-
Blz. 1
Jaarstukken 2019
-
Blz. 2
Jaarstukken 2019
-
Blz. 3
Jaarverslag
-
Blz. 4
Aanbiedingsbrief
-
Blz. 5
Aanbiedingsbrief
-
Blz. 6
Leeswijzer
-
Blz. 7
Algemeen
-
Blz. 8
Wat staat er in het jaarverslag?
-
Blz. 9
Wat staat er in de paragrafen?
-
Blz. 10
Wat staat er in de jaarrekening?
-
Blz. 11
Wat staat er in de bijlagen?
-
Blz. 12
Wat staat er in de taakveldenrekening?
-
Blz. 13
Samenvatting
-
Blz. 14
Inleiding
-
Blz. 15
Beleidsinhoudelijke verantwoording 2019
-
Blz. 16
Financiële verantwoording jaarstukken 2019
-
Blz. 17
Verschillenverklaring Najaarsnota 2019 - Jaarrekening 2019
-
Blz. 18
Financiële kengetallen
-
Blz. 19
Weerstandsratio
-
Blz. 20
Rechtmatigheid
-
Blz. 21
Programma 0 Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 22
Missie
-
Blz. 23
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 24
TV0.1 Investeren in relaties met andere overheden, (maatschappelijke) organisaties en partners en daarbij een krachtig eigen geluid laten horen.
-
Blz. 25
Coalitieakkoord ''met het oog op morgen'' - uitbreiding GR IJsselgemeenten met alle bedrijfsvoering.
-
Blz. 26
TV0.1 Informatie vergaren met betrekking tot beleidsonderdelen van Capellenaren.
-
Blz. 27
Toolkit burgerparticipatie
-
Blz. 28
Landelijke indicatoren
-
Blz. 29
Capelse indicatoren
-
Blz. 30
Kaderstellende beleidsnota's
-
Blz. 31
Verbonden partijen
-
Blz. 32
Ontwikkelingen
-
Blz. 33
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 34
Analyse verschil
-
Blz. 35
Overhead
-
Blz. 36
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 37
Structurele mutaties reserves
-
Blz. 38
Grafiek lasten en baten
-
Blz. 39
Programma 1 Integrale veiligheid en openbare orde
-
Blz. 40
Missie
-
Blz. 41
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 42
TV1.1 Versterken van brandpreventie.
-
Blz. 43
Pilot Wijkbrandweerfunctionaris.
-
Blz. 44
Actualiseren Beleidsregel brandveilig ontvluchten gebouwen.
-
Blz. 45
Opstellen Actieplan brandveiligheid voor hoge gebouwen.
-
Blz. 46
TV1.2 Stimuleren van Capellenaren (inwoners en ondernemers) om mee te werken aan een veilig Capelle.
-
Blz. 47
Ondersteunen (burger)initiatieven op het gebied van buurtpreventieapps, buurtpreventieteams en burgernet.
-
Blz. 48
Ondersteunen en faciliteren Politiekids trajecten op basisscholen.
-
Blz. 49
Ondersteunen samenwerkingsverbanden voor een veilig ondernemingsklimaat.
-
Blz. 50
Introduceren app voor slachtoffers straatintimidatie en terreur.
-
Blz. 51
TV1.2 Vergroten van de veiligheid in buurten en wijken en het versterken van de synergie tussen de ingezette middelen op veiligheidsgebied.
-
Blz. 52
Inzetten van stadsmariniers om veiligheid- en leefbaarheidsproblemen in kwetsbare buurten aan te pakken.
-
Blz. 53
Verder uitwerken aanbeveling Rekenkamer duiding veiligheidsbeleving.
-
Blz. 54
Opstellen wijkveiligheidsplan voor elke wijk.
-
Blz. 55
Zo nodig meer cameratoezicht in openbare ruimte.
-
Blz. 56
TV1.2 Bestrijden van (georganiseerde) criminaliteit en ondermijning van de rechtstaat.
-
Blz. 57
Aanpassen beleid tegen ondermijning.
-
Blz. 58
TV1.2 Aanpakken van overlastgevende en criminele Capellenaren.
-
Blz. 59
Ondersteunen project Pak je Kans en taakstraffen door bureau Halt.
-
Blz. 60
Uitvoeren persoonsgerichte aanpakken voor HIT-ers, veelplegers, etc.
-
Blz. 61
Uitvoeren regionaal convenant woonoverlast en aanpak woonoverlast.
-
Blz. 62
Uitvoeren aanpak nazorg ex-gedetineerden.
-
Blz. 63
Landelijke indicatoren
-
Blz. 64
Capelse indicatoren
-
Blz. 65
Kaderstellende beleidsnota's
-
Blz. 66
Verbonden partijen
-
Blz. 67
Ontwikkelingen
-
Blz. 68
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 69
Analyse verschil
-
Blz. 70
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 71
Structurele mutaties reserves
-
Blz. 72
Grafiek lasten en baten
-
Blz. 73
Programma 2 Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 74
Missie
-
Blz. 75
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 76
TV2.1 Vergroten van de verkeersveiligheid.
-
Blz. 77
Samenwerken met scholen aan fietsexamens en schoolzones.
-
Blz. 78
TV2.1 Verbeteren verkeersveiligheid 50 km/uur-wegen Schollevaar.
-
Blz. 79
Middengeleider Burgemeester van Beresteijnlaan.
-
Blz. 80
Rotonde Burgemeester van Beresteijnlaan-Operalaan.
-
Blz. 81
Uitritconstructie Burgemeester Bakkerlaan-Spoorlaan.
-
Blz. 82
Aanpassen oversteken Kapellekensbaan-Vlinderbaan.
-
Blz. 83
TV2.1 Verbeteren van mobiliteit, leefbaarheid en verkeersveiligheid.
-
Blz. 84
Opstellen nieuw Gemeentelijk Mobiliteitsplan (GMP).
-
Blz. 85
Realiseren Vervoersknooppunt Rivium.
-
Blz. 86
Verlengen pilot nachtmetro.
-
Blz. 87
Waterbusverbinding Gouda-Rotterdam.
-
Blz. 88
TV2.1 Voldoende en gratis parkeervoorzieningen.
-
Blz. 89
Uitvoeren Onderdeel ''parkeren in het Stadshart''.
-
Blz. 90
Uitvoeren parkeerscan in Fascinatio.
-
Blz. 91
TV2.5 Verbeteren interwijkverbindingen per openbaar vervoer, inclusief IJssellandziekenhuis.
-
Blz. 92
Invoeren lokaal busvervoer via inzetten buurtbus.
