Jaarstukken 2019
|
Blz. 1
|
Jaarstukken 2019
|
Blz. 2
|
Jaarverslag
|
Blz. 3
|
Aanbiedingsbrief
|
Blz. 4
|
Aanbiedingsbrief
|
Blz. 5
|
Leeswijzer
|
Blz. 6
|
Algemeen
|
Blz. 7
|
Wat staat er in het jaarverslag?
|
Blz. 8
|
Wat staat er in de paragrafen?
|
Blz. 9
|
Wat staat er in de jaarrekening?
|
Blz. 10
|
Wat staat er in de bijlagen?
|
Blz. 11
|
Wat staat er in de taakveldenrekening?
|
Blz. 12
|
Samenvatting
|
Blz. 13
|
Inleiding
|
Blz. 14
|
Beleidsinhoudelijke verantwoording 2019
|
Blz. 15
|
Financiële verantwoording jaarstukken 2019
|
Blz. 16
|
Verschillenverklaring Najaarsnota 2019 - Jaarrekening 2019
|
Blz. 17
|
Financiële kengetallen
|
Blz. 18
|
Weerstandsratio
|
Blz. 19
|
Rechtmatigheid
|
Blz. 20
|
Programma 0 Bestuur en ondersteuning
|
Blz. 21
|
Missie
|
Blz. 22
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 23
|
TV0.1 Investeren in relaties met andere overheden, (maatschappelijke) organisaties en partners en daarbij een krachtig eigen geluid laten horen.
|
Blz. 24
|
Coalitieakkoord ''met het oog op morgen'' - uitbreiding GR IJsselgemeenten met alle bedrijfsvoering.
|
Blz. 25
|
TV0.1 Informatie vergaren met betrekking tot beleidsonderdelen van Capellenaren.
|
Blz. 26
|
Toolkit burgerparticipatie
|
Blz. 27
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 28
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 29
|
Kaderstellende beleidsnota's
|
Blz. 30
|
Verbonden partijen
|
Blz. 31
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 32
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 33
|
Analyse verschil
|
Blz. 34
|
Overhead
|
Blz. 35
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 36
|
Structurele mutaties reserves
|
Blz. 37
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 38
|
Programma 1 Integrale veiligheid en openbare orde
|
Blz. 39
|
Missie
|
Blz. 40
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 41
|
TV1.1 Versterken van brandpreventie.
|
Blz. 42
|
Pilot Wijkbrandweerfunctionaris.
|
Blz. 43
|
Actualiseren Beleidsregel brandveilig ontvluchten gebouwen.
|
Blz. 44
|
Opstellen Actieplan brandveiligheid voor hoge gebouwen.
|
Blz. 45
|
TV1.2 Stimuleren van Capellenaren (inwoners en ondernemers) om mee te werken aan een veilig Capelle.
|
Blz. 46
|
Ondersteunen (burger)initiatieven op het gebied van buurtpreventieapps, buurtpreventieteams en burgernet.
|
Blz. 47
|
Ondersteunen en faciliteren Politiekids trajecten op basisscholen.
|
Blz. 48
|
Ondersteunen samenwerkingsverbanden voor een veilig ondernemingsklimaat.
|
Blz. 49
|
Introduceren app voor slachtoffers straatintimidatie en terreur.
|
Blz. 50
|
TV1.2 Vergroten van de veiligheid in buurten en wijken en het versterken van de synergie tussen de ingezette middelen op veiligheidsgebied.
|
Blz. 51
|
Inzetten van stadsmariniers om veiligheid- en leefbaarheidsproblemen in kwetsbare buurten aan te pakken.
|
Blz. 52
|
Verder uitwerken aanbeveling Rekenkamer duiding veiligheidsbeleving.
|
Blz. 53
|
Opstellen wijkveiligheidsplan voor elke wijk.
|
Blz. 54
|
Zo nodig meer cameratoezicht in openbare ruimte.
|
Blz. 55
|
TV1.2 Bestrijden van (georganiseerde) criminaliteit en ondermijning van de rechtstaat.
|
Blz. 56
|
Aanpassen beleid tegen ondermijning.
|
Blz. 57
|
TV1.2 Aanpakken van overlastgevende en criminele Capellenaren.
|
Blz. 58
|
Ondersteunen project Pak je Kans en taakstraffen door bureau Halt.
|
Blz. 59
|
Uitvoeren persoonsgerichte aanpakken voor HIT-ers, veelplegers, etc.
|
Blz. 60
|
Uitvoeren regionaal convenant woonoverlast en aanpak woonoverlast.
|
Blz. 61
|
Uitvoeren aanpak nazorg ex-gedetineerden.
|
Blz. 62
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 63
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 64
|
Kaderstellende beleidsnota's
|
Blz. 65
|
Verbonden partijen
|
Blz. 66
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 67
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 68
|
Analyse verschil
|
Blz. 69
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 70
|
Structurele mutaties reserves
|
Blz. 71
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 72
|
Programma 2 Verkeer, vervoer en waterstaat
|
Blz. 73
|
Missie
|
Blz. 74
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 75
|
TV2.1 Vergroten van de verkeersveiligheid.
|
Blz. 76
|
Samenwerken met scholen aan fietsexamens en schoolzones.
|
Blz. 77
|
TV2.1 Verbeteren verkeersveiligheid 50 km/uur-wegen Schollevaar.
|
Blz. 78
|
Middengeleider Burgemeester van Beresteijnlaan.
|
Blz. 79
|
Rotonde Burgemeester van Beresteijnlaan-Operalaan.
|
Blz. 80
|
Uitritconstructie Burgemeester Bakkerlaan-Spoorlaan.
|
Blz. 81
|
Aanpassen oversteken Kapellekensbaan-Vlinderbaan.
|
Blz. 82
|
TV2.1 Verbeteren van mobiliteit, leefbaarheid en verkeersveiligheid.
|
Blz. 83
|
Opstellen nieuw Gemeentelijk Mobiliteitsplan (GMP).
|
Blz. 84
|
Realiseren Vervoersknooppunt Rivium.
|
Blz. 85
|
Verlengen pilot nachtmetro.
|
Blz. 86
|
Waterbusverbinding Gouda-Rotterdam.
|
Blz. 87
|
TV2.1 Voldoende en gratis parkeervoorzieningen.
|
Blz. 88
|
Uitvoeren Onderdeel ''parkeren in het Stadshart''.
