1. Blz. 1 Jaarstukken 2019
    1. Blz. 2 Jaarstukken 2019
    2. Blz. 3 Jaarverslag
      1. Blz. 4 Aanbiedingsbrief
        1. Blz. 5 Aanbiedingsbrief
      2. Blz. 6 Leeswijzer
        1. Blz. 7 Algemeen
        2. Blz. 8 Wat staat er in het jaarverslag?
        3. Blz. 9 Wat staat er in de paragrafen?
        4. Blz. 10 Wat staat er in de jaarrekening?
        5. Blz. 11 Wat staat er in de bijlagen?
        6. Blz. 12 Wat staat er in de taakveldenrekening?
      3. Blz. 13 Samenvatting
        1. Blz. 14 Inleiding
        2. Blz. 15 Beleidsinhoudelijke verantwoording 2019
        3. Blz. 16 Financiële verantwoording jaarstukken 2019
        4. Blz. 17 Verschillenverklaring Najaarsnota 2019 - Jaarrekening 2019
        5. Blz. 18 Financiële kengetallen
        6. Blz. 19 Weerstandsratio
        7. Blz. 20 Rechtmatigheid
      4. Blz. 21 Programma 0 Bestuur en ondersteuning
        1. Blz. 22 Missie
        2. Blz. 23 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 24 TV0.1 Investeren in relaties met andere overheden, (maatschappelijke) organisaties en partners en daarbij een krachtig eigen geluid laten horen.
            1. Blz. 25 Coalitieakkoord ''met het oog op morgen'' - uitbreiding GR IJsselgemeenten met alle bedrijfsvoering.
          2. Blz. 26 TV0.1 Informatie vergaren met betrekking tot beleidsonderdelen van Capellenaren.
            1. Blz. 27 Toolkit burgerparticipatie
        3. Blz. 28 Landelijke indicatoren
        4. Blz. 29 Capelse indicatoren
        5. Blz. 30 Kaderstellende beleidsnota's
        6. Blz. 31 Verbonden partijen
        7. Blz. 32 Ontwikkelingen
        8. Blz. 33 Wat heeft het gekost?
        9. Blz. 34 Analyse verschil
        10. Blz. 35 Overhead
        11. Blz. 36 Incidentele baten en lasten
        12. Blz. 37 Structurele mutaties reserves
        13. Blz. 38 Grafiek lasten en baten
      5. Blz. 39 Programma 1 Integrale veiligheid en openbare orde
        1. Blz. 40 Missie
        2. Blz. 41 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 42 TV1.1 Versterken van brandpreventie.
            1. Blz. 43 Pilot Wijkbrandweerfunctionaris.
            2. Blz. 44 Actualiseren Beleidsregel brandveilig ontvluchten gebouwen.
            3. Blz. 45 Opstellen Actieplan brandveiligheid voor hoge gebouwen.
          2. Blz. 46 TV1.2 Stimuleren van Capellenaren (inwoners en ondernemers) om mee te werken aan een veilig Capelle.
            1. Blz. 47 Ondersteunen (burger)initiatieven op het gebied van buurtpreventieapps, buurtpreventieteams en burgernet.
            2. Blz. 48 Ondersteunen en faciliteren Politiekids trajecten op basisscholen.
            3. Blz. 49 Ondersteunen samenwerkingsverbanden voor een veilig ondernemingsklimaat.
            4. Blz. 50 Introduceren app voor slachtoffers straatintimidatie en terreur.
          3. Blz. 51 TV1.2 Vergroten van de veiligheid in buurten en wijken en het versterken van de synergie tussen de ingezette middelen op veiligheidsgebied.
            1. Blz. 52 Inzetten van stadsmariniers om veiligheid- en leefbaarheidsproblemen in kwetsbare buurten aan te pakken.
            2. Blz. 53 Verder uitwerken aanbeveling Rekenkamer duiding veiligheidsbeleving.
            3. Blz. 54 Opstellen wijkveiligheidsplan voor elke wijk.
            4. Blz. 55 Zo nodig meer cameratoezicht in openbare ruimte.
          4. Blz. 56 TV1.2 Bestrijden van (georganiseerde) criminaliteit en ondermijning van de rechtstaat.
            1. Blz. 57 Aanpassen beleid tegen ondermijning.
          5. Blz. 58 TV1.2 Aanpakken van overlastgevende en criminele Capellenaren.
            1. Blz. 59 Ondersteunen project Pak je Kans en taakstraffen door bureau Halt.
            2. Blz. 60 Uitvoeren persoonsgerichte aanpakken voor HIT-ers, veelplegers, etc.
            3. Blz. 61 Uitvoeren regionaal convenant woonoverlast en aanpak woonoverlast.
            4. Blz. 62 Uitvoeren aanpak nazorg ex-gedetineerden.
        3. Blz. 63 Landelijke indicatoren
        4. Blz. 64 Capelse indicatoren
        5. Blz. 65 Kaderstellende beleidsnota's
        6. Blz. 66 Verbonden partijen
        7. Blz. 67 Ontwikkelingen
        8. Blz. 68 Wat heeft het gekost?
        9. Blz. 69 Analyse verschil
        10. Blz. 70 Incidentele baten en lasten
        11. Blz. 71 Structurele mutaties reserves
        12. Blz. 72 Grafiek lasten en baten
      6. Blz. 73 Programma 2 Verkeer, vervoer en waterstaat
        1. Blz. 74 Missie
        2. Blz. 75 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 76 TV2.1 Vergroten van de verkeersveiligheid.
            1. Blz. 77 Samenwerken met scholen aan fietsexamens en schoolzones.
          2. Blz. 78 TV2.1 Verbeteren verkeersveiligheid 50 km/uur-wegen Schollevaar.
            1. Blz. 79 Middengeleider Burgemeester van Beresteijnlaan.
            2. Blz. 80 Rotonde Burgemeester van Beresteijnlaan-Operalaan.
            3. Blz. 81 Uitritconstructie Burgemeester Bakkerlaan-Spoorlaan.
            4. Blz. 82 Aanpassen oversteken Kapellekensbaan-Vlinderbaan.
          3. Blz. 83 TV2.1 Verbeteren van mobiliteit, leefbaarheid en verkeersveiligheid.
            1. Blz. 84 Opstellen nieuw Gemeentelijk Mobiliteitsplan (GMP).
            2. Blz. 85 Realiseren Vervoersknooppunt Rivium.
            3. Blz. 86 Verlengen pilot nachtmetro.
            4. Blz. 87 Waterbusverbinding Gouda-Rotterdam.
          4. Blz. 88 TV2.1 Voldoende en gratis parkeervoorzieningen.
            1. Blz. 89 Uitvoeren Onderdeel ''parkeren in het Stadshart''.
            2. Blz. 90 Uitvoeren parkeerscan in Fascinatio.
          5. Blz. 91 TV2.5 Verbeteren interwijkverbindingen per openbaar vervoer, inclusief IJssellandziekenhuis.
            1. Blz. 92 Invoeren lokaal busvervoer via inzetten buurtbus.
        3. Blz. 93 Landelijke indicatoren
        4. Blz. 94 Capelse indicatoren
        5. Blz. 95 Kaderstellende nota's
        6. Blz. 96 Verbonden partijen
        7. Blz. 97 Ontwikkelingen
        8. Blz. 98 Wat heeft het gekost?
        9. Blz. 99 Analyse verschil
        10. Blz. 100 Incidentele baten en lasten
        11. Blz. 101 Structurele mutaties reserves
        12. Blz. 102 Grafiek lasten en baten
      7. Blz. 103 Programma 3 Economie
        1. Blz. 104 Missie
        2. Blz. 105 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 106 TV3.1 Versterken van de positie van Capelle aan den IJssel als economische motor, door de groei van de economie en de werkgelegenheid.