-
Blz. 93
Landelijke indicatoren
-
Blz. 94
Capelse indicatoren
-
Blz. 95
Kaderstellende nota's
-
Blz. 96
Verbonden partijen
-
Blz. 97
Ontwikkelingen
-
Blz. 98
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 99
Analyse verschil
-
Blz. 100
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 101
Structurele mutaties reserves
-
Blz. 102
Grafiek lasten en baten
-
Blz. 103
Programma 3 Economie
-
Blz. 104
Missie
-
Blz. 105
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 106
TV3.1 Versterken van de positie van Capelle aan den IJssel als economische motor, door de groei van de economie en de werkgelegenheid.
-
Blz. 107
Opstellen Economische Agenda 2019-2023.
-
Blz. 108
TV3.1 Revitaliseren van kantoor- en bedrijfslocaties.
-
Blz. 109
Transformeren leegstaande gebouwen met behoud van bedrijvigheid.
-
Blz. 110
Uitvoeren BIZ-plannen.
-
Blz. 111
Opstellen leidraad Visie Hoofdweggebied.
-
Blz. 112
Uitvoeren actieagenda Het Nieuwe Rivium.
-
Blz. 113
Deelnemen KVO-trajecten winkelcentra en bedrijvenlocaties.
-
Blz. 114
Transformeren naar een duurzame economie.
-
Blz. 115
TV3.1 Voortzetten van de goede relatie met ondernemers.
-
Blz. 116
Optimaal uitvoeren accountmanagementplan.
-
Blz. 117
Deelnemen aan verkiezing ''MKB-vriendelijkste'' gemeente van NL.
-
Blz. 118
Intensiveren samenwerken MKB Rotterdam.
-
Blz. 119
Faciliteren nieuwe ideeën voor bevordering economische samenwerking.
-
Blz. 120
Landelijke indicatoren
-
Blz. 121
Capelse indicatoren
-
Blz. 122
Kaderstellende beleidsnota's
-
Blz. 123
Verbonden partijen
-
Blz. 124
Ontwikkelingen
-
Blz. 125
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 126
Analyse verschil
-
Blz. 127
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 128
Structurele mutaties reserves
-
Blz. 129
Grafiek lasten en baten
-
Blz. 130
Programma 4 Onderwijs
-
Blz. 131
Missie
-
Blz. 132
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 133
TV4.2 Het binnen het kader van de wettelijke regelingen voorzien in de huisvesting van scholen voor openbaar en bijzonder onderwijs.
-
Blz. 134
Uitvoeren Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs.
-
Blz. 135
TV4.3 Het voorkomen en bestrijden van educatieve achterstanden en sociaal-emotionele problemen bij (jonge) kinderen.
-
Blz. 136
Herijken gemeentelijk onderwijsachterstandsbeleid.
-
Blz. 137
Subsidiëren VVE aanbod en activiteiten ter bevordering van taal- en sociaal-emotionele ontwikkeling.
-
Blz. 138
TV4.3 Het stimuleren van schooldeelname (leerplicht en voorkomen voortijdig schoolverlaten).
-
Blz. 139
Startkwalificatie en verminderen schoolverlaten.
-
Blz. 140
Landelijke indicatoren
-
Blz. 141
Capelse indicatoren
-
Blz. 142
Kaderstellende nota's
-
Blz. 143
Verbonden partijen
-
Blz. 144
Ontwikkelingen
-
Blz. 145
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 146
Analyse verschil
-
Blz. 147
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 148
Structurele mutaties reserves
-
Blz. 149
Grafiek lasten en baten
-
Blz. 150
Programma 5 Sport, cultuur en recreatie
-
Blz. 151
Missie
-
Blz. 152
Deelprogramma's en taakvelden
-
Blz. 153
Deelprogramma 5A Vrijetijdsbesteding (Sport en cultuur)
-
Blz. 154
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 155
TV5.1 Het verbeteren van gezondheid en welzijn Capellenaar met sport en bewegen.
-
Blz. 156
Uitvoeren van sport- en beweegbeleid door Sportief Capelle.
-
Blz. 157
TV5.3 Het vergroten van de levendigheid in de stad.
-
Blz. 158
Verbreden evenementenaanbod in de stad.
-
Blz. 159
TV5.3 Het bevorderen talentontwikkeling bij kinderen en jongeren.
-
Blz. 160
Inzetten op cultuureducatie op scholen.
-
Blz. 161
Subsidiëren van muziek- en theateronderwijs.
-
Blz. 162
Landelijke indicatoren
-
Blz. 163
Capelse indicatoren
-
Blz. 164
Kaderstellende beleidsnota's
-
Blz. 165
Verbonden partijen
-
Blz. 166
Ontwikkelingen
-
Blz. 167
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 168
Analyse verschil
-
Blz. 169
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 170
Structurele mutaties reserves
-
Blz. 171
Grafiek lasten en baten
-
Blz. 172
Deelprogramma 5B Openbaar groen en (openlucht) recreatie
-
Blz. 173
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 174
TV5.7 Zorg dragen voor natuurbescherming.
-
Blz. 175
Evalueren Bomenbeleidsplan en Groene Kaart.
-
Blz. 176
Uitvoeren projecten 'Kwaliteitsimpuls openbare ruimte'.
-
Blz. 177
Uitvoering geven aan uitvoeringsprogramma Natuurkansenkaart.
-
Blz. 178
TV5.7 Voortzetten versterken recreatieve functie van de IJssel.
-
Blz. 179
Realiseren project Zandrak (horeca en inrichting park).
-
Blz. 180
Opstellen visie ontwikkeling oevers Nieuwe Maas/Hollandsche IJssel.
-
Blz. 181
Verkennen en ontwikkelen recreatieve mogelijkheden en natuur langs Hollandsche IJssel.
-
Blz. 182
Landelijke indicatoren
-
Blz. 183
Capelse indicatoren
-
Blz. 184
Kaderstellende beleidsnota's
-
Blz. 185
Verbonden partijen
-
Blz. 186
Ontwikkelingen
-
Blz. 187
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 188
Analyse verschil
-
Blz. 189
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 190
Structurele mutaties reserves
-
Blz. 191
Grafiek lasten en baten
-
Blz. 192
Programma 6 Sociaal domein
-
Blz. 193
Missie
-
Blz. 194
Deelprogramma's en taakvelden
-
Blz. 195
Deelprogramma 6A Sociale infrastructuur
-
Blz. 196
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 197
TV6.1 Capellenaren en Capelse organisaties participeren en werken samen in de Capelse samenleving.