|
Blz. 89
|
Uitvoeren parkeerscan in Fascinatio.
|
Blz. 90
|
TV2.5 Verbeteren interwijkverbindingen per openbaar vervoer, inclusief IJssellandziekenhuis.
|
Blz. 91
|
Invoeren lokaal busvervoer via inzetten buurtbus.
|
Blz. 92
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 93
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 94
|
Kaderstellende nota's
|
Blz. 95
|
Verbonden partijen
|
Blz. 96
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 97
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 98
|
Analyse verschil
|
Blz. 99
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 100
|
Structurele mutaties reserves
|
Blz. 101
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 102
|
Programma 3 Economie
|
Blz. 103
|
Missie
|
Blz. 104
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 105
|
TV3.1 Versterken van de positie van Capelle aan den IJssel als economische motor, door de groei van de economie en de werkgelegenheid.
|
Blz. 106
|
Opstellen Economische Agenda 2019-2023.
|
Blz. 107
|
TV3.1 Revitaliseren van kantoor- en bedrijfslocaties.
|
Blz. 108
|
Transformeren leegstaande gebouwen met behoud van bedrijvigheid.
|
Blz. 109
|
Uitvoeren BIZ-plannen.
|
Blz. 110
|
Opstellen leidraad Visie Hoofdweggebied.
|
Blz. 111
|
Uitvoeren actieagenda Het Nieuwe Rivium.
|
Blz. 112
|
Deelnemen KVO-trajecten winkelcentra en bedrijvenlocaties.
|
Blz. 113
|
Transformeren naar een duurzame economie.
|
Blz. 114
|
TV3.1 Voortzetten van de goede relatie met ondernemers.
|
Blz. 115
|
Optimaal uitvoeren accountmanagementplan.
|
Blz. 116
|
Deelnemen aan verkiezing ''MKB-vriendelijkste'' gemeente van NL.
|
Blz. 117
|
Intensiveren samenwerken MKB Rotterdam.
|
Blz. 118
|
Faciliteren nieuwe ideeën voor bevordering economische samenwerking.
|
Blz. 119
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 120
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 121
|
Kaderstellende beleidsnota's
|
Blz. 122
|
Verbonden partijen
|
Blz. 123
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 124
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 125
|
Analyse verschil
|
Blz. 126
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 127
|
Structurele mutaties reserves
|
Blz. 128
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 129
|
Programma 4 Onderwijs
|
Blz. 130
|
Missie
|
Blz. 131
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 132
|
TV4.2 Het binnen het kader van de wettelijke regelingen voorzien in de huisvesting van scholen voor openbaar en bijzonder onderwijs.
|
Blz. 133
|
Uitvoeren Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs.
|
Blz. 134
|
TV4.3 Het voorkomen en bestrijden van educatieve achterstanden en sociaal-emotionele problemen bij (jonge) kinderen.
|
Blz. 135
|
Herijken gemeentelijk onderwijsachterstandsbeleid.
|
Blz. 136
|
Subsidiëren VVE aanbod en activiteiten ter bevordering van taal- en sociaal-emotionele ontwikkeling.
|
Blz. 137
|
TV4.3 Het stimuleren van schooldeelname (leerplicht en voorkomen voortijdig schoolverlaten).
|
Blz. 138
|
Startkwalificatie en verminderen schoolverlaten.
|
Blz. 139
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 140
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 141
|
Kaderstellende nota's
|
Blz. 142
|
Verbonden partijen
|
Blz. 143
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 144
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 145
|
Analyse verschil
|
Blz. 146
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 147
|
Structurele mutaties reserves
|
Blz. 148
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 149
|
Programma 5 Sport, cultuur en recreatie
|
Blz. 150
|
Missie
|
Blz. 151
|
Deelprogramma's en taakvelden
|
Blz. 152
|
Deelprogramma 5A Vrijetijdsbesteding (Sport en cultuur)
|
Blz. 153
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 154
|
TV5.1 Het verbeteren van gezondheid en welzijn Capellenaar met sport en bewegen.
|
Blz. 155
|
Uitvoeren van sport- en beweegbeleid door Sportief Capelle.
|
Blz. 156
|
TV5.3 Het vergroten van de levendigheid in de stad.
|
Blz. 157
|
Verbreden evenementenaanbod in de stad.
|
Blz. 158
|
TV5.3 Het bevorderen talentontwikkeling bij kinderen en jongeren.
|
Blz. 159
|
Inzetten op cultuureducatie op scholen.
|
Blz. 160
|
Subsidiëren van muziek- en theateronderwijs.
|
Blz. 161
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 162
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 163
|
Kaderstellende beleidsnota's
|
Blz. 164
|
Verbonden partijen
|
Blz. 165
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 166
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 167
|
Analyse verschil
|
Blz. 168
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 169
|
Structurele mutaties reserves
|
Blz. 170
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 171
|
Deelprogramma 5B Openbaar groen en (openlucht) recreatie
|
Blz. 172
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 173
|
TV5.7 Zorg dragen voor natuurbescherming.
|
Blz. 174
|
Evalueren Bomenbeleidsplan en Groene Kaart.
|
Blz. 175
|
Uitvoeren projecten 'Kwaliteitsimpuls openbare ruimte'.
|
Blz. 176
|
Uitvoering geven aan uitvoeringsprogramma Natuurkansenkaart.
|
Blz. 177
|
TV5.7 Voortzetten versterken recreatieve functie van de IJssel.
|
Blz. 178
|
Realiseren project Zandrak (horeca en inrichting park).
|
Blz. 179
|
Opstellen visie ontwikkeling oevers Nieuwe Maas/Hollandsche IJssel.
|
Blz. 180
|
Verkennen en ontwikkelen recreatieve mogelijkheden en natuur langs Hollandsche IJssel.
|
Blz. 181
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 182
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 183
|
Kaderstellende beleidsnota's
|
Blz. 184
|
Verbonden partijen
|
Blz. 185
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 186
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 187
|
Analyse verschil
|
Blz. 188
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 189
|
Structurele mutaties reserves
|
Blz. 190
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 191
|
Programma 6 Sociaal domein
|
Blz. 192
|
Missie
|
Blz. 193
|
Deelprogramma's en taakvelden
|
Blz. 194
|
Deelprogramma 6A Sociale infrastructuur
|
Blz. 195
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 196
|
TV6.1 Capellenaren en Capelse organisaties participeren en werken samen in de Capelse samenleving.