            1. Blz. 107 Opstellen Economische Agenda 2019-2023.
          2. Blz. 108 TV3.1 Revitaliseren van kantoor- en bedrijfslocaties.
            1. Blz. 109 Transformeren leegstaande gebouwen met behoud van bedrijvigheid.
            2. Blz. 110 Uitvoeren BIZ-plannen.
            3. Blz. 111 Opstellen leidraad Visie Hoofdweggebied.
            4. Blz. 112 Uitvoeren actieagenda Het Nieuwe Rivium.
            5. Blz. 113 Deelnemen KVO-trajecten winkelcentra en bedrijvenlocaties.
            6. Blz. 114 Transformeren naar een duurzame economie.
          3. Blz. 115 TV3.1 Voortzetten van de goede relatie met ondernemers.
            1. Blz. 116 Optimaal uitvoeren accountmanagementplan.
            2. Blz. 117 Deelnemen aan verkiezing ''MKB-vriendelijkste'' gemeente van NL.
            3. Blz. 118 Intensiveren samenwerken MKB Rotterdam.
            4. Blz. 119 Faciliteren nieuwe ideeën voor bevordering economische samenwerking.
        3. Blz. 120 Landelijke indicatoren
        4. Blz. 121 Capelse indicatoren
        5. Blz. 122 Kaderstellende beleidsnota's
        6. Blz. 123 Verbonden partijen
        7. Blz. 124 Ontwikkelingen
        8. Blz. 125 Wat heeft het gekost?
        9. Blz. 126 Analyse verschil
        10. Blz. 127 Incidentele baten en lasten
        11. Blz. 128 Structurele mutaties reserves
        12. Blz. 129 Grafiek lasten en baten
      8. Blz. 130 Programma 4 Onderwijs
        1. Blz. 131 Missie
        2. Blz. 132 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 133 TV4.2 Het binnen het kader van de wettelijke regelingen voorzien in de huisvesting van scholen voor openbaar en bijzonder onderwijs.
            1. Blz. 134 Uitvoeren Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs.
          2. Blz. 135 TV4.3 Het voorkomen en bestrijden van educatieve achterstanden en sociaal-emotionele problemen bij (jonge) kinderen.
            1. Blz. 136 Herijken gemeentelijk onderwijsachterstandsbeleid.
            2. Blz. 137 Subsidiëren VVE aanbod en activiteiten ter bevordering van taal- en sociaal-emotionele ontwikkeling.
          3. Blz. 138 TV4.3 Het stimuleren van schooldeelname (leerplicht en voorkomen voortijdig schoolverlaten).
            1. Blz. 139 Startkwalificatie en verminderen schoolverlaten.
        3. Blz. 140 Landelijke indicatoren
        4. Blz. 141 Capelse indicatoren
        5. Blz. 142 Kaderstellende nota's
        6. Blz. 143 Verbonden partijen
        7. Blz. 144 Ontwikkelingen
        8. Blz. 145 Wat heeft het gekost?
        9. Blz. 146 Analyse verschil
        10. Blz. 147 Incidentele baten en lasten
        11. Blz. 148 Structurele mutaties reserves
        12. Blz. 149 Grafiek lasten en baten
      9. Blz. 150 Programma 5 Sport, cultuur en recreatie
        1. Blz. 151 Missie
        2. Blz. 152 Deelprogramma's en taakvelden
        3. Blz. 153 Deelprogramma 5A Vrijetijdsbesteding (Sport en cultuur)
          1. Blz. 154 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 155 TV5.1 Het verbeteren van gezondheid en welzijn Capellenaar met sport en bewegen.
              1. Blz. 156 Uitvoeren van sport- en beweegbeleid door Sportief Capelle.
            2. Blz. 157 TV5.3 Het vergroten van de levendigheid in de stad.
              1. Blz. 158 Verbreden evenementenaanbod in de stad.
            3. Blz. 159 TV5.3 Het bevorderen talentontwikkeling bij kinderen en jongeren.
              1. Blz. 160 Inzetten op cultuureducatie op scholen.
              2. Blz. 161 Subsidiëren van muziek- en theateronderwijs.
          2. Blz. 162 Landelijke indicatoren
          3. Blz. 163 Capelse indicatoren
          4. Blz. 164 Kaderstellende beleidsnota's
          5. Blz. 165 Verbonden partijen
          6. Blz. 166 Ontwikkelingen
          7. Blz. 167 Wat heeft het gekost?
          8. Blz. 168 Analyse verschil
          9. Blz. 169 Incidentele baten en lasten
          10. Blz. 170 Structurele mutaties reserves
          11. Blz. 171 Grafiek lasten en baten
        4. Blz. 172 Deelprogramma 5B Openbaar groen en (openlucht) recreatie
          1. Blz. 173 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 174 TV5.7 Zorg dragen voor natuurbescherming.
              1. Blz. 175 Evalueren Bomenbeleidsplan en Groene Kaart.
              2. Blz. 176 Uitvoeren projecten 'Kwaliteitsimpuls openbare ruimte'.
              3. Blz. 177 Uitvoering geven aan uitvoeringsprogramma Natuurkansenkaart.
            2. Blz. 178 TV5.7 Voortzetten versterken recreatieve functie van de IJssel.
              1. Blz. 179 Realiseren project Zandrak (horeca en inrichting park).
              2. Blz. 180 Opstellen visie ontwikkeling oevers Nieuwe Maas/Hollandsche IJssel.
              3. Blz. 181 Verkennen en ontwikkelen recreatieve mogelijkheden en natuur langs Hollandsche IJssel.
          2. Blz. 182 Landelijke indicatoren
          3. Blz. 183 Capelse indicatoren
          4. Blz. 184 Kaderstellende beleidsnota's
          5. Blz. 185 Verbonden partijen
          6. Blz. 186 Ontwikkelingen
          7. Blz. 187 Wat heeft het gekost?
          8. Blz. 188 Analyse verschil
          9. Blz. 189 Incidentele baten en lasten
          10. Blz. 190 Structurele mutaties reserves
          11. Blz. 191 Grafiek lasten en baten
      10. Blz. 192 Programma 6 Sociaal domein
        1. Blz. 193 Missie
        2. Blz. 194 Deelprogramma's en taakvelden
        3. Blz. 195 Deelprogramma 6A Sociale infrastructuur
          1. Blz. 196 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 197 TV6.1 Capellenaren en Capelse organisaties participeren en werken samen in de Capelse samenleving.