-
Blz. 198
Zorgdragen voor een sociale basisinfrastructuur.
-
Blz. 199
Waarderen en ondersteunen van mantelzorgers.
-
Blz. 200
TV6.1 Kinderen groeien in Capelle gezond en veilig op.
-
Blz. 201
Ondersteunen Capelse Jeugdraad en Kindercollege.
-
Blz. 202
Uitbreiden concept de Vreedzame Wijk.
-
Blz. 203
Landelijke indicatoren
-
Blz. 204
Capelse indicatoren
-
Blz. 205
Kaderstellende beleidsnota's
-
Blz. 206
Verbonden partijen
-
Blz. 207
Ontwikkelingen
-
Blz. 208
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 209
Analyse verschil
-
Blz. 210
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 211
Structurele mutaties reserves
-
Blz. 212
Grafiek lasten en baten
-
Blz. 213
Deelprogramma 6B Werk en Inkomen (Participatiewet)
-
Blz. 214
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 215
TV6.3 Het voorzien in middelen van bestaan voor Capellenaren die daar tijdelijk niet in kunnen voorzien (inkomens- en bijstandsvoorzieningen).
-
Blz. 216
Rechtmatig verstrekken van uitkeringen in het kader van de gebundelde uitkering (BUIG).
-
Blz. 217
TV6.3 Inzetten op het bestrijden van armoede, waarbij de focus ligt op ouderen en kwetsbare gezinnen met kinderen.
-
Blz. 218
Voorlichting over inkomensondersteunende regelingen aan de doelgroep en intermediaire organisaties intensiveren.
-
Blz. 219
Stroomlijnen en vergemakkelijken aanvraagproces (de toegang) van de regelingen.
-
Blz. 220
Verhogen bereik Jeugdfonds Sport & Cultuur.
-
Blz. 221
TV6.3 Het terugdringen van het beroep op bewindvoeringstrajecten.
-
Blz. 222
Onderzoek mogelijke aanpassingen huidige beleid en uitvoering ter vermindering van opleggen dure bewindvoeringstrajecten door de rechter.
-
Blz. 223
TV6.5 Snelle inburgering van statushouders.
-
Blz. 224
Voortzetting pilot Inburgering Nieuw Stijl.
-
Blz. 225
TV6.5 Zoveel mogelijk Capellenaren aan het werk houden of krijgen.
-
Blz. 226
Inzetten op maatregelen ondersteuning Capellenaren bij het vinden van werk.
-
Blz. 227
Landelijke indicatoren
-
Blz. 228
Capelse indicatoren
-
Blz. 229
Kaderstellende nota's
-
Blz. 230
Verbonden partijen
-
Blz. 231
Ontwikkelingen
-
Blz. 232
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 233
Analyse verschil
-
Blz. 234
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 235
Structurele mutaties reserves
-
Blz. 236
Grafiek lasten en baten
-
Blz. 237
Deelprogramma 6C Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
-
Blz. 238
Landelijke indicatoren
-
Blz. 239
Capelse indicatoren
-
Blz. 240
Kaderstellende beleidsnota's
-
Blz. 241
Verbonden partijen
-
Blz. 242
Ontwikkelingen
-
Blz. 243
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 244
Analyse verschil
-
Blz. 245
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 246
Structurele mutaties reserves
-
Blz. 247
Grafiek lasten en baten
-
Blz. 248
Deelprogramma 6D Jeugdhulp
-
Blz. 249
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 250
TV6.72 Vroegtijdig inzetten van jeugdhulp in de eigen omgeving van jeugdigen en diens ouders.
-
Blz. 251
Organiseren jeugdgezondheidszorg en jeugdhulp binnen Capelle en waar nodig regionale inkoop van specialistische hulp.
-
Blz. 252
TV6.72 Bestrijden huiselijk geweld, ouderen- en kindermishandeling.
-
Blz. 253
Stimuleren samenwerking om huiselijk geweld en kindermishandeling effectief aan te pakken.
-
Blz. 254
Landelijke indicatoren
-
Blz. 255
Capelse indicatoren
-
Blz. 256
Kaderstellende beleidsnota's
-
Blz. 257
Verbonden partijen
-
Blz. 258
Ontwikkelingen
-
Blz. 259
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 260
Analyse verschil
-
Blz. 261
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 262
Structurele mutaties reserves
-
Blz. 263
Grafiek lasten en baten
-
Blz. 264
Programma 7 Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 265
Missie
-
Blz. 266
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 267
TV7.3 Bestrijden van grote ergernissen zoals overlast hondenpoep, dumpen afval en afvaltoerisme.
-
Blz. 268
Onderzoeken of een Snel schoon team haalbaar is.
-
Blz. 269
TV7.4 Duurzamer Capelle.
-
Blz. 270
Opstellen en uitvoeren Duurzaamheidsagenda 2019-2022.
-
Blz. 271
Lokaal duurzaamheidsfonds ontwikkelen.
-
Blz. 272
Uitvoeren Warmteplan Capelle.
-
Blz. 273
Vaststellen Regionale Energiestrategie (RES).
-
Blz. 274
TV7.4 17% duurzame energie opwekken en 5% energie besparen.
-
Blz. 275
Start aanpak aardgasvrije wijk(en).
-
Blz. 276
Maximale inzet op zonne-energie.
-
Blz. 277
Vol inzetten op isolatie.
-
Blz. 278
TV7.4 Droge voeten in een groene stad.
-
Blz. 279
In beeld brengen knelpunten wateroverlast, hittestress, droogte en aanpak vaststellen.
-
Blz. 280
Stimuleren vergroening.
-
Blz. 281
TV7.4 Circulaire economie.
-
Blz. 282
Voorbereiden lancering samenwerkingsplatform circulaire projecten.
-
Blz. 283
Gemeente doet eerste circulaire inkoop.
-
Blz. 284
TV7.4 Schone leefomgeving.
-
Blz. 285
Uitvoeren gevelmaatregelen bij de saneringswoningen.
-
Blz. 286
Uitvoeren Actieplan omgevingslawaai.
-
Blz. 287
Landelijke indicatoren
-
Blz. 288
Toelichting afval
-
Blz. 289
Capelse indicatoren
-
Blz. 290
Kaderstellende nota's
-
Blz. 291
Verbonden partijen
-
Blz. 292
Ontwikkelingen
-
Blz. 293
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 294
Analyse verschil
-
Blz. 295
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 296
Structurele mutaties reserves
-
Blz. 297
Grafiek lasten en baten
-
Blz. 298
Programma 8 Stadsontwikkeling
-
Blz. 299
Missie
-
Blz. 300
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 301
TV8.1 Geo data beschikbaar in 3D.