|
Blz. 197
|
Zorgdragen voor een sociale basisinfrastructuur.
|
Blz. 198
|
Waarderen en ondersteunen van mantelzorgers.
|
Blz. 199
|
TV6.1 Kinderen groeien in Capelle gezond en veilig op.
|
Blz. 200
|
Ondersteunen Capelse Jeugdraad en Kindercollege.
|
Blz. 201
|
Uitbreiden concept de Vreedzame Wijk.
|
Blz. 202
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 203
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 204
|
Kaderstellende beleidsnota's
|
Blz. 205
|
Verbonden partijen
|
Blz. 206
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 207
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 208
|
Analyse verschil
|
Blz. 209
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 210
|
Structurele mutaties reserves
|
Blz. 211
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 212
|
Deelprogramma 6B Werk en Inkomen (Participatiewet)
|
Blz. 213
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 214
|
TV6.3 Het voorzien in middelen van bestaan voor Capellenaren die daar tijdelijk niet in kunnen voorzien (inkomens- en bijstandsvoorzieningen).
|
Blz. 215
|
Rechtmatig verstrekken van uitkeringen in het kader van de gebundelde uitkering (BUIG).
|
Blz. 216
|
TV6.3 Inzetten op het bestrijden van armoede, waarbij de focus ligt op ouderen en kwetsbare gezinnen met kinderen.
|
Blz. 217
|
Voorlichting over inkomensondersteunende regelingen aan de doelgroep en intermediaire organisaties intensiveren.
|
Blz. 218
|
Stroomlijnen en vergemakkelijken aanvraagproces (de toegang) van de regelingen.
|
Blz. 219
|
Verhogen bereik Jeugdfonds Sport & Cultuur.
|
Blz. 220
|
TV6.3 Het terugdringen van het beroep op bewindvoeringstrajecten.
|
Blz. 221
|
Onderzoek mogelijke aanpassingen huidige beleid en uitvoering ter vermindering van opleggen dure bewindvoeringstrajecten door de rechter.
|
Blz. 222
|
TV6.5 Snelle inburgering van statushouders.
|
Blz. 223
|
Voortzetting pilot Inburgering Nieuw Stijl.
|
Blz. 224
|
TV6.5 Zoveel mogelijk Capellenaren aan het werk houden of krijgen.
|
Blz. 225
|
Inzetten op maatregelen ondersteuning Capellenaren bij het vinden van werk.
|
Blz. 226
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 227
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 228
|
Kaderstellende nota's
|
Blz. 229
|
Verbonden partijen
|
Blz. 230
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 231
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 232
|
Analyse verschil
|
Blz. 233
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 234
|
Structurele mutaties reserves
|
Blz. 235
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 236
|
Deelprogramma 6C Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
|
Blz. 237
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 238
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 239
|
Kaderstellende beleidsnota's
|
Blz. 240
|
Verbonden partijen
|
Blz. 241
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 242
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 243
|
Analyse verschil
|
Blz. 244
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 245
|
Structurele mutaties reserves
|
Blz. 246
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 247
|
Deelprogramma 6D Jeugdhulp
|
Blz. 248
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 249
|
TV6.72 Vroegtijdig inzetten van jeugdhulp in de eigen omgeving van jeugdigen en diens ouders.
|
Blz. 250
|
Organiseren jeugdgezondheidszorg en jeugdhulp binnen Capelle en waar nodig regionale inkoop van specialistische hulp.
|
Blz. 251
|
TV6.72 Bestrijden huiselijk geweld, ouderen- en kindermishandeling.
|
Blz. 252
|
Stimuleren samenwerking om huiselijk geweld en kindermishandeling effectief aan te pakken.
|
Blz. 253
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 254
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 255
|
Kaderstellende beleidsnota's
|
Blz. 256
|
Verbonden partijen
|
Blz. 257
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 258
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 259
|
Analyse verschil
|
Blz. 260
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 261
|
Structurele mutaties reserves
|
Blz. 262
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 263
|
Programma 7 Volksgezondheid en milieu
|
Blz. 264
|
Missie
|
Blz. 265
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 266
|
TV7.3 Bestrijden van grote ergernissen zoals overlast hondenpoep, dumpen afval en afvaltoerisme.
|
Blz. 267
|
Onderzoeken of een Snel schoon team haalbaar is.
|
Blz. 268
|
TV7.4 Duurzamer Capelle.
|
Blz. 269
|
Opstellen en uitvoeren Duurzaamheidsagenda 2019-2022.
|
Blz. 270
|
Lokaal duurzaamheidsfonds ontwikkelen.
|
Blz. 271
|
Uitvoeren Warmteplan Capelle.
|
Blz. 272
|
Vaststellen Regionale Energiestrategie (RES).
|
Blz. 273
|
TV7.4 17% duurzame energie opwekken en 5% energie besparen.
|
Blz. 274
|
Start aanpak aardgasvrije wijk(en).
|
Blz. 275
|
Maximale inzet op zonne-energie.
|
Blz. 276
|
Vol inzetten op isolatie.
|
Blz. 277
|
TV7.4 Droge voeten in een groene stad.
|
Blz. 278
|
In beeld brengen knelpunten wateroverlast, hittestress, droogte en aanpak vaststellen.
|
Blz. 279
|
Stimuleren vergroening.
|
Blz. 280
|
TV7.4 Circulaire economie.
|
Blz. 281
|
Voorbereiden lancering samenwerkingsplatform circulaire projecten.
|
Blz. 282
|
Gemeente doet eerste circulaire inkoop.
|
Blz. 283
|
TV7.4 Schone leefomgeving.
|
Blz. 284
|
Uitvoeren gevelmaatregelen bij de saneringswoningen.
|
Blz. 285
|
Uitvoeren Actieplan omgevingslawaai.
|
Blz. 286
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 287
|
Toelichting afval
|
Blz. 288
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 289
|
Kaderstellende nota's
|
Blz. 290
|
Verbonden partijen
|
Blz. 291
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 292
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 293
|
Analyse verschil
|
Blz. 294
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 295
|
Structurele mutaties reserves
|
Blz. 296
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 297
|
Programma 8 Stadsontwikkeling
|
Blz. 298
|
Missie
|
Blz. 299
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 300
|
TV8.1 Geo data beschikbaar in 3D.
|
Blz. 301
|
Experimenteren Geodata in 3D formaat.
|
Blz. 302
|
TV8.1 Voorbereid zijn op de invoering van de Omgevingswet.
