Jaarstukken 2019 |
Blz. 1 |
Jaarstukken 2019 |
Blz. 2 |
Jaarverslag |
Blz. 3 |
Aanbiedingsbrief |
Blz. 4 |
Aanbiedingsbrief |
Blz. 5 |
Leeswijzer |
Blz. 6 |
Algemeen |
Blz. 7 |
Wat staat er in het jaarverslag? |
Blz. 8 |
Wat staat er in de paragrafen? |
Blz. 9 |
Wat staat er in de jaarrekening? |
Blz. 10 |
Wat staat er in de bijlagen? |
Blz. 11 |
Wat staat er in de taakveldenrekening? |
Blz. 12 |
Samenvatting |
Blz. 13 |
Inleiding |
Blz. 14 |
Beleidsinhoudelijke verantwoording 2019 |
Blz. 15 |
Financiële verantwoording jaarstukken 2019 |
Blz. 16 |
Verschillenverklaring Najaarsnota 2019 - Jaarrekening 2019 |
Blz. 17 |
Financiële kengetallen |
Blz. 18 |
Weerstandsratio |
Blz. 19 |
Rechtmatigheid |
Blz. 20 |
Programma 0 Bestuur en ondersteuning |
Blz. 21 |
Missie |
Blz. 22 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 23 |
TV0.1 Investeren in relaties met andere overheden, (maatschappelijke) organisaties en partners en daarbij een krachtig eigen geluid laten horen. |
Blz. 24 |
Coalitieakkoord ''met het oog op morgen'' - uitbreiding GR IJsselgemeenten met alle bedrijfsvoering. |
Blz. 25 |
TV0.1 Informatie vergaren met betrekking tot beleidsonderdelen van Capellenaren. |
Blz. 26 |
Toolkit burgerparticipatie |
Blz. 27 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 28 |
Capelse indicatoren |
Blz. 29 |
Kaderstellende beleidsnota's |
Blz. 30 |
Verbonden partijen |
Blz. 31 |
Ontwikkelingen |
Blz. 32 |
Wat heeft het gekost? |
Blz. 33 |
Analyse verschil |
Blz. 34 |
Overhead |
Blz. 35 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 36 |
Structurele mutaties reserves |
Blz. 37 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 38 |
Programma 1 Integrale veiligheid en openbare orde |
Blz. 39 |
Missie |
Blz. 40 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 41 |
TV1.1 Versterken van brandpreventie. |
Blz. 42 |
Pilot Wijkbrandweerfunctionaris. |
Blz. 43 |
Actualiseren Beleidsregel brandveilig ontvluchten gebouwen. |
Blz. 44 |
Opstellen Actieplan brandveiligheid voor hoge gebouwen. |
Blz. 45 |
TV1.2 Stimuleren van Capellenaren (inwoners en ondernemers) om mee te werken aan een veilig Capelle. |
Blz. 46 |
Ondersteunen (burger)initiatieven op het gebied van buurtpreventieapps, buurtpreventieteams en burgernet. |
Blz. 47 |
Ondersteunen en faciliteren Politiekids trajecten op basisscholen. |
Blz. 48 |
Ondersteunen samenwerkingsverbanden voor een veilig ondernemingsklimaat. |
Blz. 49 |
Introduceren app voor slachtoffers straatintimidatie en terreur. |
Blz. 50 |
TV1.2 Vergroten van de veiligheid in buurten en wijken en het versterken van de synergie tussen de ingezette middelen op veiligheidsgebied. |
Blz. 51 |
Inzetten van stadsmariniers om veiligheid- en leefbaarheidsproblemen in kwetsbare buurten aan te pakken. |
Blz. 52 |
Verder uitwerken aanbeveling Rekenkamer duiding veiligheidsbeleving. |
Blz. 53 |
Opstellen wijkveiligheidsplan voor elke wijk. |
Blz. 54 |
Zo nodig meer cameratoezicht in openbare ruimte. |
Blz. 55 |
TV1.2 Bestrijden van (georganiseerde) criminaliteit en ondermijning van de rechtstaat. |
Blz. 56 |
Aanpassen beleid tegen ondermijning. |
Blz. 57 |
TV1.2 Aanpakken van overlastgevende en criminele Capellenaren. |
Blz. 58 |
Ondersteunen project Pak je Kans en taakstraffen door bureau Halt. |
Blz. 59 |
Uitvoeren persoonsgerichte aanpakken voor HIT-ers, veelplegers, etc. |
Blz. 60 |
Uitvoeren regionaal convenant woonoverlast en aanpak woonoverlast. |
Blz. 61 |
Uitvoeren aanpak nazorg ex-gedetineerden. |
Blz. 62 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 63 |
Capelse indicatoren |
Blz. 64 |
Kaderstellende beleidsnota's |
Blz. 65 |
Verbonden partijen |
Blz. 66 |
Ontwikkelingen |
Blz. 67 |
Wat heeft het gekost? |
Blz. 68 |
Analyse verschil |
Blz. 69 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 70 |
Structurele mutaties reserves |
Blz. 71 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 72 |
Programma 2 Verkeer, vervoer en waterstaat |
Blz. 73 |
Missie |
Blz. 74 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 75 |
TV2.1 Vergroten van de verkeersveiligheid. |
Blz. 76 |
Samenwerken met scholen aan fietsexamens en schoolzones. |
Blz. 77 |
TV2.1 Verbeteren verkeersveiligheid 50 km/uur-wegen Schollevaar. |
Blz. 78 |
Middengeleider Burgemeester van Beresteijnlaan. |
Blz. 79 |
Rotonde Burgemeester van Beresteijnlaan-Operalaan. |
Blz. 80 |
Uitritconstructie Burgemeester Bakkerlaan-Spoorlaan. |
Blz. 81 |
Aanpassen oversteken Kapellekensbaan-Vlinderbaan. |
Blz. 82 |
TV2.1 Verbeteren van mobiliteit, leefbaarheid en verkeersveiligheid. |
Blz. 83 |
Opstellen nieuw Gemeentelijk Mobiliteitsplan (GMP). |
Blz. 84 |
Realiseren Vervoersknooppunt Rivium. |
Blz. 85 |
Verlengen pilot nachtmetro. |
Blz. 86 |
Waterbusverbinding Gouda-Rotterdam. |
Blz. 87 |
TV2.1 Voldoende en gratis parkeervoorzieningen. |
Blz. 88 |
Uitvoeren Onderdeel ''parkeren in het Stadshart''. |
Blz. 89 |
Uitvoeren parkeerscan in Fascinatio. |
Blz. 90 |
TV2.5 Verbeteren interwijkverbindingen per openbaar vervoer, inclusief IJssellandziekenhuis. |
Blz. 91 |
Invoeren lokaal busvervoer via inzetten buurtbus. |
Blz. 92 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 93 |
Capelse indicatoren |
Blz. 94 |
Kaderstellende nota's |
Blz. 95 |
Verbonden partijen |
Blz. 96 |
Ontwikkelingen |
Blz. 97 |
Wat heeft het gekost? |
Blz. 98 |
Analyse verschil |
Blz. 99 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 100 |