-
Blz. 302
Experimenteren Geodata in 3D formaat.
-
Blz. 303
TV8.1 Voorbereid zijn op de invoering van de Omgevingswet.
-
Blz. 304
Opstellen Stadsvisie.
-
Blz. 305
Uitvoeren pilot Florabuurt.
-
Blz. 306
Uitvoeren plan van aanpak digitalisering Omgevingswet.
-
Blz. 307
TV8.2 Realiseren van woningbouwontwikkelingen.
-
Blz. 308
Realiseren projecten uit het Meerjarenprogramma (MPS).
-
Blz. 309
Herontwikkeling De Hoven II.
-
Blz. 310
Bepalen koers gebiedsvisie Florabuurt voor (zorg)woningen.
-
Blz. 311
Uitwerken gebiedsvisie Florabuurt, Schollevaar, entreegebied Capelle.
-
Blz. 312
TV8.3 Gevarieerde en evenwichtige woningvoorraad.
-
Blz. 313
Bij nieuwbouw zoeken naar een toevoeging die bijdraagt aan een gevarieerde woningvoorraad.
-
Blz. 314
TV8.3 Via woonruimtebemiddeling bijdragen van verbetering leefbaarheid.
-
Blz. 315
Tussentijds evalueren woonruimtebemiddeling.
-
Blz. 316
TV8.3 Realiseren van de taakstelling huisvesting statushouders.
-
Blz. 317
Beschikbaar krijgen voldoende woningen taakstelling huisvesting statushouders.
-
Blz. 318
Landelijke indicatoren
-
Blz. 319
Capelse indicatoren
-
Blz. 320
Kaderstellende beleidsnota's
-
Blz. 321
Verbonden partijen
-
Blz. 322
Ontwikkelingen
-
Blz. 323
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 324
Analyse verschil
-
Blz. 325
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 326
Structurele mutaties reserves
-
Blz. 327
Grafiek lasten en baten
-
Blz. 328
Financiële verantwoording
-
Blz. 329
Inleiding
-
Blz. 330
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 331
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 332
Grafische weergave van lasten per programma in % van het totaal
-
Blz. 333
Grafische weergave van baten per programma in % van het totaal
-
Blz. 334
Post Onvoorzien
-
Blz. 335
EMU-saldo
-
Blz. 336
Kasstroomoverzicht
-
Blz. 337
Rekeningresultaat
-
Blz. 338
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 339
Toelichting op overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 340
Structurele mutaties reserves
-
Blz. 341
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 342
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 343
Raadsbesluit
-
Blz. 344
Raadsbesluit
-
Blz. 345
Amendementen en moties
-
Blz. 346
Amendementen
-
Blz. 347
Moties
-
Blz. 348
Paragrafen
-
Blz. 349
Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 350
Weerstandsvermogen en weerstandscapaciteit
-
Blz. 351
Definitie weerstandsvermogen
-
Blz. 352
Beleid voor weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 353
Berekening benodigde weerstandscapaciteit (=risico's)
-
Blz. 354
Benodigde weerstandscapaciteit
-
Blz. 355
Bepaling beschikbare weerstandscapaciteit en weerstandsratio
-
Blz. 356
Conclusie
-
Blz. 357
Financiële kengetallen
-
Blz. 358
Algemene risico's
-
Blz. 359
1. Algemene uitkering Gemeentefonds
-
Blz. 360
2. Fiscaliteiten
-
Blz. 361
3. Dividenden
-
Blz. 362
4. Verleende garanties voor instellingen
-
Blz. 363
5. Oplopende rentelasten
-
Blz. 364
6. Niet of onvoldoende geraamde vervangingsinvesteringen
-
Blz. 365
7. Positie waarborgfonds sociale woningbouw (WSW)
-
Blz. 366
Risico's sociaal domein
-
Blz. 367
8. Participatiewet
-
Blz. 368
9. Jeugdhulp
-
Blz. 369
10. Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
-
Blz. 370
11. Uitspraak Centrale Raad van Beroep voor Huishoudelijke ondersteuning (Wmo)
-
Blz. 371
12. Openeinderegelingen voor inkomensondersteunende regelingen
-
Blz. 372
Overige risico's
-
Blz. 373
13. Onderwijshuisvesting voortgezet bijzonder onderwijs
-
Blz. 374
14. Daling en stijging leerlingen onderwijshuisvesting
-
Blz. 375
15. Nieuwbouw voortvloeiende uit Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs
-
Blz. 376
16. Overschrijding budget door hogere aanneemsom
-
Blz. 377
17. Grondexploitaties
-
Blz. 378
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 379
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 380
Inleiding
-
Blz. 381
Openbare ruimte
-
Blz. 382
Openbare ruimte
-
Blz. 383
Wegen
-
Blz. 384
Riolering en grondwater
-
Blz. 385
Water
-
Blz. 386
Openbaar groen en speelplaatsen
-
Blz. 387
Openbare verlichting
-
Blz. 388
Kunstwerken
-
Blz. 389
Verkeersvoorzieningen
-
Blz. 390
Beeldende kunstwerken
-
Blz. 391
Reiniging
-
Blz. 392
Gemeentelijk vastgoed
-
Blz. 393
Gemeentelijk vastgoed
-
Blz. 394
Vastgoed in cijfers
-
Blz. 395
Totale oppervlakte gemeentelijk vastgoed
-
Blz. 396
Waarde vastgoed
-
Blz. 397
Lasten vastgoed
-
Blz. 398
Leegstand in gemeentelijk vastgoed
-
Blz. 399
Ontwikkelingen
-
Blz. 400
Overzicht kapitaalgoederen
-
Blz. 401
Overzicht kapitaalgoederen
-
Blz. 402
Paragraaf Financiering
-
Blz. 403
Bestuurlijke duiding
-
Blz. 404
Beleid van financiering
-
Blz. 405
Bepaling financieringsbehoefte
-
Blz. 406
Leningenportefeuille
-
Blz. 407
Renteontwikkeling in het jaar
-
Blz. 408
Risicobeheer
-
Blz. 409
Berekening renterisiconorm
-
Blz. 410
Kasgeldlimiet
-
Blz. 411
Schatkistbankieren
-
Blz. 412
Schema rentetoerekening jaarrekening
-
Blz. 413
Gewaarborgde geldleningen (garantstellingen)
-
Blz. 414
Ontwikkelingen in het jaar
-
Blz. 415
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 416
Inleiding
-
Blz. 417
Organigram
-
Blz. 418
Organisatiestructuur
-
Blz. 419
Missie en Dienstverleningsconcept
-
Blz. 420
Digitale volwassenheid
-
Blz. 421
Responsieve organisatie
-
Blz. 422
Flexibele organisatie en GR IJsselgemeenten
-
Blz. 423
Specificatie kosten bedrijfsvoeringbudget 2019
-
Blz. 424
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 425
Samenvatting Verbonden partijen
-
Blz. 426
Algemene beleidskaders
-
Blz. 427
Financiën
-
Blz. 428
Gewenste bestuurlijke betrokkenheid
-
Blz. 429
Gemeenschappelijke regelingen
-
Blz. 430
Dienst Centraal Milieubeheer Rijnmond (DCMR)
-
Blz. 431
Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (VRR)
-
Blz. 432
Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH)
-
Blz. 433
Gemeentelijke Gezondheidsdienst Rotterdam-Rijnmond (GGD)
-
Blz. 434
Werkvoorzieningschap Promen
-
Blz. 435
Recreatieschap Hitland
-
Blz. 436
Gemeenschappelijke Regeling IJsselgemeenten
-
Blz. 437
Gemeenschappelijke Regeling Jeugdhulp Rijnmond
-
Blz. 438
Vennootschappen en coöperaties
-
Blz. 439
Eneco Holding N.V.