|
Blz. 303
|
Opstellen Stadsvisie.
|
Blz. 304
|
Uitvoeren pilot Florabuurt.
|
Blz. 305
|
Uitvoeren plan van aanpak digitalisering Omgevingswet.
|
Blz. 306
|
TV8.2 Realiseren van woningbouwontwikkelingen.
|
Blz. 307
|
Realiseren projecten uit het Meerjarenprogramma (MPS).
|
Blz. 308
|
Herontwikkeling De Hoven II.
|
Blz. 309
|
Bepalen koers gebiedsvisie Florabuurt voor (zorg)woningen.
|
Blz. 310
|
Uitwerken gebiedsvisie Florabuurt, Schollevaar, entreegebied Capelle.
|
Blz. 311
|
TV8.3 Gevarieerde en evenwichtige woningvoorraad.
|
Blz. 312
|
Bij nieuwbouw zoeken naar een toevoeging die bijdraagt aan een gevarieerde woningvoorraad.
|
Blz. 313
|
TV8.3 Via woonruimtebemiddeling bijdragen van verbetering leefbaarheid.
|
Blz. 314
|
Tussentijds evalueren woonruimtebemiddeling.
|
Blz. 315
|
TV8.3 Realiseren van de taakstelling huisvesting statushouders.
|
Blz. 316
|
Beschikbaar krijgen voldoende woningen taakstelling huisvesting statushouders.
|
Blz. 317
|
Landelijke indicatoren
|
Blz. 318
|
Capelse indicatoren
|
Blz. 319
|
Kaderstellende beleidsnota's
|
Blz. 320
|
Verbonden partijen
|
Blz. 321
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 322
|
Wat heeft het gekost?
|
Blz. 323
|
Analyse verschil
|
Blz. 324
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 325
|
Structurele mutaties reserves
|
Blz. 326
|
Grafiek lasten en baten
|
Blz. 327
|
Financiële verantwoording
|
Blz. 328
|
Inleiding
|
Blz. 329
|
Overzicht van baten en lasten
|
Blz. 330
|
Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 331
|
Grafische weergave van lasten per programma in % van het totaal
|
Blz. 332
|
Grafische weergave van baten per programma in % van het totaal
|
Blz. 333
|
Post Onvoorzien
|
Blz. 334
|
EMU-saldo
|
Blz. 335
|
Kasstroomoverzicht
|
Blz. 336
|
Rekeningresultaat
|
Blz. 337
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 338
|
Toelichting op overzicht incidentele baten en lasten
|
Blz. 339
|
Structurele mutaties reserves
|
Blz. 340
|
Reserves en voorzieningen
|
Blz. 341
|
Vennootschapsbelasting
|
Blz. 342
|
Raadsbesluit
|
Blz. 343
|
Raadsbesluit
|
Blz. 344
|
Amendementen en moties
|
Blz. 345
|
Amendementen
|
Blz. 346
|
Moties
|
Blz. 347
|
Paragrafen
|
Blz. 348
|
Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 349
|
Weerstandsvermogen en weerstandscapaciteit
|
Blz. 350
|
Definitie weerstandsvermogen
|
Blz. 351
|
Beleid voor weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 352
|
Berekening benodigde weerstandscapaciteit (=risico's)
|
Blz. 353
|
Benodigde weerstandscapaciteit
|
Blz. 354
|
Bepaling beschikbare weerstandscapaciteit en weerstandsratio
|
Blz. 355
|
Conclusie
|
Blz. 356
|
Financiële kengetallen
|
Blz. 357
|
Algemene risico's
|
Blz. 358
|
1. Algemene uitkering Gemeentefonds
|
Blz. 359
|
2. Fiscaliteiten
|
Blz. 360
|
3. Dividenden
|
Blz. 361
|
4. Verleende garanties voor instellingen
|
Blz. 362
|
5. Oplopende rentelasten
|
Blz. 363
|
6. Niet of onvoldoende geraamde vervangingsinvesteringen
|
Blz. 364
|
7. Positie waarborgfonds sociale woningbouw (WSW)
|
Blz. 365
|
Risico's sociaal domein
|
Blz. 366
|
8. Participatiewet
|
Blz. 367
|
9. Jeugdhulp
|
Blz. 368
|
10. Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
|
Blz. 369
|
11. Uitspraak Centrale Raad van Beroep voor Huishoudelijke ondersteuning (Wmo)
|
Blz. 370
|
12. Openeinderegelingen voor inkomensondersteunende regelingen
|
Blz. 371
|
Overige risico's
|
Blz. 372
|
13. Onderwijshuisvesting voortgezet bijzonder onderwijs
|
Blz. 373
|
14. Daling en stijging leerlingen onderwijshuisvesting
|
Blz. 374
|
15. Nieuwbouw voortvloeiende uit Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs
|
Blz. 375
|
16. Overschrijding budget door hogere aanneemsom
|
Blz. 376
|
17. Grondexploitaties
|
Blz. 377
|
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 378
|
Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 379
|
Inleiding
|
Blz. 380
|
Openbare ruimte
|
Blz. 381
|
Openbare ruimte
|
Blz. 382
|
Wegen
|
Blz. 383
|
Riolering en grondwater
|
Blz. 384
|
Water
|
Blz. 385
|
Openbaar groen en speelplaatsen
|
Blz. 386
|
Openbare verlichting
|
Blz. 387
|
Kunstwerken
|
Blz. 388
|
Verkeersvoorzieningen
|
Blz. 389
|
Beeldende kunstwerken
|
Blz. 390
|
Reiniging
|
Blz. 391
|
Gemeentelijk vastgoed
|
Blz. 392
|
Gemeentelijk vastgoed
|
Blz. 393
|
Vastgoed in cijfers
|
Blz. 394
|
Totale oppervlakte gemeentelijk vastgoed
|
Blz. 395
|
Waarde vastgoed
|
Blz. 396
|
Lasten vastgoed
|
Blz. 397
|
Leegstand in gemeentelijk vastgoed
|
Blz. 398
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 399
|
Overzicht kapitaalgoederen
|
Blz. 400
|
Overzicht kapitaalgoederen
|
Blz. 401
|
Paragraaf Financiering
|
Blz. 402
|
Bestuurlijke duiding
|
Blz. 403
|
Beleid van financiering
|
Blz. 404
|
Bepaling financieringsbehoefte
|
Blz. 405
|
Leningenportefeuille
|
Blz. 406
|
Renteontwikkeling in het jaar
|
Blz. 407
|
Risicobeheer
|
Blz. 408
|
Berekening renterisiconorm
|
Blz. 409
|
Kasgeldlimiet
|
Blz. 410
|
Schatkistbankieren
|
Blz. 411
|
Schema rentetoerekening jaarrekening
|
Blz. 412
|
Gewaarborgde geldleningen (garantstellingen)
|
Blz. 413
|
Ontwikkelingen in het jaar
|
Blz. 414
|
Paragraaf Bedrijfsvoering
|
Blz. 415
|
Inleiding
|
Blz. 416
|
Organigram
|
Blz. 417
|
Organisatiestructuur
|
Blz. 418
|
Missie en Dienstverleningsconcept
|
Blz. 419
|
Digitale volwassenheid
|
Blz. 420
|
Responsieve organisatie
|
Blz. 421
|
Flexibele organisatie en GR IJsselgemeenten
|
Blz. 422
|
Specificatie kosten bedrijfsvoeringbudget 2019
|
Blz. 423
|
Paragraaf Verbonden partijen
|
Blz. 424
|
Samenvatting Verbonden partijen
|
Blz. 425
|
Algemene beleidskaders
|
Blz. 426
|
Financiën
|
Blz. 427
|
Gewenste bestuurlijke betrokkenheid
|
Blz. 428
|
Gemeenschappelijke regelingen
|
Blz. 429
|
Dienst Centraal Milieubeheer Rijnmond (DCMR)
|
Blz. 430
|
Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (VRR)
|
Blz. 431
|
Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH)
