Begroting 2021 |
Blz. 1 |
Begroting 2021 |
Blz. 2 |
Programmabegroting |
Blz. 3 |
Aanbiedingsbrief |
Blz. 4 |
Aanbiedingsbrief |
Blz. 5 |
Leeswijzer |
Blz. 6 |
Algemeen |
Blz. 7 |
Hoe is de programmabegroting opgebouwd? |
Blz. 8 |
De Begroting 2021 in hoofdlijnen |
Blz. 9 |
Wat staat er in het programmaplan en de programma's? |
Blz. 10 |
Financiële begroting |
Blz. 11 |
Wat staat er in de paragrafen? |
Blz. 12 |
Wat staat er in de bijlagen? |
Blz. 13 |
Wat staat er in de taakveldenraming? |
Blz. 14 |
De Begroting 2021 in hoofdlijnen |
Blz. 15 |
Eindstand Begroting 2021 |
Blz. 16 |
Structureel en reëel evenwicht |
Blz. 17 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 18 |
Ratio's |
Blz. 19 |
Adviesraadswerkgroep SIR |
Blz. 20 |
Programma 0 Bestuur en ondersteuning |
Blz. 21 |
Missie |
Blz. 22 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 23 |
TV0.1 Versterking lokale democratie |
Blz. 24 |
Leertraject Lokale democratie |
Blz. 25 |
Uitvoeren van Bewonersenquête 2021 |
Blz. 26 |
Inzetten/toepassen/promoten van instrumenten uit de Toolkit Burgerparticipatie |
Blz. 27 |
TV0.4 Vormgeven van Datagedreven werken |
Blz. 28 |
Big data |
Blz. 29 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 30 |
Capelse indicatoren |
Blz. 31 |
Kaderstellende beleidsnota's |
Blz. 32 |
Verbonden partijen |
Blz. 33 |
Ontwikkelingen |
Blz. 34 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 35 |
0.1 Voorziening onderhoud |
Blz. 36 |
0.2 Aanpassing budgetten energie |
Blz. 37 |
0.3 Aanpassing budget schoonmaakkosten |
Blz. 38 |
0.4 Uitbreiding formatie rechtmatigheid |
Blz. 39 |
0.5 Algemene uitkering gemeentefonds meicirculaire 2020 |
Blz. 40 |
0.6 Stelpost lonen 2021 (excl. GR IJsselgemeenten) |
Blz. 41 |
0.7 Stelpost prijzen |
Blz. 42 |
0.8 Aanpassen rente aan financieringsbehoefte |
Blz. 43 |
0.9 Verlagen rentepercentages |
Blz. 44 |
0.10 Reserve besteding verkoop Eneco-aandelen |
Blz. 45 |
0.11 Algemene taakstelling o.b.v. kerntakendiscussie |
Blz. 46 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 47 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 48 |
Specificatie budgetten Raad, Griffie en Rekenkamer |
Blz. 49 |
Analyse verschil Begroting 2020 - 2021 |
Blz. 50 |
Overhead |
Blz. 51 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 52 |
Subsidieplafonds |
Blz. 53 |
Programma 1 Integrale veiligheid en openbare orde |
Blz. 54 |
Missie |
Blz. 55 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 56 |
TV1.1 Versterken van brandpreventie |
Blz. 57 |
Wijkbrandweerfunctionaris |
Blz. 58 |
TV1.2 Het terugdringen van het aantal High Impact Crimes (HIC) |
Blz. 59 |
Preventieve interventies |
Blz. 60 |
Aandacht voor inbraakpreventie |
Blz. 61 |
Bevorderen weerbaarheid van kwetsbare groepen |
Blz. 62 |
TV1.2 Het tegengaan van ondermijning en georganiseerde criminaliteit |
Blz. 63 |
Verder versterken van de gemeentelijke informatiepositie |
Blz. 64 |
Opwerpen van barrières om ondermijning te voorkomen en te verstoren |
Blz. 65 |
Uitvoeren van een awareness- en weerbaarheidsprogramma |
Blz. 66 |
Regionaal controleteam en Webvoyager |
Blz. 67 |
Drugspanden en onvergunde prostitutie en mensenhandel |
Blz. 68 |
TV1.2 Het voorkomen dat Capellenaren (opnieuw) een strafbaar feit plegen of ernstige overlast veroorzaken |
Blz. 69 |
Nazorg Capelse ex-gedetineerden |
Blz. 70 |
Uitvoering van persoonsgerichte aanpakken en opstellen van werkdocument |
Blz. 71 |
Uitvoeren van de HIT-aanpak en deelname aan het casusoverleg en ZSM-aanpak |
Blz. 72 |
Aanpak problematische groepen en groepsgedrag |
Blz. 73 |
TV1.2 Het verbeteren van de lokale en regionale samenwerking tussen het zorgdomein en veiligheidsdomein |
Blz. 74 |
SAVE overleg |
Blz. 75 |
Bestrijden en voorkomen van woonoverlast |
Blz. 76 |
Inzet repressieve interventies en andere bestuurlijke bevoegdheden |
Blz. 77 |
Ondersteuning en advies bij huiselijk geweld en kindermishandeling |
Blz. 78 |
Inzet van voorzieningen waaronder inbewaringstelling (IBS) |
Blz. 79 |
TV 1.2 Het vergroten van de veiligheid in buurten en wijken |
Blz. 80 |
Uitvoeren van de genoemde maatregelen in wijkveiligheidsplannen |
Blz. 81 |
Continueren en onderhouden cameraprojecten (Stadsplein, Stationsplein, Capelse Brug en de Maria Danneelserf) |
Blz. 82 |
Inzet van stadsmariniers |
Blz. 83 |
Verbeteren van de veiligheid en leefbaarheid van winkelcentra en bedrijventerreinen |
Blz. 84 |
Zelfredzaamheid en meldingsbereidheid van de Capellenaren vergroten |
Blz. 85 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 86 |
Capelse indicatoren |
Blz. 87 |
Kaderstellende beleidsnota's |
Blz. 88 |
Verbonden partijen |
Blz. 89 |
Ontwikkelingen |
Blz. 90 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 91 |
1.1 Wijkbrandweerfunctionaris |
Blz. 92 |
1.2 Bijdrage Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond |
Blz. 93 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 94 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 95 |
Analyse verschil Begroting 2020 - 2021 |
Blz. 96 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 97 |
Subsidieplafonds |
Blz. 98 |
Programma 2 Verkeer, vervoer en waterstaat |
Blz. 99 |
Missie |
Blz. 100 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 101 |