-
Blz. 440
Stedin N.V.
-
Blz. 441
Evides N.V.
-
Blz. 442
Bank Nederlandse Gemeenten N.V.
-
Blz. 443
Dataland B.V.
-
Blz. 444
Irado N.V.
-
Blz. 445
Isala Theater B.V.
-
Blz. 446
Rijksmonument Dorpsstraat 164 te Capelle aan den IJssel B.V.
-
Blz. 447
Sportief Capelle B.V.
-
Blz. 448
Stichtingen en verenigingen
-
Blz. 449
Stichting Capelle Werkt
-
Blz. 450
Stichting Centrum voor Jeugd en Gezin Capelle aan den IJssel (CJG)
-
Blz. 451
Stichting Welzijn Capelle
-
Blz. 452
Overige gerelateerde partijen
-
Blz. 453
Stichting BLICK op onderwijs (Boeiend Leren in Capelle en Krimpen)
-
Blz. 454
Stichting Begraafplaats, Crematorium en Uitvaartcentrum Schollevaar
-
Blz. 455
Stichting tot Exploitatie van de Capelse Golfbaan
-
Blz. 456
Stichting IJsselland Ziekenhuis
-
Blz. 457
Stichting Zorgbeheer de Zellingen – Verpleeghuis Rijckehove
-
Blz. 458
Stichting Havensteder
-
Blz. 459
Stichting Vestia
-
Blz. 460
Stichting Woonzorg Nederland
-
Blz. 461
Stichting Bibliotheek aan den IJssel
-
Blz. 462
Stichting Beheer en Exploitatie Kinderboerderij Klaverweide
-
Blz. 463
Stichting Kunstzinnige Vorming Rotterdam (SKVR)
-
Blz. 464
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 465
Visie op grondbeleid in relatie tot de doelstellingen in de programmabegroting
-
Blz. 466
Beleid
-
Blz. 467
Meerjarenperspectief Grondexploitaties (MPG)
-
Blz. 468
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 469
Prognose resultaten grondexploitaties
-
Blz. 470
Tabel geprognosticeerde en gerealiseerde boekwaarde ultimo jaar
-
Blz. 471
Winstneming
-
Blz. 472
Beleidsuitgangspunt reserve in relatie tot risico's van grondzaken
-
Blz. 473
Voorziening verliesgevende projecten
-
Blz. 474
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 475
Inleiding
-
Blz. 476
Uitgangspunten tarievenbeleid
-
Blz. 477
Wet waardering onroerende zaken (WOZ)
-
Blz. 478
Taakveld 0.61 en 0.62 Onroerendezaakbelastingen (woningen, niet-woningen)
-
Blz. 479
Prijsindex versus macronorm
-
Blz. 480
Tarieven OZB
-
Blz. 481
Taakveld 0.64 Hondenbelasting
-
Blz. 482
Taakveld 3.1 Bedrijveninvesteringszones (BIZ-bijdrage)
-
Blz. 483
Taakveld 3.3 Marktgeld
-
Blz. 484
Taakveld 3.4 Logiesbelasting
-
Blz. 485
Taakveld 6.3 Kwijtscheldingen
-
Blz. 486
Taakveld 7.2 Rioolheffing
-
Blz. 487
Taakveld 7.3 Afvalstoffenheffing
-
Blz. 488
Leges
-
Blz. 489
Baten en lasten belangrijkste belastingen/heffingen (* € 1.000)
-
Blz. 490
Begrote en gerealiseerde lasten
-
Blz. 491
Belastingdruk over de jaren
-
Blz. 492
Lokale lastendruk in relatie tot andere gemeenten
-
Blz. 493
Berekening overhead
-
Blz. 494
Paragraaf Interbestuurlijk toezicht
-
Blz. 495
Inleiding
-
Blz. 496
Domein Financiën
-
Blz. 497
Domein Ruimtelijke ordening
-
Blz. 498
Domein Omgevingsrecht
-
Blz. 499
Domein Monumentenzorg
-
Blz. 500
Domein Archief- en informatiebeheer
-
Blz. 501
Domein Huisvesting vergunningshouders
-
Blz. 502
Jaarrekening
-
Blz. 503
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 504
Inleiding
-
Blz. 505
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 506
Balans
-
Blz. 507
Vaste activa
-
Blz. 508
Immateriële vaste activa
-
Blz. 509
Materiële vaste activa
-
Blz. 510
Financiële vaste activa
-
Blz. 511
Vlottende activa
-
Blz. 512
Voorraden
-
Blz. 513
Uitzettingen met een rentetypische kooptijd korter dan 1 jaar
-
Blz. 514
Liquide middelen en overlopende activa
-
Blz. 515
Vaste passiva
-
Blz. 516
Voorzieningen
-
Blz. 517
Vaste schulden
-
Blz. 518
Vlottende passiva
-
Blz. 519
Borg- en garantstellingen
-
Blz. 520
Balans per 31 december 2019
-
Blz. 521
Balans
-
Blz. 522
Actiefzijde balans
-
Blz. 523
Passiefzijde balans
-
Blz. 524
Vaste activa
-
Blz. 525
Materiële vaste activa
-
Blz. 526
2a. Investeringen met een economisch nut
-
Blz. 527
2a. Belangrijkste investeringen met een economisch nut
-
Blz. 528
2b. Investeringen met een economisch nut, waarvoor ter bestrijding van kosten een heffing kan worden geheven
-
Blz. 529
2b. Belangrijkste investeringen met een economisch nut, waarvoor ter bestrijding van kosten een heffing kan worden geheven,
-
Blz. 530
3. Investeringen in de openbare ruimte met een maatschappelijk nut
-
Blz. 531
3. Belangrijkste investeringen in de openbare ruimte met maatschappelijk nut
-
Blz. 532
Financiële vaste activa
-
Blz. 533
Verloop van de financiële vaste activa
-
Blz. 534
1. Kapitaalverstrekkingen
-
Blz. 535
2. Overige langlopende leningen
-
Blz. 536
Vlottende activa
-
Blz. 537
Voorraden
-
Blz. 538
Bouwgronden in exploitatie
-
Blz. 539
Geraamd resultaat Bouwgronden in exploitatie
-
Blz. 540
Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 541
Liquide middelen
-
Blz. 542
Overlopende activa
-
Blz. 543
Verloopoverzicht Van Europese en Nederlandse overheidslichamen ontvangen voorschotbedragen die ontstaan door voorfinanciering op uitkeringen met een specifiek bestedingsdoel
-
Blz. 544
Nog te ontvangen en vooruitbetaalde bedragen
-
Blz. 545
Vaste passiva
-
Blz. 546
Eigen vermogen
-
Blz. 547
Verloopoverzicht reserves