              1. Blz. 198 Zorgdragen voor een sociale basisinfrastructuur.
              2. Blz. 199 Waarderen en ondersteunen van mantelzorgers.
            2. Blz. 200 TV6.1 Kinderen groeien in Capelle gezond en veilig op.
              1. Blz. 201 Ondersteunen Capelse Jeugdraad en Kindercollege.
              2. Blz. 202 Uitbreiden concept de Vreedzame Wijk.
          2. Blz. 203 Landelijke indicatoren
          3. Blz. 204 Capelse indicatoren
          4. Blz. 205 Kaderstellende beleidsnota's
          5. Blz. 206 Verbonden partijen
          6. Blz. 207 Ontwikkelingen
          7. Blz. 208 Wat heeft het gekost?
          8. Blz. 209 Analyse verschil
          9. Blz. 210 Incidentele baten en lasten
          10. Blz. 211 Structurele mutaties reserves
          11. Blz. 212 Grafiek lasten en baten
        4. Blz. 213 Deelprogramma 6B Werk en Inkomen (Participatiewet)
          1. Blz. 214 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 215 TV6.3 Het voorzien in middelen van bestaan voor Capellenaren die daar tijdelijk niet in kunnen voorzien (inkomens- en bijstandsvoorzieningen).
              1. Blz. 216 Rechtmatig verstrekken van uitkeringen in het kader van de gebundelde uitkering (BUIG).
            2. Blz. 217 TV6.3 Inzetten op het bestrijden van armoede, waarbij de focus ligt op ouderen en kwetsbare gezinnen met kinderen.
              1. Blz. 218 Voorlichting over inkomensondersteunende regelingen aan de doelgroep en intermediaire organisaties intensiveren.
              2. Blz. 219 Stroomlijnen en vergemakkelijken aanvraagproces (de toegang) van de regelingen.
              3. Blz. 220 Verhogen bereik Jeugdfonds Sport & Cultuur.
            3. Blz. 221 TV6.3 Het terugdringen van het beroep op bewindvoeringstrajecten.
              1. Blz. 222 Onderzoek mogelijke aanpassingen huidige beleid en uitvoering ter vermindering van opleggen dure bewindvoeringstrajecten door de rechter.
            4. Blz. 223 TV6.5 Snelle inburgering van statushouders.
              1. Blz. 224 Voortzetting pilot Inburgering Nieuw Stijl.
            5. Blz. 225 TV6.5 Zoveel mogelijk Capellenaren aan het werk houden of krijgen.
              1. Blz. 226 Inzetten op maatregelen ondersteuning Capellenaren bij het vinden van werk.
          2. Blz. 227 Landelijke indicatoren
          3. Blz. 228 Capelse indicatoren
          4. Blz. 229 Kaderstellende nota's
          5. Blz. 230 Verbonden partijen
          6. Blz. 231 Ontwikkelingen
          7. Blz. 232 Wat heeft het gekost?
          8. Blz. 233 Analyse verschil
          9. Blz. 234 Incidentele baten en lasten
          10. Blz. 235 Structurele mutaties reserves
          11. Blz. 236 Grafiek lasten en baten
        5. Blz. 237 Deelprogramma 6C Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
          1. Blz. 238 Landelijke indicatoren
          2. Blz. 239 Capelse indicatoren
          3. Blz. 240 Kaderstellende beleidsnota's
          4. Blz. 241 Verbonden partijen
          5. Blz. 242 Ontwikkelingen
          6. Blz. 243 Wat heeft het gekost?
          7. Blz. 244 Analyse verschil
          8. Blz. 245 Incidentele baten en lasten
          9. Blz. 246 Structurele mutaties reserves
          10. Blz. 247 Grafiek lasten en baten
        6. Blz. 248 Deelprogramma 6D Jeugdhulp
          1. Blz. 249 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 250 TV6.72 Vroegtijdig inzetten van jeugdhulp in de eigen omgeving van jeugdigen en diens ouders.
              1. Blz. 251 Organiseren jeugdgezondheidszorg en jeugdhulp binnen Capelle en waar nodig regionale inkoop van specialistische hulp.
            2. Blz. 252 TV6.72 Bestrijden huiselijk geweld, ouderen- en kindermishandeling.
              1. Blz. 253 Stimuleren samenwerking om huiselijk geweld en kindermishandeling effectief aan te pakken.
          2. Blz. 254 Landelijke indicatoren
          3. Blz. 255 Capelse indicatoren
          4. Blz. 256 Kaderstellende beleidsnota's
          5. Blz. 257 Verbonden partijen
          6. Blz. 258 Ontwikkelingen
          7. Blz. 259 Wat heeft het gekost?
          8. Blz. 260 Analyse verschil
          9. Blz. 261 Incidentele baten en lasten
          10. Blz. 262 Structurele mutaties reserves
          11. Blz. 263 Grafiek lasten en baten
      11. Blz. 264 Programma 7 Volksgezondheid en milieu
        1. Blz. 265 Missie
        2. Blz. 266 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 267 TV7.3 Bestrijden van grote ergernissen zoals overlast hondenpoep, dumpen afval en afvaltoerisme.