Structurele mutaties reserves |
Blz. 101 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 102 |
Programma 3 Economie |
Blz. 103 |
Missie |
Blz. 104 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 105 |
TV3.1 Versterken van de positie van Capelle aan den IJssel als economische motor, door de groei van de economie en de werkgelegenheid. |
Blz. 106 |
Opstellen Economische Agenda 2019-2023. |
Blz. 107 |
TV3.1 Revitaliseren van kantoor- en bedrijfslocaties. |
Blz. 108 |
Transformeren leegstaande gebouwen met behoud van bedrijvigheid. |
Blz. 109 |
Uitvoeren BIZ-plannen. |
Blz. 110 |
Opstellen leidraad Visie Hoofdweggebied. |
Blz. 111 |
Uitvoeren actieagenda Het Nieuwe Rivium. |
Blz. 112 |
Deelnemen KVO-trajecten winkelcentra en bedrijvenlocaties. |
Blz. 113 |
Transformeren naar een duurzame economie. |
Blz. 114 |
TV3.1 Voortzetten van de goede relatie met ondernemers. |
Blz. 115 |
Optimaal uitvoeren accountmanagementplan. |
Blz. 116 |
Deelnemen aan verkiezing ''MKB-vriendelijkste'' gemeente van NL. |
Blz. 117 |
Intensiveren samenwerken MKB Rotterdam. |
Blz. 118 |
Faciliteren nieuwe ideeën voor bevordering economische samenwerking. |
Blz. 119 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 120 |
Capelse indicatoren |
Blz. 121 |
Kaderstellende beleidsnota's |
Blz. 122 |
Verbonden partijen |
Blz. 123 |
Ontwikkelingen |
Blz. 124 |
Wat heeft het gekost? |
Blz. 125 |
Analyse verschil |
Blz. 126 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 127 |
Structurele mutaties reserves |
Blz. 128 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 129 |
Programma 4 Onderwijs |
Blz. 130 |
Missie |
Blz. 131 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 132 |
TV4.2 Het binnen het kader van de wettelijke regelingen voorzien in de huisvesting van scholen voor openbaar en bijzonder onderwijs. |
Blz. 133 |
Uitvoeren Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs. |
Blz. 134 |
TV4.3 Het voorkomen en bestrijden van educatieve achterstanden en sociaal-emotionele problemen bij (jonge) kinderen. |
Blz. 135 |
Herijken gemeentelijk onderwijsachterstandsbeleid. |
Blz. 136 |
Subsidiëren VVE aanbod en activiteiten ter bevordering van taal- en sociaal-emotionele ontwikkeling. |
Blz. 137 |
TV4.3 Het stimuleren van schooldeelname (leerplicht en voorkomen voortijdig schoolverlaten). |
Blz. 138 |
Startkwalificatie en verminderen schoolverlaten. |
Blz. 139 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 140 |
Capelse indicatoren |
Blz. 141 |
Kaderstellende nota's |
Blz. 142 |
Verbonden partijen |
Blz. 143 |
Ontwikkelingen |
Blz. 144 |
Wat heeft het gekost? |
Blz. 145 |
Analyse verschil |
Blz. 146 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 147 |
Structurele mutaties reserves |
Blz. 148 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 149 |
Programma 5 Sport, cultuur en recreatie |
Blz. 150 |
Missie |
Blz. 151 |
Deelprogramma's en taakvelden |
Blz. 152 |
Deelprogramma 5A Vrijetijdsbesteding (Sport en cultuur) |
Blz. 153 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 154 |
TV5.1 Het verbeteren van gezondheid en welzijn Capellenaar met sport en bewegen. |
Blz. 155 |
Uitvoeren van sport- en beweegbeleid door Sportief Capelle. |
Blz. 156 |
TV5.3 Het vergroten van de levendigheid in de stad. |
Blz. 157 |
Verbreden evenementenaanbod in de stad. |
Blz. 158 |
TV5.3 Het bevorderen talentontwikkeling bij kinderen en jongeren. |
Blz. 159 |
Inzetten op cultuureducatie op scholen. |
Blz. 160 |
Subsidiëren van muziek- en theateronderwijs. |
Blz. 161 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 162 |
Capelse indicatoren |
Blz. 163 |
Kaderstellende beleidsnota's |
Blz. 164 |
Verbonden partijen |
Blz. 165 |
Ontwikkelingen |
Blz. 166 |
Wat heeft het gekost? |
Blz. 167 |
Analyse verschil |
Blz. 168 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 169 |
Structurele mutaties reserves |
Blz. 170 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 171 |
Deelprogramma 5B Openbaar groen en (openlucht) recreatie |
Blz. 172 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 173 |
TV5.7 Zorg dragen voor natuurbescherming. |
Blz. 174 |
Evalueren Bomenbeleidsplan en Groene Kaart. |
Blz. 175 |
Uitvoeren projecten 'Kwaliteitsimpuls openbare ruimte'. |
Blz. 176 |
Uitvoering geven aan uitvoeringsprogramma Natuurkansenkaart. |
Blz. 177 |
TV5.7 Voortzetten versterken recreatieve functie van de IJssel. |
Blz. 178 |
Realiseren project Zandrak (horeca en inrichting park). |
Blz. 179 |
Opstellen visie ontwikkeling oevers Nieuwe Maas/Hollandsche IJssel. |
Blz. 180 |
Verkennen en ontwikkelen recreatieve mogelijkheden en natuur langs Hollandsche IJssel. |
Blz. 181 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 182 |
Capelse indicatoren |
Blz. 183 |
Kaderstellende beleidsnota's |
Blz. 184 |
Verbonden partijen |
Blz. 185 |
Ontwikkelingen |
Blz. 186 |
Wat heeft het gekost? |
Blz. 187 |
Analyse verschil |
Blz. 188 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 189 |
Structurele mutaties reserves |
Blz. 190 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 191 |
Programma 6 Sociaal domein |
Blz. 192 |
Missie |
Blz. 193 |
Deelprogramma's en taakvelden |
Blz. 194 |
Deelprogramma 6A Sociale infrastructuur |
Blz. 195 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 196 |
TV6.1 Capellenaren en Capelse organisaties participeren en werken samen in de Capelse samenleving. |