TV 2.1 Het verbeteren van mobiliteit, leefbaarheid en verkeersveiligheid |
Blz. 102 |
Verbeteren doorstroming Algeracorridor |
Blz. 103 |
Aanbrengen i-VRI's |
Blz. 104 |
Opschaling Parkshuttle |
Blz. 105 |
Mogelijk maken van personenvervoer over water in de vorm van een waterbus |
Blz. 106 |
Uitwerken van deelbeleid uit het Programma Mobiliteit |
Blz. 107 |
TV 2.1 Het verbeteren van de verkeersveiligheid in Schollevaar |
Blz. 108 |
Realiseren van verkeersmaatregelen |
Blz. 109 |
TV2.5 Optimale verbinding tussen de wijken |
Blz. 110 |
Uitbreiden route buurtbus |
Blz. 111 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 112 |
Capelse indicatoren |
Blz. 113 |
Kaderstellende nota's |
Blz. 114 |
Verbonden partijen |
Blz. 115 |
Ontwikkelingen |
Blz. 116 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 117 |
2.1 Verkeerseducatie |
Blz. 118 |
2.2 Verkeersveiligheid (Krediet 650 in 2021) |
Blz. 119 |
2.3 Uitbreiding formatie Verkeer |
Blz. 120 |
2.4 Aantrekkelijkheid openbare ruimte |
Blz. 121 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 122 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 123 |
Analyse verschil |
Blz. 124 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 125 |
Subsidieplafonds |
Blz. 126 |
Programma 3 Economie |
Blz. 127 |
Missie |
Blz. 128 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 129 |
TV 3.1 Het versterken en verbeteren van kantoor-, bedrijfs- en winkellocaties |
Blz. 130 |
KVO Capelle-West |
Blz. 131 |
Onderzoek t.b.v. de Koperwiek |
Blz. 132 |
Glasvezel bedrijventerreinen |
Blz. 133 |
Onderzoek woon-werkunits |
Blz. 134 |
TV 3.1 Het versterken van de economische positie van Capelle aan den IJssel, door in te zetten op groei van de economie en van de werkgelegenheid |
Blz. 135 |
Ondersteunen startende ondernemers |
Blz. 136 |
Creative Tech Campus op Rivium |
Blz. 137 |
TV3.1 Het voortzetten van de goede relatie met ondernemers |
Blz. 138 |
Ondernemersprijs |
Blz. 139 |
TV3.2 Het versterken van de fysieke bedrijfsinfrastructuur |
Blz. 140 |
Stadsdistributie Hoofdweg |
Blz. 141 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 142 |
Capelse indicatoren |
Blz. 143 |
Kaderstellende beleidsnota's |
Blz. 144 |
Verbonden partijen |
Blz. 145 |
Ontwikkelingen |
Blz. 146 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 147 |
3.1 Projectplan BIZ |
Blz. 148 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 149 |
Analyse verschil |
Blz. 150 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 151 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 152 |
Subsidieplafonds |
Blz. 153 |
Programma 4 Onderwijs |
Blz. 154 |
Missie |
Blz. 155 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 156 |
TV4.2 Het binnen het kader van de wettelijke regelingen voorzien in de huisvesting van scholen voor openbaar en bijzonder onderwijs |
Blz. 157 |
Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs |
Blz. 158 |
TV4.3 Het voorkomen en bestrijden van educatieve achterstanden en sociaal-emotionele problemen bij (jonge) kinderen |
Blz. 159 |
Onderwijskansenbeleid |
Blz. 160 |
TV4.3 Het stimuleren van schooldeelname (leerplicht en voorkomen voortijdig schoolverlaten) |
Blz. 161 |
Behalen startkwalificatie en het verminderen van voortijdig schoolverlaten |
Blz. 162 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 163 |
Capelse indicatoren |
Blz. 164 |
Kaderstellende nota's |
Blz. 165 |
Verbonden partijen |
Blz. 166 |
Ontwikkelingen |
Blz. 167 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 168 |
4.1 Mutaties exploitatie gemeentelijk vastgoed |
Blz. 169 |
4.2 Verstevigen aanpak laaggeletterdheid |
Blz. 170 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 171 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 172 |
Analyse verschil |
Blz. 173 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 174 |
Subsidieplafonds |
Blz. 175 |
Programma 5 Sport, cultuur en recreatie |
Blz. 176 |
Missie |
Blz. 177 |
Deelprogramma's en taakvelden |
Blz. 178 |
Deelprogramma 5A Vrijetijdsbesteding (Sport en cultuur) |
Blz. 179 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 180 |
TV5.1 Het verbeteren van gezondheid en welzijn Capellenaar met sport en bewegen |
Blz. 181 |
Uitvoeren Prestatieafspraken 2021 Sportief Capelle |
Blz. 182 |
Uitvoering Lokaal Sportakkoord |
Blz. 183 |
TV5.3 Het bevorderen van talentontwikkeling bij kinderen en jongeren |
Blz. 184 |
Cultuureducatie op scholen |
Blz. 185 |
Subsidiëren van muziek- en theateronderwijs |
Blz. 186 |
TV5.5 Het vergroten van de waardering van het erfgoed van 1950-1960 |
Blz. 187 |
Waardering sociale woningbouw |
Blz. 188 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 189 |
Capelse indicatoren |
Blz. 190 |
Kaderstellende beleidsnota's |
Blz. 191 |
Verbonden partijen |
Blz. 192 |
Ontwikkelingen |
Blz. 193 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 194 |
5A.1 Kredieten gemeentelijk vastgoed (Krediet N 40 in 2021) |
Blz. 195 |
5A.2 Vervolgonderzoek sporthal Schenkel |
Blz. 196 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 197 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 198 |
Analyse verschil |
Blz. 199 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 200 |
Subsidieplafonds |
Blz. 201 |