            1. Blz. 268 Onderzoeken of een Snel schoon team haalbaar is.
          2. Blz. 269 TV7.4 Duurzamer Capelle.
            1. Blz. 270 Opstellen en uitvoeren Duurzaamheidsagenda 2019-2022.
            2. Blz. 271 Lokaal duurzaamheidsfonds ontwikkelen.
            3. Blz. 272 Uitvoeren Warmteplan Capelle.
            4. Blz. 273 Vaststellen Regionale Energiestrategie (RES).
          3. Blz. 274 TV7.4 17% duurzame energie opwekken en 5% energie besparen.
            1. Blz. 275 Start aanpak aardgasvrije wijk(en).
            2. Blz. 276 Maximale inzet op zonne-energie.
            3. Blz. 277 Vol inzetten op isolatie.
          4. Blz. 278 TV7.4 Droge voeten in een groene stad.
            1. Blz. 279 In beeld brengen knelpunten wateroverlast, hittestress, droogte en aanpak vaststellen.
            2. Blz. 280 Stimuleren vergroening.
          5. Blz. 281 TV7.4 Circulaire economie.
            1. Blz. 282 Voorbereiden lancering samenwerkingsplatform circulaire projecten.
            2. Blz. 283 Gemeente doet eerste circulaire inkoop.
          6. Blz. 284 TV7.4 Schone leefomgeving.
            1. Blz. 285 Uitvoeren gevelmaatregelen bij de saneringswoningen.
            2. Blz. 286 Uitvoeren Actieplan omgevingslawaai.
        3. Blz. 287 Landelijke indicatoren
        4. Blz. 288 Toelichting afval
        5. Blz. 289 Capelse indicatoren
        6. Blz. 290 Kaderstellende nota's
        7. Blz. 291 Verbonden partijen
        8. Blz. 292 Ontwikkelingen
        9. Blz. 293 Wat heeft het gekost?
        10. Blz. 294 Analyse verschil
        11. Blz. 295 Incidentele baten en lasten
        12. Blz. 296 Structurele mutaties reserves
        13. Blz. 297 Grafiek lasten en baten
      12. Blz. 298 Programma 8 Stadsontwikkeling
        1. Blz. 299 Missie
        2. Blz. 300 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 301 TV8.1 Geo data beschikbaar in 3D.
            1. Blz. 302 Experimenteren Geodata in 3D formaat.
          2. Blz. 303 TV8.1 Voorbereid zijn op de invoering van de Omgevingswet.
            1. Blz. 304 Opstellen Stadsvisie.
            2. Blz. 305 Uitvoeren pilot Florabuurt.
            3. Blz. 306 Uitvoeren plan van aanpak digitalisering Omgevingswet.
          3. Blz. 307 TV8.2 Realiseren van woningbouwontwikkelingen.
            1. Blz. 308 Realiseren projecten uit het Meerjarenprogramma (MPS).
            2. Blz. 309 Herontwikkeling De Hoven II.
            3. Blz. 310 Bepalen koers gebiedsvisie Florabuurt voor (zorg)woningen.
            4. Blz. 311 Uitwerken gebiedsvisie Florabuurt, Schollevaar, entreegebied Capelle.
          4. Blz. 312 TV8.3 Gevarieerde en evenwichtige woningvoorraad.
            1. Blz. 313 Bij nieuwbouw zoeken naar een toevoeging die bijdraagt aan een gevarieerde woningvoorraad.
          5. Blz. 314 TV8.3 Via woonruimtebemiddeling bijdragen van verbetering leefbaarheid.
            1. Blz. 315 Tussentijds evalueren woonruimtebemiddeling.
          6. Blz. 316 TV8.3 Realiseren van de taakstelling huisvesting statushouders.
            1. Blz. 317 Beschikbaar krijgen voldoende woningen taakstelling huisvesting statushouders.
        3. Blz. 318 Landelijke indicatoren
        4. Blz. 319 Capelse indicatoren
        5. Blz. 320 Kaderstellende beleidsnota's
        6. Blz. 321 Verbonden partijen
        7. Blz. 322 Ontwikkelingen
        8. Blz. 323 Wat heeft het gekost?
        9. Blz. 324 Analyse verschil
        10. Blz. 325 Incidentele baten en lasten
        11. Blz. 326 Structurele mutaties reserves
        12. Blz. 327 Grafiek lasten en baten
      13. Blz. 328 Financiële verantwoording
        1. Blz. 329 Inleiding
        2. Blz. 330 Overzicht van baten en lasten
        3. Blz. 331 Algemene dekkingsmiddelen
        4. Blz. 332 Grafische weergave van lasten per programma in % van het totaal
        5. Blz. 333 Grafische weergave van baten per programma in % van het totaal
        6. Blz. 334 Post Onvoorzien
        7. Blz. 335 EMU-saldo
        8. Blz. 336 Kasstroomoverzicht
        9. Blz. 337 Rekeningresultaat
        10. Blz. 338 Incidentele baten en lasten
        11. Blz. 339 Toelichting op overzicht incidentele baten en lasten
        12. Blz. 340 Structurele mutaties reserves
        13. Blz. 341 Reserves en voorzieningen
        14. Blz. 342 Vennootschapsbelasting
      14. Blz. 343 Raadsbesluit
        1. Blz. 344 Raadsbesluit
      15. Blz. 345 Amendementen en moties
        1. Blz. 346 Amendementen
        2. Blz. 347 Moties
    3. Blz. 348 Paragrafen
      1. Blz. 349 Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 350 Weerstandsvermogen en weerstandscapaciteit
          1. Blz. 351 Definitie weerstandsvermogen
          2. Blz. 352 Beleid voor weerstandsvermogen en risicobeheersing
          3. Blz. 353 Berekening benodigde weerstandscapaciteit (=risico's)
          4. Blz. 354 Benodigde weerstandscapaciteit
          5. Blz. 355 Bepaling beschikbare weerstandscapaciteit en weerstandsratio
          6. Blz. 356 Conclusie
          7. Blz. 357 Financiële kengetallen
        2. Blz. 358 Algemene risico's
          1. Blz. 359 1. Algemene uitkering Gemeentefonds
          2. Blz. 360 2. Fiscaliteiten
          3. Blz. 361 3. Dividenden
          4. Blz. 362 4. Verleende garanties voor instellingen
          5. Blz. 363 5. Oplopende rentelasten
          6. Blz. 364 6. Niet of onvoldoende geraamde vervangingsinvesteringen
          7. Blz. 365 7. Positie waarborgfonds sociale woningbouw (WSW)
        3. Blz. 366 Risico's sociaal domein
          1. Blz. 367 8. Participatiewet
          2. Blz. 368 9. Jeugdhulp
          3. Blz. 369 10. Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
          4. Blz. 370 11. Uitspraak Centrale Raad van Beroep voor Huishoudelijke ondersteuning (Wmo)
          5. Blz. 371 12. Openeinderegelingen voor inkomensondersteunende regelingen
        4. Blz. 372 Overige risico's
          1. Blz. 373 13. Onderwijshuisvesting voortgezet bijzonder onderwijs
          2. Blz. 374 14. Daling en stijging leerlingen onderwijshuisvesting
          3. Blz. 375 15. Nieuwbouw voortvloeiende uit Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs
          4. Blz. 376 16. Overschrijding budget door hogere aanneemsom
          5. Blz. 377 17. Grondexploitaties
      2. Blz. 378 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 379 Onderhoud kapitaalgoederen
          1. Blz. 380 Inleiding
        2. Blz. 381 Openbare ruimte
          1. Blz. 382 Openbare ruimte
          2. Blz. 383 Wegen
          3. Blz. 384 Riolering en grondwater
          4. Blz. 385 Water
          5. Blz. 386 Openbaar groen en speelplaatsen
          6. Blz. 387 Openbare verlichting