Blz. 197 |
Zorgdragen voor een sociale basisinfrastructuur. |
Blz. 198 |
Waarderen en ondersteunen van mantelzorgers. |
Blz. 199 |
TV6.1 Kinderen groeien in Capelle gezond en veilig op. |
Blz. 200 |
Ondersteunen Capelse Jeugdraad en Kindercollege. |
Blz. 201 |
Uitbreiden concept de Vreedzame Wijk. |
Blz. 202 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 203 |
Capelse indicatoren |
Blz. 204 |
Kaderstellende beleidsnota's |
Blz. 205 |
Verbonden partijen |
Blz. 206 |
Ontwikkelingen |
Blz. 207 |
Wat heeft het gekost? |
Blz. 208 |
Analyse verschil |
Blz. 209 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 210 |
Structurele mutaties reserves |
Blz. 211 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 212 |
Deelprogramma 6B Werk en Inkomen (Participatiewet) |
Blz. 213 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 214 |
TV6.3 Het voorzien in middelen van bestaan voor Capellenaren die daar tijdelijk niet in kunnen voorzien (inkomens- en bijstandsvoorzieningen). |
Blz. 215 |
Rechtmatig verstrekken van uitkeringen in het kader van de gebundelde uitkering (BUIG). |
Blz. 216 |
TV6.3 Inzetten op het bestrijden van armoede, waarbij de focus ligt op ouderen en kwetsbare gezinnen met kinderen. |
Blz. 217 |
Voorlichting over inkomensondersteunende regelingen aan de doelgroep en intermediaire organisaties intensiveren. |
Blz. 218 |
Stroomlijnen en vergemakkelijken aanvraagproces (de toegang) van de regelingen. |
Blz. 219 |
Verhogen bereik Jeugdfonds Sport & Cultuur. |
Blz. 220 |
TV6.3 Het terugdringen van het beroep op bewindvoeringstrajecten. |
Blz. 221 |
Onderzoek mogelijke aanpassingen huidige beleid en uitvoering ter vermindering van opleggen dure bewindvoeringstrajecten door de rechter. |
Blz. 222 |
TV6.5 Snelle inburgering van statushouders. |
Blz. 223 |
Voortzetting pilot Inburgering Nieuw Stijl. |
Blz. 224 |
TV6.5 Zoveel mogelijk Capellenaren aan het werk houden of krijgen. |
Blz. 225 |
Inzetten op maatregelen ondersteuning Capellenaren bij het vinden van werk. |
Blz. 226 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 227 |
Capelse indicatoren |
Blz. 228 |
Kaderstellende nota's |
Blz. 229 |
Verbonden partijen |
Blz. 230 |
Ontwikkelingen |
Blz. 231 |
Wat heeft het gekost? |
Blz. 232 |
Analyse verschil |
Blz. 233 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 234 |
Structurele mutaties reserves |
Blz. 235 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 236 |
Deelprogramma 6C Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) |
Blz. 237 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 238 |
Capelse indicatoren |
Blz. 239 |
Kaderstellende beleidsnota's |
Blz. 240 |
Verbonden partijen |
Blz. 241 |
Ontwikkelingen |
Blz. 242 |
Wat heeft het gekost? |
Blz. 243 |
Analyse verschil |
Blz. 244 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 245 |
Structurele mutaties reserves |
Blz. 246 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 247 |
Deelprogramma 6D Jeugdhulp |
Blz. 248 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 249 |
TV6.72 Vroegtijdig inzetten van jeugdhulp in de eigen omgeving van jeugdigen en diens ouders. |
Blz. 250 |
Organiseren jeugdgezondheidszorg en jeugdhulp binnen Capelle en waar nodig regionale inkoop van specialistische hulp. |
Blz. 251 |
TV6.72 Bestrijden huiselijk geweld, ouderen- en kindermishandeling. |
Blz. 252 |
Stimuleren samenwerking om huiselijk geweld en kindermishandeling effectief aan te pakken. |
Blz. 253 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 254 |
Capelse indicatoren |
Blz. 255 |
Kaderstellende beleidsnota's |
Blz. 256 |
Verbonden partijen |
Blz. 257 |
Ontwikkelingen |
Blz. 258 |
Wat heeft het gekost? |
Blz. 259 |
Analyse verschil |
Blz. 260 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 261 |
Structurele mutaties reserves |
Blz. 262 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 263 |
Programma 7 Volksgezondheid en milieu |
Blz. 264 |
Missie |
Blz. 265 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 266 |
TV7.3 Bestrijden van grote ergernissen zoals overlast hondenpoep, dumpen afval en afvaltoerisme. |
Blz. 267 |
Onderzoeken of een Snel schoon team haalbaar is. |
Blz. 268 |
TV7.4 Duurzamer Capelle. |
Blz. 269 |
Opstellen en uitvoeren Duurzaamheidsagenda 2019-2022. |
Blz. 270 |
Lokaal duurzaamheidsfonds ontwikkelen. |
Blz. 271 |
Uitvoeren Warmteplan Capelle. |
Blz. 272 |
Vaststellen Regionale Energiestrategie (RES). |
Blz. 273 |
TV7.4 17% duurzame energie opwekken en 5% energie besparen. |
Blz. 274 |
Start aanpak aardgasvrije wijk(en). |
Blz. 275 |
Maximale inzet op zonne-energie. |
Blz. 276 |
Vol inzetten op isolatie. |
Blz. 277 |
TV7.4 Droge voeten in een groene stad. |
Blz. 278 |
In beeld brengen knelpunten wateroverlast, hittestress, droogte en aanpak vaststellen. |
Blz. 279 |
Stimuleren vergroening. |
Blz. 280 |
TV7.4 Circulaire economie. |
Blz. 281 |
Voorbereiden lancering samenwerkingsplatform circulaire projecten. |
Blz. 282 |
Gemeente doet eerste circulaire inkoop. |
Blz. 283 |
TV7.4 Schone leefomgeving. |
Blz. 284 |
Uitvoeren gevelmaatregelen bij de saneringswoningen. |
Blz. 285 |
Uitvoeren Actieplan omgevingslawaai. |
Blz. 286 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 287 |
Toelichting afval |
Blz. 288 |
Capelse indicatoren |
Blz. 289 |
Kaderstellende nota's |
Blz. 290 |
Verbonden partijen |
Blz. 291 |
Ontwikkelingen |