Deelprogramma 5B Openbaar groen en (openlucht) recreatie |
Blz. 202 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 203 |
TV5.7 Zorg dragen voor natuurbescherming |
Blz. 204 |
Kwaliteitsimpuls buitenruimte |
Blz. 205 |
Programma buitenruimte |
Blz. 206 |
TV5.7 Het versterken van de recreatieve functie van de IJssel |
Blz. 207 |
Uitbreiding Zandrakpark |
Blz. 208 |
Rivier als getijdenpark |
Blz. 209 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 210 |
Capelse indicatoren |
Blz. 211 |
Kaderstellende beleidsnota's |
Blz. 212 |
Verbonden partijen |
Blz. 213 |
Ontwikkelingen |
Blz. 214 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 215 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 216 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 217 |
Analyse verschil |
Blz. 218 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 219 |
Subsidieplafonds |
Blz. 220 |
Programma 6 Sociaal domein |
Blz. 221 |
Missie |
Blz. 222 |
Deelprogramma's en taakvelden |
Blz. 223 |
Deelprogramma 6A Sociale infrastructuur |
Blz. 224 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 225 |
TV6.1 Capellenaren en Capelse organisaties participeren en werken samen in de Capelse samenleving |
Blz. 226 |
Sociale basisinfrastructuur |
Blz. 227 |
Mantelzorgers |
Blz. 228 |
TV6.1 Kinderen groeien in Capelle kansrijk, veilig en gezond op |
Blz. 229 |
Veilige en stimulerende opgroei- en opvoedomgeving |
Blz. 230 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 231 |
Capelse indicatoren |
Blz. 232 |
Kaderstellende beleidsnota's |
Blz. 233 |
Verbonden partijen |
Blz. 234 |
Ontwikkelingen |
Blz. 235 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 236 |
6A.1 - Permanent Huis van de Wijk Middelwatering |
Blz. 237 |
6A.2 - Brede aanpak Dak- en thuisloosheid / Telefonisch Advies- en Hulppunt (TAH) |
Blz. 238 |
6A.3 Versterking aanpak eenzaamheid en laagdrempelige informatievoorziening |
Blz. 239 |
6A.4 - Registratiesysteem Welzijn Capelle |
Blz. 240 |
6A.5 - Vergoeding kosten ziekteverzuim Welzijn Capelle |
Blz. 241 |
6A.6 - Continuering tijdelijke uitbreiding jongerenwerk en kinderbuurtcoaching Welzijn Capelle |
Blz. 242 |
6A.7 - Aanpak Nu niet Zwanger GGD Rotterdam-Rijnmond |
Blz. 243 |
6A.8 Inzet jongerenwerk Veilige Scholen |
Blz. 244 |
6A.9 Big Brothers Big Sisters (BBBS) |
Blz. 245 |
6A.10 Campagne veilige social media |
Blz. 246 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 247 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 248 |
Analyse verschil |
Blz. 249 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 250 |
Subsidieplafonds |
Blz. 251 |
Deelprogramma 6B Werk en Inkomen (Participatiewet) |
Blz. 252 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 253 |
TV6.3 Het voorzien in middelen van bestaan voor Capellenaren die daar tijdelijk niet in kunnen voorzien (inkomens- en bijstandsvoorzieningen) |
Blz. 254 |
Rechtmatig verstrekken van uitkeringen |
Blz. 255 |
Continueren aanpak Hoogwaardig Handhaven |
Blz. 256 |
TV6.3 Inzetten op het bestrijden van armoede, waarbij de focus ligt op ouderen en kwetsbare gezinnen met kinderen |
Blz. 257 |
Verhogen bereik inkomensondersteunende regelingen en preventiegerichte voorzieningen |
Blz. 258 |
TV6.3 Het terugdringen van problematische schulden onder Capellenaren |
Blz. 259 |
Vesterking van vroegsignalering |
Blz. 260 |
Verbetering van toegang |
Blz. 261 |
Bredere inzet van budgetbeheer |
Blz. 262 |
Terugdringen van beroep op bewindvoeringstrajecten |
Blz. 263 |
Inzet schuldsanering |
Blz. 264 |
Intensivering nazorg |
Blz. 265 |
TV6.5 Snelle inburgering van statushouders |
Blz. 266 |
Voorbereiding en uitvoering nieuwe Wet inburgering |
Blz. 267 |
Voortzetting Pilot inburgering nieuwe stijl |
Blz. 268 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 269 |
Capelse indicatoren |
Blz. 270 |
Kaderstellende nota's |
Blz. 271 |
Verbonden partijen |
Blz. 272 |
Ontwikkelingen |
Blz. 273 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 274 |
6B.1 - Maatschappelijke begeleiding statushouders - Meicirculaire |
Blz. 275 |
6B.2 - Inburgering Nieuwe Stijl ondertussengroep |
Blz. 276 |
6B.3 - Pilot Financieel Ontzorgen- Meicirculaire |
Blz. 277 |
6B.4 - Primitieve Begroting 2021 Promen |
Blz. 278 |
6B.5 - Consequenties 1e begrotingswijziging 2020 GR IJsselgemeenten |
Blz. 279 |
6B.6 - Ontwerpbegroting 2021 e.v. GR IJsselgemeenten |
Blz. 280 |
6B.7 - Implementatie nieuwe Wet Inburgering- Meicirculaire |
Blz. 281 |
6B.8 - Uitvoering nieuwe Wet inburgering- Meicirculaire |
Blz. 282 |
6B.9 - Inkoop inburgeringsvoorzieningen |
Blz. 283 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 284 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 285 |
Analyse verschil |
Blz. 286 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 287 |
Subsidieplafonds |
Blz. 288 |
Deelprogramma 6C Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) |
Blz. 289 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 290 |
Capelse indicatoren |
Blz. 291 |
Kaderstellende beleidsnota's |
Blz. 292 |
Verbonden partijen |
Blz. 293 |
Ontwikkelingen |
Blz. 294 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 295 |
6C.1 - Totaalplan Wonen op maat in Capelle |
Blz. 296 |