          7. Blz. 388 Kunstwerken
          8. Blz. 389 Verkeersvoorzieningen
          9. Blz. 390 Beeldende kunstwerken
          10. Blz. 391 Reiniging
        3. Blz. 392 Gemeentelijk vastgoed
          1. Blz. 393 Gemeentelijk vastgoed
          2. Blz. 394 Vastgoed in cijfers
          3. Blz. 395 Totale oppervlakte gemeentelijk vastgoed
          4. Blz. 396 Waarde vastgoed
          5. Blz. 397 Lasten vastgoed
          6. Blz. 398 Leegstand in gemeentelijk vastgoed
          7. Blz. 399 Ontwikkelingen
        4. Blz. 400 Overzicht kapitaalgoederen
          1. Blz. 401 Overzicht kapitaalgoederen
      3. Blz. 402 Paragraaf Financiering
        1. Blz. 403 Bestuurlijke duiding
        2. Blz. 404 Beleid van financiering
        3. Blz. 405 Bepaling financieringsbehoefte
        4. Blz. 406 Leningenportefeuille
        5. Blz. 407 Renteontwikkeling in het jaar
        6. Blz. 408 Risicobeheer
        7. Blz. 409 Berekening renterisiconorm
        8. Blz. 410 Kasgeldlimiet
        9. Blz. 411 Schatkistbankieren
        10. Blz. 412 Schema rentetoerekening jaarrekening
        11. Blz. 413 Gewaarborgde geldleningen (garantstellingen)
        12. Blz. 414 Ontwikkelingen in het jaar
      4. Blz. 415 Paragraaf Bedrijfsvoering
        1. Blz. 416 Inleiding
        2. Blz. 417 Organigram
        3. Blz. 418 Organisatiestructuur
        4. Blz. 419 Missie en Dienstverleningsconcept
        5. Blz. 420 Digitale volwassenheid
        6. Blz. 421 Responsieve organisatie
        7. Blz. 422 Flexibele organisatie en GR IJsselgemeenten
        8. Blz. 423 Specificatie kosten bedrijfsvoeringbudget 2019
      5. Blz. 424 Paragraaf Verbonden partijen
        1. Blz. 425 Samenvatting Verbonden partijen
          1. Blz. 426 Algemene beleidskaders
          2. Blz. 427 Financiën
          3. Blz. 428 Gewenste bestuurlijke betrokkenheid
        2. Blz. 429 Gemeenschappelijke regelingen
          1. Blz. 430 Dienst Centraal Milieubeheer Rijnmond (DCMR)
          2. Blz. 431 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (VRR)
          3. Blz. 432 Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH)
          4. Blz. 433 Gemeentelijke Gezondheidsdienst Rotterdam-Rijnmond (GGD)
          5. Blz. 434 Werkvoorzieningschap Promen
          6. Blz. 435 Recreatieschap Hitland
          7. Blz. 436 Gemeenschappelijke Regeling IJsselgemeenten
          8. Blz. 437 Gemeenschappelijke Regeling Jeugdhulp Rijnmond
        3. Blz. 438 Vennootschappen en coöperaties
          1. Blz. 439 Eneco Holding N.V.
          2. Blz. 440 Stedin N.V.
          3. Blz. 441 Evides N.V.
          4. Blz. 442 Bank Nederlandse Gemeenten N.V.
          5. Blz. 443 Dataland B.V.
          6. Blz. 444 Irado N.V.
          7. Blz. 445 Isala Theater B.V.
          8. Blz. 446 Rijksmonument Dorpsstraat 164 te Capelle aan den IJssel B.V.
          9. Blz. 447 Sportief Capelle B.V.
        4. Blz. 448 Stichtingen en verenigingen
          1. Blz. 449 Stichting Capelle Werkt
          2. Blz. 450 Stichting Centrum voor Jeugd en Gezin Capelle aan den IJssel (CJG)
          3. Blz. 451 Stichting Welzijn Capelle
        5. Blz. 452 Overige gerelateerde partijen
          1. Blz. 453 Stichting BLICK op onderwijs (Boeiend Leren in Capelle en Krimpen)
          2. Blz. 454 Stichting Begraafplaats, Crematorium en Uitvaartcentrum Schollevaar
          3. Blz. 455 Stichting tot Exploitatie van de Capelse Golfbaan
          4. Blz. 456 Stichting IJsselland Ziekenhuis
          5. Blz. 457 Stichting Zorgbeheer de Zellingen – Verpleeghuis Rijckehove
          6. Blz. 458 Stichting Havensteder
          7. Blz. 459 Stichting Vestia
          8. Blz. 460 Stichting Woonzorg Nederland
          9. Blz. 461 Stichting Bibliotheek aan den IJssel
          10. Blz. 462 Stichting Beheer en Exploitatie Kinderboerderij Klaverweide
          11. Blz. 463 Stichting Kunstzinnige Vorming Rotterdam (SKVR)
      6. Blz. 464 Paragraaf Grondbeleid
        1. Blz. 465 Visie op grondbeleid in relatie tot de doelstellingen in de programmabegroting
        2. Blz. 466 Beleid
        3. Blz. 467 Meerjarenperspectief Grondexploitaties (MPG)
        4. Blz. 468 Vennootschapsbelasting
        5. Blz. 469 Prognose resultaten grondexploitaties
        6. Blz. 470 Tabel geprognosticeerde en gerealiseerde boekwaarde ultimo jaar
        7. Blz. 471 Winstneming
        8. Blz. 472 Beleidsuitgangspunt reserve in relatie tot risico's van grondzaken
        9. Blz. 473 Voorziening verliesgevende projecten
      7. Blz. 474 Paragraaf Lokale heffingen
        1. Blz. 475 Inleiding
        2. Blz. 476 Uitgangspunten tarievenbeleid
        3. Blz. 477 Wet waardering onroerende zaken (WOZ)
        4. Blz. 478 Taakveld 0.61 en 0.62 Onroerendezaakbelastingen (woningen, niet-woningen)
        5. Blz. 479 Prijsindex versus macronorm
        6. Blz. 480 Tarieven OZB
        7. Blz. 481 Taakveld 0.64 Hondenbelasting
        8. Blz. 482 Taakveld 3.1 Bedrijveninvesteringszones (BIZ-bijdrage)
        9. Blz. 483 Taakveld 3.3 Marktgeld
        10. Blz. 484 Taakveld 3.4 Logiesbelasting
        11. Blz. 485 Taakveld 6.3 Kwijtscheldingen
        12. Blz. 486 Taakveld 7.2 Rioolheffing
        13. Blz. 487 Taakveld 7.3 Afvalstoffenheffing
        14. Blz. 488 Leges
        15. Blz. 489 Baten en lasten belangrijkste belastingen/heffingen (* € 1.000)
        16. Blz. 490 Begrote en gerealiseerde lasten
        17. Blz. 491 Belastingdruk over de jaren
        18. Blz. 492 Lokale lastendruk in relatie tot andere gemeenten
        19. Blz. 493 Berekening overhead
      8. Blz. 494 Paragraaf Interbestuurlijk toezicht
        1. Blz. 495 Inleiding
        2. Blz. 496 Domein Financiën
        3. Blz. 497 Domein Ruimtelijke ordening
        4. Blz. 498 Domein Omgevingsrecht
        5. Blz. 499 Domein Monumentenzorg
        6. Blz. 500 Domein Archief- en informatiebeheer
        7. Blz. 501 Domein Huisvesting vergunningshouders
    4. Blz. 502 Jaarrekening
      1. Blz. 503 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
        1. Blz. 504 Inleiding
        2. Blz. 505 Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
        3. Blz. 506 Balans
        4. Blz. 507 Vaste activa
        5. Blz. 508 Immateriële vaste activa
        6. Blz. 509 Materiële vaste activa
        7. Blz. 510 Financiële vaste activa
        8. Blz. 511 Vlottende activa
        9. Blz. 512 Voorraden
        10. Blz. 513 Uitzettingen met een rentetypische kooptijd korter dan 1 jaar
        11. Blz. 514 Liquide middelen en overlopende activa
        12. Blz. 515 Vaste passiva
        13. Blz. 516 Voorzieningen
        14. Blz. 517 Vaste schulden