|
Blz. 432
|
Gemeentelijke Gezondheidsdienst Rotterdam-Rijnmond (GGD)
|
Blz. 433
|
Werkvoorzieningschap Promen
|
Blz. 434
|
Recreatieschap Hitland
|
Blz. 435
|
Gemeenschappelijke Regeling IJsselgemeenten
|
Blz. 436
|
Gemeenschappelijke Regeling Jeugdhulp Rijnmond
|
Blz. 437
|
Vennootschappen en coöperaties
|
Blz. 438
|
Eneco Holding N.V.
|
Blz. 439
|
Stedin N.V.
|
Blz. 440
|
Evides N.V.
|
Blz. 441
|
Bank Nederlandse Gemeenten N.V.
|
Blz. 442
|
Dataland B.V.
|
Blz. 443
|
Irado N.V.
|
Blz. 444
|
Isala Theater B.V.
|
Blz. 445
|
Rijksmonument Dorpsstraat 164 te Capelle aan den IJssel B.V.
|
Blz. 446
|
Sportief Capelle B.V.
|
Blz. 447
|
Stichtingen en verenigingen
|
Blz. 448
|
Stichting Capelle Werkt
|
Blz. 449
|
Stichting Centrum voor Jeugd en Gezin Capelle aan den IJssel (CJG)
|
Blz. 450
|
Stichting Welzijn Capelle
|
Blz. 451
|
Overige gerelateerde partijen
|
Blz. 452
|
Stichting BLICK op onderwijs (Boeiend Leren in Capelle en Krimpen)
|
Blz. 453
|
Stichting Begraafplaats, Crematorium en Uitvaartcentrum Schollevaar
|
Blz. 454
|
Stichting tot Exploitatie van de Capelse Golfbaan
|
Blz. 455
|
Stichting IJsselland Ziekenhuis
|
Blz. 456
|
Stichting Zorgbeheer de Zellingen – Verpleeghuis Rijckehove
|
Blz. 457
|
Stichting Havensteder
|
Blz. 458
|
Stichting Vestia
|
Blz. 459
|
Stichting Woonzorg Nederland
|
Blz. 460
|
Stichting Bibliotheek aan den IJssel
|
Blz. 461
|
Stichting Beheer en Exploitatie Kinderboerderij Klaverweide
|
Blz. 462
|
Stichting Kunstzinnige Vorming Rotterdam (SKVR)
|
Blz. 463
|
Paragraaf Grondbeleid
|
Blz. 464
|
Visie op grondbeleid in relatie tot de doelstellingen in de programmabegroting
|
Blz. 465
|
Beleid
|
Blz. 466
|
Meerjarenperspectief Grondexploitaties (MPG)
|
Blz. 467
|
Vennootschapsbelasting
|
Blz. 468
|
Prognose resultaten grondexploitaties
|
Blz. 469
|
Tabel geprognosticeerde en gerealiseerde boekwaarde ultimo jaar
|
Blz. 470
|
Winstneming
|
Blz. 471
|
Beleidsuitgangspunt reserve in relatie tot risico's van grondzaken
|
Blz. 472
|
Voorziening verliesgevende projecten
|
Blz. 473
|
Paragraaf Lokale heffingen
|
Blz. 474
|
Inleiding
|
Blz. 475
|
Uitgangspunten tarievenbeleid
|
Blz. 476
|
Wet waardering onroerende zaken (WOZ)
|
Blz. 477
|
Taakveld 0.61 en 0.62 Onroerendezaakbelastingen (woningen, niet-woningen)
|
Blz. 478
|
Prijsindex versus macronorm
|
Blz. 479
|
Tarieven OZB
|
Blz. 480
|
Taakveld 0.64 Hondenbelasting
|
Blz. 481
|
Taakveld 3.1 Bedrijveninvesteringszones (BIZ-bijdrage)
|
Blz. 482
|
Taakveld 3.3 Marktgeld
|
Blz. 483
|
Taakveld 3.4 Logiesbelasting
|
Blz. 484
|
Taakveld 6.3 Kwijtscheldingen
|
Blz. 485
|
Taakveld 7.2 Rioolheffing
|
Blz. 486
|
Taakveld 7.3 Afvalstoffenheffing
|
Blz. 487
|
Leges
|
Blz. 488
|
Baten en lasten belangrijkste belastingen/heffingen (* € 1.000)
|
Blz. 489
|
Begrote en gerealiseerde lasten
|
Blz. 490
|
Belastingdruk over de jaren
|
Blz. 491
|
Lokale lastendruk in relatie tot andere gemeenten
|
Blz. 492
|
Berekening overhead
|
Blz. 493
|
Paragraaf Interbestuurlijk toezicht
|
Blz. 494
|
Inleiding
|
Blz. 495
|
Domein Financiën
|
Blz. 496
|
Domein Ruimtelijke ordening
|
Blz. 497
|
Domein Omgevingsrecht
|
Blz. 498
|
Domein Monumentenzorg
|
Blz. 499
|
Domein Archief- en informatiebeheer
|
Blz. 500
|
Domein Huisvesting vergunningshouders
|
Blz. 501
|
Jaarrekening
|
Blz. 502
|
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
|
Blz. 503
|
Inleiding
|
Blz. 504
|
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
|
Blz. 505
|
Balans
|
Blz. 506
|
Vaste activa
|
Blz. 507
|
Immateriële vaste activa
|
Blz. 508
|
Materiële vaste activa
|
Blz. 509
|
Financiële vaste activa
|
Blz. 510
|
Vlottende activa
|
Blz. 511
|
Voorraden
|
Blz. 512
|
Uitzettingen met een rentetypische kooptijd korter dan 1 jaar
|
Blz. 513
|
Liquide middelen en overlopende activa
|
Blz. 514
|
Vaste passiva
|
Blz. 515
|
Voorzieningen
|
Blz. 516
|
Vaste schulden
|
Blz. 517
|
Vlottende passiva
|
Blz. 518
|
Borg- en garantstellingen
|
Blz. 519
|
Balans per 31 december 2019
|
Blz. 520
|
Balans
|
Blz. 521
|
Actiefzijde balans
|
Blz. 522
|
Passiefzijde balans
|
Blz. 523
|
Vaste activa
|
Blz. 524
|
Materiële vaste activa
|
Blz. 525
|
2a. Investeringen met een economisch nut
|
Blz. 526
|
2a. Belangrijkste investeringen met een economisch nut
|
Blz. 527
|
2b. Investeringen met een economisch nut, waarvoor ter bestrijding van kosten een heffing kan worden geheven
|
Blz. 528
|
2b. Belangrijkste investeringen met een economisch nut, waarvoor ter bestrijding van kosten een heffing kan worden geheven,
|
Blz. 529
|
3. Investeringen in de openbare ruimte met een maatschappelijk nut
|
Blz. 530
|
3. Belangrijkste investeringen in de openbare ruimte met maatschappelijk nut
|
Blz. 531
|
Financiële vaste activa
|
Blz. 532
|
Verloop van de financiële vaste activa
|
Blz. 533
|
1. Kapitaalverstrekkingen
|
Blz. 534
|
2. Overige langlopende leningen
|
Blz. 535
|
Vlottende activa
|
Blz. 536
|
Voorraden
|
Blz. 537
|
Bouwgronden in exploitatie
|
Blz. 538
|
Geraamd resultaat Bouwgronden in exploitatie
|
Blz. 539
|
Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
|
Blz. 540
|
Liquide middelen
|
Blz. 541
|
Overlopende activa
|
Blz. 542
|
Verloopoverzicht Van Europese en Nederlandse overheidslichamen ontvangen voorschotbedragen die ontstaan door voorfinanciering op uitkeringen met een specifiek bestedingsdoel
|
Blz. 543
|
Nog te ontvangen en vooruitbetaalde bedragen
|
Blz. 544
|
Vaste passiva
|
Blz. 545
|
Eigen vermogen
|
Blz. 546
|
Verloopoverzicht reserves
|
Blz. 547
|
Toelichting op de reserves
|
Blz. 548
|
Algemene reserve minimum niveau 10 miljoen
|
Blz. 549
|
Algemene reserve
|
Blz. 550
|
Egalisatiereserve bedrijfsvoering
|
Blz. 551
|
Reserve eenmalige uitgaven
|
Blz. 552
|
Reserve sociaal noodfonds
|
Blz. 553
|
Reserve herstructurering actief grondbeleid
|
Blz. 554
|
Reserve sociaal domein
|
Blz. 555
|
Reserve rekenkamer
|
Blz. 556