6C.2 - Indexatie en volume stijging Wmo |
Blz. 297 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 298 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 299 |
Analyse verschil |
Blz. 300 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 301 |
Subsidieplafonds |
Blz. 302 |
Deelprogramma 6D Jeugdhulp |
Blz. 303 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 304 |
TV6.72 Vroegtijdig inzetten van jeugdhulp in de eigen omgeving van jeugdigen en diens ouders |
Blz. 305 |
Organiseren van jeugdhulp binnen Capelle en waar nodig regionale inkoop van specialistische hulp |
Blz. 306 |
TV6.72 Bestrijden huiselijk geweld, ouderen- en kindermishandeling |
Blz. 307 |
Stimuleren van samenwerking tussen lokale en regionale partners |
Blz. 308 |
Lokale kwaliteitsslag in de aanpak |
Blz. 309 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 310 |
Capelse indicatoren |
Blz. 311 |
Kaderstellende beleidsnota's |
Blz. 312 |
Verbonden partijen |
Blz. 313 |
Ontwikkelingen |
Blz. 314 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 315 |
6D.1 GR Jeugdhulp Rijnmond (GRJR) ontwerpbegroting 2021, meerjarenbegroting 2022-2024 |
Blz. 316 |
6D.2 Stichting Centrum Jeugd en Gezin (CJG ) Kosten van bedrijfsvoering |
Blz. 317 |
6D.3 Stichting Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) continueren tijdelijke capaciteit |
Blz. 318 |
6D.4 Stichting Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) PGB Jeugdwet |
Blz. 319 |
6D.5 Stichting Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) huisvesting Capelle-West |
Blz. 320 |
6D.6 Stichting Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) Zorg in Natura |
Blz. 321 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 322 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 323 |
Analyse verschil |
Blz. 324 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 325 |
Subsidieplafonds |
Blz. 326 |
Programma 7 Volksgezondheid en milieu |
Blz. 327 |
Missie |
Blz. 328 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 329 |
TV7.1 Bevorderen en beschermen van de gezondheid van Capellenaren |
Blz. 330 |
Nota gezondheidsbeleid |
Blz. 331 |
Dekkend netwerk aan AED's |
Blz. 332 |
TV7.4 Minder energie gebruiken |
Blz. 333 |
Inzetten op energiebesparing |
Blz. 334 |
Uitbreiden laadpalen |
Blz. 335 |
TV7.4 Meer zonne-energie opwekken |
Blz. 336 |
Stimuleren zonnepanelen |
Blz. 337 |
Zonnepanelen op gemeentelijke panden |
Blz. 338 |
TV7.4 De warmtetransitie opstarten |
Blz. 339 |
Opstellen van een Transitievisie Warmte |
Blz. 340 |
Onderzoeken haalbaarheid collectieve warmtevoorzieningen met inachtname van woonlastenneutraliteit |
Blz. 341 |
TV7.4 De impact van de klimaatverandering opvangen |
Blz. 342 |
Stimuleren groene daken |
Blz. 343 |
TV7.4 De jaarlijkse hoeveelheid restafval per inwoner verminderen en meer afval hergebruiken |
Blz. 344 |
Verminderen restafval |
Blz. 345 |
TV7.4 De kansen van de circulaire economie in kaart brengen en benutten |
Blz. 346 |
Vaststellen Actieplan Circulair Capelle |
Blz. 347 |
Onderzoek afvalbrengstation |
Blz. 348 |
TV7.4 Schone leefomgeving |
Blz. 349 |
Gevelmaatregelen saneringswoningen |
Blz. 350 |
Opstellen Actieplan Omgevingslawaai 2023 |
Blz. 351 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 352 |
Toelichting afval |
Blz. 353 |
Capelse indicatoren |
Blz. 354 |
Kaderstellende nota's |
Blz. 355 |
Verbonden partijen |
Blz. 356 |
Ontwikkelingen |
Blz. 357 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 358 |
7.1 Programma Duurzaamheid |
Blz. 359 |
7.2 Actieplan Geluid |
Blz. 360 |
7.3 Afvalactieplan |
Blz. 361 |
7.4 DCMR |
Blz. 362 |
7.5 Aanpak Nu niet zwanger GGD Rotterdam-Rijnmond |
Blz. 363 |
7.6 Seksuele gezondheid jongeren |
Blz. 364 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 365 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 366 |
Analyse verschil |
Blz. 367 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 368 |
Subsidieplafonds |
Blz. 369 |
Programma 8 Stadsontwikkeling |
Blz. 370 |
Missie |
Blz. 371 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 372 |
TV8.1 Voorbereid zijn op de invoering van de Omgevingswet op 1 januari 2022 |
Blz. 373 |
Inrichten digitale Omgevingsloket |
Blz. 374 |
Inrichten processen omgevingswetproof |
Blz. 375 |
Uitvoeren Pilot Omgevingsplan |
Blz. 376 |
Opstellen Plan van aanpak Omgevingswet transitieperiode |
Blz. 377 |
TV8.3 Via woonruimtebemiddeling bijdragen van verbetering leefbaarheid |
Blz. 378 |
Woonexperimenten |
Blz. 379 |
TV8.3 Een gevarieerde en evenwichtige woningvoorraad |
Blz. 380 |
Opstellen monitor woningbouwontwikkeling |
Blz. 381 |
TV8.3 Consolideren, spreiden en vernieuwing van de sociale woningcorporatie huurwoningen voorraad |
Blz. 382 |
Revitaliseren van de kwetsbare woningvoorraad met Havensteder |
Blz. 383 |
Consolideren sociale huurwoningenvoorraad |
Blz. 384 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 385 |
Capelse indicatoren |
Blz. 386 |
Kaderstellende beleidsnota's |
Blz. 387 |
Verbonden partijen |
Blz. 388 |
Ontwikkelingen |
Blz. 389 |
Wijzigingsvoorstellen |
Blz. 390 |
8.1 Omgevingswet |
Blz. 391 |
8.2 Uitbreiding formatie Ruimtelijke Ordening |
Blz. 392 |
8.3 Uitbreiding formatie Stedenbouw |
Blz. 393 |
