Analyse taakveld
|
Blz. 764
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 765
|
Taakveld 5.2 Sportaccommodaties
|
Blz. 766
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 767
|
Activiteiten
|
Blz. 768
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 769
|
Analyse taakveld
|
Blz. 770
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 771
|
Taakveld 5.3 Cultuurpresentatie, cultuurproductie en cultuurparticipatie
|
Blz. 772
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 773
|
Activiteiten
|
Blz. 774
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 775
|
Analyse taakveld
|
Blz. 776
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 777
|
Taakveld 5.4 Musea
|
Blz. 778
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 779
|
Activiteiten
|
Blz. 780
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 781
|
Analyse taakveld
|
Blz. 782
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 783
|
Taakveld 5.5 Cultureel erfgoed
|
Blz. 784
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 785
|
Activiteiten
|
Blz. 786
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 787
|
Analyse taakveld
|
Blz. 788
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 789
|
Taakveld 5.6 Media
|
Blz. 790
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 791
|
Activiteiten
|
Blz. 792
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 793
|
Analyse taakveld
|
Blz. 794
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 795
|
Programma 5B
|
Blz. 796
|
Taakveld 5.7 Openbaar groen en (openlucht) recreatie
|
Blz. 797
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 798
|
Activiteiten
|
Blz. 799
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 800
|
Analyse taakveld
|
Blz. 801
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 802
|
Programma 6A
|
Blz. 803
|
Taakveld 6.1 Samenkracht en burgerparticipatie
|
Blz. 804
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 805
|
Activiteiten
|
Blz. 806
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 807
|
Analyse taakveld
|
Blz. 808
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 809
|
Taakveld 6.2 Wijkteams
|
Blz. 810
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 811
|
Activiteiten
|
Blz. 812
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 813
|
Analyse taakveld
|
Blz. 814
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 815
|
Programma 6B
|
Blz. 816
|
Taakveld 6.3 Inkomensregelingen
|
Blz. 817
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 818
|
Activiteiten
|
Blz. 819
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 820
|
Analyse taakveld
|
Blz. 821
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 822
|
Taakveld 6.4 Begeleide participatie
|
Blz. 823
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 824
|
Activiteiten
|
Blz. 825
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 826
|
Analyse taakveld
|
Blz. 827
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 828
|
Taakveld 6.5 Arbeidsparticipatie
|
Blz. 829
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 830
|
Activiteiten
|
Blz. 831
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 832
|
Analyse taakveld
|
Blz. 833
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 834
|
Programma 6C
|
Blz. 835
|
Taakveld 6.6 Maatwerkvoorzieningen (Wmo)
|
Blz. 836
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 837
|
Activiteiten
|
Blz. 838
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 839
|
Analyse taakveld
|
Blz. 840
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 841
|
Taakveld 6.71 Maatwerkdienstverlening 18+
|
Blz. 842
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 843
|
Activiteiten
|
Blz. 844
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 845
|
Analyse taakveld
|
Blz. 846
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 847
|
Programma 6D
|
Blz. 848
|
Taakveld 6.72 Maatwerkdienstverlening 18-
|
Blz. 849
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 850
|
Activiteiten
|
Blz. 851
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 852
|
Analyse taakveld
|
Blz. 853
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 854
|
Taakveld 6.82 Geëscaleerde zorg 18-
|
Blz. 855
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 856
|
Activiteiten
|
Blz. 857
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 858
|
Analyse taakveld
|
Blz. 859
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 860
|
Programma 7
|
Blz. 861
|
Taakveld 7.1 Volksgezondheid
|
Blz. 862
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 863
|
Activiteiten
|
Blz. 864
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 865
|
Analyse taakveld
|
Blz. 866
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 867
|
Taakveld 7.2 Riolering
|
Blz. 868
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 869
|
Activiteiten
|
Blz. 870
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 871
|
Analyse taakveld
|
Blz. 872
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 873
|
Taakveld 7.3 Afval
|
Blz. 874
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 875
|
Activiteiten
|
Blz. 876
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 877
|
Analyse taakveld
|
Blz. 878
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 879
|
Taakveld 7.4 Milieubeheer
|
Blz. 880
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 881
|
Activiteiten
|
Blz. 882
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 883
|
Analyse taakveld
|
Blz. 884
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 885
|
Taakveld 7.5 Begraafplaatsen en crematoria
|
Blz. 886
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 887
|
Activiteiten
|
Blz. 888
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 889
|
Analyse taakveld
|
Blz. 890
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 891
|
Programma 8
|
Blz. 892
|
Taakveld 8.1 Ruimtelijke ordening
|
Blz. 893
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 894
|
Activiteiten
|
Blz. 895
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 896
|
Analyse taakveld
|
Blz. 897
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 898
|
Taakveld 8.2 Grondexploitatie (niet-bedrijventerreinen)
|
Blz. 899
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 900
|
Activiteiten
|
Blz. 901
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 902
|
Analyse taakveld
|
Blz. 903
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 904
|
Taakveld 8.3 Wonen en bouwen
|
Blz. 905
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 906
|
Activiteiten
|
Blz. 907
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 908
|
Analyse taakveld
|
Blz. 909
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 910
|
Financiële samenvatting per programma per taakveld
|
Blz. 911
|
Financiële samenvatting per programma per taakveld
|
Blz. 912
|
Activiteiten
|
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|