|
Reserve Denk en Doe Mee!-fonds
|
Blz. 557
|
Reserve openbare ruimte c.s.
|
Blz. 558
|
Voorzieningen
|
Blz. 559
|
Verloopoverzicht voorzieningen
|
Blz. 560
|
Voorziening onderhoud
|
Blz. 561
|
Voorziening nog uit te voeren werken bouwgrondexploitaties
|
Blz. 562
|
Voorziening verliesgevende complexen
|
Blz. 563
|
Voorziening algemene pensioenwet politieke ambtsdragers (APPA)
|
Blz. 564
|
Voorziening rioolrechten middelen derden
|
Blz. 565
|
Voorziening afvalstoffenheffing middelen derden
|
Blz. 566
|
Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
|
Blz. 567
|
Verloop vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
|
Blz. 568
|
Vlottende passiva
|
Blz. 569
|
Netto vlottende schulden met een rentetypische looptijd van korter dan één jaar
|
Blz. 570
|
Overlopende passiva
|
Blz. 571
|
Van Europese en Nederlandse overheidslichamen ontvangen voorschotbedragen voor uitkeringen met een specifiek bestedingsdoel die dienen ter dekking van lasten van volgende begrotingsjaren
|
Blz. 572
|
Niet uit de balans blijkende verplichtingen en rechten
|
Blz. 573
|
Niet uit de balans blijkende verplichtingen en rechten
|
Blz. 574
|
Staat van gewaarborgde geldleningen en andere garantieverplichtingen
|
Blz. 575
|
Gewaarborgde geldleningen Gewaarborgde geldleningen en andere garantieverplichtingen waarbij de gemeente borg is per 31 december 2019
|
Blz. 576
|
Overzicht van baten en lasten
|
Blz. 577
|
Overzicht baten, lasten en saldi 2019
|
Blz. 578
|
Programma 0 - Bestuur en ondersteuning
|
Blz. 579
|
Programma 1 - Integrale veiligheid en openbare orde
|
Blz. 580
|
Programma 2 - Verkeer, vervoer en waterstaat
|
Blz. 581
|
Programma 3 - Economie
|
Blz. 582
|
Programma 4 - Onderwijs
|
Blz. 583
|
Programma 5a - Vrije tijdsbesteding (Sport en cultuur)
|
Blz. 584
|
Programma 5b - Openbaar groen en (openlucht) recreatie
|
Blz. 585
|
Programma 6a - Sociale infrastructuur
|
Blz. 586
|
Programma 6b - Werk en inkomen (participatiewet)
|
Blz. 587
|
Programma 6c - Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo)
|
Blz. 588
|
Programma 6d - Jeugdhulp
|
Blz. 589
|
Programma 7 - Volksgezondheid en Milieu
|
Blz. 590
|
Programma 8 - Stadsontwikkeling
|
Blz. 591
|
Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 592
|
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 593
|
Analyse van het verschil - Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 594
|
Kosten overhead
|
Blz. 595
|
Heffing vennootschapsbelasting
|
Blz. 596
|
Onvoorzien
|
Blz. 597
|
Overzicht van incidentele baten en lasten in de begroting en rekening
|
Blz. 598
|
Analyse begrotingsafwijkingen en begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 599
|
Soorten begrotingsafwijkingen
|
Blz. 600
|
Bepaling in Kadernota Rechtmatigheid
|
Blz. 601
|
Toelichting op overschrijding programma's
|
Blz. 602
|
Toelichting op de overschrijding kredieten (overschrijdingen)
|
Blz. 603
|
Informatie Wet normering bezoldiging topfunctionarissen publieke en semipublieke sector (WNT)
|
Blz. 604
|
Verantwoordingsinformatie Single Information Single Audit (SiSa)
|
Blz. 605
|
SiSa bijlage verantwoordingsinformatie op grond van artikel 3 van de Regeling Informatieverstrekking sisa
|
Blz. 606
|
Overzicht van gerealiseerde baten en lasten per taakveld
|
Blz. 607
|
Overzicht van gerealiseerde baten en lasten per taakveld (x € 1.000)
|
Blz. 608
|
Bijlagen
|
Blz. 609
|
Kredietenoverzicht
|
Blz. 610
|
Kredietenoverzicht
|
Blz. 611
|
Inkomende subsidies
|
Blz. 612
|
Inkomende subsidies
|
Blz. 613
|
Doelstellingen per taakveld
|
Blz. 614
|
Doelstellingen per taakveld
|
Blz. 615
|
Taakveldenrekening
|
Blz. 616
|
Algemene toelichting
|
Blz. 617
|
Algemene toelichting
|
Blz. 618
|
ABC van de Taakveldenrekening
|
Blz. 619
|
Programma 0
|
Blz. 620
|
Taakveld 0.1 Bestuur
|
Blz. 621
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 622
|
Activiteiten
|
Blz. 623
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 624
|
Analyse taakveld
|
Blz. 625
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 626
|
Taakveld 0.2 Burgerzaken
|
Blz. 627
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 628
|
Activiteiten
|
Blz. 629
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 630
|
Analyse taakveld
|
Blz. 631
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 632
|
Taakveld 0.3 Overige gebouwen en gronden
|
Blz. 633
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 634
|
Activiteiten
|
Blz. 635
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 636
|
Analyse taakveld
|
Blz. 637
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 638
|
Taakveld 0.4 Overhead
|
Blz. 639
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 640
|
Activiteiten
|
Blz. 641
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 642
|
Analyse taakveld
|
Blz. 643
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 644
|
Taakveld 0.5 Treasury
|
Blz. 645
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 646
|
Activiteiten
|
Blz. 647
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 648
|
Analyse taakveld
|
Blz. 649
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 650
|
Taakveld 0.61 OZB-woningen
|
Blz. 651
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 652
|
Activiteiten
|
Blz. 653
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 654
|
Analyse taakveld
|
Blz. 655
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 656
|
Taakveld 0.62 OZB-niet woningen
|
Blz. 657
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 658
|
Activiteiten
|
Blz. 659
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 660
|
Analyse taakveld
|
Blz. 661
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 662
|
Taakveld 0.64 Belastingen overig
|
Blz. 663
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 664
|
Activiteiten
|
Blz. 665
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 666
|
Analyse taakveld
|
Blz. 667