        15. Blz. 518 Vlottende passiva
        16. Blz. 519 Borg- en garantstellingen
      2. Blz. 520 Balans per 31 december 2019
        1. Blz. 521 Balans
          1. Blz. 522 Actiefzijde balans
          2. Blz. 523 Passiefzijde balans
        2. Blz. 524 Vaste activa
          1. Blz. 525 Materiële vaste activa
          2. Blz. 526 2a. Investeringen met een economisch nut
          3. Blz. 527 2a. Belangrijkste investeringen met een economisch nut
          4. Blz. 528 2b. Investeringen met een economisch nut, waarvoor ter bestrijding van kosten een heffing kan worden geheven
          5. Blz. 529 2b. Belangrijkste investeringen met een economisch nut, waarvoor ter bestrijding van kosten een heffing kan worden geheven,
          6. Blz. 530 3. Investeringen in de openbare ruimte met een maatschappelijk nut
          7. Blz. 531 3. Belangrijkste investeringen in de openbare ruimte met maatschappelijk nut
          8. Blz. 532 Financiële vaste activa
          9. Blz. 533 Verloop van de financiële vaste activa
          10. Blz. 534 1. Kapitaalverstrekkingen
          11. Blz. 535 2. Overige langlopende leningen
        3. Blz. 536 Vlottende activa
          1. Blz. 537 Voorraden
          2. Blz. 538 Bouwgronden in exploitatie
          3. Blz. 539 Geraamd resultaat Bouwgronden in exploitatie
          4. Blz. 540 Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
          5. Blz. 541 Liquide middelen
          6. Blz. 542 Overlopende activa
          7. Blz. 543 Verloopoverzicht Van Europese en Nederlandse overheidslichamen ontvangen voorschotbedragen die ontstaan door voorfinanciering op uitkeringen met een specifiek bestedingsdoel
          8. Blz. 544 Nog te ontvangen en vooruitbetaalde bedragen
        4. Blz. 545 Vaste passiva
          1. Blz. 546 Eigen vermogen
          2. Blz. 547 Verloopoverzicht reserves
          3. Blz. 548 Toelichting op de reserves
          4. Blz. 549 Algemene reserve minimum niveau 10 miljoen
          5. Blz. 550 Algemene reserve
          6. Blz. 551 Egalisatiereserve bedrijfsvoering
          7. Blz. 552 Reserve eenmalige uitgaven
          8. Blz. 553 Reserve sociaal noodfonds
          9. Blz. 554 Reserve herstructurering actief grondbeleid
          10. Blz. 555 Reserve sociaal domein
          11. Blz. 556 Reserve rekenkamer
          12. Blz. 557 Reserve Denk en Doe Mee!-fonds
          13. Blz. 558 Reserve openbare ruimte c.s.
          14. Blz. 559 Voorzieningen
          15. Blz. 560 Verloopoverzicht voorzieningen
          16. Blz. 561 Voorziening onderhoud
          17. Blz. 562 Voorziening nog uit te voeren werken bouwgrondexploitaties
          18. Blz. 563 Voorziening verliesgevende complexen
          19. Blz. 564 Voorziening algemene pensioenwet politieke ambtsdragers (APPA)
          20. Blz. 565 Voorziening rioolrechten middelen derden
          21. Blz. 566 Voorziening afvalstoffenheffing middelen derden
          22. Blz. 567 Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
          23. Blz. 568 Verloop vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
        5. Blz. 569 Vlottende passiva
          1. Blz. 570 Netto vlottende schulden met een rentetypische looptijd van korter dan één jaar
          2. Blz. 571 Overlopende passiva
          3. Blz. 572 Van Europese en Nederlandse overheidslichamen ontvangen voorschotbedragen voor uitkeringen met een specifiek bestedingsdoel die dienen ter dekking van lasten van volgende begrotingsjaren
        6. Blz. 573 Niet uit de balans blijkende verplichtingen en rechten
          1. Blz. 574 Niet uit de balans blijkende verplichtingen en rechten
        7. Blz. 575 Staat van gewaarborgde geldleningen en andere garantieverplichtingen
          1. Blz. 576 Gewaarborgde geldleningen Gewaarborgde geldleningen en andere garantieverplichtingen waarbij de gemeente borg is per 31 december 2019
      3. Blz. 577 Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 578 Overzicht baten, lasten en saldi 2019
        2. Blz. 579 Programma 0 - Bestuur en ondersteuning
        3. Blz. 580 Programma 1 - Integrale veiligheid en openbare orde
        4. Blz. 581 Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
        5. Blz. 582 Programma 3 - Economie
        6. Blz. 583 Programma 4 - Onderwijs
        7. Blz. 584 Programma 5a - Vrije tijdsbesteding (Sport en cultuur)
        8. Blz. 585 Programma 5b - Openbaar groen en (openlucht) recreatie
        9. Blz. 586 Programma 6a - Sociale infrastructuur
        10. Blz. 587 Programma 6b - Werk en inkomen (participatiewet)
        11. Blz. 588 Programma 6c - Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo)
        12. Blz. 589 Programma 6d - Jeugdhulp
        13. Blz. 590 Programma 7 - Volksgezondheid en Milieu
        14. Blz. 591 Programma 8 - Stadsontwikkeling
        15. Blz. 592 Algemene dekkingsmiddelen
        16. Blz. 593 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
        17. Blz. 594 Analyse van het verschil - Algemene dekkingsmiddelen
        18. Blz. 595 Kosten overhead
        19. Blz. 596 Heffing vennootschapsbelasting
        20. Blz. 597 Onvoorzien
        21. Blz. 598 Overzicht van incidentele baten en lasten in de begroting en rekening
        22. Blz. 599 Analyse begrotingsafwijkingen en begrotingsrechtmatigheid
        23. Blz. 600 Soorten begrotingsafwijkingen
        24. Blz. 601 Bepaling in Kadernota Rechtmatigheid
        25. Blz. 602 Toelichting op overschrijding programma's
        26. Blz. 603 Toelichting op de overschrijding kredieten (overschrijdingen)
        27. Blz. 604 Informatie Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
      4. Blz. 605 Verantwoordingsinformatie Single Information Single Audit (SiSa)
        1. Blz. 606 SiSa bijlage verantwoordingsinformatie op grond van artikel 3 van de Regeling Informatieverstrekking sisa
      5. Blz. 607 Overzicht van gerealiseerde baten en lasten per taakveld
        1. Blz. 608 Overzicht van gerealiseerde baten en lasten per taakveld (x € 1.000)
    5. Blz. 609 Bijlagen
      1. Blz. 610 Kredietenoverzicht
        1. Blz. 611 Kredietenoverzicht
      2. Blz. 612 Inkomende subsidies
        1. Blz. 613 Inkomende subsidies
      3. Blz. 614 Doelstellingen per taakveld
        1. Blz. 615 Doelstellingen per taakveld
    6. Blz. 616 Taakveldenrekening
      1. Blz. 617 Algemene toelichting
        1. Blz. 618 Algemene toelichting
        2. Blz. 619 ABC van de Taakveldenrekening
      2. Blz. 620 Programma 0
        1. Blz. 621 Taakveld 0.1 Bestuur
          1. Blz. 622 Algemene doelstelling
          2. Blz. 623 Activiteiten
          3. Blz. 624 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 625 Analyse taakveld