8.4 Uitbreiding formatie Projectsecretaris |
Blz. 394 |
Wat mag het kosten? |
Blz. 395 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 396 |
Analyse verschil |
Blz. 397 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 398 |
Subsidieplafonds |
Blz. 399 |
Financiële begroting |
Blz. 400 |
Inleiding |
Blz. 401 |
Overzicht saldo van baten en lasten |
Blz. 402 |
Begrotingsresultaat |
Blz. 403 |
Overzicht taakvelden per programma |
Blz. 404 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 405 |
Toelichting op overzicht incidentele baten en lasten |
Blz. 406 |
Algemene dekkingsmiddelen |
Blz. 407 |
Financiële positie |
Blz. 408 |
Post Onvoorzien |
Blz. 409 |
Investeringskredieten |
Blz. 410 |
Geprognosticeerde balans |
Blz. 411 |
EMU-saldo |
Blz. 412 |
Kasstroomoverzicht |
Blz. 413 |
Reserves en voorzieningen |
Blz. 414 |
Financiering (treasury) |
Blz. 415 |
Vennootschapsbelasting |
Blz. 416 |
Risico's en belangrijke ontwikkelingen |
Blz. 417 |
Stelposten en taakstellingen |
Blz. 418 |
Raadsbesluit |
Blz. 419 |
Raadsbesluit |
Blz. 420 |
Amendementen en moties |
Blz. 421 |
Amendementen |
Blz. 422 |
Moties |
Blz. 423 |
Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing |
Blz. 424 |
Weerstandsvermogen en weerstandscapaciteit |
Blz. 425 |
Definitie weerstandsvermogen |
Blz. 426 |
Beleid voor weerstandsvermogen en risicobeheersing |
Blz. 427 |
Berekening benodigde weerstandscapaciteit (=risico's) |
Blz. 428 |
Bepaling beschikbare weerstandscapaciteit en weerstandsratio |
Blz. 429 |
Financiële ratio's |
Blz. 430 |
Algemene risico's |
Blz. 431 |
1. Algemene uitkering Gemeentefonds |
Blz. 432 |
2. Fiscaliteiten |
Blz. 433 |
3. Dividenden |
Blz. 434 |
4. Verleende garanties voor instellingen |
Blz. 435 |
5. Oplopende rentelasten |
Blz. 436 |
6. Niet of onvoldoende geraamde vervangingsinvesteringen |
Blz. 437 |
7. Positie waarborgfonds sociale woningbouw (WSW) |
Blz. 438 |
Risico's sociaal domein |
Blz. 439 |
8. Participatiewet |
Blz. 440 |
9. Jeugdhulp |
Blz. 441 |
10. Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) |
Blz. 442 |
11. Uitspraak Centrale Raad van Beroep voor Huishoudelijke ondersteuning (Wmo) |
Blz. 443 |
12. Openeinderegelingen voor inkomensondersteunende regelingen |
Blz. 444 |
Overige risico's |
Blz. 445 |
13. Onderwijshuisvesting voortgezet bijzonder onderwijs |
Blz. 446 |
14. Daling en stijging leerlingen onderwijshuisvesting |
Blz. 447 |
15. Nieuwbouw voortvloeiende uit Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs |
Blz. 448 |
16. Grondexploitaties |
Blz. 449 |
17. Asbestsanering onderwijspanden SHO |
Blz. 450 |
18. Kosten coronacrisis Veiligheidsregio |
Blz. 451 |
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen |
Blz. 452 |
Onderhoud kapitaalgoederen |
Blz. 453 |
Inleiding |
Blz. 454 |
Openbare ruimte |
Blz. 455 |
Openbare ruimte |
Blz. 456 |
Wegen |
Blz. 457 |
Riolering en grondwater |
Blz. 458 |
Water |
Blz. 459 |
Openbaar groen en speelplaatsen |
Blz. 460 |
Openbare verlichting |
Blz. 461 |
Kunstwerken |
Blz. 462 |
Verkeersvoorzieningen |
Blz. 463 |
Beeldende kunstwerken |
Blz. 464 |
Reiniging |
Blz. 465 |
Gemeentelijk vastgoed |
Blz. 466 |
Gemeentelijk vastgoed |
Blz. 467 |
Vastgoed in cijfers |
Blz. 468 |
Totale oppervlakte gemeentelijk vastgoed |
Blz. 469 |
Waarde vastgoed |
Blz. 470 |
Lasten vastgoed |
Blz. 471 |
Leegstand in gemeentelijk vastgoed |
Blz. 472 |
Ontwikkelingen |
Blz. 473 |
Overzicht kapitaalgoederen |
Blz. 474 |
Overzicht kapitaalgoederen |
Blz. 475 |
Paragraaf Financiering |
Blz. 476 |
Bestuurlijke duiding |
Blz. 477 |
Beleid van financiering |
Blz. 478 |
Bepaling financieringsbehoefte |
Blz. 479 |
Leningenportefeuille |
Blz. 480 |
Renteontwikkeling in het jaar |
Blz. 481 |
Risicobeheer |
Blz. 482 |
Berekening renterisiconorm |
Blz. 483 |
Kasgeldlimiet |
Blz. 484 |
Schatkistbankieren |
Blz. 485 |
Schema rentetoerekening |
Blz. 486 |
Gewaarborgde geldleningen (borgstellingen) |
Blz. 487 |
Paragraaf Bedrijfsvoering |
Blz. 488 |
Inleiding |
Blz. 489 |
Organisatiestructuur, nieuwe gemeentesecretaris en éénhoofdige directie |
Blz. 490 |
Organigram vanaf 1 januari 2021 |
Blz. 491 |
Doorontwikkeling van onze organisatie via Toekomstgericht organiseren |
Blz. 492 |
Rechtmatigheidsverantwoording 2021 door het college |
Blz. 493 |
Impact corona op de gemeentelijke organisatie en dienstverlening |
Blz. 494 |
Ontwikkelingen |
Blz. 495 |
Specificatie kosten bedrijfsvoeringbudget 2021 |
Blz. 496 |
Paragraaf Verbonden partijen |
Blz. 497 |
Samenvatting Verbonden partijen |
Blz. 498 |
Algemene beleidskaders |
Blz. 499 |
Financiën |
Blz. 500 |
Gewenste bestuurlijke betrokkenheid |
Blz. 501 |
Gemeenschappelijke regelingen |
Blz. 502 |
Dienst Centraal Milieubeheer Rijnmond (DCMR) |
Blz. 503 |
Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (VRR) |
Blz. 504 |
Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) |
Blz. 505 |
Gemeentelijke Gezondheidsdienst Rotterdam-Rijnmond (GGD) |
Blz. 506 |
Werkvoorzieningschap Promen |
Blz. 507 |
Recreatieschap Hitland |
Blz. 508 |
Gemeenschappelijke Regeling IJsselgemeenten |
Blz. 509 |
Gemeenschappelijke Regeling Jeugdhulp Rijnmond |
Blz. 510 |
Vennootschappen en coöperaties |
Blz. 511 |
Stedin N.V. |
Blz. 512 |
Evides N.V. |
Blz. 513 |
Bank Nederlandse Gemeenten N.V. |
Blz. 514 |
Dataland B.V. |
Blz. 515 |
Irado N.V. |
Blz. 516 |
Isala Theater B.V. |
Blz. 517 |
Rijksmonument Dorpsstraat 164 te Capelle aan den IJssel B.V. |
Blz. 518 |
Sportief Capelle B.V. |
Blz. 519 |
Stichtingen en verenigingen |
Blz. 520 |
Stichting Capelle Werkt |
Blz. 521 |
Stichting Centrum voor Jeugd en Gezin Capelle aan den IJssel (CJG) |
Blz. 522 |
Stichting Welzijn Capelle |
Blz. 523 |
Overige gerelateerde partijen |
Blz. 524 |
Stichting BLICK op onderwijs (Boeiend Leren in Capelle en Krimpen) |
Blz. 525 |
Stichting Begraafplaats, Crematorium en Uitvaartcentrum Schollevaar |
Blz. 526 |
Stichting tot Exploitatie van de Capelse Golfbaan |
Blz. 527 |
Stichting IJsselland Ziekenhuis |
Blz. 528 |
Stichting Zorgbeheer de Zellingen – Verpleeghuis Rijckehove |
Blz. 529 |
Stichting Havensteder |
Blz. 530 |
Stichting Vestia |
Blz. 531 |
Stichting Woonzorg Nederland |
Blz. 532 |
Stichting Bibliotheek aan den IJssel |
Blz. 533 |
Stichting Beheer en Exploitatie Kinderboerderij Klaverweide |
Blz. 534 |
Stichting Kunstzinnige Vorming Rotterdam (SKVR) |
Blz. 535 |
Paragraaf Grondbeleid |
Blz. 536 |
Visie op grondbeleid in relatie tot de doelstellingen in de programmabegroting |
Blz. 537 |
Beleid |
Blz. 538 |
Meerjarenperspectief Grondexploitaties (MPG) |
Blz. 539 |
Vennootschapsbelasting |
Blz. 540 |
Prognose resultaten grondexploitaties |
Blz. 541 |
Winstneming |
Blz. 542 |
Beleidsuitgangspunt reserve in relatie tot risico's van grondzaken |
Blz. 543 |
Voorziening verliesgevende projecten |
Blz. 544 |
Paragraaf Lokale heffingen |
Blz. 545 |
Inleiding |
Blz. 546 |
Uitgangspunten tarievenbeleid |
Blz. 547 |
Berekening overhead |
Blz. 548 |
Baten en lasten belastingen en heffingen |
Blz. 549 |
Lokale lastendruk in relatie tot andere gemeenten |
Blz. 550 |
Wet waardering onroerende zaken (WOZ) |
Blz. 551 |
Onroerendezaakbelastingen woningen & niet-woningen (taakveld 0.61 en 0.62) |
Blz. 552 |
Tarieven OZB |
Blz. 553 |
Hondenbelasting (taakveld 0.64 ) |
Blz. 554 |
Bedrijveninvesteringszones (BIZ) (taakveld 3.1 ) |
Blz. 555 |
Marktgeld (taakveld 3.3 ) |
Blz. 556 |
Logiesbelasting (taakveld 3.4 ) |
Blz. 557 |
Kwijtscheldingen (taakveld 6.3 ) |
Blz. 558 |
Rioolheffing (taakveld 7.2) |
Blz. 559 |
Afvalstoffenheffing (taakveld 7.3) |
Blz. 560 |
Leges |
Blz. 561 |
Paragraaf Interbestuurlijk toezicht |
Blz. 562 |
Inleiding |
Blz. 563 |
Domein Financiën |
Blz. 564 |
Domein Ruimtelijke ordening |
Blz. 565 |
Domein Omgevingsrecht |
Blz. 566 |
Domein Monumentenzorg |
Blz. 567 |
Domein Archief- en informatiebeheer |
Blz. 568 |
Domein Huisvesting vergunningshouders |
Blz. 569 |
Paragraaf Impact coronacrisis |
Blz. 570 |
Impact coronacrisis op budgetten |
Blz. 571 |
Toelichting op de tabel |
Blz. 572 |
Personele sterkte en personeelslasten |
Blz. 573 |
Personele sterkte en personeelslasten 2021-2024 |
Blz. 574 |
Reserves en voorzieningen |
Blz. 575 |
Begroting 2021 |
Blz. 576 |
Meerjarenbegroting |
Blz. 577 |
Toelichting op de reserves en voorzieningen |
Blz. 578 |
Algemene reserve minimum niveau 10 miljoen (A1) |
Blz. 579 |
Algemene reserve (A2) |
Blz. 580 |
Egalisatiereserve bedrijfsvoering (B1) |
Blz. 581 |
Reserve eenmalige uitgaven (B2) |
Blz. 582 |
Reserve Sociaal Noodfonds (B3) |
Blz. 583 |
Reserve Rekenkamer (B4) |
Blz. 584 |
Reserve Denk en Doe Mee!-fonds (B5) |
Blz. 585 |
Reserve Water (B6) |
Blz. 586 |
Reserve Besteding verkoop Eneco-aandelen (B7) |
Blz. 587 |
Voorziening Onderhoud (V1) |
Blz. 588 |
Voorziening Nog uit te voeren werken bouwgrondexploitaties (V2) |
Blz. 589 |
Voorziening Verliesgevende complexen (V3) |
Blz. 590 |
Voorziening Dubieuze debiteuren (V4) |
Blz. 591 |
Voorziening Algemene pensioenwet politieke ambtsdragers (Appa) (V5) |
Blz. 592 |
Voorziening Rioolrechten middelen derden (V6) |
Blz. 593 |
Voorziening Afvalstoffenheffing middelen derden (V7) |
Blz. 594 |
Voorziening Omgevingsvergunningen (V8) |
Blz. 595 |
Algemene uitkering |
Blz. 596 |
Algemene uitkering |
Blz. 597 |
Bevolkingsprognose en woningbouwplanning |
Blz. 598 |
Bevolkingsprognose en woningbouwplanning |
Blz. 599 |
Bevolking: aantal inwoners |
Blz. 600 |
Woningbouwplanning |
Blz. 601 |
Doelstellingen per taakveld |
Blz. 602 |
Doelstellingen per taakveld |
Blz. 603 |
Algemene toelichting |
Blz. 604 |
Algemene toelichting |
Blz. 605 |
ABC van de Taakveldenrekening |
Blz. 606 |
Programma 0 |
Blz. 607 |
Taakveld 0.1 Bestuur |
Blz. 608 |
Algemene doelstelling |
Blz. 609 |
Activiteiten |
Blz. 610 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 611 |
Analyse taakveld |
Blz. 612 |
Ontwikkelingen |
Blz. 613 |
Taakveld 0.2 Burgerzaken |
Blz. 614 |
Algemene doelstelling |
Blz. 615 |
Activiteiten |
Blz. 616 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 617 |
Analyse taakveld |
Blz. 618 |
Ontwikkelingen |
Blz. 619 |
Taakveld 0.3 Overige gebouwen en gronden |
Blz. 620 |
Algemene doelstelling |
Blz. 621 |
Activiteiten |
Blz. 622 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 623 |
Analyse taakveld |
Blz. 624 |
Ontwikkelingen |
Blz. 625 |
Taakveld 0.4 Overhead |
Blz. 626 |
Algemene doelstelling |
Blz. 627 |
Activiteiten |
Blz. 628 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 629 |
Analyse taakveld |
Blz. 630 |