Blz. 292 |
Wat heeft het gekost? |
Blz. 293 |
Analyse verschil |
Blz. 294 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 295 |
Structurele mutaties reserves |
Blz. 296 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 297 |
Programma 8 Stadsontwikkeling |
Blz. 298 |
Missie |
Blz. 299 |
Wat willen we bereiken? |
Blz. 300 |
TV8.1 Geo data beschikbaar in 3D. |
Blz. 301 |
Experimenteren Geodata in 3D formaat. |
Blz. 302 |
TV8.1 Voorbereid zijn op de invoering van de Omgevingswet. |
Blz. 303 |
Opstellen Stadsvisie. |
Blz. 304 |
Uitvoeren pilot Florabuurt. |
Blz. 305 |
Uitvoeren plan van aanpak digitalisering Omgevingswet. |
Blz. 306 |
TV8.2 Realiseren van woningbouwontwikkelingen. |
Blz. 307 |
Realiseren projecten uit het Meerjarenprogramma (MPS). |
Blz. 308 |
Herontwikkeling De Hoven II. |
Blz. 309 |
Bepalen koers gebiedsvisie Florabuurt voor (zorg)woningen. |
Blz. 310 |
Uitwerken gebiedsvisie Florabuurt, Schollevaar, entreegebied Capelle. |
Blz. 311 |
TV8.3 Gevarieerde en evenwichtige woningvoorraad. |
Blz. 312 |
Bij nieuwbouw zoeken naar een toevoeging die bijdraagt aan een gevarieerde woningvoorraad. |
Blz. 313 |
TV8.3 Via woonruimtebemiddeling bijdragen van verbetering leefbaarheid. |
Blz. 314 |
Tussentijds evalueren woonruimtebemiddeling. |
Blz. 315 |
TV8.3 Realiseren van de taakstelling huisvesting statushouders. |
Blz. 316 |
Beschikbaar krijgen voldoende woningen taakstelling huisvesting statushouders. |
Blz. 317 |
Landelijke indicatoren |
Blz. 318 |
Capelse indicatoren |
Blz. 319 |
Kaderstellende beleidsnota's |
Blz. 320 |
Verbonden partijen |
Blz. 321 |
Ontwikkelingen |
Blz. 322 |
Wat heeft het gekost? |
Blz. 323 |
Analyse verschil |
Blz. 324 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 325 |
Structurele mutaties reserves |
Blz. 326 |
Grafiek lasten en baten |
Blz. 327 |
Financiële verantwoording |
Blz. 328 |
Inleiding |
Blz. 329 |
Overzicht van baten en lasten |
Blz. 330 |
Algemene dekkingsmiddelen |
Blz. 331 |
Grafische weergave van lasten per programma in % van het totaal |
Blz. 332 |
Grafische weergave van baten per programma in % van het totaal |
Blz. 333 |
Post Onvoorzien |
Blz. 334 |
EMU-saldo |
Blz. 335 |
Kasstroomoverzicht |
Blz. 336 |
Rekeningresultaat |
Blz. 337 |
Incidentele baten en lasten |
Blz. 338 |
Toelichting op overzicht incidentele baten en lasten |
Blz. 339 |
Structurele mutaties reserves |
Blz. 340 |
Reserves en voorzieningen |
Blz. 341 |
Vennootschapsbelasting |
Blz. 342 |
Raadsbesluit |
Blz. 343 |
Raadsbesluit |
Blz. 344 |
Amendementen en moties |
Blz. 345 |
Amendementen |
Blz. 346 |
Moties |
Blz. 347 |
Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing |
Blz. 348 |
Weerstandsvermogen en weerstandscapaciteit |
Blz. 349 |
Definitie weerstandsvermogen |
Blz. 350 |
Beleid voor weerstandsvermogen en risicobeheersing |
Blz. 351 |
Berekening benodigde weerstandscapaciteit (=risico's) |
Blz. 352 |
Benodigde weerstandscapaciteit |
Blz. 353 |
Bepaling beschikbare weerstandscapaciteit en weerstandsratio |
Blz. 354 |
Conclusie |
Blz. 355 |
Financiële kengetallen |
Blz. 356 |
Algemene risico's |
Blz. 357 |
1. Algemene uitkering Gemeentefonds |
Blz. 358 |
2. Fiscaliteiten |
Blz. 359 |
3. Dividenden |
Blz. 360 |
4. Verleende garanties voor instellingen |
Blz. 361 |
5. Oplopende rentelasten |
Blz. 362 |
6. Niet of onvoldoende geraamde vervangingsinvesteringen |
Blz. 363 |
7. Positie waarborgfonds sociale woningbouw (WSW) |
Blz. 364 |
Risico's sociaal domein |
Blz. 365 |
8. Participatiewet |
Blz. 366 |
9. Jeugdhulp |
Blz. 367 |
10. Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) |
Blz. 368 |
11. Uitspraak Centrale Raad van Beroep voor Huishoudelijke ondersteuning (Wmo) |
Blz. 369 |
12. Openeinderegelingen voor inkomensondersteunende regelingen |
Blz. 370 |
Overige risico's |
Blz. 371 |
13. Onderwijshuisvesting voortgezet bijzonder onderwijs |
Blz. 372 |
14. Daling en stijging leerlingen onderwijshuisvesting |
Blz. 373 |
15. Nieuwbouw voortvloeiende uit Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs |
Blz. 374 |
16. Overschrijding budget door hogere aanneemsom |
Blz. 375 |
17. Grondexploitaties |
Blz. 376 |
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen |
Blz. 377 |
Onderhoud kapitaalgoederen |
Blz. 378 |
Inleiding |
Blz. 379 |
Openbare ruimte |
Blz. 380 |
Openbare ruimte |
Blz. 381 |
Wegen |
Blz. 382 |
Riolering en grondwater |
Blz. 383 |
Water |
Blz. 384 |
Openbaar groen en speelplaatsen |
Blz. 385 |
Openbare verlichting |
Blz. 386 |
Kunstwerken |
Blz. 387 |
Verkeersvoorzieningen |
Blz. 388 |
Beeldende kunstwerken |
Blz. 389 |
Reiniging |
Blz. 390 |
Gemeentelijk vastgoed |
Blz. 391 |
Gemeentelijk vastgoed |
Blz. 392 |
Vastgoed in cijfers |
Blz. 393 |
Totale oppervlakte gemeentelijk vastgoed |
Blz. 394 |
Waarde vastgoed |
Blz. 395 |
Lasten vastgoed |
Blz. 396 |
Leegstand in gemeentelijk vastgoed |
Blz. 397 |
Ontwikkelingen |
Blz. 398 |
Overzicht kapitaalgoederen |
Blz. 399 |
Overzicht kapitaalgoederen |
Blz. 400 |
Paragraaf Financiering |
Blz. 401 |
Bestuurlijke duiding |
Blz. 402 |
Beleid van financiering |
Blz. 403 |
Bepaling financieringsbehoefte |
Blz. 404 |
Leningenportefeuille |
Blz. 405 |
Renteontwikkeling in het jaar |
Blz. 406 |
Risicobeheer |
Blz. 407 |
Berekening renterisiconorm |
Blz. 408 |
Kasgeldlimiet |
Blz. 409 |
Schatkistbankieren |
Blz. 410 |
Schema rentetoerekening jaarrekening |
Blz. 411 |