          5. Blz. 626 Ontwikkelingen
        2. Blz. 627 Taakveld 0.2 Burgerzaken
          1. Blz. 628 Algemene doelstelling
          2. Blz. 629 Activiteiten
          3. Blz. 630 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 631 Analyse taakveld
          5. Blz. 632 Ontwikkelingen
        3. Blz. 633 Taakveld 0.3 Overige gebouwen en gronden
          1. Blz. 634 Algemene doelstelling
          2. Blz. 635 Activiteiten
          3. Blz. 636 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 637 Analyse taakveld
          5. Blz. 638 Ontwikkelingen
        4. Blz. 639 Taakveld 0.4 Overhead
          1. Blz. 640 Algemene doelstelling
          2. Blz. 641 Activiteiten
          3. Blz. 642 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 643 Analyse taakveld
          5. Blz. 644 Ontwikkelingen
        5. Blz. 645 Taakveld 0.5 Treasury
          1. Blz. 646 Algemene doelstelling
          2. Blz. 647 Activiteiten
          3. Blz. 648 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 649 Analyse taakveld
          5. Blz. 650 Ontwikkelingen
        6. Blz. 651 Taakveld 0.61 OZB-woningen
          1. Blz. 652 Algemene doelstelling
          2. Blz. 653 Activiteiten
          3. Blz. 654 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 655 Analyse taakveld
          5. Blz. 656 Ontwikkelingen
        7. Blz. 657 Taakveld 0.62 OZB-niet woningen
          1. Blz. 658 Algemene doelstelling
          2. Blz. 659 Activiteiten
          3. Blz. 660 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 661 Analyse taakveld
          5. Blz. 662 Ontwikkelingen
        8. Blz. 663 Taakveld 0.64 Belastingen overig
          1. Blz. 664 Algemene doelstelling
          2. Blz. 665 Activiteiten
          3. Blz. 666 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 667 Analyse taakveld
          5. Blz. 668 Ontwikkelingen
        9. Blz. 669 Taakveld 0.7 Algemene uitkering en overige uitkeringen Gemeentefonds
          1. Blz. 670 Algemene doelstelling
          2. Blz. 671 Activiteiten
          3. Blz. 672 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 673 Analyse taakveld
          5. Blz. 674 Ontwikkelingen
        10. Blz. 675 Taakveld 0.8 Overige baten en lasten
          1. Blz. 676 Algemene doelstelling
          2. Blz. 677 Activiteiten
          3. Blz. 678 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 679 Analyse taakveld
          5. Blz. 680 Ontwikkelingen
        11. Blz. 681 Taakveld 0.9 Vennootschapsbelasting
          1. Blz. 682 Algemene doelstelling
          2. Blz. 683 Activiteiten
          3. Blz. 684 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 685 Analyse taakveld
          5. Blz. 686 Ontwikkelingen
        12. Blz. 687 Taakveld 0.10 Mutaties reserves
          1. Blz. 688 Algemene doelstelling
          2. Blz. 689 Activiteiten
          3. Blz. 690 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 691 Analyse taakveld
          5. Blz. 692 Ontwikkelingen
        13. Blz. 693 Taakveld 0.11 Resultaat van de rekening baten en lasten
          1. Blz. 694 Algemene doelstelling
          2. Blz. 695 Activiteiten
          3. Blz. 696 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 697 Analyse taakveld
          5. Blz. 698 Ontwikkelingen
      3. Blz. 699 Programma 1
        1. Blz. 700 Taakveld 1.1 Crisisbeheersing en Brandweer
          1. Blz. 701 Algemene doelstelling
          2. Blz. 702 Activiteiten
          3. Blz. 703 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 704 Analyse taakveld
          5. Blz. 705 Ontwikkelingen
        2. Blz. 706 Taakveld 1.2 Openbare orde en Veiligheid
          1. Blz. 707 Algemene doelstelling
          2. Blz. 708 Activiteiten
          3. Blz. 709 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 710 Analyse taakveld
          5. Blz. 711 Ontwikkelingen
      4. Blz. 712 Programma 2
        1. Blz. 713 Taakveld 2.1 Verkeer en vervoer
          1. Blz. 714 Algemene doelstelling
          2. Blz. 715 Activiteiten
          3. Blz. 716 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 717 Analyse taakveld
          5. Blz. 718 Ontwikkelingen
        2. Blz. 719 Taakveld 2.2 Parkeren
          1. Blz. 720 Algemene doelstelling
          2. Blz. 721 Activiteiten
          3. Blz. 722 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 723 Analyse taakveld
          5. Blz. 724 Ontwikkelingen
        3. Blz. 725 Taakveld 2.5 Openbaar vervoer
          1. Blz. 726 Algemene doelstelling
          2. Blz. 727 Activiteiten
          3. Blz. 728 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 729 Analyse taakveld
          5. Blz. 730 Ontwikkelingen
      5. Blz. 731 Programma 3
        1. Blz. 732 Taakveld 3.1 Economische ontwikkeling
          1. Blz. 733 Algemene doelstelling
          2. Blz. 734 Activiteiten
          3. Blz. 735 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 736 Analyse taakveld
          5. Blz. 737 Ontwikkelingen
        2. Blz. 738 Taakveld 3.2 Fysieke bedrijfsinfrastructuur
          1. Blz. 739 Algemene doelstelling
          2. Blz. 740 Activiteiten
          3. Blz. 741 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 742 Analyse taakveld
          5. Blz. 743 Ontwikkelingen
        3. Blz. 744 Taakveld 3.3 Bedrijfsloket en - regelingen
          1. Blz. 745 Algemene doelstelling
          2. Blz. 746 Activiteiten
          3. Blz. 747 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 748 Analyse taakveld
          5. Blz. 749 Ontwikkelingen
        4. Blz. 750 Taakveld 3.4 Economische promotie
          1. Blz. 751 Algemene doelstelling
          2. Blz. 752 Activiteiten
          3. Blz. 753 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 754 Analyse taakveld
          5. Blz. 755 Ontwikkelingen
      6. Blz. 756 Programma 4
        1. Blz. 757 Taakveld 4.2 Onderwijshuisvesting
          1. Blz. 758 Algemene doelstelling
          2. Blz. 759 Activiteiten
          3. Blz. 760 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 761 Analyse taakveld
          5. Blz. 762 Ontwikkelingen
        2. Blz. 763 Taakveld 4.3 Onderwijsbeleid en leerlingenzaken
          1. Blz. 764 Algemene doelstelling
          2. Blz. 765 Activiteiten
          3. Blz. 766 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 767 Analyse taakveld
          5. Blz. 768 Ontwikkelingen
      7. Blz. 769 Programma 5A
        1. Blz. 770 Taakveld 5.1 Sportbeleid en activering
          1. Blz. 771 Algemene doelstelling
          2. Blz. 772 Activiteiten
          3. Blz. 773 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 774 Analyse taakveld