Ontwikkelingen |
Blz. 631 |
Taakveld 0.5 Treasury |
Blz. 632 |
Algemene doelstelling |
Blz. 633 |
Activiteiten |
Blz. 634 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 635 |
Analyse taakveld |
Blz. 636 |
Ontwikkelingen |
Blz. 637 |
Taakveld 0.61 OZB-woningen |
Blz. 638 |
Algemene doelstelling |
Blz. 639 |
Activiteiten |
Blz. 640 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 641 |
Analyse taakveld |
Blz. 642 |
Ontwikkelingen |
Blz. 643 |
Taakveld 0.62 OZB-niet woningen |
Blz. 644 |
Algemene doelstelling |
Blz. 645 |
Activiteiten |
Blz. 646 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 647 |
Analyse taakveld |
Blz. 648 |
Ontwikkelingen |
Blz. 649 |
Taakveld 0.64 Belastingen overig |
Blz. 650 |
Algemene doelstelling |
Blz. 651 |
Activiteiten |
Blz. 652 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 653 |
Analyse taakveld |
Blz. 654 |
Ontwikkelingen |
Blz. 655 |
Taakveld 0.7 Algemene uitkering en overige uitkeringen Gemeentefonds |
Blz. 656 |
Algemene doelstelling |
Blz. 657 |
Activiteiten |
Blz. 658 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 659 |
Analyse taakveld |
Blz. 660 |
Ontwikkelingen |
Blz. 661 |
Taakveld 0.8 Overige baten en lasten |
Blz. 662 |
Algemene doelstelling |
Blz. 663 |
Activiteiten |
Blz. 664 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 665 |
Analyse taakveld |
Blz. 666 |
Ontwikkelingen |
Blz. 667 |
Taakveld 0.9 Vennootschapsbelasting |
Blz. 668 |
Algemene doelstelling |
Blz. 669 |
Activiteiten |
Blz. 670 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 671 |
Analyse taakveld |
Blz. 672 |
Ontwikkelingen |
Blz. 673 |
Taakveld 0.10 Mutaties reserves |
Blz. 674 |
Algemene doelstelling |
Blz. 675 |
Activiteiten |
Blz. 676 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 677 |
Analyse taakveld |
Blz. 678 |
Ontwikkelingen |
Blz. 679 |
Taakveld 0.11 Resultaat van de rekening baten en lasten |
Blz. 680 |
Algemene doelstelling |
Blz. 681 |
Activiteiten |
Blz. 682 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 683 |
Analyse taakveld |
Blz. 684 |
Ontwikkelingen |
Blz. 685 |
Programma 1 |
Blz. 686 |
Taakveld 1.1 Crisisbeheersing en Brandweer |
Blz. 687 |
Algemene doelstelling |
Blz. 688 |
Activiteiten |
Blz. 689 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 690 |
Analyse taakveld |
Blz. 691 |
Ontwikkelingen |
Blz. 692 |
Taakveld 1.2 Openbare orde en Veiligheid |
Blz. 693 |
Algemene doelstelling |
Blz. 694 |
Activiteiten |
Blz. 695 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 696 |
Analyse taakveld |
Blz. 697 |
Ontwikkelingen |
Blz. 698 |
Programma 2 |
Blz. 699 |
Taakveld 2.1 Verkeer en vervoer |
Blz. 700 |
Algemene doelstelling |
Blz. 701 |
Activiteiten |
Blz. 702 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 703 |
Analyse taakveld |
Blz. 704 |
Ontwikkelingen |
Blz. 705 |
Taakveld 2.2 Parkeren |
Blz. 706 |
Algemene doelstelling |
Blz. 707 |
Activiteiten |
Blz. 708 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 709 |
Analyse taakveld |
Blz. 710 |
Ontwikkelingen |
Blz. 711 |
Taakveld 2.5 Openbaar vervoer |
Blz. 712 |
Algemene doelstelling |
Blz. 713 |
Activiteiten |
Blz. 714 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 715 |
Analyse taakveld |
Blz. 716 |
Ontwikkelingen |
Blz. 717 |
Programma 3 |
Blz. 718 |
Taakveld 3.1 Economische ontwikkeling |
Blz. 719 |
Algemene doelstelling |
Blz. 720 |
Activiteiten |
Blz. 721 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 722 |
Analyse taakveld |
Blz. 723 |
Ontwikkelingen |
Blz. 724 |
Taakveld 3.2 Fysieke bedrijfsinfrastructuur |
Blz. 725 |
Algemene doelstelling |
Blz. 726 |
Activiteiten |
Blz. 727 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 728 |
Analyse taakveld |
Blz. 729 |
Ontwikkelingen |
Blz. 730 |
Taakveld 3.3 Bedrijfsloket en - regelingen |
Blz. 731 |
Algemene doelstelling |
Blz. 732 |
Activiteiten |
Blz. 733 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 734 |
Analyse taakveld |
Blz. 735 |
Ontwikkelingen |
Blz. 736 |
Taakveld 3.4 Economische promotie |
Blz. 737 |
Algemene doelstelling |
Blz. 738 |
Activiteiten |
Blz. 739 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 740 |
Analyse taakveld |
Blz. 741 |
Ontwikkelingen |
Blz. 742 |
Programma 4 |
Blz. 743 |
Taakveld 4.2 Onderwijshuisvesting |
Blz. 744 |
Algemene doelstelling |
Blz. 745 |
Activiteiten |
Blz. 746 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 747 |
Analyse taakveld |
Blz. 748 |
Ontwikkelingen |
Blz. 749 |
Taakveld 4.3 Onderwijsbeleid en leerlingenzaken |
Blz. 750 |
Algemene doelstelling |
Blz. 751 |
Activiteiten |
Blz. 752 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 753 |
Analyse taakveld |
Blz. 754 |
Ontwikkelingen |
Blz. 755 |
Programma 5A |
Blz. 756 |
Taakveld 5.1 Sportbeleid en activering |
Blz. 757 |
Algemene doelstelling |
Blz. 758 |
Activiteiten |
Blz. 759 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 760 |
Analyse taakveld |
Blz. 761 |
Ontwikkelingen |
Blz. 762 |
Taakveld 5.2 Sportaccommodaties |
Blz. 763 |
Algemene doelstelling |
Blz. 764 |
Activiteiten |
Blz. 765 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 766 |
Analyse taakveld |
Blz. 767 |
Ontwikkelingen |
Blz. 768 |
Taakveld 5.3 Cultuurpresentatie, cultuurproductie en cultuurparticipatie |