-
Blz. 548
Toelichting op de reserves
-
Blz. 549
Algemene reserve minimum niveau 10 miljoen
-
Blz. 550
Algemene reserve
-
Blz. 551
Egalisatiereserve bedrijfsvoering
-
Blz. 552
Reserve eenmalige uitgaven
-
Blz. 553
Reserve sociaal noodfonds
-
Blz. 554
Reserve herstructurering actief grondbeleid
-
Blz. 555
Reserve sociaal domein
-
Blz. 556
Reserve rekenkamer
-
Blz. 557
Reserve Denk en Doe Mee!-fonds
-
Blz. 558
Reserve openbare ruimte c.s.
-
Blz. 559
Voorzieningen
-
Blz. 560
Verloopoverzicht voorzieningen
-
Blz. 561
Voorziening onderhoud
-
Blz. 562
Voorziening nog uit te voeren werken bouwgrondexploitaties
-
Blz. 563
Voorziening verliesgevende complexen
-
Blz. 564
Voorziening algemene pensioenwet politieke ambtsdragers (APPA)
-
Blz. 565
Voorziening rioolrechten middelen derden
-
Blz. 566
Voorziening afvalstoffenheffing middelen derden
-
Blz. 567
Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
-
Blz. 568
Verloop vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
-
Blz. 569
Vlottende passiva
-
Blz. 570
Netto vlottende schulden met een rentetypische looptijd van korter dan één jaar
-
Blz. 571
Overlopende passiva
-
Blz. 572
Van Europese en Nederlandse overheidslichamen ontvangen voorschotbedragen voor uitkeringen met een specifiek bestedingsdoel die dienen ter dekking van lasten van volgende begrotingsjaren
-
Blz. 573
Niet uit de balans blijkende verplichtingen en rechten
-
Blz. 574
Niet uit de balans blijkende verplichtingen en rechten
-
Blz. 575
Staat van gewaarborgde geldleningen en andere garantieverplichtingen
-
Blz. 576
Gewaarborgde geldleningen Gewaarborgde geldleningen en andere garantieverplichtingen waarbij de gemeente borg is per 31 december 2019
-
Blz. 577
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 578
Overzicht baten, lasten en saldi 2019
-
Blz. 579
Programma 0 - Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 580
Programma 1 - Integrale veiligheid en openbare orde
-
Blz. 581
Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
-
Blz. 582
Programma 3 - Economie
-
Blz. 583
Programma 4 - Onderwijs
-
Blz. 584
Programma 5a - Vrije tijdsbesteding (Sport en cultuur)
-
Blz. 585
Programma 5b - Openbaar groen en (openlucht) recreatie
-
Blz. 586
Programma 6a - Sociale infrastructuur
-
Blz. 587
Programma 6b - Werk en inkomen (participatiewet)
-
Blz. 588
Programma 6c - Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo)
-
Blz. 589
Programma 6d - Jeugdhulp
-
Blz. 590
Programma 7 - Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 591
Programma 8 - Stadsontwikkeling
-
Blz. 592
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 593
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 594
Analyse van het verschil - Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 595
Kosten overhead
-
Blz. 596
Heffing vennootschapsbelasting
-
Blz. 597
Onvoorzien
-
Blz. 598
Overzicht van incidentele baten en lasten in de begroting en rekening
-
Blz. 599
Analyse begrotingsafwijkingen en begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 600
Soorten begrotingsafwijkingen
-
Blz. 601
Bepaling in Kadernota Rechtmatigheid
-
Blz. 602
Toelichting op overschrijding programma's
-
Blz. 603
Toelichting op de overschrijding kredieten (overschrijdingen)
-
Blz. 604
Informatie Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
-
Blz. 605
Verantwoordingsinformatie Single Information Single Audit (SiSa)
-
Blz. 606
SiSa bijlage verantwoordingsinformatie op grond van artikel 3 van de Regeling Informatieverstrekking sisa
-
Blz. 607
Overzicht van gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 608
Overzicht van gerealiseerde baten en lasten per taakveld (x € 1.000)
-
Blz. 609
Bijlagen
-
Blz. 610
Kredietenoverzicht
-
Blz. 611
Kredietenoverzicht
-
Blz. 612
Inkomende subsidies
-
Blz. 613
Inkomende subsidies
-
Blz. 614
Doelstellingen per taakveld
-
Blz. 615
Doelstellingen per taakveld
-
Blz. 616
Taakveldenrekening
-
Blz. 617
Algemene toelichting
-
Blz. 618
Algemene toelichting
-
Blz. 619
ABC van de Taakveldenrekening
-
Blz. 620
Programma 0
-
Blz. 621
Taakveld 0.1 Bestuur
-
Blz. 622
Algemene doelstelling
-
Blz. 623
Activiteiten
-
Blz. 624
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 625
Analyse taakveld
-
Blz. 626
Ontwikkelingen
-
Blz. 627
Taakveld 0.2 Burgerzaken
-
Blz. 628
Algemene doelstelling
-
Blz. 629
Activiteiten
-
Blz. 630
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 631
Analyse taakveld
-
Blz. 632
Ontwikkelingen
-
Blz. 633
Taakveld 0.3 Overige gebouwen en gronden
-
Blz. 634
Algemene doelstelling
-
Blz. 635
Activiteiten
-
Blz. 636
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 637
Analyse taakveld
-
Blz. 638
Ontwikkelingen
-
Blz. 639
Taakveld 0.4 Overhead
-
Blz. 640
Algemene doelstelling
-
Blz. 641
Activiteiten
-
Blz. 642
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 643
Analyse taakveld
-
Blz. 644
Ontwikkelingen
-
Blz. 645
Taakveld 0.5 Treasury
-
Blz. 646
Algemene doelstelling
-
Blz. 647
Activiteiten