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 668
|
Taakveld 0.7 Algemene uitkering en overige uitkeringen Gemeentefonds
|
Blz. 669
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 670
|
Activiteiten
|
Blz. 671
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 672
|
Analyse taakveld
|
Blz. 673
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 674
|
Taakveld 0.8 Overige baten en lasten
|
Blz. 675
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 676
|
Activiteiten
|
Blz. 677
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 678
|
Analyse taakveld
|
Blz. 679
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 680
|
Taakveld 0.9 Vennootschapsbelasting
|
Blz. 681
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 682
|
Activiteiten
|
Blz. 683
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 684
|
Analyse taakveld
|
Blz. 685
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 686
|
Taakveld 0.10 Mutaties reserves
|
Blz. 687
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 688
|
Activiteiten
|
Blz. 689
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 690
|
Analyse taakveld
|
Blz. 691
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 692
|
Taakveld 0.11 Resultaat van de rekening baten en lasten
|
Blz. 693
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 694
|
Activiteiten
|
Blz. 695
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 696
|
Analyse taakveld
|
Blz. 697
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 698
|
Programma 1
|
Blz. 699
|
Taakveld 1.1 Crisisbeheersing en Brandweer
|
Blz. 700
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 701
|
Activiteiten
|
Blz. 702
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 703
|
Analyse taakveld
|
Blz. 704
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 705
|
Taakveld 1.2 Openbare orde en Veiligheid
|
Blz. 706
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 707
|
Activiteiten
|
Blz. 708
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 709
|
Analyse taakveld
|
Blz. 710
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 711
|
Programma 2
|
Blz. 712
|
Taakveld 2.1 Verkeer en vervoer
|
Blz. 713
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 714
|
Activiteiten
|
Blz. 715
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 716
|
Analyse taakveld
|
Blz. 717
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 718
|
Taakveld 2.2 Parkeren
|
Blz. 719
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 720
|
Activiteiten
|
Blz. 721
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 722
|
Analyse taakveld
|
Blz. 723
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 724
|
Taakveld 2.5 Openbaar vervoer
|
Blz. 725
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 726
|
Activiteiten
|
Blz. 727
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 728
|
Analyse taakveld
|
Blz. 729
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 730
|
Programma 3
|
Blz. 731
|
Taakveld 3.1 Economische ontwikkeling
|
Blz. 732
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 733
|
Activiteiten
|
Blz. 734
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 735
|
Analyse taakveld
|
Blz. 736
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 737
|
Taakveld 3.2 Fysieke bedrijfsinfrastructuur
|
Blz. 738
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 739
|
Activiteiten
|
Blz. 740
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 741
|
Analyse taakveld
|
Blz. 742
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 743
|
Taakveld 3.3 Bedrijfsloket en - regelingen
|
Blz. 744
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 745
|
Activiteiten
|
Blz. 746
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 747
|
Analyse taakveld
|
Blz. 748
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 749
|
Taakveld 3.4 Economische promotie
|
Blz. 750
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 751
|
Activiteiten
|
Blz. 752
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 753
|
Analyse taakveld
|
Blz. 754
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 755
|
Programma 4
|
Blz. 756
|
Taakveld 4.2 Onderwijshuisvesting
|
Blz. 757
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 758
|
Activiteiten
|
Blz. 759
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 760
|
Analyse taakveld
|
Blz. 761
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 762
|
Taakveld 4.3 Onderwijsbeleid en leerlingenzaken
|
Blz. 763
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 764
|
Activiteiten
|
Blz. 765
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 766
|
Analyse taakveld
|
Blz. 767
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 768
|
Programma 5A
|
Blz. 769
|
Taakveld 5.1 Sportbeleid en activering
|
Blz. 770
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 771
|
Activiteiten
|
Blz. 772
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 773
|
Analyse taakveld
|
Blz. 774
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 775
|
Taakveld 5.2 Sportaccommodaties
|
Blz. 776
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 777
|
Activiteiten
|
Blz. 778
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 779
|
Analyse taakveld
|
Blz. 780
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 781
|
Taakveld 5.3 Cultuurpresentatie, cultuurproductie en cultuurparticipatie
|
Blz. 782
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 783
|
Activiteiten
|
Blz. 784
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 785
|
Analyse taakveld
|
Blz. 786
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 787
|
Taakveld 5.4 Musea
|
Blz. 788
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 789
|
Activiteiten
|
Blz. 790
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 791
|
Analyse taakveld
|
Blz. 792
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 793
|
Taakveld 5.5 Cultureel erfgoed
|
Blz. 794
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 795
|
Activiteiten
|
Blz. 796
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 797
|
Analyse taakveld
|
Blz. 798
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 799
|
Taakveld 5.6 Media
|
Blz. 800
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 801
|
Activiteiten
|
Blz. 802
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 803
|
Analyse taakveld
|
Blz. 804
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 805
|
Programma 5B
|
Blz. 806
|
Taakveld 5.7 Openbaar groen en (openlucht) recreatie
|
Blz. 807
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 808
|
Activiteiten
|
Blz. 809
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 810
|
Analyse taakveld
|
Blz. 811
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 812
|
Programma 6A
|
Blz. 813
|
Taakveld 6.1 Samenkracht en burgerparticipatie
|
Blz. 814
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 815
|
Activiteiten
|
Blz. 816
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 817
|
Analyse taakveld
|
Blz. 818
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 819
|
Taakveld 6.2 Wijkteams
|
Blz. 820
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 821
|
Activiteiten
|
Blz. 822
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 823
|
Analyse taakveld
|
Blz. 824
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 825
|
Programma 6B
|
Blz. 826
|
Taakveld 6.3 Inkomensregelingen
|
Blz. 827
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 828
|
Activiteiten
|
Blz. 829
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 830
|
Analyse taakveld
|
Blz. 831
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 832
|
Taakveld 6.4 Begeleide participatie
|
Blz. 833
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 834
|
Activiteiten
|
Blz. 835
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 836
|
Analyse taakveld
|
Blz. 837
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 838
|
Taakveld 6.5 Arbeidsparticipatie
|
Blz. 839
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 840
|
Activiteiten
|
Blz. 841
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 842
|
Analyse taakveld
|
Blz. 843
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 844
|
Programma 6C
|
Blz. 845
|
Taakveld 6.6 Maatwerkvoorzieningen (Wmo)
|
Blz. 846
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 847
|
Activiteiten
|
Blz. 848
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 849
|
Analyse taakveld
|
Blz. 850
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 851
|
Taakveld 6.71 Maatwerkdienstverlening 18+
|
Blz. 852
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 853
|
Activiteiten
|
Blz. 854
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 855
|
Analyse taakveld
|
Blz. 856
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 857
|
Programma 6D
|
Blz. 858
|
Taakveld 6.72 Maatwerkdienstverlening 18-
|
Blz. 859
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 860
|
Activiteiten
|
Blz. 861
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 862
|
Analyse taakveld
|
Blz. 863
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 864
|
Taakveld 6.82 Geëscaleerde zorg 18-
|
Blz. 865
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 866
|
Activiteiten
|
Blz. 867
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 868
|
Analyse taakveld
|
Blz. 869
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 870
|
Programma 7
|
Blz. 871
|
Taakveld 7.1 Volksgezondheid
|
Blz. 872
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 873
|
Activiteiten
|
Blz. 874
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 875
|
Analyse taakveld
|
Blz. 876
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 877
|
Taakveld 7.2 Riolering
|
Blz. 878
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 879
|
Activiteiten
|
Blz. 880
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 881
|
Analyse taakveld
|
Blz. 882
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 883
|
Taakveld 7.3 Afval
|
Blz. 884
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 885
|
Activiteiten
|
Blz. 886
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 887
|
Analyse taakveld
|
Blz. 888
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 889
|
Taakveld 7.4 Milieubeheer
|
Blz. 890
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 891
|
Activiteiten
|
Blz. 892
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 893
|
Analyse taakveld
|
Blz. 894
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 895
|
Taakveld 7.5 Begraafplaatsen en crematoria
|
Blz. 896
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 897
|
Activiteiten
|
Blz. 898
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 899
|
Analyse taakveld
|
Blz. 900
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 901
|
Programma 8
|
Blz. 902
|
Taakveld 8.1 Ruimtelijke ordening
|
Blz. 903
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 904
|
Activiteiten
|
Blz. 905
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 906
|
Analyse taakveld
|
Blz. 907
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 908
|
Taakveld 8.2 Grondexploitatie (niet-bedrijventerreinen)
|
Blz. 909
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 910
|
Activiteiten
|
Blz. 911
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 912
|
Analyse taakveld
|
Blz. 913
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 914
|
Taakveld 8.3 Wonen en bouwen
|
Blz. 915
|
Algemene doelstelling
|
Blz. 916
|
Activiteiten
|
Blz. 917
|
Hoeveelheidsgegevens
|
Blz. 918
|
Analyse taakveld
|
Blz. 919
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 920
|
Financiële samenvatting per programma per taakveld
|
Blz. 921
|
Financiële samenvatting per programma per taakveld
|
Blz. 922
|
Activiteiten
|
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|