Blz. 769 |
Algemene doelstelling |
Blz. 770 |
Activiteiten |
Blz. 771 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 772 |
Analyse taakveld |
Blz. 773 |
Ontwikkelingen |
Blz. 774 |
Taakveld 5.4 Musea |
Blz. 775 |
Algemene doelstelling |
Blz. 776 |
Activiteiten |
Blz. 777 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 778 |
Analyse taakveld |
Blz. 779 |
Ontwikkelingen |
Blz. 780 |
Taakveld 5.5 Cultureel erfgoed |
Blz. 781 |
Algemene doelstelling |
Blz. 782 |
Activiteiten |
Blz. 783 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 784 |
Analyse taakveld |
Blz. 785 |
Ontwikkelingen |
Blz. 786 |
Taakveld 5.6 Media |
Blz. 787 |
Algemene doelstelling |
Blz. 788 |
Activiteiten |
Blz. 789 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 790 |
Analyse taakveld |
Blz. 791 |
Ontwikkelingen |
Blz. 792 |
Programma 5B |
Blz. 793 |
Taakveld 5.7 Openbaar groen en (openlucht) recreatie |
Blz. 794 |
Algemene doelstelling |
Blz. 795 |
Activiteiten |
Blz. 796 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 797 |
Analyse taakveld |
Blz. 798 |
Ontwikkelingen |
Blz. 799 |
Programma 6A |
Blz. 800 |
Taakveld 6.1 Samenkracht en burgerparticipatie |
Blz. 801 |
Algemene doelstelling |
Blz. 802 |
Activiteiten |
Blz. 803 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 804 |
Analyse taakveld |
Blz. 805 |
Ontwikkelingen |
Blz. 806 |
Taakveld 6.2 Wijkteams |
Blz. 807 |
Algemene doelstelling |
Blz. 808 |
Activiteiten |
Blz. 809 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 810 |
Analyse taakveld |
Blz. 811 |
Ontwikkelingen |
Blz. 812 |
Programma 6B |
Blz. 813 |
Taakveld 6.3 Inkomensregelingen |
Blz. 814 |
Algemene doelstelling |
Blz. 815 |
Activiteiten |
Blz. 816 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 817 |
Analyse taakveld |
Blz. 818 |
Ontwikkelingen |
Blz. 819 |
Taakveld 6.4 Begeleide participatie |
Blz. 820 |
Algemene doelstelling |
Blz. 821 |
Activiteiten |
Blz. 822 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 823 |
Analyse taakveld |
Blz. 824 |
Ontwikkelingen |
Blz. 825 |
Taakveld 6.5 Arbeidsparticipatie |
Blz. 826 |
Algemene doelstelling |
Blz. 827 |
Activiteiten |
Blz. 828 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 829 |
Analyse taakveld |
Blz. 830 |
Ontwikkelingen |
Blz. 831 |
Programma 6C |
Blz. 832 |
Taakveld 6.6 Maatwerkvoorzieningen (Wmo) |
Blz. 833 |
Algemene doelstelling |
Blz. 834 |
Activiteiten |
Blz. 835 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 836 |
Analyse taakveld |
Blz. 837 |
Ontwikkelingen |
Blz. 838 |
Taakveld 6.71 Maatwerkdienstverlening 18+ |
Blz. 839 |
Algemene doelstelling |
Blz. 840 |
Activiteiten |
Blz. 841 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 842 |
Analyse taakveld |
Blz. 843 |
Ontwikkelingen |
Blz. 844 |
Programma 6D |
Blz. 845 |
Taakveld 6.72 Maatwerkdienstverlening 18- |
Blz. 846 |
Algemene doelstelling |
Blz. 847 |
Activiteiten |
Blz. 848 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 849 |
Analyse taakveld |
Blz. 850 |
Ontwikkelingen |
Blz. 851 |
Taakveld 6.82 Geëscaleerde zorg 18- |
Blz. 852 |
Algemene doelstelling |
Blz. 853 |
Activiteiten |
Blz. 854 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 855 |
Analyse taakveld |
Blz. 856 |
Ontwikkelingen |
Blz. 857 |
Programma 7 |
Blz. 858 |
Taakveld 7.1 Volksgezondheid |
Blz. 859 |
Algemene doelstelling |
Blz. 860 |
Activiteiten |
Blz. 861 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 862 |
Analyse taakveld |
Blz. 863 |
Ontwikkelingen |
Blz. 864 |
Taakveld 7.2 Riolering |
Blz. 865 |
Algemene doelstelling |
Blz. 866 |
Activiteiten |
Blz. 867 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 868 |
Analyse taakveld |
Blz. 869 |
Ontwikkelingen |
Blz. 870 |
Taakveld 7.3 Afval |
Blz. 871 |
Algemene doelstelling |
Blz. 872 |
Activiteiten |
Blz. 873 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 874 |
Analyse taakveld |
Blz. 875 |
Ontwikkelingen |
Blz. 876 |
Taakveld 7.4 Milieubeheer |
Blz. 877 |
Algemene doelstelling |
Blz. 878 |
Activiteiten |
Blz. 879 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 880 |
Analyse taakveld |
Blz. 881 |
Ontwikkelingen |
Blz. 882 |
Taakveld 7.5 Begraafplaatsen en crematoria |
Blz. 883 |
Algemene doelstelling |
Blz. 884 |
Activiteiten |
Blz. 885 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 886 |
Analyse taakveld |
Blz. 887 |
Ontwikkelingen |
Blz. 888 |
Programma 8 |
Blz. 889 |
Taakveld 8.1 Ruimtelijke ordening |
Blz. 890 |
Algemene doelstelling |
Blz. 891 |
Activiteiten |
Blz. 892 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 893 |
Analyse taakveld |
Blz. 894 |
Ontwikkelingen |
Blz. 895 |
Taakveld 8.2 Grondexploitatie (niet-bedrijventerreinen) |
Blz. 896 |
Algemene doelstelling |
Blz. 897 |
Activiteiten |
Blz. 898 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 899 |
Analyse taakveld |
Blz. 900 |
Ontwikkelingen |
Blz. 901 |
Taakveld 8.3 Wonen en bouwen |
Blz. 902 |
Algemene doelstelling |
Blz. 903 |
Activiteiten |
Blz. 904 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 905 |
Analyse taakveld |
Blz. 906 |
Ontwikkelingen |
Blz. 907 |
Financiële samenvatting per programma per taakveld |
Blz. 908 |
Financiële samenvatting per programma per taakveld |
Blz. 909 |