-
Blz. 648
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 649
Analyse taakveld
-
Blz. 650
Ontwikkelingen
-
Blz. 651
Taakveld 0.61 OZB-woningen
-
Blz. 652
Algemene doelstelling
-
Blz. 653
Activiteiten
-
Blz. 654
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 655
Analyse taakveld
-
Blz. 656
Ontwikkelingen
-
Blz. 657
Taakveld 0.62 OZB-niet woningen
-
Blz. 658
Algemene doelstelling
-
Blz. 659
Activiteiten
-
Blz. 660
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 661
Analyse taakveld
-
Blz. 662
Ontwikkelingen
-
Blz. 663
Taakveld 0.64 Belastingen overig
-
Blz. 664
Algemene doelstelling
-
Blz. 665
Activiteiten
-
Blz. 666
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 667
Analyse taakveld
-
Blz. 668
Ontwikkelingen
-
Blz. 669
Taakveld 0.7 Algemene uitkering en overige uitkeringen Gemeentefonds
-
Blz. 670
Algemene doelstelling
-
Blz. 671
Activiteiten
-
Blz. 672
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 673
Analyse taakveld
-
Blz. 674
Ontwikkelingen
-
Blz. 675
Taakveld 0.8 Overige baten en lasten
-
Blz. 676
Algemene doelstelling
-
Blz. 677
Activiteiten
-
Blz. 678
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 679
Analyse taakveld
-
Blz. 680
Ontwikkelingen
-
Blz. 681
Taakveld 0.9 Vennootschapsbelasting
-
Blz. 682
Algemene doelstelling
-
Blz. 683
Activiteiten
-
Blz. 684
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 685
Analyse taakveld
-
Blz. 686
Ontwikkelingen
-
Blz. 687
Taakveld 0.10 Mutaties reserves
-
Blz. 688
Algemene doelstelling
-
Blz. 689
Activiteiten
-
Blz. 690
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 691
Analyse taakveld
-
Blz. 692
Ontwikkelingen
-
Blz. 693
Taakveld 0.11 Resultaat van de rekening baten en lasten
-
Blz. 694
Algemene doelstelling
-
Blz. 695
Activiteiten
-
Blz. 696
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 697
Analyse taakveld
-
Blz. 698
Ontwikkelingen
-
Blz. 699
Programma 1
-
Blz. 700
Taakveld 1.1 Crisisbeheersing en Brandweer
-
Blz. 701
Algemene doelstelling
-
Blz. 702
Activiteiten
-
Blz. 703
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 704
Analyse taakveld
-
Blz. 705
Ontwikkelingen
-
Blz. 706
Taakveld 1.2 Openbare orde en Veiligheid
-
Blz. 707
Algemene doelstelling
-
Blz. 708
Activiteiten
-
Blz. 709
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 710
Analyse taakveld
-
Blz. 711
Ontwikkelingen
-
Blz. 712
Programma 2
-
Blz. 713
Taakveld 2.1 Verkeer en vervoer
-
Blz. 714
Algemene doelstelling
-
Blz. 715
Activiteiten
-
Blz. 716
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 717
Analyse taakveld
-
Blz. 718
Ontwikkelingen
-
Blz. 719
Taakveld 2.2 Parkeren
-
Blz. 720
Algemene doelstelling
-
Blz. 721
Activiteiten
-
Blz. 722
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 723
Analyse taakveld
-
Blz. 724
Ontwikkelingen
-
Blz. 725
Taakveld 2.5 Openbaar vervoer
-
Blz. 726
Algemene doelstelling
-
Blz. 727
Activiteiten
-
Blz. 728
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 729
Analyse taakveld
-
Blz. 730
Ontwikkelingen
-
Blz. 731
Programma 3
-
Blz. 732
Taakveld 3.1 Economische ontwikkeling
-
Blz. 733
Algemene doelstelling
-
Blz. 734
Activiteiten
-
Blz. 735
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 736
Analyse taakveld
-
Blz. 737
Ontwikkelingen
-
Blz. 738
Taakveld 3.2 Fysieke bedrijfsinfrastructuur
-
Blz. 739
Algemene doelstelling
-
Blz. 740
Activiteiten
-
Blz. 741
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 742
Analyse taakveld
-
Blz. 743
Ontwikkelingen
-
Blz. 744
Taakveld 3.3 Bedrijfsloket en - regelingen
-
Blz. 745
Algemene doelstelling
-
Blz. 746
Activiteiten
-
Blz. 747
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 748
Analyse taakveld
-
Blz. 749
Ontwikkelingen
-
Blz. 750
Taakveld 3.4 Economische promotie
-
Blz. 751
Algemene doelstelling
-
Blz. 752
Activiteiten
-
Blz. 753
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 754
Analyse taakveld
-
Blz. 755
Ontwikkelingen
-
Blz. 756
Programma 4
-
Blz. 757
Taakveld 4.2 Onderwijshuisvesting
-
Blz. 758
Algemene doelstelling
-
Blz. 759
Activiteiten
-
Blz. 760
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 761
Analyse taakveld
-
Blz. 762
Ontwikkelingen
-
Blz. 763
Taakveld 4.3 Onderwijsbeleid en leerlingenzaken
-
Blz. 764
Algemene doelstelling
-
Blz. 765
Activiteiten
-
Blz. 766
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 767
Analyse taakveld
-
Blz. 768
Ontwikkelingen
-
Blz. 769
Programma 5A
-
Blz. 770
Taakveld 5.1 Sportbeleid en activering
-
Blz. 771
Algemene doelstelling
-
Blz. 772
Activiteiten
-
Blz. 773
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 774
Analyse taakveld
-
Blz. 775
Ontwikkelingen
-
Blz. 776
Taakveld 5.2 Sportaccommodaties
-
Blz. 777
Algemene doelstelling
-
Blz. 778
Activiteiten
-
Blz. 779
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 780
Analyse taakveld
-
Blz. 781
Ontwikkelingen
-
Blz. 782
Taakveld 5.3 Cultuurpresentatie, cultuurproductie en cultuurparticipatie
-
Blz. 783
Algemene doelstelling
-
Blz. 784