          5. Blz. 775 Ontwikkelingen
        2. Blz. 776 Taakveld 5.2 Sportaccommodaties
          1. Blz. 777 Algemene doelstelling
          2. Blz. 778 Activiteiten
          3. Blz. 779 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 780 Analyse taakveld
          5. Blz. 781 Ontwikkelingen
        3. Blz. 782 Taakveld 5.3 Cultuurpresentatie, cultuurproductie en cultuurparticipatie
          1. Blz. 783 Algemene doelstelling
          2. Blz. 784 Activiteiten
          3. Blz. 785 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 786 Analyse taakveld
          5. Blz. 787 Ontwikkelingen
        4. Blz. 788 Taakveld 5.4 Musea
          1. Blz. 789 Algemene doelstelling
          2. Blz. 790 Activiteiten
          3. Blz. 791 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 792 Analyse taakveld
          5. Blz. 793 Ontwikkelingen
        5. Blz. 794 Taakveld 5.5 Cultureel erfgoed
          1. Blz. 795 Algemene doelstelling
          2. Blz. 796 Activiteiten
          3. Blz. 797 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 798 Analyse taakveld
          5. Blz. 799 Ontwikkelingen
        6. Blz. 800 Taakveld 5.6 Media
          1. Blz. 801 Algemene doelstelling
          2. Blz. 802 Activiteiten
          3. Blz. 803 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 804 Analyse taakveld
          5. Blz. 805 Ontwikkelingen
      8. Blz. 806 Programma 5B
        1. Blz. 807 Taakveld 5.7 Openbaar groen en (openlucht) recreatie
          1. Blz. 808 Algemene doelstelling
          2. Blz. 809 Activiteiten
          3. Blz. 810 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 811 Analyse taakveld
          5. Blz. 812 Ontwikkelingen
      9. Blz. 813 Programma 6A
        1. Blz. 814 Taakveld 6.1 Samenkracht en burgerparticipatie
          1. Blz. 815 Algemene doelstelling
          2. Blz. 816 Activiteiten
          3. Blz. 817 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 818 Analyse taakveld
          5. Blz. 819 Ontwikkelingen
        2. Blz. 820 Taakveld 6.2 Wijkteams
          1. Blz. 821 Algemene doelstelling
          2. Blz. 822 Activiteiten
          3. Blz. 823 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 824 Analyse taakveld
          5. Blz. 825 Ontwikkelingen
      10. Blz. 826 Programma 6B
        1. Blz. 827 Taakveld 6.3 Inkomensregelingen
          1. Blz. 828 Algemene doelstelling
          2. Blz. 829 Activiteiten
          3. Blz. 830 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 831 Analyse taakveld
          5. Blz. 832 Ontwikkelingen
        2. Blz. 833 Taakveld 6.4 Begeleide participatie
          1. Blz. 834 Algemene doelstelling
          2. Blz. 835 Activiteiten
          3. Blz. 836 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 837 Analyse taakveld
          5. Blz. 838 Ontwikkelingen
        3. Blz. 839 Taakveld 6.5 Arbeidsparticipatie
          1. Blz. 840 Algemene doelstelling
          2. Blz. 841 Activiteiten
          3. Blz. 842 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 843 Analyse taakveld
          5. Blz. 844 Ontwikkelingen
      11. Blz. 845 Programma 6C
        1. Blz. 846 Taakveld 6.6 Maatwerkvoorzieningen (Wmo)
          1. Blz. 847 Algemene doelstelling
          2. Blz. 848 Activiteiten
          3. Blz. 849 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 850 Analyse taakveld
          5. Blz. 851 Ontwikkelingen
        2. Blz. 852 Taakveld 6.71 Maatwerkdienstverlening 18+
          1. Blz. 853 Algemene doelstelling
          2. Blz. 854 Activiteiten
          3. Blz. 855 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 856 Analyse taakveld
          5. Blz. 857 Ontwikkelingen
      12. Blz. 858 Programma 6D
        1. Blz. 859 Taakveld 6.72 Maatwerkdienstverlening 18-
          1. Blz. 860 Algemene doelstelling
          2. Blz. 861 Activiteiten
          3. Blz. 862 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 863 Analyse taakveld
          5. Blz. 864 Ontwikkelingen
        2. Blz. 865 Taakveld 6.82 Geëscaleerde zorg 18-
          1. Blz. 866 Algemene doelstelling
          2. Blz. 867 Activiteiten
          3. Blz. 868 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 869 Analyse taakveld
          5. Blz. 870 Ontwikkelingen
      13. Blz. 871 Programma 7
        1. Blz. 872 Taakveld 7.1 Volksgezondheid
          1. Blz. 873 Algemene doelstelling
          2. Blz. 874 Activiteiten
          3. Blz. 875 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 876 Analyse taakveld
          5. Blz. 877 Ontwikkelingen
        2. Blz. 878 Taakveld 7.2 Riolering
          1. Blz. 879 Algemene doelstelling
          2. Blz. 880 Activiteiten
          3. Blz. 881 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 882 Analyse taakveld
          5. Blz. 883 Ontwikkelingen
        3. Blz. 884 Taakveld 7.3 Afval
          1. Blz. 885 Algemene doelstelling
          2. Blz. 886 Activiteiten
          3. Blz. 887 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 888 Analyse taakveld
          5. Blz. 889 Ontwikkelingen
        4. Blz. 890 Taakveld 7.4 Milieubeheer
          1. Blz. 891 Algemene doelstelling
          2. Blz. 892 Activiteiten
          3. Blz. 893 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 894 Analyse taakveld
          5. Blz. 895 Ontwikkelingen
        5. Blz. 896 Taakveld 7.5 Begraafplaatsen en crematoria
          1. Blz. 897 Algemene doelstelling
          2. Blz. 898 Activiteiten
          3. Blz. 899 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 900 Analyse taakveld
          5. Blz. 901 Ontwikkelingen
      14. Blz. 902 Programma 8
        1. Blz. 903 Taakveld 8.1 Ruimtelijke ordening
          1. Blz. 904 Algemene doelstelling
          2. Blz. 905 Activiteiten
          3. Blz. 906 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 907 Analyse taakveld
          5. Blz. 908 Ontwikkelingen
        2. Blz. 909 Taakveld 8.2 Grondexploitatie (niet-bedrijventerreinen)
          1. Blz. 910 Algemene doelstelling
          2. Blz. 911 Activiteiten
          3. Blz. 912 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 913 Analyse taakveld
          5. Blz. 914 Ontwikkelingen
        3. Blz. 915 Taakveld 8.3 Wonen en bouwen
          1. Blz. 916 Algemene doelstelling
          2. Blz. 917 Activiteiten
          3. Blz. 918 Hoeveelheidsgegevens
          4. Blz. 919 Analyse taakveld
          5. Blz. 920 Ontwikkelingen
      15. Blz. 921 Financiële samenvatting per programma per taakveld
        1. Blz. 922 Financiële samenvatting per programma per taakveld
    7. Activiteiten
    8. Zoeken
    9. Publicatie bijlagen
    10. Contact
    11. PrivacyStatement
    12. Sitemap