Gewaarborgde geldleningen (garantstellingen) |
Blz. 412 |
Ontwikkelingen in het jaar |
Blz. 413 |
Paragraaf Bedrijfsvoering |
Blz. 414 |
Inleiding |
Blz. 415 |
Organigram |
Blz. 416 |
Organisatiestructuur |
Blz. 417 |
Missie en Dienstverleningsconcept |
Blz. 418 |
Digitale volwassenheid |
Blz. 419 |
Responsieve organisatie |
Blz. 420 |
Flexibele organisatie en GR IJsselgemeenten |
Blz. 421 |
Specificatie kosten bedrijfsvoeringbudget 2019 |
Blz. 422 |
Paragraaf Verbonden partijen |
Blz. 423 |
Samenvatting Verbonden partijen |
Blz. 424 |
Algemene beleidskaders |
Blz. 425 |
Financiën |
Blz. 426 |
Gewenste bestuurlijke betrokkenheid |
Blz. 427 |
Gemeenschappelijke regelingen |
Blz. 428 |
Dienst Centraal Milieubeheer Rijnmond (DCMR) |
Blz. 429 |
Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (VRR) |
Blz. 430 |
Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) |
Blz. 431 |
Gemeentelijke Gezondheidsdienst Rotterdam-Rijnmond (GGD) |
Blz. 432 |
Werkvoorzieningschap Promen |
Blz. 433 |
Recreatieschap Hitland |
Blz. 434 |
Gemeenschappelijke Regeling IJsselgemeenten |
Blz. 435 |
Gemeenschappelijke Regeling Jeugdhulp Rijnmond |
Blz. 436 |
Vennootschappen en coöperaties |
Blz. 437 |
Eneco Holding N.V. |
Blz. 438 |
Stedin N.V. |
Blz. 439 |
Evides N.V. |
Blz. 440 |
Bank Nederlandse Gemeenten N.V. |
Blz. 441 |
Dataland B.V. |
Blz. 442 |
Irado N.V. |
Blz. 443 |
Isala Theater B.V. |
Blz. 444 |
Rijksmonument Dorpsstraat 164 te Capelle aan den IJssel B.V. |
Blz. 445 |
Sportief Capelle B.V. |
Blz. 446 |
Stichtingen en verenigingen |
Blz. 447 |
Stichting Capelle Werkt |
Blz. 448 |
Stichting Centrum voor Jeugd en Gezin Capelle aan den IJssel (CJG) |
Blz. 449 |
Stichting Welzijn Capelle |
Blz. 450 |
Overige gerelateerde partijen |
Blz. 451 |
Stichting BLICK op onderwijs (Boeiend Leren in Capelle en Krimpen) |
Blz. 452 |
Stichting Begraafplaats, Crematorium en Uitvaartcentrum Schollevaar |
Blz. 453 |
Stichting tot Exploitatie van de Capelse Golfbaan |
Blz. 454 |
Stichting IJsselland Ziekenhuis |
Blz. 455 |
Stichting Zorgbeheer de Zellingen – Verpleeghuis Rijckehove |
Blz. 456 |
Stichting Havensteder |
Blz. 457 |
Stichting Vestia |
Blz. 458 |
Stichting Woonzorg Nederland |
Blz. 459 |
Stichting Bibliotheek aan den IJssel |
Blz. 460 |
Stichting Beheer en Exploitatie Kinderboerderij Klaverweide |
Blz. 461 |
Stichting Kunstzinnige Vorming Rotterdam (SKVR) |
Blz. 462 |
Paragraaf Grondbeleid |
Blz. 463 |
Visie op grondbeleid in relatie tot de doelstellingen in de programmabegroting |
Blz. 464 |
Beleid |
Blz. 465 |
Meerjarenperspectief Grondexploitaties (MPG) |
Blz. 466 |
Vennootschapsbelasting |
Blz. 467 |
Prognose resultaten grondexploitaties |
Blz. 468 |
Tabel geprognosticeerde en gerealiseerde boekwaarde ultimo jaar |
Blz. 469 |
Winstneming |
Blz. 470 |
Beleidsuitgangspunt reserve in relatie tot risico's van grondzaken |
Blz. 471 |
Voorziening verliesgevende projecten |
Blz. 472 |
Paragraaf Lokale heffingen |
Blz. 473 |
Inleiding |
Blz. 474 |
Uitgangspunten tarievenbeleid |
Blz. 475 |
Wet waardering onroerende zaken (WOZ) |
Blz. 476 |
Taakveld 0.61 en 0.62 Onroerendezaakbelastingen (woningen, niet-woningen) |
Blz. 477 |
Prijsindex versus macronorm |
Blz. 478 |
Tarieven OZB |
Blz. 479 |
Taakveld 0.64 Hondenbelasting |
Blz. 480 |
Taakveld 3.1 Bedrijveninvesteringszones (BIZ-bijdrage) |
Blz. 481 |
Taakveld 3.3 Marktgeld |
Blz. 482 |
Taakveld 3.4 Logiesbelasting |
Blz. 483 |
Taakveld 6.3 Kwijtscheldingen |
Blz. 484 |
Taakveld 7.2 Rioolheffing |
Blz. 485 |
Taakveld 7.3 Afvalstoffenheffing |
Blz. 486 |
Leges |
Blz. 487 |
Baten en lasten belangrijkste belastingen/heffingen (* € 1.000) |
Blz. 488 |
Begrote en gerealiseerde lasten |
Blz. 489 |
Belastingdruk over de jaren |
Blz. 490 |
Lokale lastendruk in relatie tot andere gemeenten |
Blz. 491 |
Berekening overhead |
Blz. 492 |
Paragraaf Interbestuurlijk toezicht |
Blz. 493 |
Inleiding |
Blz. 494 |
Domein Financiën |
Blz. 495 |
Domein Ruimtelijke ordening |
Blz. 496 |
Domein Omgevingsrecht |
Blz. 497 |
Domein Monumentenzorg |
Blz. 498 |
Domein Archief- en informatiebeheer |
Blz. 499 |
Domein Huisvesting vergunningshouders |
Blz. 500 |
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling |
Blz. 501 |
Inleiding |
Blz. 502 |
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening |
Blz. 503 |
Balans |
Blz. 504 |
Vaste activa |
Blz. 505 |
Immateriële vaste activa |
Blz. 506 |
Materiële vaste activa |
Blz. 507 |
Financiële vaste activa |
Blz. 508 |
Vlottende activa |
Blz. 509 |
Voorraden |
Blz. 510 |
Uitzettingen met een rentetypische kooptijd korter dan 1 jaar |
Blz. 511 |
Liquide middelen en overlopende activa |
Blz. 512 |
Vaste passiva |
Blz. 513 |
Voorzieningen |
Blz. 514 |
Vaste schulden |
Blz. 515 |
Vlottende passiva |
Blz. 516 |
Borg- en garantstellingen |
Blz. 517 |
Balans per 31 december 2019 |
Blz. 518 |
Balans |
Blz. 519 |
Actiefzijde balans |
Blz. 520 |
Passiefzijde balans |
Blz. 521 |
Vaste activa |
Blz. 522 |
Materiële vaste activa |
Blz. 523 |
2a. Investeringen met een economisch nut |
Blz. 524 |
2a. Belangrijkste investeringen met een economisch nut |
Blz. 525 |
2b. Investeringen met een economisch nut, waarvoor ter bestrijding van kosten een heffing kan worden geheven |
Blz. 526 |
2b. Belangrijkste investeringen met een economisch nut, waarvoor ter bestrijding van kosten een heffing kan worden geheven, |
Blz. 527 |
3. Investeringen in de openbare ruimte met een maatschappelijk nut |
Blz. 528 |
3. Belangrijkste investeringen in de openbare ruimte met maatschappelijk nut |
Blz. 529 |
Financiële vaste activa |
Blz. 530 |
Verloop van de financiële vaste activa |
Blz. 531 |
1. Kapitaalverstrekkingen |
Blz. 532 |
2. Overige langlopende leningen |
Blz. 533 |
Vlottende activa |
Blz. 534 |
Voorraden |
Blz. 535 |
Bouwgronden in exploitatie |
Blz. 536 |
Geraamd resultaat Bouwgronden in exploitatie |
Blz. 537 |
Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar |
Blz. 538 |
Liquide middelen |
Blz. 539 |
Overlopende activa |
Blz. 540 |
Verloopoverzicht Van Europese en Nederlandse overheidslichamen ontvangen voorschotbedragen die ontstaan door voorfinanciering op uitkeringen met een specifiek bestedingsdoel |
Blz. 541 |
Nog te ontvangen en vooruitbetaalde bedragen |
Blz. 542 |
Vaste passiva |
Blz. 543 |
Eigen vermogen |
Blz. 544 |
Verloopoverzicht reserves |
Blz. 545 |
Toelichting op de reserves |
Blz. 546 |
Algemene reserve minimum niveau 10 miljoen |
Blz. 547 |
Algemene reserve |
Blz. 548 |
Egalisatiereserve bedrijfsvoering |
Blz. 549 |
Reserve eenmalige uitgaven |
Blz. 550 |
Reserve sociaal noodfonds |
Blz. 551 |
Reserve herstructurering actief grondbeleid |
Blz. 552 |
Reserve sociaal domein |
Blz. 553 |
Reserve rekenkamer |
Blz. 554 |
Reserve Denk en Doe Mee!-fonds |
Blz. 555 |
Reserve openbare ruimte c.s. |
Blz. 556 |
Voorzieningen |
Blz. 557 |
Verloopoverzicht voorzieningen |
Blz. 558 |
Voorziening onderhoud |
Blz. 559 |
Voorziening nog uit te voeren werken bouwgrondexploitaties |
Blz. 560 |
Voorziening verliesgevende complexen |
Blz. 561 |
Voorziening algemene pensioenwet politieke ambtsdragers (APPA) |
Blz. 562 |
Voorziening rioolrechten middelen derden |
Blz. 563 |
Voorziening afvalstoffenheffing middelen derden |
Blz. 564 |
Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar |
Blz. 565 |
Verloop vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar |
Blz. 566 |
Vlottende passiva |
Blz. 567 |
Netto vlottende schulden met een rentetypische looptijd van korter dan één jaar |
Blz. 568 |
Overlopende passiva |
Blz. 569 |
Van Europese en Nederlandse overheidslichamen ontvangen voorschotbedragen voor uitkeringen met een specifiek bestedingsdoel die dienen ter dekking van lasten van volgende begrotingsjaren |
Blz. 570 |
Niet uit de balans blijkende verplichtingen en rechten |
Blz. 571 |
Niet uit de balans blijkende verplichtingen en rechten |
Blz. 572 |
Staat van gewaarborgde geldleningen en andere garantieverplichtingen |
Blz. 573 |
Gewaarborgde geldleningen Gewaarborgde geldleningen en andere garantieverplichtingen waarbij de gemeente borg is per 31 december 2019 |
Blz. 574 |
Overzicht van baten en lasten |
Blz. 575 |
Overzicht baten, lasten en saldi 2019 |
Blz. 576 |
Programma 0 - Bestuur en ondersteuning |
Blz. 577 |
Programma 1 - Integrale veiligheid en openbare orde |
Blz. 578 |
Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat |
Blz. 579 |
Programma 3 - Economie |
Blz. 580 |
Programma 4 - Onderwijs |
Blz. 581 |
Programma 5a - Vrije tijdsbesteding (Sport en cultuur) |
Blz. 582 |
Programma 5b - Openbaar groen en (openlucht) recreatie |
Blz. 583 |
Programma 6a - Sociale infrastructuur |
Blz. 584 |
Programma 6b - Werk en inkomen (participatiewet) |
Blz. 585 |
Programma 6c - Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo) |
Blz. 586 |
Programma 6d - Jeugdhulp |
Blz. 587 |
Programma 7 - Volksgezondheid en Milieu |
Blz. 588 |
Programma 8 - Stadsontwikkeling |
Blz. 589 |
Algemene dekkingsmiddelen |
Blz. 590 |
Overzicht algemene dekkingsmiddelen |
Blz. 591 |
Analyse van het verschil - Algemene dekkingsmiddelen |
Blz. 592 |
Kosten overhead |
Blz. 593 |
Heffing vennootschapsbelasting |
Blz. 594 |
Onvoorzien |
Blz. 595 |
Overzicht van incidentele baten en lasten in de begroting en rekening |
Blz. 596 |
Analyse begrotingsafwijkingen en begrotingsrechtmatigheid |
Blz. 597 |
Soorten begrotingsafwijkingen |
Blz. 598 |
Bepaling in Kadernota Rechtmatigheid |
Blz. 599 |
Toelichting op overschrijding programma's |
Blz. 600 |
Toelichting op de overschrijding kredieten (overschrijdingen) |
Blz. 601 |
Informatie Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT) |
Blz. 602 |
Verantwoordingsinformatie Single Information Single Audit (SiSa) |
Blz. 603 |
SiSa bijlage verantwoordingsinformatie op grond van artikel 3 van de Regeling Informatieverstrekking sisa |
Blz. 604 |
Overzicht van gerealiseerde baten en lasten per taakveld |
Blz. 605 |
Overzicht van gerealiseerde baten en lasten per taakveld (x € 1.000) |
Blz. 606 |
Kredietenoverzicht |
Blz. 607 |
Kredietenoverzicht |
Blz. 608 |
Inkomende subsidies |
Blz. 609 |
Inkomende subsidies |
Blz. 610 |
Doelstellingen per taakveld |
Blz. 611 |
Doelstellingen per taakveld |
Blz. 612 |
Algemene toelichting |
Blz. 613 |
Algemene toelichting |
Blz. 614 |
ABC van de Taakveldenrekening |
Blz. 615 |
Programma 0 |
Blz. 616 |
Taakveld 0.1 Bestuur |
Blz. 617 |
Algemene doelstelling |
Blz. 618 |
Activiteiten |
Blz. 619 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 620 |
Analyse taakveld |
Blz. 621 |
Ontwikkelingen |
Blz. 622 |
Taakveld 0.2 Burgerzaken |
Blz. 623 |
Algemene doelstelling |
Blz. 624 |
Activiteiten |
Blz. 625 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 626 |
Analyse taakveld |
Blz. 627 |
Ontwikkelingen |
Blz. 628 |
Taakveld 0.3 Overige gebouwen en gronden |
Blz. 629 |
Algemene doelstelling |
Blz. 630 |
Activiteiten |
Blz. 631 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 632 |
Analyse taakveld |
Blz. 633 |
Ontwikkelingen |
Blz. 634 |
Taakveld 0.4 Overhead |
Blz. 635 |
Algemene doelstelling |
Blz. 636 |
Activiteiten |
Blz. 637 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 638 |
Analyse taakveld |
Blz. 639 |
Ontwikkelingen |
Blz. 640 |
Taakveld 0.5 Treasury |
Blz. 641 |
Algemene doelstelling |
Blz. 642 |
Activiteiten |
Blz. 643 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 644 |
Analyse taakveld |
Blz. 645 |
Ontwikkelingen |
Blz. 646 |
Taakveld 0.61 OZB-woningen |
Blz. 647 |
Algemene doelstelling |
Blz. 648 |
Activiteiten |
Blz. 649 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 650 |
Analyse taakveld |
Blz. 651 |
Ontwikkelingen |
Blz. 652 |
Taakveld 0.62 OZB-niet woningen |
Blz. 653 |
Algemene doelstelling |
Blz. 654 |
Activiteiten |
Blz. 655 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 656 |
Analyse taakveld |
Blz. 657 |
Ontwikkelingen |
Blz. 658 |
Taakveld 0.64 Belastingen overig |
Blz. 659 |
Algemene doelstelling |
Blz. 660 |
Activiteiten |
Blz. 661 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 662 |
Analyse taakveld |
Blz. 663 |
Ontwikkelingen |
Blz. 664 |
Taakveld 0.7 Algemene uitkering en overige uitkeringen Gemeentefonds |
Blz. 665 |
Algemene doelstelling |
Blz. 666 |
Activiteiten |
Blz. 667 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 668 |
Analyse taakveld |
Blz. 669 |
Ontwikkelingen |
Blz. 670 |
Taakveld 0.8 Overige baten en lasten |
Blz. 671 |
Algemene doelstelling |
Blz. 672 |
Activiteiten |
Blz. 673 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 674 |
Analyse taakveld |
Blz. 675 |
Ontwikkelingen |
Blz. 676 |
Taakveld 0.9 Vennootschapsbelasting |
Blz. 677 |
Algemene doelstelling |
Blz. 678 |
Activiteiten |
Blz. 679 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 680 |
Analyse taakveld |
Blz. 681 |
Ontwikkelingen |
Blz. 682 |
Taakveld 0.10 Mutaties reserves |
Blz. 683 |
Algemene doelstelling |
Blz. 684 |
Activiteiten |
Blz. 685 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 686 |
Analyse taakveld |
Blz. 687 |
Ontwikkelingen |
Blz. 688 |
Taakveld 0.11 Resultaat van de rekening baten en lasten |
Blz. 689 |
Algemene doelstelling |
Blz. 690 |
Activiteiten |
Blz. 691 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 692 |
Analyse taakveld |
Blz. 693 |
Ontwikkelingen |
Blz. 694 |
Programma 1 |
Blz. 695 |
Taakveld 1.1 Crisisbeheersing en Brandweer |
Blz. 696 |
Algemene doelstelling |
Blz. 697 |
Activiteiten |
Blz. 698 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 699 |
Analyse taakveld |
Blz. 700 |
Ontwikkelingen |
Blz. 701 |
Taakveld 1.2 Openbare orde en Veiligheid |
Blz. 702 |
Algemene doelstelling |
Blz. 703 |
Activiteiten |
Blz. 704 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 705 |
Analyse taakveld |
Blz. 706 |
Ontwikkelingen |
Blz. 707 |
Programma 2 |
Blz. 708 |
Taakveld 2.1 Verkeer en vervoer |
Blz. 709 |
Algemene doelstelling |
Blz. 710 |
Activiteiten |
Blz. 711 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 712 |
Analyse taakveld |
Blz. 713 |
Ontwikkelingen |
Blz. 714 |
Taakveld 2.2 Parkeren |
Blz. 715 |
Algemene doelstelling |
Blz. 716 |
Activiteiten |
Blz. 717 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 718 |
Analyse taakveld |
Blz. 719 |
Ontwikkelingen |
Blz. 720 |
Taakveld 2.5 Openbaar vervoer |
Blz. 721 |
Algemene doelstelling |
Blz. 722 |
Activiteiten |
Blz. 723 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 724 |
Analyse taakveld |
Blz. 725 |
Ontwikkelingen |
Blz. 726 |
Programma 3 |
Blz. 727 |
Taakveld 3.1 Economische ontwikkeling |
Blz. 728 |
Algemene doelstelling |
Blz. 729 |
Activiteiten |
Blz. 730 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 731 |
Analyse taakveld |
Blz. 732 |
Ontwikkelingen |
Blz. 733 |
Taakveld 3.2 Fysieke bedrijfsinfrastructuur |
Blz. 734 |
Algemene doelstelling |
Blz. 735 |
Activiteiten |
Blz. 736 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 737 |
Analyse taakveld |
Blz. 738 |
Ontwikkelingen |
Blz. 739 |
Taakveld 3.3 Bedrijfsloket en - regelingen |
Blz. 740 |
Algemene doelstelling |
Blz. 741 |
Activiteiten |
Blz. 742 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 743 |
Analyse taakveld |
Blz. 744 |
Ontwikkelingen |
Blz. 745 |
Taakveld 3.4 Economische promotie |
Blz. 746 |
Algemene doelstelling |
Blz. 747 |
Activiteiten |
Blz. 748 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 749 |
Analyse taakveld |
Blz. 750 |
Ontwikkelingen |
Blz. 751 |
Programma 4 |
Blz. 752 |
Taakveld 4.2 Onderwijshuisvesting |
Blz. 753 |
Algemene doelstelling |
Blz. 754 |
Activiteiten |
Blz. 755 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 756 |
Analyse taakveld |
Blz. 757 |
Ontwikkelingen |
Blz. 758 |
Taakveld 4.3 Onderwijsbeleid en leerlingenzaken |
Blz. 759 |
Algemene doelstelling |
Blz. 760 |
Activiteiten |
Blz. 761 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 762 |
Analyse taakveld |
Blz. 763 |
Ontwikkelingen |
Blz. 764 |
Programma 5A |
Blz. 765 |
Taakveld 5.1 Sportbeleid en activering |
Blz. 766 |
Algemene doelstelling |
Blz. 767 |
Activiteiten |
Blz. 768 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 769 |
Analyse taakveld |
Blz. 770 |
Ontwikkelingen |
Blz. 771 |
Taakveld 5.2 Sportaccommodaties |
Blz. 772 |
Algemene doelstelling |
Blz. 773 |
Activiteiten |
Blz. 774 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 775 |
Analyse taakveld |
Blz. 776 |
Ontwikkelingen |
Blz. 777 |
Taakveld 5.3 Cultuurpresentatie, cultuurproductie en cultuurparticipatie |
Blz. 778 |
Algemene doelstelling |
Blz. 779 |
Activiteiten |
Blz. 780 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 781 |
Analyse taakveld |
Blz. 782 |
Ontwikkelingen |
Blz. 783 |
Taakveld 5.4 Musea |
Blz. 784 |
Algemene doelstelling |
Blz. 785 |
Activiteiten |
Blz. 786 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 787 |
Analyse taakveld |
Blz. 788 |
Ontwikkelingen |
Blz. 789 |
Taakveld 5.5 Cultureel erfgoed |
Blz. 790 |
Algemene doelstelling |
Blz. 791 |
Activiteiten |
Blz. 792 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 793 |
Analyse taakveld |
Blz. 794 |
Ontwikkelingen |
Blz. 795 |
Taakveld 5.6 Media |
Blz. 796 |
Algemene doelstelling |
Blz. 797 |
Activiteiten |
Blz. 798 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 799 |
Analyse taakveld |
Blz. 800 |
Ontwikkelingen |
Blz. 801 |
Programma 5B |
Blz. 802 |
Taakveld 5.7 Openbaar groen en (openlucht) recreatie |
Blz. 803 |
Algemene doelstelling |
Blz. 804 |
Activiteiten |
Blz. 805 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 806 |
Analyse taakveld |
Blz. 807 |
Ontwikkelingen |
Blz. 808 |
Programma 6A |
Blz. 809 |
Taakveld 6.1 Samenkracht en burgerparticipatie |
Blz. 810 |
Algemene doelstelling |
Blz. 811 |
Activiteiten |
Blz. 812 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 813 |
Analyse taakveld |
Blz. 814 |
Ontwikkelingen |
Blz. 815 |
Taakveld 6.2 Wijkteams |
Blz. 816 |
Algemene doelstelling |
Blz. 817 |
Activiteiten |
Blz. 818 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 819 |
Analyse taakveld |
Blz. 820 |
Ontwikkelingen |
Blz. 821 |
Programma 6B |
Blz. 822 |
Taakveld 6.3 Inkomensregelingen |
Blz. 823 |
Algemene doelstelling |
Blz. 824 |
Activiteiten |
Blz. 825 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 826 |
Analyse taakveld |
Blz. 827 |
Ontwikkelingen |
Blz. 828 |
Taakveld 6.4 Begeleide participatie |
Blz. 829 |
Algemene doelstelling |
Blz. 830 |
Activiteiten |
Blz. 831 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 832 |
Analyse taakveld |
Blz. 833 |
Ontwikkelingen |
Blz. 834 |
Taakveld 6.5 Arbeidsparticipatie |
Blz. 835 |
Algemene doelstelling |
Blz. 836 |
Activiteiten |
Blz. 837 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 838 |
Analyse taakveld |
Blz. 839 |
Ontwikkelingen |
Blz. 840 |
Programma 6C |
Blz. 841 |
Taakveld 6.6 Maatwerkvoorzieningen (Wmo) |
Blz. 842 |
Algemene doelstelling |
Blz. 843 |
Activiteiten |
Blz. 844 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 845 |
Analyse taakveld |
Blz. 846 |
Ontwikkelingen |
Blz. 847 |
Taakveld 6.71 Maatwerkdienstverlening 18+ |
Blz. 848 |
Algemene doelstelling |
Blz. 849 |
Activiteiten |
Blz. 850 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 851 |
Analyse taakveld |
Blz. 852 |
Ontwikkelingen |
Blz. 853 |
Programma 6D |
Blz. 854 |
Taakveld 6.72 Maatwerkdienstverlening 18- |
Blz. 855 |
Algemene doelstelling |
Blz. 856 |
Activiteiten |
Blz. 857 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 858 |
Analyse taakveld |
Blz. 859 |
Ontwikkelingen |
Blz. 860 |
Taakveld 6.82 Geëscaleerde zorg 18- |
Blz. 861 |
Algemene doelstelling |
Blz. 862 |
Activiteiten |
Blz. 863 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 864 |
Analyse taakveld |
Blz. 865 |
Ontwikkelingen |
Blz. 866 |
Programma 7 |
Blz. 867 |
Taakveld 7.1 Volksgezondheid |
Blz. 868 |
Algemene doelstelling |
Blz. 869 |
Activiteiten |
Blz. 870 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 871 |
Analyse taakveld |
Blz. 872 |
Ontwikkelingen |
Blz. 873 |
Taakveld 7.2 Riolering |
Blz. 874 |
Algemene doelstelling |
Blz. 875 |
Activiteiten |
Blz. 876 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 877 |
Analyse taakveld |
Blz. 878 |
Ontwikkelingen |
Blz. 879 |
Taakveld 7.3 Afval |
Blz. 880 |
Algemene doelstelling |
Blz. 881 |
Activiteiten |
Blz. 882 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 883 |
Analyse taakveld |
Blz. 884 |
Ontwikkelingen |
Blz. 885 |
Taakveld 7.4 Milieubeheer |
Blz. 886 |
Algemene doelstelling |
Blz. 887 |
Activiteiten |
Blz. 888 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 889 |
Analyse taakveld |
Blz. 890 |
Ontwikkelingen |
Blz. 891 |
Taakveld 7.5 Begraafplaatsen en crematoria |
Blz. 892 |
Algemene doelstelling |
Blz. 893 |
Activiteiten |
Blz. 894 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 895 |
Analyse taakveld |
Blz. 896 |
Ontwikkelingen |
Blz. 897 |
Programma 8 |
Blz. 898 |
Taakveld 8.1 Ruimtelijke ordening |
Blz. 899 |
Algemene doelstelling |
Blz. 900 |
Activiteiten |
Blz. 901 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 902 |
Analyse taakveld |
Blz. 903 |
Ontwikkelingen |
Blz. 904 |
Taakveld 8.2 Grondexploitatie (niet-bedrijventerreinen) |
Blz. 905 |
Algemene doelstelling |
Blz. 906 |
Activiteiten |
Blz. 907 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 908 |
Analyse taakveld |
Blz. 909 |
Ontwikkelingen |
Blz. 910 |
Taakveld 8.3 Wonen en bouwen |
Blz. 911 |
Algemene doelstelling |
Blz. 912 |
Activiteiten |
Blz. 913 |
Hoeveelheidsgegevens |
Blz. 914 |
Analyse taakveld |
Blz. 915 |
Ontwikkelingen |
Blz. 916 |
Financiële samenvatting per programma per taakveld |
Blz. 917 |
Financiële samenvatting per programma per taakveld |
Blz. 918 |