Activiteiten
-
Blz. 785
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 786
Analyse taakveld
-
Blz. 787
Ontwikkelingen
-
Blz. 788
Taakveld 5.4 Musea
-
Blz. 789
Algemene doelstelling
-
Blz. 790
Activiteiten
-
Blz. 791
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 792
Analyse taakveld
-
Blz. 793
Ontwikkelingen
-
Blz. 794
Taakveld 5.5 Cultureel erfgoed
-
Blz. 795
Algemene doelstelling
-
Blz. 796
Activiteiten
-
Blz. 797
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 798
Analyse taakveld
-
Blz. 799
Ontwikkelingen
-
Blz. 800
Taakveld 5.6 Media
-
Blz. 801
Algemene doelstelling
-
Blz. 802
Activiteiten
-
Blz. 803
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 804
Analyse taakveld
-
Blz. 805
Ontwikkelingen
-
Blz. 806
Programma 5B
-
Blz. 807
Taakveld 5.7 Openbaar groen en (openlucht) recreatie
-
Blz. 808
Algemene doelstelling
-
Blz. 809
Activiteiten
-
Blz. 810
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 811
Analyse taakveld
-
Blz. 812
Ontwikkelingen
-
Blz. 813
Programma 6A
-
Blz. 814
Taakveld 6.1 Samenkracht en burgerparticipatie
-
Blz. 815
Algemene doelstelling
-
Blz. 816
Activiteiten
-
Blz. 817
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 818
Analyse taakveld
-
Blz. 819
Ontwikkelingen
-
Blz. 820
Taakveld 6.2 Wijkteams
-
Blz. 821
Algemene doelstelling
-
Blz. 822
Activiteiten
-
Blz. 823
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 824
Analyse taakveld
-
Blz. 825
Ontwikkelingen
-
Blz. 826
Programma 6B
-
Blz. 827
Taakveld 6.3 Inkomensregelingen
-
Blz. 828
Algemene doelstelling
-
Blz. 829
Activiteiten
-
Blz. 830
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 831
Analyse taakveld
-
Blz. 832
Ontwikkelingen
-
Blz. 833
Taakveld 6.4 Begeleide participatie
-
Blz. 834
Algemene doelstelling
-
Blz. 835
Activiteiten
-
Blz. 836
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 837
Analyse taakveld
-
Blz. 838
Ontwikkelingen
-
Blz. 839
Taakveld 6.5 Arbeidsparticipatie
-
Blz. 840
Algemene doelstelling
-
Blz. 841
Activiteiten
-
Blz. 842
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 843
Analyse taakveld
-
Blz. 844
Ontwikkelingen
-
Blz. 845
Programma 6C
-
Blz. 846
Taakveld 6.6 Maatwerkvoorzieningen (Wmo)
-
Blz. 847
Algemene doelstelling
-
Blz. 848
Activiteiten
-
Blz. 849
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 850
Analyse taakveld
-
Blz. 851
Ontwikkelingen
-
Blz. 852
Taakveld 6.71 Maatwerkdienstverlening 18+
-
Blz. 853
Algemene doelstelling
-
Blz. 854
Activiteiten
-
Blz. 855
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 856
Analyse taakveld
-
Blz. 857
Ontwikkelingen
-
Blz. 858
Programma 6D
-
Blz. 859
Taakveld 6.72 Maatwerkdienstverlening 18-
-
Blz. 860
Algemene doelstelling
-
Blz. 861
Activiteiten
-
Blz. 862
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 863
Analyse taakveld
-
Blz. 864
Ontwikkelingen
-
Blz. 865
Taakveld 6.82 Geëscaleerde zorg 18-
-
Blz. 866
Algemene doelstelling
-
Blz. 867
Activiteiten
-
Blz. 868
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 869
Analyse taakveld
-
Blz. 870
Ontwikkelingen
-
Blz. 871
Programma 7
-
Blz. 872
Taakveld 7.1 Volksgezondheid
-
Blz. 873
Algemene doelstelling
-
Blz. 874
Activiteiten
-
Blz. 875
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 876
Analyse taakveld
-
Blz. 877
Ontwikkelingen
-
Blz. 878
Taakveld 7.2 Riolering
-
Blz. 879
Algemene doelstelling
-
Blz. 880
Activiteiten
-
Blz. 881
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 882
Analyse taakveld
-
Blz. 883
Ontwikkelingen
-
Blz. 884
Taakveld 7.3 Afval
-
Blz. 885
Algemene doelstelling
-
Blz. 886
Activiteiten
-
Blz. 887
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 888
Analyse taakveld
-
Blz. 889
Ontwikkelingen
-
Blz. 890
Taakveld 7.4 Milieubeheer
-
Blz. 891
Algemene doelstelling
-
Blz. 892
Activiteiten
-
Blz. 893
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 894
Analyse taakveld
-
Blz. 895
Ontwikkelingen
-
Blz. 896
Taakveld 7.5 Begraafplaatsen en crematoria
-
Blz. 897
Algemene doelstelling
-
Blz. 898
Activiteiten
-
Blz. 899
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 900
Analyse taakveld
-
Blz. 901
Ontwikkelingen
-
Blz. 902
Programma 8
-
Blz. 903
Taakveld 8.1 Ruimtelijke ordening
-
Blz. 904
Algemene doelstelling
-
Blz. 905
Activiteiten
-
Blz. 906
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 907
Analyse taakveld
-
Blz. 908
Ontwikkelingen
-
Blz. 909
Taakveld 8.2 Grondexploitatie (niet-bedrijventerreinen)
-
Blz. 910
Algemene doelstelling
-
Blz. 911
Activiteiten
-
Blz. 912
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 913
Analyse taakveld
-
Blz. 914
Ontwikkelingen
-
Blz. 915
Taakveld 8.3 Wonen en bouwen
-
Blz. 916
Algemene doelstelling
-
Blz. 917
Activiteiten
-
Blz. 918
Hoeveelheidsgegevens
-
Blz. 919
Analyse taakveld
-
Blz. 920
Ontwikkelingen
-
Blz. 921
Financiële samenvatting per programma per taakveld
-
Blz. 922
Financiële samenvatting per programma per taakveld
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap